استان ها

کسب رتبه برترکشوری توسط استاندار چهارمحال وبختیاری در راهبردی طرح جوانی جمعیت

تجهیزات پزشکی, دولت سیزدهم, فرزندآوری

به گزارش خبرگزاری مجله سلامتی ایران استان چهارمحال وبختیاری به نقل ازروابط عمومی استانداری، گزارش این عملکرد روز در جلسه ستاد ملی جوانی جمعیت کشور که با حضور وزیر کشور و از طریق ارتباط ویدئوکنفرانسی با استانها برگزار شد، اعلام گردید.

استاندار چهارمحال و بختیاری در این نشست با اشاره به اقدامات و تلاش های انجام شده در ستاد جوانی جمعیت این استان اظهار داشت: موضوع جمعیت یکی از ضرورت های کشور به شمار می رود که با توجه به دغدغه ها و تاکیدات رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور مردمی دولت سیزدهم تمام توان خود را در این راستا به کار گرفته و از ظرفیت های موجود به ویژه در بخش گروه های مردم نهاد بهره گیری می شود.

غلامعلی حیدری ادامه داد: اعطای به موقع تسهیلات و مشوق های فرزندآوری و ازدواج، تامین مسکن، اقدامات فرهنگی و پرداخت ۱۰۴ درصدی تسهیلات از جمله اقداماتی است که سبب شده این استان در شاخص های فرزندآوری و جوانی جمعیت در وضعیت بهتری قرار گیرد.

وی تصریح کرد: آمار فرزندآوری در برخی از شهرستانهای استان روند افزایشی به خود گرفته بطوریکه در مقطعی در اعطای مشوق ها با تنگنا مواجه شدیم اما این موانع برطرف و اقدامات لازم انجام گرفت.

استاندار چهارمحال و بختیاری، توسعه کلینیک ها و تقویت تجهیزات پزشکی در مناطق محروم این استان را خواستار شد و گفت: علاوه بر آن می طلبد مشوق های بیشتری از جمله افزایش تسهیلات به طرح جوانی جمعیت اختصاص یابد.

حیدری با بیان اینکه از نظرات نخبگان و صاحبنظران در اجرای هر چه بهتر طرح جوانی جمعیت استفاده می شود، افزود: در همین راستا جشنواره جوانی جمعیت به مدت ۲ سال پیاپی در استان برگزار شده و مقالات و ایده های خوبی در آن خصوص احصا و برای اجرا در دستور کار قرار گرفته است.

46

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.