بین الملل

کره شمالی متعهد به تقویت «بازدارندگی نظامی» علیه اعلامیه واشنگتن شد

زبان انگلیسی, علم, کره جنوبی

خبرگزاری وابسته به حکومت کره شمالی روز یکشنبه در گزارشی توافق اخیر واشنگتن و سئول در نشست رهبرانشان بر سر تقویت بازدارندگی گسترش یافته آمریکا را “محصول سیاست خصمانه شنیع” بر ضد پیونگ یانگ دانسته و متقابلا اعلام کرد که پیونگ یانگ نیز “بازدارندگی نظامی” خود را علیه کره جنوبی و آمریکا تقویت می‌کند.

به گزارش مجله سلامتی ایران، خبرگزاری  حکومت کره شمالی (کی.سی.ان.ای) با انتشار مقاله‌ای از سفر رسمی چند روز پیش یون سوک یول، رئیس جمهوری کره جنوبی به آمریکا انتقاد کرد و آن را “خصمانه ترین، تهاجمی‌ترین و تحریک آمیزترین دیدار و سفری دارای بیشترین خطر یک جنگ هسته‌ای” خواند.

یون سوک یول، در ضمن حضورش در شهر واشنگتن با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا نشستی برگزار کرد و در ادامه از تصویب سندی تحت عنوان اعلامیه واشنگتن خبر داد. بر اساس این اعلامیه، آمریکا اطلاعات مربوط به برنامه‌ریزی‌ها و عملیات‌های هسته‌ای و استراتژیک را به اشتراک می‌گذارد و به طور منظم دارایی‌های استراتژیک خود را در کره جنوبی مستقر می‌کند.

خبرگزاری حکومت کره شمالی در مقاله خود به زبان انگلیسی نوشت: “اعلامیه واشنگتن” با موضوع تشدید عملیاتی “بازدارندگی گسترش یافته” آمریکا، محصول معمول سیاست خصمانه شنیع علیه کره شمالی است.”

در این بیانیه آمده است: “هرکسی می‌تواند به خوبی بفهمد که آنها دارند جنگ هسته‌ای علیه کره شمالی را به عمل انجام شده تبدیل می‌کنند.”

این خبرگزاری در ادامه مقاله خود به انتقاد از هشدار جو بایدن در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک اخیرش با رئیس جمهور کره جنوبی مبنی بر اینکه استفاده کره شمالی از تسلیحات هسته‌ای منجر به پایان “رژیم” در این کشور خواهد شد، پرداخت. این اولین بار است که جو بایدن به صحبت درباره پایان دادن به حکومت کره شمالی پرداخته است.

خبرگزاری دولتی کره شمالی نوشت: “مساله جدی‌تر این است که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی بعد از مذاکراتش، جرات طرح اظهاراتی دیوانه وار و بی‌ملاحظه درباره پایان رژیم کره شمالی را پیدا کرد در حالی که درباره پاسخ “قاطع، نابودکننده و سریع” داد سخن سر داد.”

در ادامه این مقاله آمده است: “در یک چنین وضعیتی، نسبتا طبیعی است که کره شمالی بازدارندگی نظامی خود را در ارتباط با محیط امنیتی وخیم حال حاضر و آینده تقویت کند.”

به نوشته این خبرگزاری، بیانیه مشترک با مضمون قوی‌تر کردن بازدارندگی هسته‌ای علیه تهدیدات کره شمالی و تقویت همکاری سه جانبه بین آمریکا، کره جنوبی و ژاپن به مثابه “دسیسه یک جنگ هسته‌ای خطرناک با علم کردن مساله امنیت” است.

این رسانه کره شمالی بیان کرد: آمریکا و عروسک‌های خیمه شب بازی آن در کره جنوبی به موجب این برنامه دسیسه خود برای حمله به کره شمالی را واضح‌تر کردند.

انتهای پیام

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.