بین الملل

نظارت رهبر کره شمالی بر شلیک موشک بالستیک قاره‌پیما

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین مجله سلامتی ایران، دولت کره شمالی بامداد پنجشنبه توضیحاتی درباره موشک بالستیکی که روز چهارشنبه توسط این کشور به‌صورت آزمایشی پرتاب شد، ارائه کرد.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی (کِی‌سی‌اِن‌اِی) با قرائت بیانیه‌ای از سوی دولت پیونگ‌یانگ، گزارش داد که موشک شلیک‌شده در روز چهارشنبه، به‌نام «هواسونگ-۱۸» و از نوع بالستیک قاره‌پیما با سوخت جامد بود.

در این بیانیه ضمن اشاره به نظارت «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی بر پرتاب این موشک، آمده است: «موشک بالستیک قاره‌پیمای هواسونگ-۱۸ در ارتفاع ۶۶۴۸ کیلومتری، مسافتی به میزان ۱۰۰۱ کیلومتر را پرواز کرد».

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ» به نقل از این رسانه، رهبر کره شمالی نیز در جریان این شلیک موشک تاکید کرد تا زمانی که آمریکا سیاست خصمانه علیه پیونگ‌یانگ را کنار نگذارد، اقدامات تهاجمی نظامی را ادامه خواهد داد.

جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی پس از آن صورت گرفته است که اوایل هفته جاری، پیونگ یانگ هشدار داد که هرگونه هواپیمای جاسوسی ارتش آمریکا را که در حریم هوایی کره شمالی و در نزدیکی آب‌های دریای شرقی پرواز کند، ساقط خواهد کرد.

بامداد سه‌شنبه نیز «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی و معاون اداره تبلیغات و اطلاع رسانی این کشور به ارتش آمریکا هشدار داد که در صورت تداوم پروازهای غیرقانونی نزدیک این کشور، هواپیماهای آن با «پرواز بسیار بحرانی» روبرو خواهند شد. (جزئیات بیشتر)

ماه گذشته، ده‌ها هزار نفر از ساکنان کره شمالی در یک راهپیمایی علیه آمریکا در پیونگ‌یانگ مشارکت کردند و بزرگداشت هفتاد و سومین سالگرد آغاز جنگ کره را برگزار کردند. تظاهرات‌کنندگان، آمریکا را بعنوان «مخرب صلح ثبات در شبه‌جزیره کره» تقبیح کردند و در خصوص جنگ اتمی هشدار دادند.

از طرف دیگر، در اقدامی تحریک‌آمیز، کره جنوبی، ایالات متحده و ژاپن رزمایش‌‌های نظامی سه جانبه‌ای را با هدف مقابله با آن‌چه که تهدیدات نظامی کره شمالی خوانده‌اند، برگزار کرده‌اند.

 

تبلیغات, ژاپن, کره شمالی

 

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

تیم خبری بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای آموزشی و تحصیلی جهانی. با توانایی درک عمیق از چالش‌ها و موفقیت‌های آموزش و تحصیل در جهان، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای آموزشی، تحولات در آموزش و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما دیدی جامع از تحولات آموزشی و تحصیلی جهانی می‌دهم.