علمی و پزشکیکسب و کار

چرا مغز گردو تلخ میشود

چرا باید نهال گردو کاشت؟

خرید نهال گردو ، اگر شرایط رشد آب و هوایی و حرفه ای داشته باشید ، ممکن است یکی از سودآورترین نهال ها در بین انواع نهال برای باغداران و کشاورزان باشد. اگر مدتی است که قصد کاشت نهال گردو را دارید ، اگر شرایط آب و هوایی و حرفه ای برای پرورش آنها را دارید ، این ممکن است یکی از ده سودآورترین و ایمن ترین مراحل رنگ آمیزی باغ و کشاورزی و رایحه برای شما باشد. اگر مدتی است که قصد کاشت محصول از جمله میوه و سبزیجات را دارید ، اما نمی دانید کدام یک می تواند سود بیشتری ، هزینه کمتر ، تنوع بیشتر محصولات … انتخاب گردو مناسب و مناسب نهال گردو می تواند به شما کمک کند.

نهالستان میاندواب مقصد مورد تجاری کاشت نهال گردو و پرورش گردو نهالستان نهالستان ارغوان، آنقدر منطقی است که در نهایت می توانید طلای محبوب بنام گردو را با هزینه اولیه که تقریباً برابر با هزینه احداث باغ برای هر محصول دیگر است ، تهیه کنید. که هم در داخل و هم در خارج از کشور تقاضای زیادی دارد.

در مورد قیمت ، کافی است به قیمت هر کیلو گردو که در بازار می بینید توجه کنید.یک درخت گردو پس از رویش می تواند برای سال های آینده محصولی شگفت انگیز به شما بدهد که هر ساله به دلیل رشد روزافزون درخت رشد می کند. این بدان معنی است که نیازی به سرمایه گذاری سالانه در تجدید بذر و محصولات نیست.

انتخاب نهال گردو:

انتخاب نهال به ذائقه شما ، آگاهی از سلیقه غالب در بازار هدف ، آب و هوا و خاک و همچنین پیش بینی اقتصادی شما برای فروش انواع آجیل بستگی دارد. انتخاب مرجعی که در آن نهال گردو خریداری می کنید شاید مهمتر از قیمت نهال دو ساله گردو باشد. نهالستان ارغوان، ، با ارائه بیش از ۲۵ نوع نهال گردو با کیفیت بالا و برتر ، می تواند شما را به کاشت ، ذخیره و جمع آوری دلار نزدیکتر کند. چرا دلار؟ به خواندن این مقاله ادامه دهید.

بهترین نهال گردو:

 

بهترین نهال گردو مطمئناً شما را به بهترین برداشت گردو نزدیک می کند. همانطور که گفته شد ، انتخاب بهترین نهال گردو از بین انواع نهال گردو کاملاً به شرایط شما بستگی دارد. اما چیزی که به چیزی بستگی ندارد این است که شما می توانید بهترین نهال را در هر شرایطی خریداری کنید. نهال گردوی پیوندی از اشکال و گونه های مختلف ، بسته به شرایط آب و هوایی شما توسط گروه نهالستان ارغوان، پرورش داده می شوند.

درباره خرید نهال گردو:

اگر به فکر خودکفایی در کاشت و جمع آوری گردو هستید و تجربه ای در این زمینه ندارید ، احتمالاً اولین سوالی که به ذهن شما خطور می کند این است که نهال گردو را از کجا بخرید. در واقع خرید نهال گردو شروع رسمی کار شما در صنعت گردو است. این بدان معنی است که هدف خود را جدی بگیرید.

تعجب آور نیست که ما نهالستان ارغوان، را به عنوان راهنمای معتبر خرید نهال گردو به شما پیشنهاد می دهیم. زیرا وی سالهاست که به طور حرفه ای در این زمینه کار می کند. نهالستان ارغوان، چنان معتبر است که خرید هر نوع نهال گردو از آن ضمانت و ضمانت بازگشت دارد. نهالستان ارغوان، با داشتن تنوع نهال گردو بی نظیر ، به راحتی می تواند نیازهای هر گروه پرورش دهنده و مشتری را برآورده کند. قیمت متوسط ​​نهال گردو برای خرید آزمایشی از ۲۰ تا ۱۲۰ هزار تومان است.

تاریخچه فروش نهال گردو:

 

فروش نهال گردو هم برای فروشنده و هم برای خریدار یک بازی برد است!
هر دو طرف از ایمان خود در تجارت این میوه الهی و حریص بهره مند خواهند شد. به طور معمول قیمت متوسطی که هنگام فروش انواع نهال گردو در بازارهای مختلف مشاهده می کنید ، از نرخ ۲۰ تا ۱۲۰ هزار تومان فراتر نمی رود. با این وجود می توانید قیمت نهال گردو با شرایط خاص و ویژگی های منحصر به فردی را که در نظر دارید نیز مشاهده کنید.
این بار ، نهالستان ارغوان، با هیبت فروشنده منبع بی چون و چرای نهال گردو ، بیش از هر زمان دیگری قدرتمندتر است. فروش نهال با قیمت های مختلف می تواند نیاز شما را در تهیه و خرید نهال گردو برآورده کند.

قیمت نهال گردو آیا مناسب است؟

 

هم قیمت فروش و هم قیمت نهال گردو در سایت ها و بازارهای مختلف ما از ۲۰ تا ۱۲۰ هزار تومان است. البته ممکن است انواع خاصی از این نهال های ارزشمند گردو در جهان وجود داشته باشد که قیمت بالاتری دارند. به عنوان مثال ، در سایتهایی مانند shop.arborday.org ، می توانید قیمت انواع نهال گردو در خارج از کشور را پیدا کنید. دیدن.

نکاتی جهت خرید نهال گردو:

 

کارشناسان نهالستان ارغوان، نهالستان آماده ارائه و پاسخگویی به انواع سوالات و ابهامات در مورد نحوه خرید اینترنتی نهال گردو هستند.
نکته مثبت در مورد خرید نهال گردو بصورت آنلاین این است که علاوه بر تضمین کیفیت ، باعث صرفه جویی در وقت و هزینه حمل و نقل نیز می شود.

آیا از احداث باغ گردو چیزی میدانید؟

 

فاکتورهای زیادی برای احداث باغ گردو باید در نظر گرفته شود. شرایط آب و هوایی اولین عاملی است که باید هنگام کاشت نهال مورد توجه قرار گیرد. به خصوص نهال هایی که در آب و هوای مناسب و مطلوب مشتری رشد نمی کنند.
اصولاً هرچه آب و هوای نهال گردو مرطوب و معتدل باشد ، نتیجه بهتری برای باغبان دارد. به عنوان مثال ، شرایط جغرافیایی و آب و هوایی جهرم و شیراز برای کاشت گردو کاملاً نامناسب است. زیرا برگهای گردو در آب و هوای گرم می سوزند و در دمای بالا نمی توانند مقاومت کنند.
خاک معیار دیگری است که باید هنگام ساخت باغ گردو مورد توجه قرار گیرد. به عنوان مثال ، خاک ماسه ای رسی بهترین نوع خاک برای پرورش نهال گردو است. برخلاف خاک های سنگین رسی ، که نهال های گردو خفه می شوند و نفس کافی برای رشد ندارند.
با توجه به شیب زمین ، بسیار مهم است که بدانید هرچه شیب جنوبی بیشتر باشد ، سرعت رشد سریع تر است. در حالی که خطر یخ زدگی درختان در دامنه های جنوبی افزایش می یابد ، این روش خوبی برای افرادی است که می خواهند باران را سریعتر بگیرند.
عامل دیگری که باید در نظر گرفت آب است. آب خون همه موجودات زنده است ؛ می تواند رشد کند و رشد کند. برای هر هکتار باغ گردو ، حداقل ۹۰۰۰ متر مکعب آب در سال برای دستیابی به عملکرد مطلوب مورد نیاز است.
ریشه درخت گردو به اندازه تاج آن روی زمین رشد می کند. به همین دلیل باید در نظر داشت که هنگام کاشت نهال گردو حتما به مواد خاک توجه داشته باشید تا سیمان و نفوذناپذیر نباشد.

منبع این مقاله سایت silvercreeknursery.ca

نهالستان گردو چیست؟

 

همانطور که از نامش پیداست ، گردو نهالستان مکانی ویژه برای رشد و نمو بذر و نهال گردو است.
نهالستان نهالستان ارغوان، با تخصصی ترین ابزار ، تجهیزات و تجهیزات روز دنیا در تلاش برای پرورش ، نگهداری ، خرید و فروش انواع نهال گردو می باشد.

آموزش کاشت نهال گردو:

 

در قسمت آموزش کاشت نهال گردو ، عواملی مانند آب و هوای منطقه ، نوع خاک و نوع بذر گردو باید در نظر گرفته شود. گرچه گردو یک مغز بسیار خوشمزه و مقوی است ، اما باید قبل از کاشت بدانیم که درخت گردو بیشتر گیاهان همسایه خود را از بین می برد. زیرا این درخت مغز سموم شیمیایی را جذب کرده و به داخل خاک منتقل می کند. در نتیجه درختانی مانند سیب ، کاج ، گوجه فرنگی و گیاهان دیگر را از بین می برد.
بنابراین ، باید در فاصله مشخصی از درختان دیگر کاشته شود. این درخت عمر طولانی دارد و می تواند سالها میوه یک گردو داشته باشد. فقط اگر عجله دارید ، قبل از هر اقدامی ، باید بدانید که نهال گردو در حدود ده سال به حداکثر عملکرد خود می رسد.
هنگام یادگیری کاشت گردو باید به این نکته اشاره کرد که علاوه بر نهال می توانید از گردو یا دانه های آن هنگام کاشت گردو نیز استفاده کنید. اما تهیه بذر و جوانه کار ساده ای نیست و مدت زمان طولانی ، حدوداً چند ماه طول می کشد. اما استفاده از نهال گردو راهی سریعتر و کم زحمت خواهد بود.
استفاده از نهال گردو به دلیل انتقال مواد شیمیایی به داخل خاک و بزرگ بودن و رشد آن برای باغ های شهری بسیار مناسب نیست. بهترین مناطق برای پرورش نهال گردو مناطقی است که دمای آنها بین منفی ۳۰ تا ۳۰ درجه سانتیگراد باشد.

در مورد بذر گردو بدانید:

 

برای کاشت دو نوع گردو وجود دارد. گردوی سیاه و گردوی انگلیسی که در هر دو نوع یکسان کاشته می شوند. به خاطر داشته باشید که بهترین گردو برای تولید چوب ، گردو سیاه است.

گیاهشناسی گردو:

ریشه درخت گردو منفرد است و برگها از برگچه های بزرگ فردو تشکیل شده اند. سنبله های گلهای نر آویزان است. اما گل ماده حالت عمودی روی شاخه دارد. هر گل نر دارای یک مالچ متشکل از 3 تا 4 مقیاس است که تعداد زیادی سیتی را از خارج پوشش می دهد. در وسط سیتی ، معمولاً اثر گل ماده نارس وجود دارد. گلهای ماده روی درخت گرد هستند و هرگز از 2 تا 4 بیشتر نمی شوند. هر گل ماده در بیرون یک مالچ کوچک دارد که به تخمدان متصل است و دارای زائده هایی (براکت های مربع و براکت های مربع) با اندازه های مختلف در زیر گل است. گل های ماده دارای گل های ماده دو ساقه ای هستند که به طور کلی تخمدان خانه را تشکیل می دهند و در موقعیت پایین قرار دارند. قسمت آزاد ماده نیز با 2 کلاله پهن به پایان می رسد. میوه به شکل شافت ، خط وسط و حاوی مواد تلخی است. میوه های حاوی میوه فقط در گردوی تازه یافت می شود که حاوی تمام قسمت های میوه است.

آب و هوای کاشت نهال گردو

 

درختان گردو در تابستان به درجه حرارت زیاد و سرما بسیار حساس هستند ، در طول خواب زمستانی ، درختان گردو می توانند -11 درجه سانتیگراد را تحمل کنند بدون اینکه آسیب جدی ببینند ، اما بعد از رشد ، دمای سرما -2 تا -3 درجه سانتیگراد است باعث از بین رفتن برگها ، شاخه ها و گلها می شود و در نتیجه باعث کاهش محصول می شود. دمای بالاتر از 38 درجه سانتی گراد می تواند باعث سوختگی سبز پوست و چین و چروک مغز گردو شود و گاهی اوقات میوه پوک می شود. در رطوبت نسبی پایین و دمای بالاتر از 40 درجه سانتیگراد ، گردو آسیب زیادی می بیند. دمای پایین در تابستان نیز نامناسب است ، زیرا باعث پر شدن ناکافی میوه می شود ؛ بارندگی و رطوبت باعث افزایش پژمردگی گردو در اواخر بهار و تابستان می شود ، اما انواع با برگ دیر معمولاً آلوده نیستند.

خاک مناسب نهال گردو:

 

قبل از کاشت گردو ، سطح خاک ، زیره ، تهویه ، زهکشی ، واکنش شیمیایی خاک (PH) و در دسترس بودن عناصر مختلف باید آزمایش شود.
اسیدیته خاک می تواند مواد معدنی را به طور موثر جذب کند. بیشتر مواد معدنی در محدوده اسیدیته بین 6 تا 7 می توانند توسط گیاهان جذب شوند.
معمولاً در مناطق سردسیر ، واکنش شیمیایی خاک اسیدی است و با افزودن آهک می توان این واکنش شیمیایی را افزایش داد. علاوه بر خاک سطحی ، شرایط خاک زیرین برای گردو نیز مهم است ، زیرا ریشه ها می توانند به عمق 3 متر نفوذ کنند ، خاک زیرین باید از سنگ ، خاک رس سخت و لایه های نفوذ ناپذیر باشد که ریشه ها را محدود کند. آره. تحمل درختان گردو در برابر خاک سخت ، خاک سطحی و خاک خشک بهتر از شرایط آب و هوایی شدید است. علاوه بر این ، باید از نماتودهای پیچیده و بیماری های قارچی در خاک جلوگیری شود.

سیستم آبیاری نهال گردو:

 

آبیاری در مناطق کم باران برای درختان گردو ضروری است. کمبود آب باعث رشد آهسته ، کاهش عملکرد و کیفیت میوه می شود. آب زیاد نیز باعث رشد کند و بیماری های تاج و ریشه می شود. آبیاری برای درختان جوان و پیوندی ضروری است ، اما در درختان بالغ آبیاری ادامه دارد . ریشه ها به آب کمتری نیاز دارند. مقدار و مقدار آبیاری به سن درختان ، نوع خاک ، میزان بارندگی و توزیع آن بستگی دارد.

مشخصات پایه گردو:

 

بذرهای حاصل از گرده افشانی رایگان گردوی ایرانی به عنوان پایه در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند. طبق منابع مختلف ، بسیاری از گونه های گردو ، مانند J.nigra ، J. microcarpa ، J.cinerea – J.ailantifolia ، J.hindsii ، J.major و برخی از ترکیبات آنها ، کم و بیش با گردوی ایرانی سازگار است. در برخی موارد ، علائم ناسازگاری مانند رشد بیش از حد مشاهده می شود. از بستر تلقیح شده ، جدایی بستر از پیوند در محل پیوند ، کاهش قدرت پیوند و سو ind هاضمه درصد زیادی از پیوندها وجود دارد.

 

علت سیاه شدن گردو؛ چرا مغز گردو سیاه میشود؟

چگونه مغز گردو را سفید کنیم؟ این یکی از رایج ‌ترین سوالاتی است که برای افرادی که باغدار می باشند، پیش می‌ آید. البته کشاورزان با تجربه راه‌ های سفید شدن مغز گردو را به خوبی می‌ دانند. اما کشاورزانی که تازه پا به این عرصه گذاشته ‌اند، یافتن علت سیاه شدن مغز آن، برایشان به یک دغدغه جدی تبدیل می‌شود. برای اینکه محصولاتی باکیفیت‌ تر داشته باشید، لازم است با ترفندهای سفید کردن مغزهای گردو آشنا شوید؛ همراه ما باشید تا نکات کاربردی را به شما ارائه کنیم.

پیدا کردن علت سیاه شدن مغز گردو:

پیدا نکردن علت سیاه شدن مغز گردو روی درخت می ‌تواند ضرر های اقتصادی را برای مالکان باغ به دنبال داشته باشد. زیرا مغز گردو یکی از پرمصرف ‌ترین مواد مغذی برای صبحانه و میان وعده‌ها است و در صنایع متعدد نیز کاربرد دارد. اما شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که با در نظر گرفتن راهکارهای مناسبی، می‌ توان دریافت که چگونه مغز گردو را سفید کنیم.

اولین گام جهت پیشگیری از سیاه شدن مغز گردو،خرید بهترین نهال گردو:

خرید نهال گردویی مرغوب می تواند یکی از مهم ترین دلایلی باشد که از سیاه شدن مغز گردوی شما جلوگیری نماید. زیرا درختان گردو به صورت ژنتیکی از کیفیت ویژه ای برخوردار هستند. یک سری نکات طلایی برای انتخاب بهترین نهال گردو و پیشگیری از سیاه شدن مغز آن‌ها وجود دارد که عبارت اند از:

  1. در فروردین ماه، اغلب درخت‌ان گردو از ارتفاع یک تا دو متری سربرداری شوند.
  2. پس از گذشت 7 روز که شیره تنه خارج گردید، پیشنهاد می شود این کار را انجام بدهید برش کوچکی از سطح تنه ایجاد شود تا در سطح تازه‌ای از تنه در دسترس قرار بگیرد.
  3. برای درختان گردویی که در ارتفاع 2 متری چند شاخه شده‌اند، یک شاخه را حفظ کنید و سایر شاخه‌ها را سربرداری کنید.
  4. در زمان پیوند، پیوندک ‌ها به قطعات ۲۰ تا ۳۰ سانتی ‌متری با حداقل دو جوانه ماده تقسیم می‌شوند.
  5. بعد از برش پیوندک، پوست تنه برش پیدا کند و پیوندک بعد از قرار گرفتن در قسمت پیوند با میخ ثابت گردد و جای پیوند با پوشش‌های محافظ، پوشیده ‌شود.
  6. بعد از چند هفته در صورت گیرایی پیوند، جوانه ‌ها رشد پیدا می‌کنند.
  7. پس از گذشت زمان کوتاهی، پوشش‌ ها حذف و محل پیوند با چسب باغبانی کاور شود.
  8. در سال ابتدایی کاشت درخت گردو برای نگهداری و پیشگیری از شکستن شاخه ‌های رشد یافته، از قیم کمک بگیرید.
  9. در سال‌ های بعدی رشد درخت گردو، هرس مناسب باعث ایجاد یک تاج جدید در درخت خواهد شد که محصول با کیفیتی نیز تولید کرده.

با رعایت موارد بالا می توانید علت سیاه شدن مغز گردو، را تا حد مطلوبی پیشگیری نمایید.

سفید شدن مغز گردو با تغذیه مناسب درختان:

یکی از مهم‌ ترین مواردی که برای داشتن مغز گردوی سفید باید رعایت کنید، تغذیه مساعد درخت است. برای مثال، شما باید از بهترین کود برای سفید شدن مغز گردو، استفاده کنید. کودهایی که حاوی مقدار زیادی آهن و سولفات روی هستند، می‌توانند سهم به‌ سزایی در سفید شدن مغز گردوها داشته باشند. سپس کود مورد نظر را به شکل چالکود در کناره گیاه قرار بدهید

سولفات پتاسیم و سولفات مس دو نوع دیگر از کودهایی هستند که با استفاده از آن‌ها در طی پرورش می ‌توانید به روشن‌ تر شدن مغز گردوها کمک کنید. کودهای حیوانی که در دسته کودهای آلی قرار دارند، انتخاب خوبی در این شرایط ویژه هستند. شما می‌ توانید روش چالکود را برای تغذیه به موقع استفاده کنید و نگران سیاه شدن محصولات آن در فصل برداشت نباشید.

بیماری بلایت مهم ترین علت سیاه شدن مغز گردو روی درخت:

پوسیدگی و سیاه شدن مغز گردو، از علائم ابتلا درخت به بیماری بلایت می باشد. خوب است بدانید که علائم این بیماری در بسیاری از کشورها و نقاط جهان وجود دارد و تقریبا عادی است. اما افرادی که می‎خواهند با علت سیاه شدن مغز گردو، روبرو شوند و ارزش محصول خود را افزایش بدهند، بهتر است علائم بیماری بلایت را کمرنگ کنند.

چرا بیماری بلایت در درخت گردو ظاهر میشود؟

همه نشانه‌ های سیاه شدن مغز گردو و وجود لکه ‌های ریز، آبسوخته و براق روی قسمت‌های مختلف برگ درخت گردو، موجب می‌شود که بیماری بلایت ظاهر گردد. این بیماری را یک باکتری سبب می شود.

آنچه که باعث می‌شود تا نشانه ‌های بلایت پررنگ ‌تر شود، وجود رطوبت است. . برای مثال، در فصولی همانند پاییز و زمستان، احتمال ابتلای درخت گردو به بیماری بلایت بسیار زیاد است. پس بلایت را نیز در لیست علت سیاه شدن مغز گردو، قرار دهید و چنانچه صاحب باغ گردو هستید و از این راه ارتزاق می‌کنید، راه‌های مبارزه با این آفت را فرا بگیرید.

برای جلوگیری از ابتلا درخت گردو به بلایت باید چه کار کنیم؟

بهترین کود برای سفید شدن مغز گردو؛ موجب می‌شود تا نشانه‌های بیماری بلایت کمرنگ شود. البته به این نکته هم دقت داشته باشید، در صورتی این اتفاق می‌افتد که شما از سم‌ها به موقع استفاده کنید. مراحل استفاده از آن‌ها به شرح زیر است:

  • سمپاشی با بردوفیکس ده در 1000 پس از برداشت محصول
  • سمپاشی با بردوفیکس ده در 1000 پیش از تورم جوانه‌ ها
  • سمپاشی با بردوفیکس پنج در 1000 پس از ریزش شاتون ‌ها
  • سمپاشی با بردوفیکس پنج در هزار پس از شکل گیری میوه

برداشت به موقع گردوهای تازه:

چنانکه پوسته گردو های سبز ترک بردارند، بدین معنا است که عملیات جدا کردن را شروع کنید. در غیر این صورت، می ‌توان انتظار داشت که علت سیاه شدن مغز گردو، چیست. برای این که اطلاع یابید آیا گردو رسیده است یا نه، باید آن را فشار دهید.

اگر عصاره سبز رنگ بدون اثری از سیاهی بر روی پوست شما ماند، می‌ توانید بفهمید که فصل برداشت و چیدن گردوها است. بنابراین تاکنون با چهار عامل از عوامل سیاه شدن مغز خوشمزه گردو آشنا شدید. همچنان همراه ما باشید تا باز هم در این باره مطالبی را به شما ارائه دهیم.

آبیاری اصولی درخت گردو جهت پیشگیری از سیاه شدن مغز گردو:

اگر آب را به مقدار کافی به درخت گردو بدهید، به احتمال زیاد با پدیده سیاه شدن مغز گردو روبرو نیستید. دلیل این امر هم آن است که با آبیاری به موقع درختان گردو، تمامی بخش‌ها به صورت یکسان آبیاری می‌شوند. علاوه براین، دمای تمامی بخش‌های گیاه یکسان است و اثری از افزایش و یا کاهش ناگهانی دما وجود ندارد. به همین خاطر است که بعد از آبیاری درختان گردو، احتمال سیاه شدن آن‌ها به شدت کاهش پیدا می‌کند.

حال لازم است بررسی کنیم که اگر آبیاری به موقع به درخت گردو داده نشود، چه اتفاقی رخ می‌دهد! در این شرایط، دمای بخش‌های متعدد درخت گردو بیشتر از 12 درجه می‌شود که می‌تواند آسیب زیادی به آن برساند و در نتیجه به علت سیاه شدن مغز گردو، تبدیل شود.

سفید شدن مغز گردوها با خشک کردن درست و اصولی:

جدا نکردن پوشش سبز گردو از بدنه محکم آن، علت سیاه شدن مغزهای گردو، به شمار می‌رود. برای مثال، اگر زمان زیادی پس از رسیدن گردو، پوشش آن را از خود گردو جدا نکنید، احتمال سیاه شدن گردوها وجود دارد.

نکات کلی برای نگهداری درخت گردو و جلوگیری از سیاه شدن مغز گردو:

نکات کلی که برای نگهداری درخت گردو و جلوگیری از سیاه شدن مغز آن باید بدانید:

  1. اکثر درختان گردو، گرما و سرما و یخبندان را تاب می‌آورند.
  2. اگر باروری درخت گردو کم است، در ابتدای بهار کود اَزته داده شود.
  3. پوسیدگی قارچی نقاط سیاه نامنظم بر برگ و میوه درخت گردو خلق می‌کند و مخل باردهی می‌شود.
  4. اما خوب است بدانید که این گیاه، ارزش زینتی ندارد و با سپری شدن زمان، ناموزون می‌شود. میوه آن هم تلخ و غیر قابل مصرف می باشد.
  5. درخت گردو در انواع خاک‌ ها رشد می ‌کند ولی باروری مناسب فقط در خاک های لومی سبک عمیق و غنی و با زهکشی بالا شکل می پذیرد.

چه کنیم تا گردوی باکیفیت تولید کنیم؟

استفاده از بهترین کود برای سفید شدن مغز گردو، تا چیدن به موقع گردوها در کنار هم، باعث می‌شوند تا مغزهای باکیفیتی داشته باشید. به طور کلی، هیچ گاه نباید تغذیه این درخت را نادیده بگیرید.

خوب است بدانید که هیچ گیاهی در اطراف درخت گردو نمی‌تواند رشد کند. چون این گیاه برای افزایش مواد مغذی اطراف خود، نیاز دارد تا دسترسی سایر گیاهان و به ویژه گیاهان هرز را کاهش بدهد. بنابراین به این نکته هم دقت داشته باشید که یکی از علل سیاه شدن مغز گردو، می‌تواند فاصله نزدیک این درختان با سایر گیاهان و نرسیدن مواد مغذی به ریشه و ساقه درختان گردو باشد.

جمع بندی نهایی مقاله علت سیاه شدن مغز گردو روی درخت و بهترین کود برای سفید شدن مغز گردو:

اگر باغ گردو دارید و سال‌هاست درگیر این مسئله هستید که چرا محصول شما سیاه است و لابلای صفحات مجازی عبارت چگونه مغز گردو را سفید کنیم، را در موتورهای جستجوگر کاوش می‌کنید، با خواندن این مطلب به خوبی دریافته ‌اید که از مرحله انتخاب نهال، تا کاشت، داشت و برداشت و شیوه نگهداری میوه گردو، همه و همه می‌توانند در سفید ماندن مغز گردو و یا سیاه شدن آن نقش داشته باشند.

بنابراین با تهیه فهرستی از علت سیاه شدن این مغز، شیوه پرورش و نگهداری از درختان باغ خود را زیر ذره‌بین قرار دهید تا به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید. اگر صاحب باغ گردو هستید، با در نظر گرفتن این نکات می‌توانید مغز گردوی سفید و با کیفیت خود را با توجه به کاربردهای متعدد این مغز خوشمزه به راحتی به بازار عرضه کنید.

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.