علمی و پزشکیکسب و کار

چرا مردان بوتاکس می زنند؟

مزایای تزریق بوتاکس برای آقایان : بوتاکس برای آقایان یک راهکار درمانی برای از بین بردن چین و چروک‌ های پوستی و درمان بعضی بیماری‌ ها مانند اسپاسم عضلانی و سردرد میگرن است که با گذشت سال‌ها، همچنان در دنیا محبوبیت دارد. بهتر است بدانید که بین درمان بوتاکس خانم ها و آقایان تفاوت وجود دارد. بوتاکس صورت مردان به دلیل ساختار و قدرت عضلانی مردان، نیاز به برنامه ‌ریزی دقیق تری دارد. چین و چروک‌ های صورت نه تنها موجب پیر شدن چهره می‌ شوند بلکه باعث می‌ شوند فرد خسته، غمگین، نگران و عصبی به نظر برسد. در این مقاله می خواهیم مزایای تزریق بوتاکس برای آقایان را بررسی کنیم.

برای اطلاع از هزینه تزریق بوتاکس آقایان می توانید با مشاورین ما به صورت کاملاً رایگان از طریق شماره های درج شده در ارتباط باشید. هچنین از طریق پیام‌ رسان واتس اپ تمامی سوالات خود در رابطه با بوتاکس و دیگر خدمات زیبایی را با ما در میان بگذارید.

بوتاکس چیست؟

همان طور که می‌دانیم بوتاکس نیز مانند سایر روش‌های زیبایی، از طریق تزریق سم بوتولینوم به عضلات صورت انجام می‌شود. این روش درمانی زیبایی ممکن است عوارضی داشته باشد، اما اگر توسط پزشک مجرب و با دقت انجام شود، معمولاً بی‌خطر است. بعد از تزریق بوتاکس به عضلات صورت، ماده نوروتوکسین باعث مهار ترشح استیل کولین می‌شود که پیام سیستم عصبی برای دستور منقبض شدن عضلات را به طور موقت قطع می‌کند.

بوتاکس روش درمانی رایج در زنان یا مردان؟

تحقیقات نشان می دهند که تزریق بوتاکس برای مردان و سایر سم های بوتولینوم از جمله درمان های زیبایی محبوب در بین جامعه جهانی است. آمارهای اخیر نشان می دهند که تنها در سال ۲۰۱۸ بیش از ۷.۴ میلیون نفر از این روش درمانی استفاده کرده اند. اگر چه اغلب زنان علاقه بیشتری به تزریق بوتاکس دارند، اما مردان را نیز می توان به عنوان یکی از مخاطبان اصلی این روش درمانی در نظر گرفت. مردان از بوتاکس استفاده می کنند تا چین و چروک های صورت خود را برطرف کنند و یا برخی بیماری ها را درمان کنند. به عنوان مثال، در ایالات متحده، بیش از نیم میلیون مرد از بوتاکس استفاده می کنند.

تفاوت تزریق بوتاکس در آقایان و زنان

تزریق بوتاکس در حقیقت برای مردان و زنان تقریبا یکسان است. بوتاکس یک ماده پرکننده است که برای رفع چین و چروک استفاده می شود و این روش در ترمیم و زیبایی صورت موثر است. کار تزریق بوتاکس در مردان و زنان به همان صورت انجام می شود و تفاوت اصلی تنها در فاصله زمانی بین دوره های تزریق بوتاکس بعد از تزریق اولیه است. بعد از انجام اولین دوره بوتاکس بر روی صورت، این روش زیبایی تا شش تا هشت ماه ماندگار است. با این حال، به دلیل تفاوت های بین بدن مردان و زنان، میزان ماندگاری بوتاکس در مردان کمتر است. به عبارت دیگر، شما به عنوان یک مرد، شاید نیاز به ترمیم بوتاکس را زودتر از یک زن داشته باشید.

محل‌ تزریق بوتاکس

با پیشرفت علم و فناوری، تزریق بوتاکس به عنوان یک روش مؤثر برای کاهش چین و چروک صورت در مردان شناخته شده است. بوتاکس یک سمی است که از باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می‌شود و به طور عمده بر عملکرد عضلات بدن اثر می‌گذارد. نواحی تزریق بوتاکس شامل موارد زیر است:

  • برای کاهش و جلوگیری از چروک های دور چشم، در گوشهٔ چشم‌ها بوتاکس تزریق می شود.
  • تصحیح خطوط اخم به وسیله تزریق بوتاکس بین ابروهای مردان.
  • کاهش چین و چروک در پیشانی مردان از طریق تزریق بوتاکس.
  • تزریق بوتاکس در اطراف دهان برای اصلاح خطوط لبخند در آقایان.
  • اصلاح خطوط و چین و چروک های گردن مردان

ویژگی‌ های تزریق بوتاکس برای آقایان

مهم ترین ویژگی به صورت آقایان، مسئله برجسته شدن حالات عاطفی چهره است. قطعا می دانید که استفاده از بوتاکس در مردان مانند زنان رایج نیست زیرا مردان در چشم و اطراف آن چین و چروک زیادی ندارند. اگر آقایان از بوتاکس استفاده کنند، بیشتر با هدف از بین بردن گودی زیر چشم و جوانسازی عضلات دهان خواهد بود. به این نکته توجه داشته باشید که تزریق بوتاکس به صورت مردان باید ظرافت داشته باشد. باید به گونه ‌ای باشد که چهره، زنانه و یا برعکس خیلی عصبی به نظر نرسد.

خطوط تیز بر روی ساختار صورت مرد باید حفظ گردد که در غیر این صورت ممکن است موجب از بین رفتن چهره مردانه و ایجاد ظاهری زنانه شود. بنابراین بوتاکس یا همان بوتاکس مخصوص آقایان باید توسط متخصصان با تجربه انجام گیرد. در صورت استفاده صحیح از این روش، خطوط لبخند محو شده و مردان ظاهری زیباتر به دست می ‌آورند.

چرا تزریق بوتاکس به صورت آقایان در کرج محبوب شده است

هدف مردان این نیست که با تزریق بوتاکس جوان ‌تر شوند بلکه هدف اصلی این است که چهره جذاب‌ تر، شاداب تر و استوارتر به نظر برسد. به همین علت بوتاکس در مردان محبوب شده است. زمانی که این تزریق توسط متخصصان حرفه‌ای انجام گیرد، آیا می‌ توانند از نظر ظاهری، طبیعی، سالم، جذاب و پرانرژی به نظر برسند. بعضی دیگر از دلایلی که مردان روز به ‌روز به این روش زیبایی روی می ‌آورند، دوران ریکاوری کوتاه مدت و کسب نتایج سریع است.

معمولاً برای معین کردن هزینه تزریق بوتاکس به صورت مردان نیاز است معاینه‌ ها و آزمایش‌ های اولیه انجام گیرد. همانطور که می دانید میزان دوز تزریقی بوتاکس، تعداد جلسات و تزریق ‌ها متفاوت است. البته باید علاوه بر تمامی این موارد، تعرفه‌ های کلینیک، اعتبار پزشکان و دیگر نکات را در نظر داشته باشیم. بهتر است برای رسیدن به نتیجه مناسب، از راه‌ های با پزشک یا مشاوره حضوری استفاده کنید.

چه تفاوتی بین بوتاکس مردان و زنان وجود دارد؟

این روش در مردان تا حدودی متفاوت از بوتاکس زنان اعمال می‌ شود. می‌ توان گفت بوتاکس مردان و زنان از نظر نقاط کاربرد، یکی هستند اما عملکرد و کارایی بوتاکس متفاوت است زیرا عضله‌ها و ماهیچه‌ های مردان قوی‌تر هستند. بوتاکس مردان که با نام تجاری بوتاکس نیز شناخته می‌ شود، در مناطقی مانند پوست سر، بین ابرو، اطراف چشم و گردن اعمال می‌ شود.

تزریق بوتاکس به صورت مردان چه عوارضی دارد؟

برعکس مزایای بی‌ شمار این روش، عوارض خاصی برای تزریق بوتاکس به صورت مردان به چشم نمی‌ خورد. با این حال ممکن است بعضی از عوارض مانند سردرد، تب، لرز، ورم، درد یا کبودی در ناحیه تزریق برای شما بروز کنند که کاملاً طبیعی بوده و سریعاً برطرف می ‌گردند.

تغذیه سالم و مراقبت از پوست

تغذیه مناسب و مراقبت صحیح از پوست، بعد از تزریق بوتاکس در آقایان، ضروری است. مراقبت از پوست شامل استفاده از محصولات مراقبتی مناسب پوست، از جمله مرطوب‌کننده‌ها و ضدآفتاب‌هاست. استفاده از رژیم غذایی غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی، مصرف آب به میزان کافی و اجتناب از دخانیات مانند سیگار و الکل ، باعث کسب نتایج بهتر می‌شود. این مراقبت‌ها به حفظ سلامت و جوانی پوست پس از تزریق بوتاکس کمک می‌کنند و نتایج بهتر و ماندگارتری را به ارمغان می‌آورند.