ورزشی

پنج خرید تماشایی لالیگا برای فصل ۲۴-۲۰۲۳

لالیگا, لیگ اروپا, لیگ قهرمانان اروپا

آفتاب‌‌نیوز :

 فصل جدید رقابت‌های لالیگا در حالی شروع می‌شود که بارسلونا در تلاش برای دفاع از عنوان قهرمانی است و رئال مادرید بعد از وداع با کریم بنزما عصر جدیدی را شروع می‌کند. 

به گزارش بی ساکر، تیم‌های لالیگایی در تابستان اقدام به جذب بازیکنان موثری کردند تا برای شروع فصل جدید رقابت‌ها تقویت شوند. در ادامه پنج خرید تماشایی فصل جدید لالیگا را در زیر می‌بینیم:

جود بلینگام (رئال مادرید)

ملی‌پوش انگلیسی ورود خود به سانتیاگو برنابئو را با انتخاب پیراهن شماره پنج برای ادای احترام به زین الدین زیدان بزرگ اعلام کرد. بلینگام ۱۹ ساله که با مبلغ ۱۰۳ میلیون یورو از بوروسیا دورتموند به اسپانیا آمد، آینده مادرید است و این شانس را دارد که در کنار لوکا مودریچ و تونی کروس کار کند. بلینگام در جام جهانی سال گذشته برای انگلیس درخشید ولی در بوندسلیگا نتوانست همراه تیمش قهرمان شود و حالا در اولین فصلش در لالیگا به دنبال اولین قهرمانی است.

ایلکای گوندوغان (بارسلونا)

کاپیتان منچسترسیتی پس از هفت فصل موفقیت‌آمیز زیر نظر پپ گواردیولا با انتقال آزاد به نوکمپ رفت. ملی پوش آلمانی که در ماه اکتبر ۳۳ ساله می شود، خط هافبک بارسلونا را تقویت خواهد کرد. پدری و گاوی جوان و فرانکی دی یونگ هلندی نیز در کنار او حضور خواهند داشت. بارسلونا پس از ناکامی در جذب لیونل مسی به سمت گوندوغان رفت، این بازیکن آرژانتینی در عوض به اینتر میامی رفت؛ جایی که سرخیو بوسکتس و جوردی آلبا نیز به او پیوستند. همچنین اوریول رومئو نیز از خیرونا نیز به بارسلونا پیوست و او نیز می‌تواند خرید جذابی برای آبی و اناری‌ها باشد.

آردا گولر (رئال مادرید)

مادریدی‌ها امیدوارند که این اعجوبه نوجوان ترکیه‌ای که با مسی مقایسه شده توانایی‌های خودش را زیر نظر کارلو آنچلوتی نشان دهد. این بازیکن ۱۸ ساله که یک بازیکن چپ پا است جوان‌ترین بازیکنی است که برای ترکیه گلزنی کرده است. او دو سال پیش اولین بازی خود را با فنرباغچه در سن ۱۶ سالگی در مقدماتی لیگ اروپا انجام داد و  دو هفته پس از تولد ۱۷ سالگی، رکورد جوان‌ترین گلزن فنرباغچه را شکست و به نام خود ثبت کرد. گولر قراردادی شش ساله با مادرید امضا کرد.

سسار آسپلیکوئتا (اتلتیکو مادرید)

مدافع اسپانیایی پس از  ۱۱ سال حضور در چلسی به اسپانیا بازگشت. آسپلیکوئتا پس از جدایی از چلسی در تابستان، قراردادی یک ساله با اتلتیکو امضا کرد. او ۵۰۸ بازی برای آبی ها انجام داد، دو بار قهرمان لیگ برتر شد و دو بار نیز فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد که در دومین قهرمانی آبی‌ها در اروپا کاپیتان تیمش بود. این بازیکن ۳۳ ساله تجربیات زیادی را برای تیم اتلتیکو به ارمغان می‌آورد و زیر نظر دیگو سیمئونه امیدوار است بتواند دست به کار بزرگی بزند و بالاتر از رئال و بارسا قرار گیرد.

آندره سیلوا (رئال سوسیداد)

سیلوا به عنوان وارث کریستیانو رونالدو در پرتغال شناخته می‌شد. سیلوا در حال حاضر ۲۷ ساله است و بعد از  یک فصل حضور در تیم لایپزیگ به رئال سوسیداد پیوست. سوسیداد تیم منطقه باسک برای اولین بار در یک دهه اخیر پس از کسب رتبه چهارم در فصل گذشته لالیگا، به لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد. مهاجم سابق پورتو، میلان و سویا امید اول گلزنی تیمش برای فصل جدید است. 

کارگروه خبری مطالب ورزشی

با داشتن علاقه‌ی عمیق به ورزش و تجربه در زمینه‌ی نوشتن ورزشی، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی تحلیل‌ها و نقد‌های دقیق و جذاب درباره‌ی تیم‌ها، بازیکنان و رویدادهای ورزشی می‌پردازم. همراهی با من را بپذیرید و دنیای ورزش را از زوایای جدیدی بشناسید.