بین المللکسب و کار

پمپ هیدرولیک انرپک Enerpac

پمپ در نظر گرفته شده است هیدرولیک برای تغذیه ماشین آلات هیدرولیک یا سایر سیستم های هیدرومکانیکی . انرژی مکانیکی چرخش را به انرژی هیدرولیک تبدیل می کند و سپس توسط سیال منتقل شده در لوله ها به گیرنده ها ( سیلندر یا موتور هیدرولیک ) منتقل می شود. این پمپ معمولاً پمپ هیدرولیک در دنیای حرفه ای نامیده می شود.برای مقالات همنام، به پمپ (ابهام‌زدایی) مراجعه کنید.

ویژگی های اصلی ظرفیت سیلندر و توانایی آنها در تحمل فشار است. در حین کار، یک پمپ جریان ایجاد می کند، اما فشار به مقاومت گیرنده ( موتور یا محرک ) بستگی دارد. در این زمان، انرژی هیدرولیک دوباره به انرژی مکانیکی انرپک Enerpac خطی یا چرخشی تبدیل می شود.

نماد پمپ هیدرولیک انرپک Enerpac

محاسبه توان هیدرولیک تحویلی توسط پمپ

پ ساعت = D پ ⋅ س 600
ابهام‌زدایی {\displaystyle P_{h}={\frac {\Delta p\cdot Q}{600}}}

آمریکای لاتین, استاندارد, انرژی

Δp: کل سر (بیان شده در نوار )؛
Q: جریان حجمی (بیان شده در لیتر در دقیقه)؛
کیلووات Ph : توان هیدرولیک (بیان شده بر حسب ) .

مثال: 100 بار × 100 لیتر در دقیقه / 600 = 16.66 کیلو وات

برای محاسبه توان مکانیکی جذب شده توسط پمپ باید تلفات ناشی از راندمان را به توان هیدرولیک اضافه کرد. راندمان به فناوری پمپ مورد استفاده و فشار کاری بستگی دارد.

آمریکای لاتین, استاندارد, انرژی

فشار عملیاتی انرپک Enerpac

پمپ هیدرولیک Rexroth A4VSO با حجم 250 و 180 سی سی

فشار کاری به ندرت کمتر از 50 بار است. پمپ های استاندارد با چرخ دنده های خارجی اغلب در اوج بیش از 250 بار پشتیبانی می کنند.

    210 بار استانداردی است که اغلب استفاده می شود و به پمپ های دنده ای انرپک Enerpac اجازه می دهد بدون خطر سایش زودرس کار کنند
300 تا 350 بار استاندارد پمپ های پیستونی مدار باز است
420 بار به طور کلی حداکثر ذخیره شده برای انتقال هیدرواستاتیک مدار بسته است .
700 بار استانداردی است که اغلب برای جابجایی سیلندرها استفاده می شود.
تا 7000 بار برای پمپ های هیدروپنوماتیک (تست هیدرولیک).
تا 10000 بار برای ضرب کننده فشار.

بنابراین می توان به چندین هزار میله رسید، به عنوان مثال برای میزهای آزمایش یا اتوفرتاژ لوله های فشار.

پمپ های چرخشی با محرک مغناطیسی وجود دارند که امکان گردش مایع، گاز یا سیال دیگر ( نوع CO 2 فوق بحرانی ) را در یک حلقه بسته در 350 بار و 343 درجه سانتی گراد با دبی 50 لیتر در دقیقه فراهم می کنند.

انواع انرپک Enerpac

انواع پمپ های هیدرولیک ترکیبی از اصول ذکر شده در زیر است:

جابجایی ثابت
جابجایی متغیر
مدار باز
مدار بسته
یک یا دو جهت جریان
زهکشی داخلی یا خارجی
چند تنی تک و انباشته
هیدروپنوماتیک
خود تنظیم، حسگر بار

طراحی مکانیکی اصلی

پمپ دنده ای : جابجایی ثابت
پمپ پره ای: جابجایی ثابت و متغیر.
پمپ مونو یا چند پیستونی خطی، شعاعی، محوری، این نوع در برابر بالاترین فشار مقاومت می کند: جابجایی ثابت یا متغیر
پمپ بشکه ، محور شکسته انرپک Enerpac یا نوع صفحه کج.

یک محدود کننده فشار عنصر ایمنی ضروری است.

فیلتراسیون

سیستم های هیدرولیک به دلیل طراحی مکانیکی دقیق و روانکاری دائمی روغن، سیستم های بسیار قابل اعتمادی هستند.

با این وجود عاملی وجود دارد که نشان دهنده 80 درصد خرابی ها، تمیز نبودن روغن و قطعات مکانیکی است.

برای این امر بسیار توصیه می شود، حتی اجباری، قبل و بعد از پمپ (فیلتر فشاری) یک سیستم فیلتراسیون برای محدود کردن و کاهش انتشار آلودگی (ذرات ریز آهن، لاستیک، گرد و غبار و غیره) انرپک Enerpac داشته باشید. ) در سراسر مدار هیدرولیک.

آمریکای لاتین, استاندارد, انرژی

برنامه

فشار هیدرولیکی
دستگاه هیدرولیک

کاویتاسیون

کاویتاسیون عمدتاً بر روی کریستال های پمپ های هیدرولیک فشار قوی اثر مخربی دارد: انفجارهای ریز مواد را پاره کرده و پمپ را از بین می برند. علل مکرر آن کاهش شدید مکش است، برای مثال به دلیل گرفتگی فیلتر مکش، یا ورودی هوا در مکش.

پمپ پالس

این مقاله آب مربوط به فناوری , علمی کاربردی یا فناوری و است .

شما می توانید دانش خود را با بهبود آن ( چگونه؟ ) مطابق با توصیه های پروژه های مربوطه به اشتراک بگذارید .

طرح

اصل یک پمپ ضربه ای، ساخته شده از کمپرسور تیلور.

پمپ پالس یک دستگاه پمپاژ آب است که از نیروی جاذبه استفاده می کند و هیچ قسمت متحرکی ندارد. این شامل ارتباط یک بوق هیدرولیک تیلور با یک ایرلیفت است.

ادعای اختراع این نوع پمپ توسط برایان وایت، مزون آمریکایی است که اولین نمونه اولیه خود را در سال 1987 ساخت و اختراع را در اختیار عموم 1 . دستورالعمل‌های ساخت و ساز را برای ساخت و ساز توسط افراد با امکانات محدود ارائه می‌کند، که نشان‌دهنده بهبودهای احتمالی در مقایسه با یک طرح اولیه، در رویکرد خودت 2 . بنابراین این سیستم در میان جنبش های جایگزین محبوبیت خاصی دارد . اغلب آن را با قوچ هیدرولیک مقایسه می کنند که پیچیده تر است، اما ساخت آن نیازی به حفاری یا وجود چاه ندارد.

پمپ ضربه ای

دو عنصر پمپ هیدرولیک و ایرلیفت را ترکیب می کند که عملکرد آنها برای مدت طولانی مورد مطالعه قرار گرفته است، به ویژه به دلیل اینکه آنها مفاهیم پیچیده مکانیک سیالات دو فازی را در بر می گیرند . با فدا کردن راندمان ، می توان به ارتفاعات بلند کردن خوبی دست یافت. به عنوان مثال، با ارتفاع سقوط 0.5 متر و مصرف آب 260 L/min ، 4 L/min را در ارتفاع 3.6 متر ، می توان به لطف چاهی با 2.5 متر عمق 3 . توان ارائه شده توسط چنین نصبی 2.3 وات با بازده 11٪ است.

رام هیدرولیک

نمونه ای از یک دستگاه عملیاتی

هیدرولیک قوچ اجازه می دهد تا آب به ارتفاعی بالاتر از منبع با استفاده از انرژی آبشاری تکنیکی است که به لطف یک دستگاه مکانیکی و هیدرولیکی با ارتفاع کمتر پمپ شود .

تاریخچه

Joseph-Michel Montgolfier 1 در سال 1792 ، با Aimé Argand ، ایده استفاده از پدیده چکش آب را برای استفاده از آن در مکانیزم ساده برای پمپاژ آب برای کارخانه کاغذسازی خانوادگی در Vidallon داشت . الهام گرفته او احتمالاً از ماشین جان وایتهرست ، “ماشین ضربان” که در سال 1772 اختراع شد 2 بود.

Ernest Sylvain Bollée اختراع خود را بهبود می بخشد و مشخص می کند و در سال 1857 یک اختراع ثبت می کند. پسر او، Ernest Jules Bollée ، قوچ با دو آب 3 اختراع می کند که در سال 1888 ثبت شده است 4 . این محصول لومان با مدال طلا در نمایشگاه جهانی پاریس در سال 1889 و جایزه بزرگ در سال های 1900 و 1905 5 ، 6 تاج گذاری شد .

در آغاز قرن بیست و مشخص می شود و یکم که با نگرانی های زیست محیطی مشغول جستجوی توسعه اقتصادی پایدار بود ، این تکنیک در حال تجربه تجدید علاقه است. تحولات جدید عملکرد و استحکام این ماشین‌ها را متحول می‌کند: سازنده سوئیسی Schlumpf innovations GmbH 7 یک “رام با سرعت بالا” و یک شرکت آمریکای لاتین “قوچ‌های چند سوپاپ” را توسعه داده است. 8 “و SMEs دارند آن را سر نیزه خود می سازند 9 .
اصل عملیات
اصل برج حمل – نمودار 1.
اصل برج حمل – نمودار 2.
اصل رام – نمودار 3.

چکش آب

آبی چکش به طور ناگهانی بسته پدیده ای شناخته شده است: هنگامی که یک شیر آب می شود ، لوله به دلیل قطع جریان و اینرسی توده متحرک آب، ضربه ای را متحمل می شود که اغلب در اثر صدا ایجاد می شود. در تاسیسات بزرگ این پدیده می تواند باعث ترکیدگی لوله ها در اثر حجم آب در حال حرکت شود. بنابراین لازم است نیروهای حاضر را خنثی کنیم تا از جلوگیری از آن اطمینان حاصل کنیم. یک دستگاه فنری یا غشایی چکش ضد آب این پدیده را کاهش می دهد و بنابراین از تاسیسات محافظت می کند.

انرژی جنبشی

این اصل از انرژی جنبشی ستونی از آب استفاده می کند که سرعت معینی گرفته است. سپس، به طور ناگهانی توسط یک دریچه متوقف می شود ، یک فشار بیش از حد ایجاد می شود که باعث می شود ستونی از آب کاهش یافته تا ارتفاع معینی بالا برود. نتیجه به کمیت ها و سرعت های مربوطه بستگی دارد.

انواع مختلفی از اجرای این اصل وجود دارد.

اصل عملیات

لوله ورودی آب (1) که توسط یک شیر ورودی اصلی کنترل می شود (نمایش داده نشده است) باید با آب تحت فشار (به طور کلی به اختلاف سطح مرتبط است) تامین شود که انرژی جنبشی آن انرژی دستگاه را تامین می کند. به این انرژی بستگی دارد ظرفیت پمپاژ . فشار ورودی کمتر از ارتفاع مانومتری تخلیه (3) است و برای افزایش فشار به انرژی اضافی نیاز دارد. قوچ شامل یک لوله ورودی (1)، یک دریچه اولیه (4) با دهانه کنترل شده توسط فنر (یا گاهی اوقات با یک وزنه ساده)، یک لوله تخلیه (3) با یک سوپاپ بدون بازگشت (5) و یک زنگ است. پر از هوا (6).

در شروع کار ( نمودار 1 )، شیر برگشت (5) تحت تأثیر فشار استاتیک ستون (3) بسته می شود و آب از طریق لوله می رسد. آب از طریق دریچه اولیه (4) در (2) به خارج از دستگاه خارج می شود، اما هنگامی که آب به سرعت کافی رسید، به طور ناگهانی بسته می شود.

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.