ورزشی

وعده هاشمی برای رفع مشکلات ورزشگاه آزادی

آموزش, والیبال, ورزشگاه آزادی

آفتاب‌‌نیوز :

کیومرث هاشمی پس از بازدید از مسابقات استعدادیابی دوومیدانی در جمع خبرنگاران در مورد حمایت از قهرمانان بیان کرد: در آستانه اعزام کاروان به بازی‌های آسیایی هانگژو هستیم. هر چه بتوانیم ایجاد انگیزه کنیم در مدال‌آوری قهرمان ما تاثیرگذار است. در بازدید از اردوهای تیم ملی یکی از مشکلاتی مطرح‌ کردند پرداخت‌نشدن پاداش‌هایشان بود. آقای رییس‌جمهور دستور سریع به سازمان برنامه‌ریزی و بودجه داد و پاداش‌ها تامین شد. قبل از اعزام به بازی‌های آسیایی هانگژو با حضور رییس‌جمهور مراسم برگزار و پاداش‌ها پرداخت می‌شود.

او ادامه داد: کمیته ملی المپیک هم پاداش پای سکو تعیین کرده و ما هم پس از بازی‌ها به مدال‌آوران پاداش خواهیم داد. مجموعه کشور و دولت برنامه حمایت از ورزش را دارند.

کمک به دوومیدانی برای برگزاری مسابقات داخل سالن آسیا

هاشمی در پاسخ به این پرسش که فدراسیون دوومیدانی برای برگزاری مسابقات داخل سالن آسیا حدود ۱۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد، چقدر از این مبلغ به این فدراسیون اختصاص داده می‌شود، تاکید کرد: امروز بازدیدی از سالن داشتیم و قرار شد که برآورد داشته باشیم. انشاءالله کمک می‌کنیم تا مشکلاتشان برطرف شود.

سرپرست وزارت ورزش در مورد وضعیت ورزشگاه آزادی تصریح کرد: علت حضور ما در ورزشگاه آزادی، زمین چمن بود. در لیگ برتر مشاهده کردیم که سرمربیان و سرپرستان دو تیم پرسپولیس و استقلال از وضعیت زمین چمن گلایه داشتند و من خواستم از نزدیک بازدیدی داشته باشم و ببینم شرایط به چه شکل است. قرار شد در بحث زمین که به برگزاری لیگ برتر و تیم‌های ملی و لیگ قهرمانان آسیا کمک کند، اقدامات کوتاه‌مدتی انجام شود و دستورات لازم صادر شد و مشاوران هم مشخص شدند. با این حال نیاز است اقدامات بلندمدتی هم در دستور کار قرار بگیرد.‌ مشکل نور تا حدودی برطرف می‌شود و در بحث مقاوم‌سازی خود ورزشگاه، ۱۹ بخش ورزشگاه در حال بازسازی و تعمیر است. زمانی که مسابقه برگزار شود تا ۵۰ درصد ظرفیت مشکلی نداریم و این به گفته مسئولان مربوطه است. انشاءالله ورزشگاه آزادی آماده و نگرانی‌ها رفع می‌شود.

انتخابات فدراسیون‌ها عادلانه برگزار می‌شوند

او درباره تعویق انتخابات فدراسیون‌های ورزشی مانند سوارکاری و آمادگی جسمانی تاکید کرد: مصمم هستیم فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند در شرایطی عادلانه انتخاباتشان برگزار و دغدغه‌هایی که وجود دارد مبنی بر اینکه تیمشان را می‌چینند و انتخابات فرمایشی است، برطرف شود.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این پرسش که سرپرستان فدراسیون‌ها می‌توانند در انتخابات فدراسیون مربوط شرکت کنند یا خیر، گفت: در زمان خودش تصمیم می‌گیریم که به چه شکل باشد. نگرانی موجود در این زمینه را قطعا برطرف می‌کنیم.

پاسخ به گلایه والیبالیست‌های جوان

هاشمی درباره گلایه تیم جوانان والیبال مبنی بر اینکه حمایت و توجهی به آنها نشده است، گفت: باید ببینیم موضوع چه چیزی است. اگر روی سکو رفته باشند مشمول پاداش می‌شوند و بر اساس آیین‌نامه پاداش را پرداخت می‌کنیم و مشکلی از این بابت وجود ندارد. اگر استقبال نشده است، باید بررسی شود. این حق ورزشکار است که از سوی فدراسیون و و دیگر مسئولان بر اساس دسته‌بندی که کرده‌ایم به استقبال بروند.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان در برگزاری المپیادهای ورزشی گفت: یکی از موضوعات مهم در توسعه ورزش قهرمانی برگزاری رقابت‌هایی است که منتج به کشف استعداد می‌شود. استعدادیابی یکی از حوزه‌های اساسی در ورزش قهرمانی است. استعدادها بعد از کشف باید پرورش داده و حمایت شوند. این چهارمین المپیاد کشور است که در حال برگزاری است که ۵۱ رشته ورزشی وارد این دوره از رقابت‌ها شده‌اند. بیش از ۱۲ هزار نوجوان هم به عنوان ورزشکار در این دوره شرکت کرده‌ و در حال رقابت‌اند. ۲۵ فدراسیون درگیراند و استعدادیاب‌هایشان در این رقابت‌ها حضور دارد. این مسیر به توسعه ورزش قهرمانی و مدال‌آوری کمک می‌کنند.

او در این مورد افزود: امروز گزارش دادند که در پرتاب چکش یک نوجوان ۱۵ ساله رکورد ۷۵.۹۶ متر را ثبت کرده است. اگر در دوومیدانی هیچ حرکتی نشده باشد و فقط همین استعداد کشف شده باشد، یعنی ما به هدفمان رسیده‌ایم. هدف اصلی این مسابقات کشف استعدادهاست. این در دستور کار ما قرار دارد و استمرار پیدا می‌کند. نقاط ضعف شناسایی می‌شود و در نهایت سال به سال دنبال بهبود این وضعیت‌ایم. وزارت آموزش و پرورش باید درگیر این مسابقات شود چون نقش بی‌بدیل دارد و اگر درگیر شود به انتخاب استعدادهای برتر کمک می‌کند.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که برنامه‌اش برای تهیه زیرساخت‌های مناسب در حوزه ورزش چیست، بیان کرد: در بحث زیرساخت‌های مناسب برای برگزاری المپیادها اصلا مشکلی نداریم. زیرساخت‌ها در این ۲۵ رشته از قبل بررسی شده که آیا استان میزبان، امکان برگزاری را دارد یا نه اما اگر منظورتان زیرساخت مناسب برای کسب میزبانی در سطح قاره یا جهان است، نقص‌هایی وجود دارد که در دستور کار قرار دارد. به دنبال گرفتن میزبانی‌های مختلف‌ایم. نمونه‌اش والیبال که در ارومیه برگزار شد. در دوومیدانی داخل سالن هم میزبان مسابقات آسیا هستیم.

کارگروه خبری مطالب ورزشی

با داشتن علاقه‌ی عمیق به ورزش و تجربه در زمینه‌ی نوشتن ورزشی، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی تحلیل‌ها و نقد‌های دقیق و جذاب درباره‌ی تیم‌ها، بازیکنان و رویدادهای ورزشی می‌پردازم. همراهی با من را بپذیرید و دنیای ورزش را از زوایای جدیدی بشناسید.