کسب و کار

عوارض پوشیدن لباس های یکسان برای چندین روز

عوارض پوشیدن لباس های یکسان برای چندین روز

بسیاری از ما در ابتدای هفته یک پوشاک انتخاب می کنیم و چندین روز پشت سر هم آن را می پوشیم. شاید این پیراهن بوی بدی نداشته باشد و فکر کنیم مشکلی ندارد اما برای سلامتی ما خطرناک است و بهتر است این کار را نکنیم. در ادامه با کارمادیو همراه باشید تا بدانید چرا مجبور نیستیم روزها پیراهن را بپوشیم.

1. باعث آکنه می شود

شستن هر روز لباس ها خسته کننده است، اما اگر می خواهید از شر جوش های پشت یا سینه خلاص شوید، باید هر روز لباس خود را عوض کنید. این به این دلیل است که لباس های کثیف حاوی مقدار زیادی عرق و باکتری هستند که می تواند باعث مسدود شدن منافذ پوست شود. عرق و سلول‌های مرده پوست با پوست ترکیب می‌شوند و باعث سفتی و حساسیت می‌شوند که معمولاً در ناحیه کمر، باسن و باسن دیده می‌شود.

2. ایجاد بوی بد می کند

اگر می خواهید بدنتان بوی خوبی بدهد، نباید دو روز پشت سر هم یک لباس را بپوشید، زیرا لباس های نو بوی تازگی می دهند، اما لباس های کهنه مانع از تعریق بدن می شوند. حتی اگر خودتان متوجه آن نباشید.

عوارض پوشیدن لباس های یکسان برای چندین روز
عوارض پوشیدن لباس های یکسان برای چندین روز

3. خود را در معرض جنایات دیگران قرار می دهید

این نکته ای است که باید به آن توجه کنید، شما و لباس هایتان در طول روز با بدن دیگران تماس پیدا می کنید و در نتیجه اگر یکی پس از دیگری همان لباس ها را بپوشید، این جرم و آلودگی در بدن شما باقی می ماند و بیشتر آسیب می بینید .

4. باعث ایجاد حساسیت می شود

اگر متوجه خارش پوست شدید، ممکن است انگیزه بیشتری برای تعویض لباس خود داشته باشید. اگر لباس شما مستقیماً و در تماس نزدیک با پوست شما باشد و کثیف شود و روی پوست شما بماند، چربی و کثیفی داخل آن گیر کرده و باعث ایجاد حساسیت می شود. به همین دلیل است که می گوییم یک لباس را دو بار نپوشید، بلکه همیشه آن را عوض کنید.