عمومیکسب و کار

همه چیز در مورد سطح سنج راداری

سطح سنج راداری چیست؟ سطح‌ سنج راداری یکی از تجهیزات حیاتی در حوزه ابزار دقیق صنعتی است که برای اندازه‌گیری و کنترل سطح مواد در انواع مخازن استفاده می‌شود. این حسگرها از امواج الکترومغناطیسی برای تشخیص پیوسته سطح مواد استفاده می‌کنند. امواج ارسالی به داخل مخزن فرستاده می‌شوند و پس از برخورد با مواد درون مخزن، به دستگاه بازمی‌گردند. سنسور راداری با تفسیر زمان رفت و برگشت امواج، قادر است ارتفاع کلی مواد را اندازه‌گیری نماید.

لول ترانسمیتر راداری با نام‌های دیگری چون لول سنج راداری، سنسور راداری، سطح سنج راداری و لول ترانسمیتر راداری در بین صنعت‌گران ایرانی شناخته می‌شود.

کاربرد سطح‌ سنج راداری

انواع مختلفی از سطح‌ سنج‌های راداری برای شرایط، محیط‌ها و مخازن متنوع طراحی شده‌اند. به همین دلیل، این ترانسمیترها به طور گسترده در صنایع مختلف و برای مواد متنوعی از جمله اسیدها و بازها، حلال‌های آلی، الکل، نفت و فرآورده‌های نفتی (گازوئیل)، گازهای مایع، شیشه و سیلیس، کربنات سدیم، گرانول‌های پلیمری، آهک، سیمان، دانه‌ها، غلات، شکر، مواد معدنی، پودرهای فلزی، صنایع غذایی، دارویی و شیمیایی، کربن و زغال سنگ استفاده می‌شود.

همه چیز در مورد سطح سنج راداری

اجزای سطح‌ سنج راداری

سطح‌ سنج راداری از اجزاء متنوعی از قبیل: آنتن رادار، اتصالات مکانیکی برای نصب به مخزن (فلنج، رزوه و کلمپی)، هاوزینگ (از جنس پلاستیک، آلومینیوم و استیل ضدزنگ)، مغزی ترانسمیتر (بورد الکترونیکی)، نمایشگر (جهت نمایش مقادیر اندازه‌گیری شده و وارد کردن پارامترهای مخزن) و درپوش تشکیل یافته است. بیشتر سطح‌ سنج‌های راداری به صورت غیرتماسی بر روی مخزن نصب می‌شوند.

انواع سطح‌ سنج راداری از لحاظ انتشار امواج

پیش از خرید لول ترانسمیتر راداری، ممکن است با سوالاتی درباره تفاوت انواع این سنسورها مواجه شوید. پاسخ به این سوال مثبت است. در ادامه با انواع سطح‌ سنج‌های راداری آشنا می‌شوید:

  1. سطح‌ سنج گسترش موج آزاد (Air Firing Radar): برای اندازه‌گیری سطح مایعات (سیالات) و جامدات (پودری، گرانول و کلوخه‌ای) استفاده می‌شود.
  2. سطح‌ سنج موج هدایت‌شونده یا فلکسی (Guided Wave Radar): این تکنولوژی برای اندازه‌گیری سطح مایعات و جامدات در صنایع مختلف به کار می‌رود. این سطح‌ سنج با استفاده از موج‌های راداری و هدایت‌شده در طول سنسور یا پروب، مستقیماً سطح مایع یا جامد را اندازه‌گیری می‌کند. این تکنولوژی به دلیل دقت بالا و قابلیت استفاده در شرایط خطرناک در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، آب و فاضلاب، معدن و متالورژی، غذا و نوشیدنی و شیمیایی مورد توجه قرار گرفته است.

بهترین برند سطح‌ سنج راداری

در حوزه تولید ترانسمیترهای تشخیص سطح، بسیاری از برندها و شرکت‌ها فعالیت دارند که از جمله معتبرترین‌ها می‌توان به VEGA، اندرس‌هاوزر E+H، یوکوگاوا YOKOGAWA، زیمنس Siemens، امرسون Emerson، هانیول Honeywell، امگا Omega، یو دبلیو تی UWT، ای‌بی‌بی ABB، کرونه KROHNE، مگنترول Magnetrol و ema اشاره کرد. در این میان، شرکت آلمانی VEGA جایگاه ویژه‌ای دارد. سنسورهای سطح‌ سنج VEGA به طور اختصاصی در آلمان تولید می‌شوند و با وجود قیمت مشابه دیگر برندها که تجهیزات خود را در کشورهای سومی مانند چین و هند تولید می‌کنند، شناخته شده‌اند.

تعیین کدام برند برای نیازهای شما بهترین است، ممکن است دشوار باشد، اما تجربه، تخصص فنی، خدمات پس از فروش و قیمت تجهیزات، اصول مهم تصمیم‌گیری برای انتخاب شرکت تولیدکننده محسوب می‌شوند. شرکت VEGA علاوه بر داشتن این چهار شرط، به طور اختصاصی بر روی سنسورهای رادار تمرکز نموده و این باعث شده که در زمینه فناوری این دسته از سنسورها، یک سر و گردن بالاتر از رقبای دیگر داشته باشد. به همین دلیل، با اطمینان کامل می‌توان گفت که بهترین برند در این زمینه، VEGA آلمان است.

تمامی محصولات تولید شده توسط شرکت VEGA با قابلیت امنیت سایبری یکپارچه تولید می‌شوند و این ویژگی در سطح جهان تاکنون توسط تولیدکننده‌ای دیگر معرفی نشده است. این تدابیر حفاظتی سایبری، به منظور ایجاد یک پایه اعتمادی برای عملکرد ایمن کارخانه و جلوگیری از هک شدن سنسورها اتخاذ شده است.

همه چیز در مورد سطح سنج راداری

راهنمای خرید سطح‌ سنج راداری

ما در آداک فرآیند سپهر به عنوان بزرگترین تأمین‌کننده تجهیزات VEGA در ایران، این امکان را برای مدیران و تولیدکنندگان فراهم کرده‌ایم که بدون واسطه و با بهترین قیمت، تجهیزات مدنظر خود را از برند VEGA آلمان تهیه کنند. برای خرید سطح سنج راداری می‌توانید با مراجعه به وبسایت adaksepehr.com و یا با شماره های 02177809784 – 09912504051 تماس حاصل فرمائید.

تمامی تجهیزات خریداری‌شده از آداک فرآیند سپهر دارای ضمانت اصالت می‌باشند. این به این معناست که تجهیزات سفارش‌داده‌شده به صورت اختصاصی بر اساس نیاز شما تنظیم و تولید می‌شوند. به محض خروج محصول از شرکت مادر، شماره سریال کالا در اختیار شما قرار خواهد گرفت و شما می‌توانید با استفاده از همین شماره سریال، اصالت کالا، تاریخ تولید و تست تجهیزات را مستقیما از وبسایت رسمی کمپانی VEGA بررسی و تایید نمایید.