علمی و پزشکیکسب و کار

لیپوماتیک در تهران حدودا چه رنجی می‌باشد؟

هزینه لیپوماتیک در تهران مانند سایر عمل‌های زیبایی به عوامل زیادی بستگی دارد و تاثیر مستقیمی در تصمیم نهایی شما می‌گذارد. در واقع شما تا زمانی که در مورد قیمت جراحی لیپوماتیک خود مطمئن نشوید اقدامات جدی را در این خصوص انجام نمی‌دهید؛ بنابراین باید در ابتدا از هزینه لیپوماتیک خود در تهران مطلع شوید تا برنامه‌ریزی‌های لازم را برای آن انجام دهید.

هزینه لیپوماتیک در تهران

هزینه‌هایی که بیمار برای عمل خود انجام می‌دهد به صورت کلی به دو شکل هزینه پنهان و هزینه بارز پرداخت می‌شود. این هزینه‌ها را در ادامه برای شما بیشتر توضیح می‌دهیم:

هزینه‌های پنهان

هزینه‌های پنهان عمل لیپوماتیک به صورت کلی 10 الی 20 درصد هزینه کل بیمار را در برمی‌گیرند و تاثیر زیادی در هزینه نهایی بیمار ندارند؛ اما باید بیمار این هزینه‌ها را نیز باید پرداخت. این هزینه‌ها به صورت کلی به شکل زیر هستند:

  • آزمایش خون (قبل از عمل)
  • تست کرونا یا همان کوید ۱۹ که از ابتدای سال ۹۹ اجباری شده است.
  • سونوگرافی
  • هزینه بستری شدن (در صورت نیاز)
  • هزینه پمپ درد
  • هزینه‌های همراه بیمار
  • هزینه تهیه گن بعد از عمل
  • آزمایش خون بعد از عمل (در صورت تشخیص پزشک)
  • خرید داروها، کرم‌ها و غیره برای مراقبت‌های بعد عمل
  • خرید لوازم پانسمان بعد از عمل
  • و غیره

هر چند که کلیه موارد بالا برای یک بیمار وجود ندارند؛ اما شما باید قبل از عمل به این موارد نیز دقت کنید. در واقع هزینه لیپوماتیک در تهران می‌تواند متفاوت باشد؛ مثلا اگر فردی بعد از عمل در اتاق VIP بستری شود با فردی که در اتاق‌های معمولی بستری می‌شود، مسلما هزینه متفاوتی را پرداخت می‌کنند.

هزینه‌های بارز

به کلیه هزینه‌های که میان جراح زیبایی با بیمار انجام می‌شوند، هزینه بارز می‌گویند. معمولا این هزینه‌ها بعد از انجام آزمایش‌های اولیه توسط پزشک با توجه به نوع عمل، نواحی عمل، نوع بیهوشی، بیمارستان یا مرکز جراحی و غیره به صورت دقیق مشخص می‌شود. در نهایت نیز عددی ثابت برای عمل لیپوماتیک توسط جراح به بیمار اعلام می‌گردد که باید آن را پرداخت نماید.

عوامل موثر در هزینه عمل لیپوماتیک در تهران

بیمارستان, پروتز سینه, پزشک
Surgical operation abdominoplasty. Surgical removal of fat tissue from the abdomen.

با ایجاد تغییرات در هر کدام از عوامل بالا هزینه تمام شده بیمار تغییر می‌کند؛ اما مهم‌ترین عوامل در تعیین قیمت عمل زیبایی در تهران به شکل زیر هستند:

انتخاب بهترین جراح لیپوماتیک

انتخاب بهترین جراح لیپوماتیک در تهران، مهم‌ترین فاکتور است. به طوری که شما باید در انتخاب جراح خود نهایت دقت و تحقیق را انجام دهید؛ زیرا قرار است که به او اعتماد کنید و عمل پیکرتراشی خود را به او بسپارید. هر چه مهارت، تخصص و تجربه جراح شما زیاد باشد، نتیجه بهتری را از عمل خود دریافت خواهید کرد. سعی کنید جراحی را انتخاب کنید که سلامت بیمار خود در اولویت کار قرار می‌دهد.

بیمارستانی که در آن عمل می‌شوید

شما باید برای انجام عمل جراحی خود به بیمارستان یا مراکز جراحی در تهران مراجعه کنید که استانداردهای لازم را داشته باشند. نوع این بیمارستان در هزینه لیپوماتیک در تهران موثر است. در حال حاضر انجام عمل‌های پیکرتراشی و لیپوماتیک را نمی‌توان در بیمارستان‌های دولتی انجام داد؛ زیرا بیمارستان‌های دولتی این گونه عمل‌های زیبایی را بر عهده نمی‌گیرند. لذا باید شما آن را در بیمارستان‌های خصوصی انجام دهید.

بیمارستان‌های خصوصی معمولا به صورت سلیقه‌ای اداره می‌شوند و انتخاب یک بیمارستان خصوصی مناسب از هر نظر می‌تواند چالش بزرگی باشد. شما باید بیمارستانی را انتخاب کنید که از نظر تعداد اتاق عمل، تجهیزات به روز و غیره قابل ‌قبول باشد.

خوب است بدانید که در حال حاضر پزشکان در مراکز درمانی بر اساس بخشنامه پزشکی حق تخلیه چربی بیشتر از 5 لیتر را ندارند. لذا آن‌ها نمی‌توانند پیکرتراشی‌های بزرگ را در این مراکز انجام دهند؛ بنابراین شما باید برای انجام عمل‌های زیبایی بزرگ به بیمارستان‌های خصوصی مراجعه کنید.

این بخشنامه باعث شد تا پزشکان عمل پیکرتراشی خود را در مراکز جراحی انجام ندهند و بیمارستان‌های خصوصی را ترجیح دهند. در حالی که هزینه لیپوماتیک در مراکز درمانی کمتر از بیمارستان‌های خصوصی است.غرب کلینیک با بهترین و مجهزترین بیمارستان های تهران قرار داد دارد

مدت زمان عمل

افرادی که قصد دارند عمل لیپوماتیک انجام دهند باید هزینه اتاق عمل خود را نیز پرداخت کنند. هزینه اتاق عمل، از زمانی که عمل شروع می‌شود تا زمانی که بیمار از اتاق خارج می‌شود، محاسبه می‌شود. معمولا در مورد هزینه اتاق عمل توافقاتی بین جراح و بیمارستان انجام می‌شود؛ مثلا اگر بیمار بین 2 الی 3 ساعت در اتاق عمل باشد تنها هزینه‌های لوازم مصرفی و سایر جزییات را از او دریافت می‌کنند. در حالی که اگر زمان عمل لیپوماتیک بیشتر از آن باشد، هزینه اتاق عمل نیز افزایش می‌یابد.

تعداد نواحی و میزان حجم چربی بدن

یکی از عوامل موثر در هزینه لیپوماتیک در تهران، نوع نواحی و حجم تخلیه چربی از بدن است که به صورت مستقیم در هزینه نهایی عمل تاثیر می‌گذارند. هزینه عمل فردی که تنها قرار است شکم خود را تخلیه کند با فردی که می‌خواهد کل بدن (فول بادی) خود را عمل کند، متفاوت است.

در حال حاضر هر بیمار می‌تواند شکم، پهلو، پشت (قسمت زیر بغل)، سینه، داخل ران، بیرون ران، قسمت خارج باسن، غبغب، بازو و ساق پا را عمل کند. به طوری که در آن جراح برای محاسبه هزینه عمل خود به شکل زیر اقدام می‌کند:

قیمت هر ناحیه + هزینه اتاق عمل = قیمت نهایی لیپوماتیک

انجام عمل‌های دیگر به صورت هم‌زمان با لیپوماتیک

بیمارستان, پروتز سینه, پزشک

اگر شما قصد دارید به غیر از عمل لیپوماتیک عمل دیگری را به صورت همزمان انجام دهید، مسلما باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید. این کار باعث می‌شود که بیمار هزینه کمتری را نسبت به عمل جداگانه آن‌ها به جراح پرداخت کند.

در حال حاضر شما می‌توانید عمل‌های لیپوماتیک شکم و پهلو، ابدومینوپلاستی، لیفت سینه و پروتز سینه را به صورت هم‌زمان انجام دهید.

تزریق چربی

برخی بیماران از چربی تخلیه شده بدن خود به عنوان فیلر استفاده می‌کنند و آن را به قسمت‌های دیگر بدن تزریق می‌کنند. این امر معمولا برای جوان‌سازی یا فرم دهی انجام می‌گیرد که هزینه لیپوماتیک در تهران را می‌تواند برای شما بیشتر کند.

بستری شدن

بعد از آن که عمل لیپوماتیک شما تمام شد باید مراقبت‌های بعد عمل نیز رعایت کنید تا بتوانید از عمل خود راضی باشید؛ بنابراین تنها جراح شما در موفقیت‌آمیز بودن عملتان موثر نیست. بلکه شما نیز باید در این راه با او همکاری کنید و به توصیه‌های جراح خود عمل کنید.

در صورتی که حجم چربی‌های تخلیه شده از بدن زیاد باشد، هموگلوبین خون شما کاهش چشمگیری پیدا می‌کند. لذا پزشک جراح شما توصیه می‌کند که حتما بعد از عمل یک روز در بیمارستان بستری باشید که این کار مبلغ هزینه لیپوماتیک در تهران را افزایش می‌دهد.

نوع دستگاه لیپوماتیک

نوع دستگاه لیپوماتیک و تجهیزاتی که جراح به کمک آن عمل خود را انجام می‌دهد، تاثیر مستقیمی در هزینه لیپوماتیک شما دارد؛ زیرا کیفیت کار هر کدام از دستگاه‌ها متفاوت است؛ بنابراین باید به این نکته نیز توجه کنید که پزشک جراح شما از کدام دستگاه لیپوماتیک جهت پیکرتراشی استفاده می‌کند.

خوب است بدانید که برخی از پزشکان برای افزایش سرعت عمل خود از دستیاران متخصص استفاده می‌کنند. آن‌ها برای این کار از دو دستگاه مختلف به صورت هم‌زمان جهت پیکرتراشی بهره می‌برند. لذا این کار مدت عمل آن‌ها را کاهش می‌دهد.

سخن پایانی

افرادی که به دنبال جراحی لیپوماتیک در تهران هستند باید هزینه عمل خود را در نظر بگیرند. رنج قیمتی عمل به عوامل زیادی بستگی دارد. این هزینه‌ها را به هزینه‌های پنهان و بارز تقسیم کرده‌اند که هر کدام از آن‌ها زیرمجموعه‌های زیادی دارند که در بالا اشاره کردیم.

هم‌اکنون برای هر کدام از عوامل موثر در هزینه لیپوماتیک در تهران مبلغ مشخصی را نمی‌توان در نظر گرفت. شما باید برای این کار ابتدا پزشک جراح خود را انتخاب کنید تا در مورد هزینه عمل لیپوماتیک با او صحبت کنید.

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.