علمی و پزشکیکسب و کار

هرآنچه که باید درباره کامپوزیت زنیت بدانید

هرآنچه که باید درباره کامپوزیت زنیت بدانید

ترمیم دندان های خلفی و قدامی با استفاده از انواع کامپوزیت به سهولت انجام می شود. در این زمینه از برندهای متعددی استفاده می شود. برند زنیت آلمان یکی از برترین ارائه دهندگان کامپوزیت دندان است که بسیاری از دندان پزشکان قلام مورد نیاز خود را از آن تهیه می کنند. این کمپانی معتبر در کشور آلمان یکی از پیشگامان تولید کامپوزیت دندان است. این مدل کامپوزیت با کیفیت بسیار بالایی تولید شده و در دسترس مشتریان قرار می گیرد. 

آشنایی با کامپوزیت زنیت

کامپوزیت زنیت یکی از برترین محصولات دندانپزشکی است که کاربردهای گسترده ای در عرصه های طبی و درمانی دارند. این محصول در ایران از محبوبیت بیشتری برخوردار است و به میزان قابل توجهی مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول ذرات فیلر بسیار ریزی دارد و به همین خاطر برای ترمیم و پر کردن دندان ها بهترین انتخاب به شمار می رود. ذرات پرکننده در این کامپوزیت ها به صورت یکنواخت پخش شده اند. به همین خاطر با وجود آن ها دندان های شما بسیار درخشان تر جلوه می کنند. در ادامه برخی از ویژگی های مهم این محصولات را بررسی می کنیم. 

ویژگی های کامپوزیت زنیت

برخی از ویژگی های مهم این محصولات کاربردی به شرح زیر هستند:

  1. انواع کامپوزیت زنیت با قابلیت پالیش ساده ای تولید شده و همین مسئله استفاده از آن ها را برای مصارف ترمیمی مطلوب تر می کند. 
  2. بررسی میزان ماده کامپوزیت در هر سرنگ از این مواد نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. هر سرنگ از این محصول، 4 گرم ماده کامپوزیت را در بر می گیرد. این مواد در رنگ های متنوعی ارائه می شوند که بسته به صلاحدید دندان پزشک و نظر بیمار انتخاب می شوند. 
  3. طول عمر کامپوزیت زنیت بسیار بالا است و به همین خاطر مورد استقبال متقاضیان ترمیم دندان قرار گرفته است. البته دوام لمینت همواره از انواع مدل های کامپوزیت بیشتر است؛ اما این محصول نیز با ماندگاری بالایی در میان رقبا شناخته می شود. 
  4. عدم تغییر رنگ کامپوزیت های زنیت نیز یکی از مهمترین ویژگی های این محصولات به شمار می رود که استفاده از آن را ساده تر کرده است. 

کارایی کامپوزیت زنیت  

یکی از نکات مهمی که در خصوص کامپوزیت زنیت مورد ارزیابی قرار می گیرد، نحوه کاربری آن ها در زمان ترمیم دندان ها است. استفاده از این محصولات به دلیل قابلیت پالیش آن بسیار ساده بوده و این مسئله فروش این کامپوزیت را افزایش می دهد. 

کامپوزیت های زنیت هم برای ترمیم های مستقیم و هم برای ترمیم غیر مستقیم دندان به کار می روند. به این ترتیب از بروز هر گونه محدودیت برای دندان پزشکان و فرایندهای ترمیمی آن ها پیشگیری خواهد شد. میزان زمان مورد نیاز برای استفاده از این کامپوزیت ها نیز بسیار کمتر از سایر مدل ها است. استفاده از کامپوزیت های زنیت در فیشور سیلینگ دندان ها نیز بسیار رایج بوده و برای ترمیم دندان های مولر و پرمولر بهترین انتخاب هستند. 

رنگ بندی کامپوزیت زنیت 

یکی دیگر از مواردی که در خصوص کامپوزیت زنیت مورد ارزیابی قرار می گیرد، رنگ بندی این محصولات است. طیف رنگ بندی کامپوزیت زنیت گستره وسیعی دارد و همین مسئله از دلایل رونق خرید و فروش این محصولات شده است. رنگ بندی این محصول به نسبت سایر برندهای کامپوزیت آلمانی کمتر است. با این حال نیازهای دندان پزشکان و مراجعین را برطرف می کنند. سفیدترین مدل رنگی کامپوزیت زنیت bl نام دارد که به عنوان محصول جدید این کمپانی معرفی می شود. شفافیت بالای این محصولات در همه رنگ ها، مورد توجه دندان پزشکان و متخصصین این حوزه قرار گرفته است. 

کامپوزیت زنیت ماندگاری رنگی بالایی دارد و به همین خاطر هر یک از مشتریان با آرامش خاطر از رنگ بندی متنوع این محصول استفاده می کنند. از رنگ های پرطرفدار این محصول می توان به انواع A4 و A3.5 و A3 و A2 و A1 B3 و B2 و B1 C3 و C2 W3 و W2 و W1 اشاره کرد که هر یک جایگاه مهمی در صنایع دندان پزشکی کنونی دارند. 

آلمان, ایران, برند

انواع کامپوزیت زنیت

کامپوزیت زنیت دسته بندی های متنوعی دارد که هر یک از آن ها با کارایی خاصی شناخته می شوند. مدل های نانو سرامیکی این محصولات از مهمترین دسته بندی های آن ها به شمار می روند که به صورت تیوبی با 4 گرم وزن ماده کامپوزیتی ارائه می شود. درصد حجم فیلر آن 61 درصد است و پراکندگی یکنواختی دارد. پولیش این محصول پس از ترمیم دندان بسیار ساده تر می شود. با استفاده از این محصول به مقادیر کمتری از کامپوزیت نیاز داشته و به این ترتیب در هزینه های شما صرفه جویی می شود. 

مزایای استفاده از کامپوزیت زنیت

کامپوزیت زنیت به سادگی برای زیباسازی دندان ها به کار برده می شود. این محصول بدون نیاز به شکل دهی بر روی دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این محصول ساختار دندان های شما به خوبی حفظ می شود. این روکش ها در یک جلسه بر روی دندان ها قرار می گیرند و سرعت عمل کار را بسیار بیشتر می کنند. 

استفاده از این محصولات بدون درد و ناراحتی برای افراد انجام شده و این مسئله کیفیت استفاده از این روش ترمیمی را افزایش می دهد. عدم نیاز به تراشیدن دندان در کامپوزیت دندانی یکی از مهمترین دلایل افزایش میزان استفاده از این محصولات در دنیای دندانپزشکی به شمار می رود. 

جمع بندی

در این بخش در رابطه با کامپوزیت دندان برند زنیت و ویژگی های مربوط به آن اطلاعاتی را بررسی کردیم. این محصولات کاربردی با قابلیت های ویژه ای ارائه شده و به نسبت سایر برندهای رقیب عملکرد بهتری داشته اند. هزینه این محصولات در طول سال های گذشته تغییرات چشمگیری داشته و به همین خاطر باید حتما پیش از خرید هزینه آن ها را بررسی کنید. این محصولات در میان مشتریان امروزی از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. دندان پزشکان با استفاده از آن ها ترمیم دندان ها را با کیفیت بالاتری انجام می دهند. برند زنیت اغلب با سایر برندهای کامپوزیت جهانی مقایسه می شود و در قیاس با آن ها کیفیت بالاتری را ارائه کرده است.