بین الملل

موضع روسیه درباره مذاکرات پایان دادن به بحران در اوکراین

ریاست جمهوری, کودکان, مسکو

به نقل از وبگاه اینتل ریپابلیک، وزارت خارجه روسیه امروز شنبه با صدور بیانیه ای از شروط این کشور برای برگزاری مذاکرات برای پایان دادن به بحران اوکراین خبر داد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است: بخش جدایی ناپذیر مذاکرات برای پایان دادن به بحران اوکراین باید لغو تمامی تحریم‌ ها و دعاوی غیرقانونی علیه روسیه در دادگاه‌ های بین‌ المللی باشد.

این در حالیست که روزگذشته دیوان کیفری بین‌ المللی برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به اتهام جنایت جنگی در اوکراین، قرار بازداشت صادر کرد.

مسکو همواره اتهامات علیه نیروهای روسیه مبنی بر ارتکاب جنایت در جریان جنگ یکساله با اوکراین را رد کرده است. این دادگاه بین‌المللی با ادعای مظنون بودن پوتین به تبعید غیرقانونی کودکان و انتقال غیرقانونی ساکنان قلمرو اوکراین به فدراسیون روسیه، برای رئیس جمهور روسیه حکم بازداشت صادر کرده است.

اواسط هفته پیش، رویترز در گزارشی مدعی شده بود که دیوان کیفری بین‌المللی در نخستین حکم صادره پس از آغاز تحقیقات درباره جنگ اوکراین، برای برخی قرار بازداشت صادر خواهد کرد.

این دادگاه به طور جداگانه برای ماریا آلکسیِونا، کمیسر حقوق کودکان فدراسیون روسیه نیز به اتهامی مشابه قرار بازداشت صادر کرده است. دیوان کیفری بین‌المللی نخستین دادگاه دائمی بین‌المللی برای رسیدگی به جرایم نسل‌کشی، جنایات علیه بشریت، جنایت جنگی و جنایت تجاوز است و مقر آن در لاهه، هلند قرار دارد.

همسو با رئیس جمهور آمریکا نیز، اتحادیه اروپا روز جمعه و ساعاتی پس از صدور قرار بازداشت «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه از سوی دیوان کیفری بین المللی به ادعای ارتکاب جنایت جنگی از این تصمیم استقبال کرد و آن را در راستای اجرای عدالت مهم ارزیابی کرد. اتحادیه اروپا رأی دیوان کیفری بین المللی علیه رئیس جمهور روسیه را سرآغازی برای پاسخگو کردن روسیه توصیف کرد!

این در حالی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه دیروز در واکنش به صدور حکم جلب «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه از سوی دیوان کیفری بین المللی اعلام کرد که تصمیم دیوان کیفری بین المللی تحریک آمیز و غیرقابل قبول است. سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که روسیه دیوان کیفری بین المللی را به رسمیت نمی‌شناسد و تصمیمات آن ارزش قانونی ندارد.

310310

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.