علمی و پزشکیکسب و کار

موارد استفاده از کرم ویتامین e

امروزه اکثر افراد برای جوانسازی و زیبایی پوست دست به هر کاری می زنند؛ به‌طوری‌که انجام عمل‌های جراحی زیبایی و بوتاکس بسیار شایع شده است. اما تغذیه نقش بسیار پررنگی در زیبایی و جوانی پوست دارد. مصرف ویتامین‌ها به‌طور روزانه مواد موردنیاز بازسازی پوست را تامین می‌کند. البته ماساژ پوست با انواع ماسک طبیعی نیز یکی از روش‌های بسیار موثر در جوانسازی پوست محسوب می‌شود. در این میان یکی از معروف‌ترین و البته مهم‌ترین ویتامین‌ها در زیبایی پوست به شمار می‌رود. این ویتامین با خاصیت آنتی‌اکسیدانی خود جلوی پیری پوست را می‌گیرد. شما می‌توانید از این ویتامین به‌عنوان ماسک نیز بر روی پوست خود استفاده کنید. ما در این مقاله شما را با طرز استفاده از ویتامین e روی پوست آشنا می‌کنیم. تا پایان ما را همراهی کنید.

طریقه مصرف ویتامین ای برای صورت, عوارض مالیدن کپسول ویتامین ای به صورت, قرص ویتامین e 400 برای چی خوبه
کرم ویتامین E دکتر ژیلا حاوی ویتامین E با خاصیت مرطوب کنندگی، ضد التهاب و محافظت از پوست در برابر پرتوهای فرابنفش نور خورشید می باشد که نرم کننده و بهبود دهنده علائم درماتیت، اگزما و خشکی پوست است

دلایل پیری پوست

پوست به‌طور دائم خود را از طریق ریزش سلول‌های مرده و تولید سلول‌های تازه، نوسازی می‌کند. در نتیجه سلول‌های سطحی که به دلیل سایش، آسیب یا بیماری از دست می‌روند، سریعا جایگزین می‌شوند. در واقع پوست از بخش‌هایی در بدن است که به‌طور طبیعی همواره خود را بازسازی و جوان می‌کند. اما باید بدانید، به‌مرور زمان و با افزایش سن این روند بازسازی کند شده و فرد با پیری پوست و چین‌وچروک روبرو خواهد شد. شما می‌توانید با داشتن تغذیه مناسب، کاهش استرس و حفظ روحیه شاد و البته استفاده از محصولات مراقبتی پوست ازجمله،

مرطوب کننده، کرم ویتامین e و آلوئه ورا ویتابلا و البته استفاده از انواع ماسک‌های صورت از روند پیری پوست جلوگیری کنید. برخی از عوامل خاص روند پیری پوست را سرعت می‌بخشند. این عوامل عبارت‌اند از: سیگار کشیدن، قرار گرفتن در معرض آفتاب و برنزه کردن پوست، کیفیت پایین خواب، مصرف بیش‌ازحد قند و کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده، مصرف الکل و کافئین، استرس و قرار گرفتن در برابر آلودگی‌های محیطی

فواید ویتامین e برای پوست ویتامین E یکی از ویتامین‌های محلول در چربی است که خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی دارد. بهتر است بدانید که آنتی‌اکسیدان‌ها از سلول‌های بدن در برابر اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند و می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان، بیماری‌های قلبی یا حتی آلزایمر را کاهش دهند. این ویتامین به ویتامین زیبایی معروف بوده و در جوانسازی پوست و درخشش مو تاثیر بسزایی دارد. شما می‌توانید برای دریافت ویتامین E، مواد غذایی حاوی این ویتامین را مصرف کنید، بخورید و یا حتی ویتامین E را بر روی پوست خود بمالید. اما برخی از مهم‌ترین فواید ویتامین E برای پوست عبارت‌اند از:

  • افزایش استحکام دیواره‌ مویرگی و افزایش رطوبت و خاصیت کشسانی پوست
  • بازسازی و احیای سلولی و درنتیجه درمان زخم، جوش و چین‌وچروک
  • کاهش التهابات پوست و درنتیجه کاهش علائمی مانند جوش و اگزما
  • روشن کردن پوست با از بین بردن لکه‌های پوستی
  • رفع آکنه و از بین بردن جای جوش‌های قدیمی
  • تولید کلاژن و الاستین در سلول‌های پوست
  • از بین بردن چین‌وچروک دور چشم
  • آبرسانی و مرطوب کردن پوست
  • تقویت استحکام ناخن‌ها
  • درمان آفتاب‌سوختگی
  • رفع کبودی دور چشم
  • رفع آفتاب‌سوختگی
  • رفع خشکی لب

چگونه از ویتامین e روی پوست باید استفاده کنیم ؟ هر چند محصولاتی همچون کرم جوانه گندم ویتابلا برای چاقی صورت یا روغن ویتامین E روش بسیار ساده‌تری برای استفاده روی پوست هستند اما همانطور که می‌دانیم قرص و کپسول‌هایی وجود دارند که حاوی دوز مناسبی از ویتامین E  هستند. در ادامه این مقاله قصد داریم دستور مصرف و نحوه استفاده آن را به طور کامل شرح دهیم. طرز استفاده از ویتامین e بر روی پوست صورت به‌طورکلی مصرف ویتامین E به هر صورتی یک ضد چروک و ضد پیری پوست محسوب می‌شود. شما می‌توانید این کپسول را بخورید و یا حتی آن را روی پوست خود به ‌عنوان یک ماسک ماساژ دهید. البته ماساژ ویتامین E روی پوست رطوبت مورد نیاز پوست را نیز تامین می‌کند. اما طرز استفاده از ویتامین E بر روی پوست صورت به شکل زیر است

: قبل از اینکه به رختخواب بروید ابتدا پوست صورت خود را کاملا تمیز کرده و با یک حوله تمیز خشک کنید. اکنون یک عدد کپسول ویتامین E را با کمک یک سوزن سوراخ کرده و در یک ظرف کوچک قرار دهید.  سپس به‌آرامی محتویات داخل کپسول را به‌طور دورانی برای حداقل 5 دقیقه روی پوست صورت خود مالیده و ماساژ دهید. البته دقت کنید که قبل از انجام این کار بهتر است یک‌بار محتویات کپسول را روی پوست گردن و یا بازو امتحان کنید تا از حساسیت نداشتن به این ویتامین بر روی پوست مطمئن شوید. طرز تهیه چند ماسک صورت با استفاده از ویتامین E در اینجا نحوه درست کردن چند ماسک صورت را که ویتامین ای از ترکیبات اصلی آنها است به شما معرفی می‌کنیم: ماسک پاپایا و ویتامین E برای رطوبت رسانی

مواد لازم:

  • 2 قاشق غذاخوری پاپایا له شده
  • 1 قاشق چایخوری گلاب
  • 15 تا 20 قطره ویتامین e

برای استفاده از ویتامین E روی پوست می‌توانید، کلیه مواد ذکر شده در بالا را در یک کاسه با هم مخلوط کرده و آنقدر هم بزنید تا خوب ترکیب شوند. سپس آنها را به صورت یکنواخت روی پوست صورت خود پخش کنید. اجازه دهید ماسک 10 دقیقه بماند و سپس با آب سرد صورت خود را بشویید. این ماسک به افزایش رطوبت پوست کمک کرده و درخشندگی قابل توجهی را به صورت شما می‌بخشد. بهترین زمان مصرف ویتامین E از آن‌ جایی که ویتامین E در بدن ذخیره می‌شود، می‌تواند در طول زمان انباشته شود و اگر مقادیر بیش ‌از دوز توصیه شده مصرف شده باشد، فرد در معرض خطر مسمومیت قرار می‌گیرد. بنابراین مهم است در مورد بهترین راه‌های مصرف ایمن و موثر مکمل‌های ویتامین E آگاهی داده شود.

  • اصولا مکمل‌های ویتامین ای زمانی که همراه با غذا مصرف شوند، به‌خصوص همراه با وعده‌‎های غذایی حاوی چربی، بهترین عملکرد را دارند.
  • از آن‌جایی که این ویتامین محلول در چربی است، برای بهترین جذب و ایجاد کمترین سوزش معده به چربی نیاز دارد و مصرف آن با معده خالی ممکن است باعث تهوع، سوزش سر دل یا سایر ناراحتی‌های معده شود.
  • همچنین برای افرادی که تمایل به خوردن صبحانه سبک دارند، بهترین زمان برای مصرف ویتامین ای ممکن است همراه با یک وعده غذایی سنگین‌تر مانند ناهار باشد تا از علائم سوءهاضمه نیز جلوگیری شود.

علائم کمبود ویتامین e

از آن‌ جایی که این ویتامین در انواع غذاها و مکمل‌ها یافت می‌شود، کمبود آن معمولا نادر است. افرادی که اختلالات گوارشی دارند یا بدن‌شان چربی را به درستی جذب نمی‌کند(مبتلایان به پانکراتیت، فیبروز کیستیک، بیماری سلیاک) ممکن است دچار کمبود ویتامین ای شوند. موارد زیر نشانه‌های رایج کمبود ویتامین ای هستند:  کرم ویتابلا برای استفاده روزانه میباشد .

  • رتینوپاتی یا آسیب به شبکیه چشم که می‌تواند بینایی را مختل کند.
  • نوروپاتی محیطی یا آسیب به اعصاب محیطی، معمولاً در دست‌ها یا پاها که باعث ضعف یا درد می‌شود.
  • آتاکسی یا از دست ‌دادن کنترل حرکات بدن
  • کاهش عملکرد سیستم ایمنی

عوارض و خطرات استفاده از ویتامین E ویتامین E یک داروی موثر برای همه افراد نیست. اگر دچار جوش‌های مکرر می‌شوید یا منافذ پوست‌تان به‌راحتی مسدود می‌شود، استفاده از روغن موضعی ویتامین E می‌تواند این علائم را تشدید کند.

مصرف مکمل‌های خوراکی ویتامین E برای مدت کوتاه برای اکثر افراد بی‌خطر است، اما مصرف آنها برای بیش از یکسال می‌تواند باعث تجمع ویتامین E در بدن شده و مسمومیت ایجاد کند.  ویتامین E بیش از حد در جریان خون می‌تواند منجر به کاهش تعداد پلاکت‌ها و رقیق‌ شدن خون شود. اگر رقیق‌کننده‌های خون مصرف می‌کنید یا اختلال خونریزی دارید، قبل از شروع مکمل‌های خوراکی ویتامین E با پزشک خود مشورت کنید. آن‌چه از مقاله ویتامین e آموختیم:

ویتامین e برای یک سیستم ایمنی قوی و سلامت پوست و چشم مهم است. در سال‌های اخیر مکمل‌های ویتامین E به عنوان آنتی‌اکسیدان محبوب شده‌اند. آنتی‌اکسیدان‌ها موادی هستند که از سلول‌ها در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌‌کنند. خواص ویتامین ای برای بدن بیشتر از آنتی اکسیدان‌هاست. این ویتامین علاوه بر خواصی که دارد، عوارض و مضراتی نیز دارد که از آن جمله می‌توان به بروز واکنش‌های آلرژیک، آسیب ریوی، حالت تهوع، اسهال، ضعف، تاری دید و کراتینوری اشاره نمود. این ویتامین به اندازه کافی در غذاها موجود است و زیاده‌روی در مصرف آن از طریق مکمل‌ها، ممکن است عوارض بسیار خطرناکی را ایجاد کند.

این مطالب را از دست ندهید … جوانسازی پوست خود کمک کنید. ویتامین E که یک آنتی‌اکسیدان قوی است، تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی پوست دارد. شما می‌توانید این ویتامین را به ‌صورت خوراکی مصرف کنید و یا حتی آن را موضعی استفاده کنید. در مورد طرز استفاده از ویتامین E بر روی پوست کمی دقت کنید، چراکه اگر به آن حساسیت داشته باشید ممکن است دچار مشکل شوید. با این حال برخی از روش‌های طبیعی برای حفظ زیبایی پوست وجود دارند که بسیار مقرون به صرفه از دیگر روش‌ها هستند و نتیجه‌گیری مطلوبی را نیز به همراه دارند. به شما توصیه می‌کنیم ویتامین e را برای پوست خود حتما امتحان نمایید.