علمی و پزشکیعمومی

مواد کراتینه مو چیست؟

بهترین ها: شما در مورد مراقبت از مو با درمان های کراتینه شنیده اید، اما نمی دانید کراتینه مو چیست؟ می توان گفت کسانی که واقعاً معنای کراتینه مو را می دانند کم هستند. اما در بیشتر موارد زمانی که فردی موهای وز دارد، باید راه حلی برای رفع بدشکلی و وز شدن موهای خود بیابد. در مقاله بعدی کراتینه مو و هزینه کراتینه مو را توضیح خواهیم داد، با ما همراه باشید.

کراتینه مو چیست؟

کراتین اصلی‌ترین پروتئین موجود در مو است که موها را همیشه براق و صاف نگه می‌دارد و اگر موهای مجعد دارید، کراتین کافی در موهایتان ندارید و کمبود کراتین باعث وز می‌شود. کراتینه مو یکی از بهترین راه ها برای صاف کردن موهای مجعد و جایگزین صاف کردن مو است. کراتین در سیستم بدن انسان، در مو، پوست و ناخن ها وجود دارد و برخی از انواع کراتین فعالیت های حیاتی سلولی مانند تولید پروتئین و رشد سلولی را تنظیم می کند.

آیا در کراچی زکیون وجود دارد؟

هدف از کراتینه کردن مو، ترمیم یا ترمیم قسمت آسیب دیده مو با ماده مو است. اما چه چیزهایی مو تولید می کنند؟ کراتین پروتئینی قوی است که عامل اصلی پایداری و محافظت از موها محسوب می‌شود، اما متاسفانه با افزایش سن و تداوم استفاده از محصولات شیمیایی، میزان کراتینه و موی انسان کمتر از قبل می‌شود. کراتینه مو پروتئین های از دست رفته مو را بازیابی می کند. افزودن کراتین که یک پروتئین با ارزش به حساب می آید، موها را قوی می کند و گره ها و گره ها را از بین می برد و موها کار با موهای شما را نسبت به حالت اول راحت تر می کند. رشد مجدد یکی دیگر از روش های ترمیم موهای آسیب دیده است.

نوع موی کراتینه

اگر بخواهیم به طور کلی دسته بندی کنیم، 2 نوع کراتینه در بازار وجود دارد.

خمیر ترمیم کننده مو

کراتینه برزیلی یا کراتین صاف

هر کدام را می توان برای اهداف مختلف استفاده کرد.

فواید کراتینه مو چیست؟

برخلاف ریباندینگ شیمیایی، کراتینه مو فواید زیادی دارد و فواید کراتینه مو می تواند به نوع موی شما نیز بستگی داشته باشد. به طور کلی برخی از مزایای اصلی کراتینه مو به شرح زیر است:

کراتینه مو باعث می شود موهای شما بسیار ضخیم تر از حد معمول باشد.

باعث درخشندگی بیشتر موها می شود.

ترکیب مو آسان است.

شستن موها آسان می شود.

از موخوره جلوگیری می کند.

در هر شرایطی موهای شما را جذاب و مرتب می کند.

آیا کراتینه برای مو مضر است؟

زمانی که موها کراتینه شوند، بسته به محلولی که برای کراتینه استفاده می شود، می تواند برای فرد بسیار خطرناک باشد و همچنین برای موهایی که همیشه قابل مشاهده هستند، خطرناک است. اگرچه کراتین می تواند موها را صاف کند، اما به آن آسیب می رساند. این به این دلیل است که محصولات کراتین تراپی حاوی مواد دیگری غیر از کراتین هستند.

استنشاق فرمالدئید می تواند باعث تحریک گلو و چشم، حالت تهوع و تحریک پوست شود. همچنین، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض فرمالدئید می تواند به سیستم عصبی مرکزی آسیب برساند. این عوارض عبارتند از: افزایش سردرد، افسردگی، نوسانات خلقی، بی خوابی، کاهش اشتها، کاهش تمرکز و کاهش کارایی، حافظه و تعادل. بنابراین، بهتر است قبل از درمان کراتینه مو از رعایت تمام اقدامات ایمنی اطمینان حاصل کنید.

نکاتی که قبل از کراتینه مو باید بدانید

قبل از شروع کراتینه کردن موهایتان، مطمئن شوید که موهایتان برای درمان کراتینه مناسب هستند. موهای مجعد می توانند انتخاب خوبی برای کراتینه باشند، اما کراتینه برای موهای صاف و وز اصلا مناسب نیست.

نکته مهم دیگر این است که برای کراتینه موهایتان باید به آرایشگاه حرفه ای مراجعه کنید. مراجعه به آرایشگاه های غیرحرفه ای می تواند آسیب زیادی به موهای شما وارد کند.

مراحل هاارکراتین

ابتدا موها شسته می شود سپس به هر موی نازک و ریز سرم کراتینه زده می شود سپس با حرارت دادن موها مرحله کراتینه درمانی مو فعال می شود و این فرآیند پس از اتمام مو به آرامی موها را به ژاپنی تبدیل می کند. موهای شما صاف، نرم و برهنه می شود، دوباره موهای شما را می شویند و خشک می کنند و پس از آن می توان گفت که فرآیند کراتینه شدن مو به پایان رسیده است.

مراقبت های بعد از درمان کراتینه مو

به طور طبیعی کراتینه کردن مو محدود به همان موادی نیست که در آرایشگاه به موهای شما می زنند، مراقبت بعد از کراتینه مو برای حفظ سلامت موهای شما ضروری است. البته بعد از کراتینه درمانی آرایشگر شما شامپوی مخصوص بدون سولفات را با توجه به نوع موی شما توصیه می کند. همچنین به مدت 48 ساعت نمی توانید موهای خود را بشویید یا ببندید.

ماندگاری کراتینه مو چقدر است؟

برخی از متخصصان عمر کراتینه مو را 4 تا 6 ماه و برخی دیگر 5 تا 10 ماه می گویند. اما میزان کراتینه مو در واقع به مراقبت بعد از کراتینه فرد بستگی دارد. اثر کراتینه با گذشت زمان و رشد مو محو می شود، به این معنی که ماندگاری موهای کراتینه تا زمانی است که موهای شما در شرایط بهینه روز اول قرار داشته باشد و نیاز به ترمیم مو داشته باشد.

هزینه کراتینه مو چقدر است؟

قیمت کراتینه مو عمدتا به آرایشگاهی که مراجعه می کنید بستگی دارد، اما معمولا کراتینه مو به طور متوسط ​​از یک میلیون و دویست شروع می شود.

عوامل موثر بر قیمت کراتینه مو

نمی شود

همانطور که گفته شد، هر چه موهای شما بلندتر باشد، خشک کردن آن گران تر خواهد بود، زیرا تمیز کردن آن بیشتر طول می کشد و موهای شما به کراتین بیشتری نیاز دارند. به غیر از بلندی، اگر موهایتان پرپشت و پرپشت باشد، همین مشکل برای شما هم صدق می کند، بنابراین هر چه موهایتان ضخیم تر باشد، قیمت کراتینه برای موهایتان بیشتر می شود.

نوع محتوا

عامل مهم دیگری که بر هزینه کراتینه مو تاثیر می گذارد، نوع و نوع ماده استفاده شده است. مواد کراتینه انواع و مارک های مختلفی دارند. عواملی مانند شرکت سازنده، نوع ماده اولیه، نحوه ساخت و برند شرکت در قیمت آن ماده موثر است. اما هدف از کراتینه مو بازگرداندن زیبایی و درخشندگی به موهای شماست اما در صورت استفاده از مواد ارزان قیمت و بی کیفیت ممکن است به موهای خود آسیب برسانید بنابراین توصیه می شود از مواد ارزان قیمت برای کراتینه استفاده نکنید. به موها آسیب می رساند و عوارض جانبی متعددی ایجاد می کند.

همسایگی و شهرت کبابی

حتما برای شما هم پیش آمده که وقتی به آرایشگاه می روید، خدمات مشابهی را با قیمت های متفاوت می بینید. عوامل زیادی در این تفاوت قیمت تاثیرگذار است اما می توان گفت آرایشگاه های بالای شهر نیز به دلایل مختلف هزینه بیشتری دارند. اما ممکن است به یک آرایشگاه معمولی مراجعه کنید، اما از قیمت ارائه شده در آنجا راضی نباشید. به طور کلی، علاوه بر نوع کراتینه مورد استفاده، ناحیه ای که مو تحت درمان قرار می گیرد، بر هزینه کراتینه سازی تأثیر می گذارد. توصیه ما این است که کار کراتینه مو را به فردی بسپارید که در این کار مهارت و تجربه فوق العاده ای دارد، زیرا کار کراتینه مو بسیار حساس است.

بهترین مرکز کراتینه مو کجاست؟

بهترین مرکز کراتینه مو مرکزی است که از بهترین مواد با کیفیت برای کراتینه کردن و گره‌گشایی استفاده می‌کند. قبل از درخواست کراتینه حتما بپرسید چه موادی استفاده می شود و حتما در مورد این مواد تحقیق کنید. کراتینه مو توسط متخصصین این حوزه انجام می شود. حتما از دوستان و آشنایان خود که قبلا کراتینه مو انجام داده اند راهنمایی بخواهید.

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.