عمومیکسب و کار

مقایسه ظرفشویی بوش و ال جی

حتما تاکنون هنگام خرید لوازم خانگی با برندهای متنوعی در بازار مواجه شده‌اید که انتخاب را برایتان دشوار کرده است. بوش و ال جی دو برند مطرح با سابقه طولانی‌مدت در بازار وسایل برقی خانه و آشپزخانه هستند که توانسته‌اند اعتماد بسیاری از افراد را به خود جلب کنند. کیفیت بالا، عملکرد عالی و سرعت مناسب از مهم‌ترین ویژگی‌های این دو برند است که آن‌ها را از سایر محصولات متمایز می‌کند. بوش یک شرکت آلمانی است که بیش ۱۰ سال سابقه تولید لوازم خانگی زیبا و باکیفیت دارد. ال جی نیز یک شرکت بزرگ کره‌ای است که به طراحی منحصربه‌فرد لوازم خانگی شهرت دارد.

در این مقاله قصد داریم به مقایسه ظرفشویی بوش و ال جی بپردازیم تا انتخاب راحت‌تری داشته باشید. با مطالعه مطلب پیش رو خواهید توانست باتوجه‌به نیاز و بودجه خود بهترین مورد را انتخاب کنید.

تفاوت صدای ماشین ظرفشویی بوش و ال جی هنگام شست‌وشو

فرایند شست‌وشوی ماشین ظرفشویی معمولا یک تا دو ساعت زمان می‌برد. ایجاد سروصدای بسیار در این مدت قطعا آزاردهنده است و آرامش را از خانه می‌گیرد. ماشین‌های ظرفشویی با میزان دسی بل ۳۸ تا ۴۸ کمترین میزان صدا را حین شست‌وشو تولید می‌کنند.

مقایسه ظرفشویی بوش و ال جی از نظر تنوع در مدل

تنوع در طراحی و مدل از مهم‌ترین فاکتورهای مقایسه ماشین ظرفشویی ال جی با بوش محسوب می‌شود. تنوع بی‌نظیر محصولات این برند دست شما را برای انتخاب باتوجه‌به نیاز و بودجه باز می‌گذارد. ماشین‌های ظرفشویی بوش تنوع بیشتری نسبت به سایر برندها از جمله ال جی دارند. به یاد داشته باشید که تعمیر آنلاین برای از قطعات اورجینال هر برند و مدل استفاده می‌کند؛ بنابراین فرقی نمی‌کند ماشین ظرفشویی شما چه برند یا مدلی دارد، با خیال راحت آن را به تعمیر آنلاین بسپارید تا با استفاده از قطعات اورجینال، دستگاه را مانند روز اول سالم به شما تحویل دهد.

تنوع برنامه‌های شست‌وشو ظرفشویی‌های بوش و ال جی

ماشین‌های ظرفشویی ال جی حداکثر 9 چرخه شست‌وشو و 8 گزینه شست‌وشو دارند. در مقابل نیز ماشین‌های ظرفشویی بوش از حداکثر 7 چرخه شست‌وشو و 7 گزینه برای شست‌وشو برخوردار هستند. در بحث مقایسه ماشین ظرفشویی ال جی و بوش باید به این نکته نیز اشاره کنیم که ظرفشویی ال جی از بخار آب استفاده می‌کند، در حالیکه بوش از گرم کردن آب، بخار تولید می‌کند. چنانچه دستگاه شما با مشکل گرم نکردن آب مواجه شده است، یا بوش را به تعمیر آنلاین بسپارید.

ماشین‌های ظرفشویی ال جی و بوش هر دو به برنامه‌های شست‌وشوی خودکار، شست‌وشوی سریع، شست‌وشوی مراقبتی از ظرف‌های شیشه‌ای مجهز هستند. از گزینه‌های متنوع شستشو ماشین‌های ظرفشویی می‌توانید برای از بین بردن مواد زائد غذایی استفاده کنید.

فولاد ضد زنگ؛ برگ برنده ماشین‌های ظرفشویی ال جی و بوش

یکی از مزایای ماشین ظرفشویی ال جی و بوش داشتن فولاد ضدزنگ است. فولاد ضدزنگ عمر طولانی‌تر و فرایند خشک کردن بهتری را به ارمغان می‌آورد و نیاز مکرر به و ال جی را کاهش می‌دهد. درحالی‌که محفظه‌های پلاستیکی ارزان‌تر بوده و کیفیت پایین‌تری دارند.

شستشو با بخار در ظرفشویی ال جی بهتر است یا بوش؟

یکی از بزرگترین مشکلاتی که احتمال دارد برای ماشین‌های ظرفشویی پیش بیاید، کثیفی‌های چسبنده و پخته‌شده است. ماشین ظرفشویی ال جی با استفاده از بخار پمپ‌شده قادر به از بین بردن سرسخت‌ترین لکه‌ها قبل از شروع چرخه شست‌وشو است. ماشین ظرفشویی بوش نیز به این قابلیت مجهز است، اما نمی‌توان کیفیت آن را با ماشین ظرفشویی ال جی مقایسه کرد. ماشین ظرفشویی بوش آب را به میزان بالایی گرم می‌کند تا بتواند کثیفی‌های ظروف را از بین ببرد.

گرفتن سختی آب؛ مهم‌ترین مزیت ماشین ظرفشویی بوش

شست‌وشوی ظروف با آب سخت باعث به وجود آمدن لکه روی ظروف کریستال و لیوان‌ها می‌شود. در این شرایط به‌جای استفاده از سیستم نرم‌کننده آب بهتر است از سیستم پیشرفته بوش سری 300 استفاده کنید.

قفسه‌ها در ماشین ظرفشویی ال جی و بوش چگونه است؟

از این فناوری برای افرادی استفاده می‌شود که می‌خواهند ظروف با سایز و اندازه‌های متفاوت را در ماشین ظرفشویی قرار دهند. تنظیم قفسه‌ها و انعطاف‌پذیر بودن آنان از نکات مهمی است که به شما امکان ایجاد فضای بزرگتر را می‌دهد. خوشبختانه در هر دو ماشین ظرفشویی بوش و ال جی این امکان وجود دارد.

استفاده از فناوری هوشمند در ظرفشویی‌های LG و Bosch

در این بخش از مقایسه ماشین ظرفشویی بوش و ال جی به بررسی برنامه‌های هوشمند شست‌وشو می‌پردازیم. برندهای ظرفشویی بوش یا ال جی هر دو از فناوری هوشمند شست‌وشوی خودکار استفاده می‌کنند. ماشین‌های ظرفشویی مدرن سنسورهایی دارند که سطح کثیفی را اندازه‌گیری می‌کند و قادر به تعیین زمان، دما و شدت شست‌وشو است. این قابلیت بسیار مفید است و امکان حدس چرخه شست‌وشو را فراهم می‌کند.

فناوری‌های هوشمند در لوازم خانگی به دلیل راحتی بیشتر در آشپزخانه‌ها محبوبیت بیشتری دارند. اکنون از تلفن‌های هوشمند برای کنترل ماشین‌های ظرفشویی استفاده می‌شود. در ادامه برنامه‌های هوشمند ظرفشویی‌های ال جی و بوش را بررسی می‌کنیم:

  • Home Connect: ماشین ظرفشویی بوش با استفاده از این برنامه شروع و اتمام چرخه شست‌وشو را مشخص می‌کند.
  • SmartThinQ: ماشین ظرفشویی ال جی از برنامه SmartThinQ برخوردار است؛ این برند با استفاده از فناوری NFC، چرخه‌های جدید سفارشی را روی برنامه تلفن هوشمند شما بارگیری می‌کند و سپس با نگه داشتن تلفن در کنار ماشین ظرفشویی آن‌ها را به دستگاه شما انتقال می‌دهد.

با نصب دو برنامه فوق روی تلفن همراه خود می‌توانید عملکرد ماشین ظرفشویی را از راه دور کنترل کنید.

مقایسه ظرفشویی ال جی با بوش از نظر طراحی

طراحی ماشین ظرفشویی ال جی هر روز در حال توسعه است. ال جی در حال حاضر حدود 10 مدل ماشین ظرفشویی با ویژگی منحصربه‌فرد دارد و کماکان در حال تولید ماشین‌های ظرفشویی استاندارد جلو و همچنین مدل‌های کنترل پنهان با فولاد ضدزنگ و فولاد ضدزنگ سیاه است. اخیراً ال جی تولید ماشین ظرفشویی با رنگ‌های مشکی مات و سفید مات را متوقف کرده است.

ماندگاری و دوام ظرفشویی ال جی بیشتر است یا بوش؟

برند ال جی نسبت به بوش از سابقه کمتری برخوردار است، اما این برند در تلاش است تا ویژگی‌های خود را توسعه دهد و محصولات متنوع‌تری عرضه کند. بوش با سابقه بالایی که دارد، دوام خود را ثابت کرده و از قابل‌اعتمادترین ماشین‌های ظرفشویی موجود در بازار است. به همین خاطر در مقایسه ظرفشویی ال جی با بوش از نظر ماندگاری و دوام، بوش برنده می‌شود.

قیمت؛ آخرین معیار برای مقایسه ماشین ظرفشویی ال جی با بوش

قیمت ماشین‌های ظرفشویی ال جی به‌صورت چشمگیری از قیمت ماشین ظرفشویی بوش پایین‌تر است. بااین‌حال هردوی این برندها کیفیت مطلوبی عرضه می‌کنند؛ بااین‌تفاوت که بوش در دسته محصولات زمان مطالعه مطلب: 8 دقیقه

اگر بخواهیم ظرفشویی ای را خریداری کنیم، ال جی و بوش در کنار سامسونگ انتخاب های اول ما خواهند بود. کیفیت محصولات ال جی و بوش توانسته اعتماد حداکثری کاربران را به سوی خود جلب کند به طوریکه بدون توجه به برندهای دیگر به سراغ آنها خواهیم رفت. خب اگر واقع بینانه بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم، ماشین های ظرفشویی ال جی و بوش از با کیفیت ترین و کارآمد ترین ظرفشویی های موجود در بازار می باشند که می توانید از بین این دو برند معتبر، بهترین ظرفشویی را خریداری کنید. اما اگر شما نیز در مردد هستید و نمی دانید که کدامیک را خریداری کنید، پیشنهاد می کنیم که مقایسه ماشین ظرفشویی بوش و ال جی را تا پایان مطالعه کنید تا بتوانید با تفاوت های ظرفشویی ال جی و بوش آشنایی پیدا کنید.

  1. تنوع در مدل، برترین تفاوت ظرفشویی ال جی و سامسونگ

و بوش دارای مدل های مختلفی هستند که سبب شده تا دست کاربران برای انتخاب و خرید باز باشد. اما خب اگر بخواهیم به تنوع بیشتر مدل ها اشاره داشته باشیم قطعا بوش بیشترین مدل تولید شده را در میان تمامی برندهای فعال در زمینه ساخت ظرفشویی دارد. ماشین های ظرفشویی بوش از نظر تنوع مدل برای انتخاب و خرید بر ال جی برتری دارد.

  1. طراحی ماشین ظرفشویی LG یا Bosch

طراحی یکی از مولفه هایی است که می توان به آن توجه ویژه ای داشت. ماشین های ظرفشویی ال جی و بوش هر دو از طراحی های مدرن و بسیار زیبایی برخوردار هستند که می توانند به جذاب تر جلوه دادن دکوراسیون و دیزاین آشپزخانه های شما کمک شایانی کنند. دسته ها در ماشین های ظرفشویی جدید بوش و ال جی حذف شده و به صورت یک بریدگی بر روی بالای بدنه برای طراحی یکپارچه تر و باز و بسته کردن آسان تر درب ظرفشویی، طراحی شده است. ماشین های ظرفشویی ال جی در سبک های مختلفی تولید می شوند و طراحی در آنها به نسبت مدل ها متفاوت است.

در طراحی ظرفشویی های رده بالای ال جی، تنظیم عملکرد ظرفشویی (برنامه های شستشو، خاموش و روشن کردن) بر روی قسمت بالایی درب طراحی شده است که این سبب می شود تا ظرفشویی شما از یک طراحی یک دست و یکپارچه برخوردار باشد و علاوه براین شما را از بابت عدم تغییر تنظیمات برنامه یا خاموش کردن اتفاقی ظرفشویی توسط کودکان آسوده خاطر سازد. در مورد ماشین های ظرفشویی بوش نیز می توان گفت که با توجه به مدل های مختلفی که تولید شده است، تغییرات چشمیگری به نسبت یک دیگر ندارند اما در کل باید عنوان کرد که ظرفشویی های ال جی و بوش هر دو از نظر طراحی، مدرن و چشم نواز هستند و انتخاب در بین این دو برند به سلیقه شما بستگی دارد.

  1. میزان نویز، مقایسه ای برای ظرفشویی های بوش و ال جی

امروزه ماشین های آشپزخانه ای که تولید می شوند به نسبت ماشین های گذشته، سر و صداهای بسیار کمتری را تولید می کنند که این به امر به سبب بهره وری از موتورهایی است که در آنها به کار گرفته می شوند. ماشین های ظرفشویی با میزان دسی بل 38 تا 45 و نهایتا 48، می توانند آرامش آشپزخانه و محیط شما را تضمین کنند.

ماشین های ظرفشویی بوش و ال جی در این بخش عملکرد نسبتا یکسانی را دارند و البته که این موضوع بسته به مدل های ظرفشویی این دو برند می تواند متفاوت باشد. اما در حالت کلی صدای ماشین ظرفشویی بوش به نسبت برند ال جی بسیار کمتر است، البته این بی صدا بودن دستگاه سبب شده تا با رِنج بیشتری در اختیار کاربران قرار گیرد.

  1. تنظیم قفسه ها در ماشین ظرفشویی های ال جی و بوش

تنظیم قفسه ها به شما این امکان را می دهد تا بتوانید ظروف های بیشتر و اقلام های بزرگ تری را در داخل ظرفشویی بار گذاری کنید. ماشین های ظرفشویی ال جی و بوش هر دو به این قابلیت مجهز هستند و شما می توانید به میزان 5 سانتی متر قفسه میانی را ارتقا دهید تا فضای کافی برای قفسه پایین و بارگذاری اقلام بزرگ ایجاد شود.

همچنین اهرم های داخل قفسه ها ظرفشویی ال جی و بوش متغیر هستند و شما می توانید برای بارگیری بیشتر ظروف و اقلام، آنها را به شیوه ای تغییر دهید که فضای بیشتری برای بارگذاری ظروف ها ایجاد شود.

  1. برنامه های متفاوت شستشو در ظرفشویی های بوش و ال جی

هر دو ماشین ظرفشویی ال جی و بوش عملکرد بیظیری را در بخش شستشو دارند و شما را از بابت ظروف های تمیز و بهداشتی مطمئن خواهند ساخت. ماشین های ظرفشویی ال جی حداکثر دارای 9 چرخه شستشو و 8 گزینه شستشو هستند و در مقابل نیز ماشین های ظرفشویی بوش دارای حداکثر 7 چرخه شستشو و 7 گزینه برای شستشو هستند. همچنین ماشین های ظرفشویی ال جی و بوش هر دو به برنامه های شستشوی خودکار، شستشوی سریع، شستشوی مراقبتی از ظروف های شیشه ای و شستشوی نیمه بار مجهز هستند. البته اگر قصد خرید ظرفشویی از برند سامسونگ را دارید ما در مقاله بیشتر درباره ویژگی های ظرفشویی سامسونگ صحبت کرده ایم که می توانید چند دقیقه ای را برای مطالعه آن اختصاص دهید.

  1. شستشو با بخار در ظرفشویی بوش عملکرد بهتری داره یا ال جی
  2. بازو های جت اسپری متفاوت ظرفشویی های ال و بوش
  3. سیستم خشکشویی کدوم رو می پسندید ؟ ال جی یا بوش ؟

فضای داخلی ظرفشویی از عوامل اصلی و بسیار مهم برای خشک شدن ظروف ها و همچنین عمر و ماندگاری بیشتر ظرفشویی ها به حساب می آید. جنس فضای داخلی ماشین های ظرفشویی ال جی و بوش از نواع استیل ضد زنگ می باشند که این امر کمک می کند تا عمر و ماندگاری بیشتری داشته باشند و همچنین عمل خشک کردن ظروف ها را با سرعت بیشتری دنبال کنند. علاوه براین ماشین ظرفشویی ال جی برای سریع تر خشک شدن ظروف ها، پس از اتمام شستشو، درب ظرفشویی را به طور خودکار باز می کند تا با برخورد هوای تازه به ظروف ها و همچنین رانده شدن بخار و گرما از داخل ظرفشویی، ظروف ها و اقلام شستشو داده شده در کمترین زمان ممکن خشک شوند.

  1. دسترسی هوشمندانه، از دیگر تمایزات ماشین ظرفشویی های Bosch و LG
  2. نوع موتور و صرفه جویی در آب و انرژی

ماشین های ظرفشویی بوش از موتور EcoSlinceDrive و ظرفشویی های ال جی نیز از موتور دایرکت درایو بهره می برند که هر دو آنها اینورتر هستند و از جنبه مصرف انرژی نیز بسیار کم مصرف هستند. ماشین های ظرفشویی ال جی از نظر مصرف آب نیز کم مصرف بوده و برای هر چرخه شستشو به 10 تا 15 لیتر آب نیاز دارند و ظرفشویی های بوش نیز برای هر چرخه شستشو، بیش از 12 لیتر آب مورد استفاده قرار می گیرد.

  1. ماندگاری بوش بیشتره یا ال جی

ماشین های ظرفشویی ال جی و بوش هر دو از عمر و ماندگاری بالایی برخوردار هستند اما اگر بخواهیم به ماندگاری بیشتر یکی از این دو برند به نسبت یک دیگر اشاره کنیم، باید ظرفشویی های بوش را از این لحاظ برتر بدانیم چرا که بوش در ظرفشویی ها و سایر محصولات دیگر خود، باکیفیت ترین و با دوام ترین قطعات را در آنها به کار می گیرد و همین امر سبب شده تا ماشین های ظرفشویی بوش به طور میانیگن بیش از 10 سال ماندگاری داشته باشند. از طرفی دیگر ماشین های ظرفشویی ال جی نیز میانگین ماندگاری آنها بین 5 تا 8 سال است. البته که این ارقام در ظرفشویی های رده بالای ال جی بیشتر است و آنها از عمر و ماندگاری بالاتری به نسبت مدل های میان رده خود برخوردار هستند.

  1. قیمت ظرفشویی کدوم رو ترجیح میدی ؟ ال جی یا بوش ؟

آخرین پارامتری را که می توانیم برای مقایسه این دو برند در نظر بگیریم قیمت است. قیمت ماشین ظرفشویی ال جی به مراتب به نسبت ماشین های ظرفشویی بوش از قیمت مناسب تری برخوردار هستند و با توجه به نوآوری ها و فناوری های جدیدی که در ساخت ظرفشویی های جدید خود به کار می گیرد می تواند گزینه و انتخابی مقرون به صرفه تر به نسبت ظرفشویی های بوش باشد. مهم ترین دلیلی که سبب شده تا رِنج قیمت ماشین ظرفشویی بوش به نسبت برند ال جی بیشتر باشد تکنولوژی های پیشرفته ای است که برای آن در نظر گرفته شده است. یکی از این فناوری ها، قابلیت زئولیت است کهمی تواند در خشک کردن ظروف عملکرد بسیار مطلوبی را ارائه دهد. اگر می خواهید درباره فناوری زئولیت اطلاعات دقیق تری داشته باشید با مطالعه مطلب ، می توانید اطلاعات کافی را دریافت کنید.

انرژی, برند, بهره وری

بهترین ماشین ظرفشویی ال جی و بوش رو از کجا میشه خرید ؟

امیدواریم که مقایسه ماشین ظرفشویی بوش و ال جی برای شما مفیده بوده باشد و هنگام خرید ماشین ظرفشویی این نکات و ویژگی ها رو بکار ببرید تا بتوانید یک خرید ایده ال رو تجربه کنید. اگر شما هم از این ظرفشویی ها استفاده می کنید حتما تجربیات خودتان را برای ما در قسمت نظرات ارسال کنید. لازم به ذکر است که ما نیز در فروشگاه آترین پلاس مجموعه ای از بهترین مدل ماشین ظرفشویی های روز را برای مشاهده در اختیار مشتریان قرار داده ایم تا در صورت تمایل بتوانند با تضمین اصالت، ضمانت برگشت، تسویه در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، خرید خود را به ثبت برسانند.

لوکس و برتر قرار می‌گیرد و انتخاب‌های بیشتری برای افراد لوکس‌پسند دارد. درمقابل، برند ال جی انتخاب‌های مقرون‌به‌صرفه متعددی در اختیار افراد قرار می‌دهد.

ظرفشویی ال جی بهتر است یا بوش؟

در این مقاله به مقایسه ظرفشویی بوش و ظرفشویی ال جی پرداختیم و تفاوت‌های این دو برند را برشمردیم تا انتخاب راحت‌تری داشته باشید. بوش و ال جی هر دو به‌عنوان برند‌های قابل‌اعتماد و باکیفیت شناخته می‌شوند. بسیاری از کاربران امکانات و طراحی زیبا ال جی را بالاتر می‌دانند، درحالی‌که بسیاری از کاربران سابقه و کیفیت بوش را ترجیح می‌دهند؛ بنابراین در نهایت این شما هستید که باید باتوجه‌به سلیقه، بودجه و نکات مهمی که مدنظرتان است، از میان بوش و ال جی یکی را انتخاب کنید. به نظر شما در مقایسه ظرفشویی بوش و ال جی کدام یک برنده می‌شود؟ نظرات و تجربیات ارزشمندتان را با ما و سایر مخاطبان تعمیر آنلاین به اشتراک بگذارید.

برای نصب و تعمیر لوازم خانگی بوش باید به سرویس لوازم خانگی بوش مراجعه کنید. در اینجا فهرست و اطلاعات تماس نمایندگی های بوش در تهران ارایه شده است.