علمی و پزشکیکسب و کار

مزایا و معایب تزریق چربی به صورت

تزریق چربی به صورت یکی از روش‌های پر کاربرد برای جوان‌سازی صورت است. در این روش، از بافت‌های چربی دیگر بخش‌های بدن افراد برای فرم دهی به صورت استفاده می‌شود. با بالا رفتن سن، میزان تولید کلاژن و الاستین در بدن کاهش می‌یابد. در نتیجه، حجم چربی موجود در پوست کاهش پیدا کرده و موجب بروز چین و چروک‌ و منافذ پوستی می‌شود. اگر شما هم از داشتن چین و چروک بر روی صورت، کاهش بافت چربی و پیر شدن پوست صورت خود ناراحت هستید، تزریق چربی به صورت می‌تواند کمک خوبی برای برطرف کردن این موارد به شما بکند.

با  8 مزیت تزریق چربی به صورت آشنا شوید

جوانسازی و حجم‌دهی

تزریق چربی به صورت می‌تواند فرم و حجم صورت را بهبود ببخشد. با بالا رفتن سن، حجم چربی در صورت کاهش پیدا می‌کند و این موضوع موجب بروز چین و چروک‌ و کاهش جوانی و شادابی صورت می‌شود. با تزریق چربی به صورت، می‌توان حجم را بازسازی کرد.

ماندگاری

چربی تزریق شده به صورت در مقایسه با دیگر روش‌های مورد استفاده ماندگاری بیشتری دارد. بنابراین،  شما نیاز کمتری به تزریق‌ مکرر و مداوم دارید.

کاهش خطر عوارض

چربی مورد استفاده برای تزریق به صورت، از بدن شما گرفته می‌شود، بنابراین خطر عوارض و بروز واکنش‌های نامطلوب در  بدن به حداقل می‌رسد.

کاربرد گسترده

تزریق چربی به صورت می‌تواند در موارد مختلفی از جمله جوانسازی صورت، پرکردن خطوط و چین‌ و چروک‌های صورت، برطرف کردن نواقص صورت مثل فرو رفتگی‌ها و… استفاده شود.

زمان نقاهت کوتاه

تزریق چربی به صورت زمان نقاهت کوتاهی دارد و مانند دیگر روش‌های درمانی و زیبایی، نیازی به طی کردن طولانی مدت دوران نقاهت ندارد.

برطرف کردن اسکار فرو رفته

تزریق چربی به صورت می‌تواند در اصلاح اسکارهای فرو رفته نیز مفید باشد. با تزریق چربی به منطقه مورد نیاز، می‌توان حجم را افزایش داده و محل اسکار را صاف و طبیعی‌تر کرد.

روش غیر تهاجمی و ایمن

تزریق چربی یک روش غیر تهاجمی و ایمن برای برطرف نمودن نواقص صورت است. چون در این روش هیچ برشی بر روی صورت ایجاد نمی‌شود و از این بابت یک روش ایمن محسوب می‌شود.

لیفت صورت

یکی دیگر از مزیت‌های تزریق چربی، است. اگر پوست شما شل است، می‌توانید از این روش برای لیفت کردن آن استفاده کنید.

نحوه انجام تزریق چربی به صورت

هنگامی که پوست به دلایل مختلفی مانند افزایش سن، ژنتیک، مراقبت نادرست و استفاده از وسایل آرایشی نامرغوب دچار خشکی می شود، پزشک متخصص پوست و مو برای درمان خشکی پوست و رفع چین و چروک صورت، مقداری چربی را از بخش هایی از بدن مانند ران، پهلو و شکم که دارای چربی زیادی هستند برداشت می کند و به صورت فرد تزریق می کند.

پزشک برای تزریق چربی ممکن است، سوزن ها را چندین بار وارد منافذ پوست کند و هر با مقداری چربی به پوست تزریق می کند و سلول های چربی بلافاصله پس از تزریق از طریق خون جذب پوست می شوند. تزریق چربی همانند سایر روش ها دارای مراحلی است که این مراحل عبارتند از:

مرحله اول:

از ابتدایی ترین مرحله تزریق این روش می توان به خارج کردن چربی مورد نیاز از قسمت بدن فرد مراجعه کننده اشاره کرد که در اغلب موارد پزشک از نواحی نظیر لایه شکم یا کناره ران برای دریافت چربی مورد نیاز خود استفاده می کند.

مرحل دوم:

دومین مرحله از تزریق چربی صورت، آماده سازی چربی کشیده شده از نواحی بدن است که پزشک برای انجام این فرایند از دستگاهی به نام

سانتریفیوژ استفاده می کند. این چربی به دست آمده در سرنگ های مخصوصی از جنس استیل به نواحی مختلف صورت تزریق می شوند.

مرحله سوم:

آخرین مرحله تزریق چربی صورت، تزریق چربی ها به نواحی مد نظر است.

این نکته را در نظر داشته باشید، آن دسته از افرادی که قصد انجام سایر عمل های زیبایی مانند بینی، پلک و .. را دارند این افراد می توانند در اتاق عمل، تزریق چربی را با این عمل های زیبایی به طور همزمان انجام دهند.

از جمله نواحی که به طور معمول مورد انجام تزریق چربی قرار می گیرد می توان به نواحی از قبیل: چشم، گودی زیر چشم، گونه ها، خط خنده اطراف لب، ناحیه چانه اشاره کرد.

تماشای فیلم تزریق چربی در آپارات علاوه بر جذابیت فیلم می‌تواند کمک زیادی در زمینه تزریق چربی به شما بکند.

نواحی تزریق چربی به صورت

تزریق چربی صورت زمانی انجام می شود که میزان چین و چروک صورت به قدری زیاد و عمیق شده باشد که با سایر روش های جوانسازی پوست قابل درمان نباشد. در این هنگام بنابر تشخیص این عمل و نحوه انجام آن تعیین می شود.

کاربرد تزریق چربی در موارد زیر است:

  • از بین بردن چین و چروک اطراف بینی و دهان
  • برجسته کردن لب ها، گونه و چانه
  • پر کردن نواحی فرورفته صورت مانند گودی زیر چشم و شقیقه ها
  • از بین بردن فرورفتگی های صورت
  • از بین بردن شلی و افتادگی پوست
  • جوانسازی پوست
  • تزریق چربی برای از بین بردن نواقص استخوانی مادرزادی

قبل از تزریق چربی به صورت حتما با پزشک متخصص خود مشورت داشته باشید تا بهترین گزینه برای جوانسازی پوست صورت به شما پیشنهاد دهد. در اکثر مواقع، برای از بین بردن چین و چروک های صورت نیازی به تزریق چربی نیست و می توان از سایر روش های ساده استفاده کرد.

معمولاً اولین قسمت از بدن که نشانه های پیری در آن نمود پیدا می کند، صورت است. چرا که با افزایش سن میزان چربی صورت کاهش پیدا می کند و همین امر باعث افتادگی و شلی پوست صورت، ایجاد چین و چروک صورت، کاهش حجم بخش هایی از صورت مانند زیر چشم، لب، گونه و… بنابراین  تزریق چربی صورت را می توان در نواحی زیر استفاده کرد:

تزریق چربی به زیر چشم

چنانچه به دلایل افزایش سن، تابش اشعه خورشید و سایر عوامل دچار گودی زیر چشم شده اید، تزریق چربی زیر چشم می تواند گزینه مناسبی برای درمان گودی زیر چشم باشد. البته گاهی تشخیص پزشک متخصص بر این است که برای درمان گودی زیر چشم از فیلرها یا ژل ها استفاده کرد که کم هزینه تر هم هستند.

چنانچه به دلیل افزایش سن، مسائل ژنتیک و کاهش وزن بسیار زیاد گونه هایتان تحلیل رفته است، تزریق چربی به گونه می تواند گزینه مناسبی برای حجم دهی به گونه و جذابیت بیشتر چهره شما باشد.

تزریق چربی به لب

برای بزرگ کردن لب ها و افزایش حجم لب، روش های بسیاری وجود دارد مانند ، تزریق چربی به لب و… که بنابر صلاحدید پزشک و تصمیم خود فرد می توان از این روش های برای حجیم کردن لب ها استفاده کرد.

پشیمانی از تزریق چربی, تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد, تزریق چربی به صورت نی نی سایت

مراقبت‌های قبل از تزریق چربی به صورت

قبل از تزریق چربی به صورت، لازم است مراقبت‌هایی را انجام دهید

  • مهم است که در ابتدا با یک پزشک متخصص پوست مشورت کنید. پزشک وضعیت پوست و نیازهای شما را ارزیابی کرده و راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌کند. برای انجام خدمات تزریق چربی می‌توانید به دکتر سعید ساعدی مراجعه کنید.
  • حداقل به مدت چهار هفته قبل از تزریق چربی به صورت ، از مصرف سیگار خودداری کنید. سیگار موجب می‌شود عروق بدن تنگ شده و روند بهبودی با کندی پیش برود.
  • مصرف مشروبات الکلی را تا حد امکان محدود کنید. الکل می‌تواند خون‌رسانی به نواحی تزریق شده را تحت تاثیر خود قرار داده و خطر عوارض ناخواسته را افزایش دهد.
  • قبل از تزریق چربی، از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپیرین، ژلوفن، نوافن و همچنین داروهای ضد التهابی و غیر استروئیدی، ویتامین‌ها و مکمل‌های گیاهی خودداری کنید. این داروها می‌توانند خونریزی حین تزریق و پس از آن را افزایش دهد. حتما به پزشک خود اطلاع دهید که در حال مصرف کدام داروها هستید.
  • قبل از جراحی، حمام کنید چون تا چند روز ناحیه تزریق شدن نباید با آب تماس داشته باشد.
  • توجه به رژیم غذایی سالم و متعادل مهم است. تا جایی که می‌توانید، قبل از تزریق چربی مایعات و آب‌ بنوشید

معایب تزریق چربی به صورت

تزریق چربی نیز مانند سایر عمل ها بدون عیب و عوارض نیست، البته در صورتی که به پزشک متبحر و متخصص در این زمینه مراجعه کنیم، عوارض تزریق چربی را می توان تا 90 درصد کاهش داد. از جمله عوارض احتمالی تزریق چربی عبارتند از:

  • طولانی بودن دوران نقاهت
  • نیاز به استراحت بیشتر
  • امکان واکنش های آلرژیک پس از تزریق چربی
  • امکان باقی ماندن جای زخم
  • عفونت
  • لخته شدن خون و یا تجمع مایع در زیر پوست که به هماتوم گفته می شود و قابل درمان است.
  • بعضاً در صورت صلاحدید پزشک نیاز به تکرار عمل وجود دارد.

تزریق چربی به صورت برای چه افرادی مناسب است؟

همان طور که می دانید امروزه روش زیبایی تزریق ژل، یکی از بهترین و تاثیرگذارترین گزینه ها برای آن دسته از بیمارانی که قصد حجیم کردن نواحی مختلف صورت خود را دارند است.

از هدف های اصلی تزریق چربی می توان به جوانسازی صورت و رفع عیوب اشاره کرد. به طور کلی افرادی که قصد حجیم کردن و رفع عیوب برخی از نواحی صورت را دارند، این افراد می توانند از روش زیبایی تزریق چربی به صورت بهره مند شوند.

 از دیگر افرادی که گزینه مناسبی برای تزریق چربی صورت هستند می توان به موارد زیر اشاره کرد که این موارد عبارتند از:

افرادی که تمایل دارند برخی از نواحی صورت همانند لب‌ها، گونه یا چانه را حجیم تر کنند.

افرادی که دارای خط خنده عمیقی هستند.

افرادی که به علت افزایش سن به اختلالاتی از قبیل افتادگی و شل شدن پوست‌ مبتلا شده اند.

افرادی که از بروز مواردی مانند تورفتگی و گود رفتگی نواحی صورت رنج می برند.

افرادی که به دنبال جوانسازی پوست هستند.

نتیجه‌گیری

تزریق چربی به صورت یک روش متداول در جراحی زیبایی است که به منظور افزایش حجم و ترمیم نقاطی از صورت که نیاز به  بازسازی و حجم بیشتر دارند، انجام می‌شود. از این روش برای مواردی همچون جوانسازی پوست، کاهش چین و چروک صورت، برطرف کردن نواقص صورت، اصلاح اسکارهای فرور فته و… استفاده می‌شود