عمومیکسب و کار

مزایا آبپاش در صنعت

آب پاش ها به نام آبپاش نیز شناخته می شوند. استفاده از آب به عنوان آبپاش و ریختن آن روی گیاهان باعث بهبود رشد گیاه می شود. استفاده از روش های نوین آبیاری مانند آبیاری قطره ای باعث افزایش متوسط ​​عملکرد و کیفیت محصولات در مقایسه با روش های سنتی می شود.

در ماسه نیز بسیار مفید است. با مقدار آب موجود و تعداد دقیق سیکل های آبیاری و زمان های آبیاری می توان محصولی با کیفیت تهیه کرد و با سم پاشی روی گیاهان از بروز آفات بر روی محصول جلوگیری کرد. علاوه بر این، با مقدار کنترل شده آب، بستری مناسب برای زهکشی گیاهان ایجاد می شود که در مناطق با زمین ناهموار بسیار مهم است. یکی از انواع قطره چکان که برای آبیاری مزرعه طراحی و ساخته می شود، آبپاش است. آبپاش ها توسط کارشناسان طراحی شبکه های آبیاری انتخاب و با توجه به شرایط کاربری و کشاورزی و عمدتاً بر اساس ساختار خاک کشاورزی به مشتریان توصیه می شود. اما به طور کلی می توان آنها را بر اساس شعاع اسپری در 3 دسته کلی بلند مدت (شعاع پاشش زیاد)، میان مدت (شعاع اسپری متوسط) و کوتاه مدت (شعاع پاشش کم) طبقه بندی و ارائه کرد. اسپرینکلرها دارای مصارف مسکونی، صنعتی و کشاورزی هستند که در زیر برای برندهای مختلفی که این شرکت مفتخر به ارائه آن است، فهرست شده است.

چاه آبیاری چیست؟

این دستگاه آبیاری تحت فشار است، آبی که از آن می گذرد به صورت قطره ای و به طور یکنواخت در محیط پخش می شود و باعث می شود که گیاهان دیگر مانند باران نیازی به آب نداشته باشند.

دو پارامتر در انتخاب آبپاش هانتر بسیار مهم است: اول شعاع کاشت و دوم جریان پاشش که هر کدام به سهم فشار آب و نوع اسپری کشاورزی بستگی دارد.

اکثر آبپاش های کشاورزی با شعاع پاشش بسیار کوچک از نوع پلیمری هستند و آبپاش های آلومینیومی و برنجی با شعاع پاشش متوسط ​​13 تا 25 متر بعید است از پلیمر استفاده کنند. مزارع از آبپاش های برنجی و آلومینیومی استفاده می کنند. آبیاری در مزارع به دلیل حساسیت گیاهان به دوره های کم آب بسیار مهم است. انواع مختلفی از آبپاش ها در بازار وجود دارد که برای آبیاری گیاهان استفاده می شود.

انواع سمپاش کشاورزی

تجهیزات آبیاری کشاورزی را می توان بر اساس نوع استفاده به دو دسته تقسیم کرد:

آبپاش های ضربه ای یا بارانی

کشاورزی

منطقه سبز

آبپاش مخفی برای فضای سبز

فوت کردن، دمیدن

دفترچه راهنما

چرخش

آبیاری قطره ای

آب پاش ها بر اساس نوع مواد به سه دسته تقسیم می شوند:

دستگاه تزریق پلاستیک یا پلیمر

آبپاش llauto

سمپاش آلومینیومی

آب پاش ها از نظر میزان پاشش و خروجی به سه گروه تقسیم می شوند:

آب پاش کوچک یا کم فشار (شعاع پاشش کمتر از 13 متر)

حداکثر آبپاش (شعاع اسپری iri pakati pe13 ne25 متر)

آبپاش یا تفنگ فشار قوی (شعاع پاشش بیشتر از 25 متر)

انتخاب سیستم آبیاری مناسب می تواند یکی از مهمترین تصمیمات کشاورزان باشد. در بین تمام سیستم های آبیاری مزارع، آبیاری با آب باران، روشی است که بیشترین نمونه را از بارش طبیعت می گیرد. این چندین مزیت دارد که بعداً در مورد آنها صحبت خواهد شد. آبیاری بارانی موفق توسط عوامل مختلفی تعیین می شود، از جمله:

توانایی اسپرینکلر برای ایجاد قطرات یکنواخت

الگوی توزیع یکنواخت

فشار خروجی ثابت

باران پاش یکی از مهمترین سیستم های آبیاری است که وظیفه آبیاری یکنواخت مزارع را بر عهده دارد. به آبپاش ضربه ای یا بارانی بارانی آبپاش کشاورزی نیز گفته می شود زیرا در مزرعه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

سمپاش کشاورزی

آبپاش های کشاورزی که با نام های چکشی یا آبپاش ضربه ای نیز شناخته می شوند در مزارع و گاهی اوقات در فضای سبز مورد استفاده قرار می گیرند. سمپاش های کشاورزی تک محور یا دو و سه محور هستند. سمپاش های کشاورزی به دو دسته قابل تنظیم و جامع تقسیم می شوند. آبپاش چکشی دارای صفحه یا بافل فنری است که آب را از نازل منحرف می کند و جریان آب را یکنواخت می کند. در یک آبپاش قابل تنظیم، صفحه بلوک یا فنر تا حد مشخصی می چرخد ​​و آبیاری در موقعیت اول انجام می شود. آبپاش همه جهته دارای چشمه ای است که به صورت 360 درجه می چرخد ​​و آب را پاشش می کند. در تصویر زیر یک سمپاش کشاورزی قابل تنظیم را مشاهده می کنید:

نحوه عملکرد آبپاش ضربه ای

تاثیر آبپاش در سیستم آبیاری بسیار حساس و مهم است، بنابراین اگر تمام هزینه های انجام شده برای آبیاری مزرعه در سیستم پمپ آب انجام شود، لوله های اصلی، نیمه اصلی و جانبی ساخته می شود اما بارانی بارانی. سیستم های آبیاری یا غیر هوادهی مناسب؛ تمام هزینه ها هدر می رود، بنابراین تمام نکات و روش های ضربه ای یا بارانی بارانی باید در نظر گرفته شود که انتخاب نوع آن بستگی به فشار و جریان آب دارد.

استفاده از آبیاری بارانی در کشاورزی

آبیاری و مصرف کود

برای خنک کردن گیاهان (در گلخانه ها به صورت مه یا غبار)

از یخ زدگی و یخ زدگی خودداری کنید

کاسه گرد و غبار

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.