اقتصادیعمومیکسب و کار

مدت و هزینه دوره آموزش پیرسینگ چقدر است؟

دوره آموزش پیرسینگ بینی، گوش، ناف، لب، زبان معرفی بهترین آموزشگاه پیرسینگ

پیرسینگ این روز ها در بین جوانان (دختر و پسر) بسیار پر طرفدار شده و بسیاری از افراد این کار را انجام می دهند. پیرسینگ با سورا خ کردن قسمت های مختلف بدن از جمله بینی، لب، زبان، گوش، ناف و … انجام می شود و پر طرفدار ترین آن ها، پیرسینگ بینی و لب است. در این مطلب می خواهیم به معرفی انواع پیرسینگ، انواع روش های انجام، هزینه دوره آموزش پیرسینگ، لوازم مورد نیاز دوره آموزش پیرسینگ، بازار کار پیرسینگ و بهترین آموزشگاه های آموزش پیرسینگ بپردازیم.

دوره های آموزش پیرسینگ شامل آموزش پیرسینگ بینی، پیرسینگ بدن، پیرسینگ لب، پیرسینگ ناف، پیرسینگ گوش، پیرسینگ زبان و سایر قسمت های بدن است. اگر قصد یادگیری پیرسینگ را دارید، سعی کنید آموزش های مربوطه را در آموزشگاه ها و مراکز مجاز بگذرانید تا اصول و تکنیک های آن را به طور کامل یاد بگیرید.

پیرسینگ با استفاده از تکنیک های ساده جراحی و سوراخ کردن قسمت مورد نظر انجام می شود. هزینه انجام پیرسینگ با توجه به جنس زیور آلات متفاوت است و استیل و نقره قیمت کمتری دارند و طلا بالاترین قیمت را دارد. سالن های زیبایی معمولا یک متخصص برای انجام پیرسینگ دارند که کار های پیرسینگ را انجام می دهد. با گذراندن دوره های آموزش پیرسینگ و گرفتن مدرک پیرسینگ می توانید در سالن های زیبایی و آرایشگاه های زنانه مشغول به کار شوید و کسب درآمد کنید. اگر هدفتان راه اندازی مرکز پیرسینگ و زیبایی است، باید بدانید که با مدرک پیرسینگ نمی توانید این کار را انجام دهید و برای تاسیس سالن زیبایی و آرایشگاه نیاز به مدرک دوره دارید.

سرفصل های آموزشی دوره آموزش پیرسینگ

در دوره های آموزش پیرسینگ مطالبی مانند نحوه آماده سازی،شکایت از آرایشگر و باید ‌ها و نباید‌ های پیرسینگ، معرفی ابزار مورد نیاز برای انجام پیرسینگ و نحوه کار با ابزار ها، نحوه انجام پیرسینگ برای قسمت های مختلف بدن، مراقبت های لازم بعد از انجام پیرسینگ و تکنیک های دیگر آموزش داده می شود. اگر علاقه مند به فعالیت در زمینه آرایشگری هستید، برای مشاهده لیست کامل مراکز آموزش آرایشگری به صفحه مراجعه نمایید.

انواع پیرسینگ

دریافت مجوز کلینیک لیزر: همانطور که در ابتدای این مطلب هم اشاره کردیم، پیرسینگ برای قسمت های مختلف بدن از جمله لب، بینی، گوش، زبان، ناف، چانه و … انجام می شود. در ادامه به بررسی دقیق تر انواع پیرسینگ می پردازیم.

پیرسینگ بینی یکی از پرطرفدار ترین انواع پیرسینگ در بین خانم هاست. پیرسینگ بینی به دو روش موقت و دائمی انجام می شود. روش موقت با استفاده از چسب و روش دائمی با سوراخ کردن بینی است. پیرسینگ دائمی بینی با سوراخ کردن بینی و قرار دادن جواهرات (نگین) بر روی آن انجام می شود. پیرسینگ بینی با استفاده از سوزن های مخصوص انجام می شود و ممکن است فرد شاهد خونریزی و درد برای مدتی باشد و زمان بهبودی آن کمی طول بکشد. پیرسینگ بینی برای افرادی که پوست حساسی دارند، ممکن است با بروز حساسیت و تورم مواجه شود. در پیرسینگ بینی بهتر است از جواهراتی مانند نقره و طلا استفاده شود و از زیور آلات جنس نیکل به دلیل احتمال بروز حساسیت استفاده نشود. در دوره های آموزشی پیرسینگ، روش صحیح و علمی سوراخ کردن نقاط مختلف بینی را به صورت تئوری و عملی آموزش می بینید.

آرایشگر, آکادمی آموزش های آزاد بین المللی پیرسینگ, آموزش

پیرسینگ گوش

پیرسینگ گوش هم مانند پیرسینگ بینی یکی از انواع پر طرفدار در بین خانم هاست. پیرسینگ گوش مانند همان سوراخ کردن گوش در کودکی است که تقریبا همه ی خانم ها تجربه کرده اند. پیرسینگ گوش و بینی به دلیل داشتن طرفدار بیشتر، مقدار بیشتری از آموزش ها را در دوره ها به خود اختصاص می دهد.

پیرسینگ لب

بعد از پیرسینگ بینی و گوش، پیرسینگ لب نیز جزو پیرسینگ های پر طرفدار در بین خانم هاست. در دوره آموزش پیرسینگ، انواع تکنیک ها، باید ها و نباید ها و روش انجام پیرسینگ لب به هنرآموزان آموزش داده می شود. پیرسینگ لب نیز دارای دو نوع موقت و دائمی است. پیرسینگ موقت برای افرادی که نمی خواهند لب خود را سوراخ کنند مناسب است و به صورت چسبی یا گیره ای هستند.

پیرسینگ ناف

پیرسینگ ناف یکی از روش های زیبایی بدن است اما نسبت به پیرسینگ بینی، گوش و لب طرفداران کمتری دارد. پیرسینگ ناف از طریق سوراخ کردن ناف با ابزار مخصوص و قرار دادن نگین و زیور آلات انجام می شود.

پیرسینگ سایر نقاط بدن

پیرسینگ را علاوه بر نقاط گفته شده در بسیاری از نقاط دیگر بدن نیز می توان انجام داد. در دوره های آموزش پیرسینگ با نحوه بیحسی، سوراخ کردن نقاط مختلف بدن، تکنیک های انجام پیرسینگ بدون درد و نکات دیگر به هنرآموزان آموزش داده می شود.

ابزار مورد نیاز برای دوره پیرسینگ

پیرسینگ نیز مانند سایر دوره های آموزش زیبایی، نیاز به یک سری ابزار و وسایل دارد. در بعضی آموزشگاه ها این ابزار به صورت رایگان در اختیار هنرجویان قرار می گیرد و در بعضی آموزشگاه ها باید خود هنرآموزان تهیه کنند. وسایلی که برای استفاده در دوره آموزش پیرسینگ لازم دارید شامل قیچی نخ، پنس زبان گیر، پنس مخصوص جواهر، پنس جفت، پنس میکرودرمال، پنس پیرسینگ، پنس سپتوم، پنس مثلثی و برخی ابزار های دیگر است که این ابزار ها برای انجام پیرسینگ در قسمت های مختلف بدن استفاده می شود.

هزینه دوره آموزش پیرسینگ

هزینه دوره های آموزش پیرسینگ نیز مانند سایر دوره های آموزش آرایشگری، با توجه به خصوصی، نیمه خصوصی و گروهی بودن کلاس های متفاوت است و هر چه تعداد نفرات شرکت کننده بیشتر باشد هزینه آن نیز کم تر می شود اما هر چه تعداد هنرآموزان کمتر باشد، بازدهی کلاس ها و سطح یادگیری بیشتر است. هزینه ی دوره های عمومی آموزش پیرسینگ معمولا زیر یک میلیون تومان، دوره های نیمه خصوصی بین 1 تا 2 میلیون تومان و دوره های خصوصی بین 2 تا 4 میلیون تومان است. اگر به دنبال کار کردن در سالن های زیبایی با هدف درآمد خوب هستید، با گذراندن دوره آموزش کراتینه مو و کارکردن در سالن های زیبایی نیز می توانید درآمد خوبی داشته باشید.

  • در دوره آموزش پیرسینگ، انجام پیرسینگ کدام قسمت ها آموزش داده می شود؟

در این دوره پیرسینگ بینی، لب، گوش، چانه و سایر نقاط بدن آموزش داده می شود.

  • پر طرفدار ترین پیرسینگ کدام است؟

پیرسینگ بینی، گوش و لب پر طرفدار ترین پیرسینگ ها هستند.

  • برای شرکت در کلاس های آموزش پیرسینگ چه وسایلی مورد نیاز است؟

برای شرکت در این کلاس ها تهیه قیچی نخ، پنس زبان گیر، پنس مخصوص جواهر، پنس جفت، پنس میکرودرمال، پنس پیرسینگ، پنس سپتوم، پنس مثلثی و … نیاز است.

  • هزینه کلاس های آموزش پیرسینگ چقدر است؟

هزینه کلاس های خصوصی آموزش پیرسینگ حدودا بین 2 تا 4 میلیون است اما ممکن است در بعضی از آموزشگاه ها متفاوت باشد