عمومیکسب و کار

لیزر بار چیست؟

یکی از وظایف اصلی دستگاه لیزر حذف موهای زائد، تولید لیزر و انتشار آن به گونه ای است که تاثیر زیادی بر روی فولیکول مو داشته باشد و بتواند موهای زائد را به بهترین شکل و با کمترین آسیب کاهش دهد. . روی پوست دستگاه لیزر مجهز به اجزای مختلف برای دستیابی به بهترین نتایج حذف موهای زائد است. یکی از مهمترین آنها نوار لیزر دستگاه لیزر است. نوار لیزر دستگاه عملکرد لیزر را با هم ترکیب می کند تا اثر آنها را بهبود بخشد و در عین حال آسیب کمتری دارد که می تواند در روند رشد مو اختلال ایجاد کند. در این مقاله به معرفی این قسمت مهم می پردازیم و در مورد انواع و روش های نگهداری صحیح آن صحبت می کنیم تا پس از خرید دستگاه لیزر مو بتوانید از تمامی قطعات آن به خوبی محافظت کنید.

نوار لیزر دستگاه لیزر چیست؟

همانطور که در مقدمه گفته شد، نوار لیزر بخشی است که مسئول تولید لیزر و انتشار آن است. این قسمت بسیار مهم است و با بار لیزری 20 تا 30 درصدی هزینه دستگاه لیزر شما مطابقت دارد. نوع نوار لیزر در دستگاه لیزر حرف اول را در تعیین کیفیت دستگاه لیزر می زند. با ترکیب منابع لیزر، بخشی به نام نوار لیزر ایجاد می شود. هر چه قدرت خروجی منابع لیزر بیشتر باشد، کیفیت نوار لیزر بالاتر است. منابع لیزر چینی حداکثر توان 40 و 50 وات را دارند و به همین دلیل کیفیت چندان بالایی ندارند. برای داشتن نوار لیزری با کیفیت، توان خروجی منبع لیزر باید بالای 80 وات باشد.

از طرفی نحوه جمع آوری پرتوهای لیزر و نوع پوشش منبع لیزر نیز بر کیفیت آنها تأثیر زیادی دارد. به عنوان مثال: منبع لیزر چینی با فرض نگهداری مناسب از دستگاه، تغییر به موقع آب دستگاه و محیط خنک دستگاه می تواند 5 میلیون عکس تولید کند. اما یک منبع لیزر آلمانی یا آمریکایی که به طور کامل ساخته و در یک کارخانه بزرگ نصب شده است، بیش از 12 میلیون شات تولید می کند. لازم به ذکر است که تمامی این موارد برای دستگاه های لمسی و غیر لمسی متفاوت است. مقایسه دستگاه لیزر تماسی و غیر تماسی در مقاله دیگری به تفصیل مورد بحث قرار گرفته است.

لیزرهای جنیس

میله های لیزر بر اساس تکنولوژی مورد استفاده در انواع و کیفیت های مختلف موجود می باشند. انواع مختلف میله های لیزر به شرح زیر است:

لیزربارهای کانالی نان: این نوع لیزربارها قدیمی تر هستند و لیزربارهای با کیفیت پایین تر از این دسته هستند.

لیزرهای ماکرو کانال: این نوع میله های لیزر دارای سوراخ هایی هستند که آب ورودی را بازیافت کرده و دمای آن را کاهش می دهد. در این نوع میله لیزر، نوارها روی پایه مسی قرار دارند. بنابراین نمی توانند به طور کامل با آب ورودی در تماس باشند و این به این معنی است که نمی توانند حرارت را از تمام سطح و به طور کامل حذف کنند.

نوارهای لیزر میکروکانال: نوارهای لیزر میکروکانال دارای چندین لایه سوراخ ورودی و خروجی هستند. نقش اصلی این سوراخ ها دفع گرما و هدایت حرارتی روی سطح است. این فناوری سرعت سوزاندن لیزرها را تا حد امکان کم می کند. یکی از بهترین انواع لیزر بار، لیزر میله های میکروکانال می باشد که توسط تولید کنندگان معتبر لیزر بار تولید و به بازار عرضه می شود. دستگاه های مجهز به میله لیزر میکروکانال دارای طول عمر منبع لیزر 2-3 برابر دستگاه های مجهز به نوار لیزر میکروکانال هستند.

تولید برق از لیزربارها

توان خروجی لیزربار دستگاه باید در حدی باشد که دستگاه بتواند عملیات خنک سازی خود را به درستی انجام دهد. خنک کردن دستگاه بسیار مهم است زیرا باعث کاهش درد و گرمای سوزش هنگام از بین بردن موهای زائد روی فرد می شود و به افزایش طول عمر دستگاه لیزر بار کمک می کند. قدرت خروجی بیش از حد نوار لیزر باعث عوارض جانبی مانند سوختگی پوست، التهاب، قرمزی، رشد موهای ناخواسته و افزایش قدرت نوری بافت می شود.

توان خروجی پرتوهای لیزر مختلف متفاوت است. توان خروجی در سطح مادون قرمز و برد دو هزار نانومتری عملکرد نوری و حرارتی خوبی را ارائه می دهد. این پرتوهای لیزر به طور گسترده در زمینه های جراحی، پزشکی و لیزرهای حالت جامد استفاده می شود. در مورد تجهیزات لیزر موهای زائد، توان خروجی میله های لیزر باید بین 800 تا 1600 وات باشد.

برق لیزر را نسوزانید

نکاتی برای نگهداری صحیح از دستگاه وجود دارد و برای جلوگیری از سوختن نوار لیزر توصیه می شود این نکات مهم را رعایت کنید تا از عمر لیزر بار دستگاه لیزر شما کاسته نشود. این نکات شامل موارد زیر است:

مطمئن شوید که گرد و غبار وجود ندارد

وجود گرد و غبار روی نوار لیزر یکی از عوامل مهم سوختن آن است. بنابراین قبل از رعایت تمیزی محیطی که دستگاه در آن نصب می شود، مطمئن شوید که دستگاه از نوار لیزری مرغوب استفاده می کند. میله های لیزر چینی در شرایط مساعد قابل نصب نیستند و این مشکل باعث نفوذ گرد و غبار به داخل آنها و در نتیجه سوختن آنها می شود. اگر لیزر بار شما نیاز به تعمیر دارد، این کار را با دقت و اطمینان به تکنسین های خدماتی بسپارید.

از گرم شدن بیش از حد دستگاه خودداری کنید

شلیک مداوم دستگاه باعث گرم شدن دستگاه و در نهایت از بین رفتن نوار لیزر می شود. برای جلوگیری از این آسیب، اپراتور دستگاه باید یک یا دو ثانیه بعد از هر شلیک صبر کند تا نوار لیزر خنک شود. به عنوان مثال، در مورد لیزر تمام بدن با دستگاه دیود، فرآیند شلیک باید هر دقیقه پس از هر 500 شلیک متوقف شود تا میله های لیزر جایگزین شوند.

اتاقی را که دستگاه در آن قرار دارد خنک کنید

خنک بودن اتاقی که دستگاه لیزر در آن قرار دارد، نوار لیزر را خنک نگه می دارد و در نتیجه عمر آن را افزایش می دهد.

خنک کننده مناسب دستگاه

اگر خنک کننده دستگاه بد باشد نوار لیزر دستگاه می سوزد. استفاده از آب مقطر دیونیزه از این اتفاق جلوگیری می کند.

تعویض به موقع آب موتور

آب دستگاه لیزر باید حداقل ماهی یکبار تعویض شود.

تعویض به موقع فیلترهای دستگاه

فیلترهای آب باید سالی یکبار تعویض شوند.

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.