بین المللکسب و کار

لپ تاپ استوک اروپایی بخریم ؟

لپ تاپ های نو یا استوک؟ کدام بهتر است؟

در این پست قصد داریم تا مقایسه ای بین لپ تاپ های نو و استوک داشته باشیم. اگر قصد خرید لپ تاپ دارید، این پست را تا انتها مطالعه نمایید. بدون شک لپ تاپ های نو دارای ظاهر شیک، وزن کمتر و همچنین باریک تر هستند و از طرفی ،سخت افزارهایی با نسل های جدید تر دارند. البته برای خرید لپ تاپ نو باید کلی هزینه کنید که با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، برای خرید لپ تاپ معمولی باید حداقل 3-4 میلیون تومان هزینه کنید. اما پیشنهاد ما به شما، خرید لپ تاپ استوک می باشد.

درواقع، استوک به معنی موجود در انبار می باشد. این اصطلاح که به اشتباه به کالاهای کارکرده و دست دو ، اطلاق می شود، ممکن است شامل محصولی شود که حتی کمتر از یک هفته کار کرده باشد. درکشور های اروپایی، احترام به حقوق مشتری از اهمیت بالایی برخوردار است و از همین رو مشتریان میتوانند تا یک ماه، محصولات خریداری شده خود به هر دلیلی ، مرجوع کنند.

همچنین در کشور های خارجی ( بر عکس ایران D: )، از لوازم دیجیتالی، خودرو و … مدت زیادی استفاده نمیکنند. به عنوان مثال شما میتوانید پس از مدتی لپ تاپ تان را به کمپانی سازنده تحویل دهید و لپ تاپی با مدل جدیدتر، با قیمت مناسب دریافت کنید. لپ تاپ هایی که توسط مشتریان مرجوع میشوند به کشورهایی از جمله امارات ، دوبی و … ارسال میشوند و سپس وارد کشور می شوند. در واقع لپ تاپ های صنعتی، مهندسی و حرفه ای که به عنوان مانیتور استوک وارد کشور میشوند ، دارای کیفیت سخت افزاری بسیار بالا، بدنه فلزی و مقاوم و بزرگتر از لپ تاپ های نو هستند.

آسیا, ایران, برنامه نویسی

نکات مهم خرید لپ تاپ استوک که باید بدانید

اولین مسله ، قیمت آن است . شما با نصف مبلغی که صرف خرید محصول نو میکنید ، میتوانید لپ تاپی استوک با همان ویژگی های سخت افزاری ( حتی در برخی موارد بیشتر از آن ) را خریداری نمایید.

مسله دوم ، استحکام و مقاومت لپ تاپ می باشد. همان طور که میدانید سازندگان لپ تاپ های کنونی ، روی باریک و سبک بودن لپ تاپ تمرکز می کنند که این قضیه ، باعث کاهش استقامت و استحکام دستگاه میشود. اما لپ تاپ های استوک دارای بدنه ای قوی و مستحکم می باشند که جنس بدنه اکثر این لپ تاپ ها فلزی می باشد.

مسله سوم : قطعات درجه یک و با کیفیت می باشد. چرا که این لپ تاپ ها برای کشور های کشور های اروپایی و آمریکایی ساخته شده اند و معمولا این کشور ها از با کیفیت ترین محصولات استفاده میکنند . اما لپ تاپ های جدید که وارد بازار میشوند ، اکثرا چینی بوده و دارای قطعات درجه دو و سه و … می باشند که از کشور چین وارد میشوند.

مسله چهارم : تنوع پورت و درگاه های ورودی و خروجی می باشد. سازندگان لپ تاپ های جدید ، به منظور باریک کردن لپ تاپ ، مجبور به حذف تعدادی ازپورت ها شده اند . همچنین در اکثرلپ تاپ های جدید ، درایو نوری نیز حذف شده است. اما در لپ تاپ های استوک ، پورت های ورودی خروجی زیادی در اختیار خواهید داشت.

مسله پنج : تعمیر و تعویض قطعات در لپ تاپ های استوک راحت تر از لپ تاپ های جدید می باشد.

رده بندی لپ تاپ های استوک

در خرید لپ تاپ های کارکرده و استوک باید به یکسری موارد توجه کرد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

اولین مسله ای که باید به آن توجه داشت ، ظاهر لپتاپ می باشد. لپ تاپ های استوک از نظر ظاهر در رده بندی های مختلفی موجود است که در ادامه به بررسی رده (گرید ها ) ی مختلف خواهیم پرداخت .

Grade A

این گونه لپ تاپ ها ، از لحاظ ظاهری ، بسیار تمیز بوده و بدون خط و خش و شکستگی ( و حتی در حد نو ) می باشند که این لپ تاپ ها دارای قیمت بالاتری نسبت به رده های دیگر می باشند.

Grade B

این گونه لپ تاپ ها دارای کمی خط و خش روی بدنه میباشند .

Grade C

این لپ تاپ ها دارای ایرادات ظاهری از جمله خط و خش های عمیق ، شکستگی ، پیکسل سوخته و … می باشند و خرید این گونه لپ تاپها ، توصیه نمیشود.

کاربری لپ تاپ

مورد بعدی که باید به آن توجه داشت ، کاربری لپ تاپ می باشد. شما باید بدانید قصد خرید لپ تاپ برای انجام چه کاری را دارید ؟ لپ تاپها از لحاظ کاربری دارای دسته بندی هایی از جمله ، اداری ، خانگی ، صنعتی ، دانشجویی ، مهندسی ، گرافیکی و … می باشند و هر کدام از این دارای ویژگی های خاص خود می باشند که در ادامه هر یک را به طور کامل شرح خواهیم داد .

لپ تاپ های خانگی دارای قیمت پایین تری بوده چون در زمینه ی وبگردی و تماشای فیلم ، مورد استفاده قرار میگیرند ، نیاز به سخت افزار های قوی ندارند .

لپ تاپ های اداری و صنعتی در ادارات و شرکت ها مورد استفاده قرار میگیرند و بیشتر نرم افزار های حسابداری ، آفیس و … با این لپ تاپ ها اجرا میشود و نیاز به قطعات و سخت افزارهای متوسط دارد.

لپ تاپ های دانشجویی ، این لپ تاپ ها باتوجه به رشته تحصیلی کاربر ، دارای سخت افزار های مختلفی می باشد برای مثال دانشجویان رشته های انسانی ، نیاز به لپ تاپی دارند که بتوانند برای وبگردی ، تایپ و … از آن استفاده کنند ، دانشجویان رشته های عمران ، ساختمان ، معماری و … به لپ تاپ هایی نیاز دارند که بتوانند علاوه بر موارد ذکر شده از پس نرم افزارهای تخصصی از جمله 3Dmax , Autocad و … برآیند.

اما دانشجویان رشته های کامپیوتر ، با توجه گستردگی شاخه های این رشته ، به لپ تاپ های قوی تری نیاز دارند ، دانشجویان رشته کامپیوتر ، معمولا از لپ تاپ شان برای برنامه نویسی ،طراحی ،شبیه سازی و … استفاده میکنند که نیاز به منابع بیشتری دارند .

لپ تاپ های مهندسی و حرفه ای . این لپ تاپ ها به دلیل انجام امور سنگینی از جمله نقشه کشی ، اتوکد ،تری دی مکس و … نیاز به سخت افزار های قوی تری دارند.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشت ، اندازه و وزن لپ تاپ میباشد. اگر از لپ تاپ تان در مکانی ثابت ( خانه ، اداره و محل کار و … استفاده میکنید، این مسئله اهمیت کمتری خواهد داشت و میتوانید از لپ تاپی با هر اندازه خریداری نمایید. اما اگر نیاز به جابجایی زیادی برای لپ تاپ تان دارید ، میتوانید از لپ تاپ های کوچک تر و سبک تر ( معمولا برای این گونه کاربران ، لپتاپ های 13 و 14 اینچی ) مناسب است.

آیا لپ تاپ استوک همان دست دوم است ؟

در ادامه ی مبحث لپ تاپ نو بخریم یا استوک این سوال مطرح می شود که ؛ آیا لپ تاپ استوک همان لپ تاپ دست دوم است؟ پیش تر اشاره کردیم که لپ تاپ استوک به خاطر مشکلاتی که در زمان عرضه دارند استفاده چندانی از آنها نمی شود و کمی بعد از استفاده کاربر به نمایندگی برگشت داده می شود ، اما لپ تاپ دست دوم توسط صاحب قبلی خود ممکن است سالها استفاده شده باشد و بعد از مدتی طولانی به فروش برسد ، در نتیجه لپ تاپ های دست دوم مدت زمان بیشتری نسبت به لپ تاپ های استوک استفاده شده اند.

البته لازم به ذکر است که متاسفانه در ایران برخی از فروشندگان لپ تاپ های دست دوم را به جای لپ تاپ استوک به فروش می رسانند ، از این رو در هنگام خرید حتما از فروشنده یا شرکت های معتبر سیستم خود را خریداری نمایید .

آسیا, ایران, برنامه نویسی

مزایای خرید لپ تاپ استوک

یکی از مهمترین مزایای لپ تاپ های استوک نسبت به لپ تاپ آکبند قیمت مناسب آن می باشد و کسانی که توانایی مالی برای خرید لپ تاپ نو ندارند و یا میخواهند با بودجه خود سیستم مناسب تری تهیه کنند به سراغ لپ تاپ های استوک میروند . پس در پاسخ  به این سوال که لپ تاپ نو بخریم یا استوک ؟ باید مزایای خرید لپ تاپ استوک را بدانیم. مورد دیگر که میتوان آن را یکی از مزیتهای لپ تاپ استوک دانست کیفیت ساخت آن است ، از آنجایی که این سیستم ها سفارش اروپا هستند و در کشورهای اروپایی عرضه می شوند کیفیت سخت افزاری بهتری نسبت به لپ هایی که سفارش آسیا هستند دارند و از بدنه مقاوم تری برخوردار هستند.

معایب خرید لپ تاپ استوک

یکی از بزرگترین معایب لپ تاپ های استوک نداشتن گارانتی معتبر است، معمولا چون سیستم های استوک تعمیر شده است شرکت های گارانتی از ضمانت آنها خودداری میکنند و تنها خود فروشنده میتواند لپ تاپ خریداری شده را برایتان گارانتی کند که معمولا مدت زمان گارانتی این محصولات بسیار کوتاه است و البته اعتبار زیادی به آن نیست.

یکی دیگر از ایراداتی که میتوان از لپ تاپ های استوک گرفت قدیمی بودن مدل آنهاست ، از آنجا که این سیستم ها قبلا به فروش رسیده اند و از زمان عرضه آنها میگذرد در نتیجه شما نمیتوانید یک لپ تاپ استوک به روز و جدید تهیه کنید و باید به مدل های قدیمی تر بسنده کنید.

منبع: آل این وان استوک

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.