استان ها

فرودگاه یاسوج تنها ۲ پرواز در هفته دارد

فقر, گاز, گردشگری

مجله سلامتی ایران/کهگیلویه و بویراحمد نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: فرودگاه یاسوج تنها ۲ پرواز در هفته دارد و باید برای افزایش پروازها برنامه‌ای تعریف شود.

به گزارش مجله سلامتی ایران، مهدی روشنفکر دوشنبه شب در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور هیئت دولت برگزار شد، افزود: سهم مردم استان از نفت و گاز و آب ناچیز است.

وی اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۵ درصد نفت و گاز و ۱۰ درصد آب‌ کشور را دارد و دارای ۳۰۰ جاذبه گردشگری و ۲۰۰ گونه گیاهی است.

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کهگیلویه و بویراحمد از محرومیت و فقر و بیکاری رنج می‌برد و از جمعیت ۷۰۰ هزار نفری استان، ۱۶۰ هزار نفر تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند.

روشنفکر تصریح کرد: راه توسعه کهگیلویه و بویراحمد از طریق سرمایه گذاری است اما نبود و کمبود زیرساخت‌ها انگیزه برای حضور سرمایه گذاران را کم رنگ می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین در استان‌های دیگر آزاد راه‌ها را گسترش می‌دهند اما در استان کهگیلویه و بویراحمد، هنوز بسیاری از روستاها راه ارتباطی ندارند.

انتهای پیام