عمومیکسب و کار

علت صدا دادن کولر گازی جنرال گلد

معدود افرادی توانستند از گرمای شدید تابستان فرار کنند و برای همه افراد که می خواهند خنک بمانند و از تعریق و کم آبی جلوگیری شود بهتر است دنبال کولر گازی باشیم .وضعیت جوی گرم منجر به تشدید احساسات می شود و این موجب کاهش بهره وری و کارایی افراد در محل کار یا محیط منزل می شود و قدرت تمرکز روی مسائل کم می شود.لازم به ذکر است با در طول شب های گرم نمی توان خواب راحتی داشت .

دو عامل موجب احساس ناراحتی می شود گرمای زیاد و رطوبت بالای 80 درصدزیرا توانایی افراد برای انتشار گرما به محیط کاهش می یابد .اسپلیت با خنک کردن محیط و کاهش رطوبت احساس راحتی را برای شما فراهم می کند.

چرا گری ؟

گری یک شرکت بین المللی و تخصصی کولر گازی است که روی محصولات سرمایشی تمرکز کرده و اسپلیت گری را با مدل های مختلفی طراحی و تولید و در اختیار خریداران قرار داده است.اسپلیت گری دارای خدمات پس از فروش معتبر در سرتاسر ایران می باشد .متناسب با جیب خودتان می توانید مدل دلخواه خود را از بین مدل های متنوع انتخاب و خریداری کنید جهت اگاهی از قیمت کولر گازی گری میتوانید همراه ما باشید..

تابستان امسال دنبال بهترین برند باشید .گری فراموش نشدنی و ماندگار و همیشگی و…هنگام خرید بهتر است یک سری مشخصات کولر گازی را از فروشنده بپرسید :

  • نسبت بهره وری انرژی EER  :
  • مقدار خنک کنک کنندگی کولر گازی را با این واحد می سنجند.
  • سطح صدا :
  • اسپلیت گری با سطح صدای بسیار پایین یکی از پرفروشترین کولر گازی های ایران می باشد .
  • میزان نویز اسپلیت را بر حسب دسی بل می سنجند.

اگر در حال خواندن این مطلب هستید احتمالا با مشکل صدا دادن کولر گازی‌تان مواجه شدید. صدای تق تق پنل، صدای موتور و صداهایی که بعد از خاموش شدن کولر گازی به گوش می‌رسند می‌تواند نگران کننده باشد. پیدا کردن دلیل صدای کولر گازی کمک می‌کند تا با آگاهی بیشتر اقدام به حل مشکل کنیم.

لیست صدای کولر گازی باید نسبت به آن حساس باشید!

کولرهای امروزی بی‌صداتر از همیشه هستند و ما می‌خواهیم مطمئن شویم که همین‌طور باقی می‌مانند. کولر گازی‌های با راندمان بالا از فناوری میرایی صدا و کمپرسورهای دو مرحله‌ای (سرعت متغیر) استفاده می‌کنند تا سطح صدای کولر را زیر 55 دسی بل نگه دارند؛ بنابراین هنگامی که صداهای ناآشنا یا بسیار بلند می‌شنوید، باید حتما دلیل را پیدا کنید.

بررسی صدای غیرعادی در کولر گازی

نادیده گرفتن اصوات کولر گازی شما می‌تواند مشکلات جزئی را به هزینه‌های بزرگ تبدیل کند. هرچه زودتر بتوانید علت سر و صدا را تعیین کنید و مشکلات کولر گازی خود را حل کنید، بهتر است. در ادامه برخی از صداهای معمولی که سیستم شما می‌تواند ایجاد کند و دلیل صدای کولر گازی، برای شما آورده شده است.

  1. صدای کوبیده شدن در کولر گازی

اگر اصوات کولر گازی شما چیزی شبیه کوبیده شدن است، احتمالاً دلیل آن کندانسور است، اما نه لزوماً. در ادامه راه‌حل‌های ممکن برای رفع این صدا آورده شده است:

  • ذراتی که در کندانسور گیر می‌کنند

صدای کوبیده شدن کولر گازی ممکن است لزوماً به دلیل یک مشکل مهم نباشد و به‌راحتی قابل رفع باشد. گاهی اوقات، چوب‌ها، برگ‌ها و سایر ذرات کثیفی در کندانسور گیر می‌کنند که می‌تواند دلیل مشکل باشد. اگر واحد بیرونی کولر توسط گیاهان احاطه شده باشد و فراموش کنید کندانسور را برای مدتی تمیز کنید، برگ‌ها و شاخه‌های ریز ممکن است در کندانسور گیر کنند. پوشش کندانسور را بردارید و آن را تمیز کنید.

  • پیچ‌های شل دلیل مهم صدای کولر گازی

علاوه بر این، بسیاری از صداهای تق‌تق نیز نتیجه شل شدن پیچ‌ها هستند. هر دو قسمت داخلی و خارجی کولر گازی هنگام روشن شدن می‌لرزند. با گذشت زمان، این لرزش می‌تواند باعث شل شدن پیچ‌ها شود. رفع این مشکل ساده است و تنها کاری که باید انجام دهید این است که پیچ‌ها را با یک پیچ‌گوشتی سفت کنید.

این مورد نیز می‌تواند دلیل صدای کولرگازی باشد. بدترین حالت ممکن است این باشد که کولرگازی شما هنگام استارت زدن صدای کوبیدن ایجاد کند که ممکن است به دلیل خرابی کمپرسور باشد. متأسفانه تعویض کمپرسور می‌تواند بسیار پرهزینه باشد. اگر دستگاه شما عمری بیش از 10 سال داشته باشد، بهتر است به جای هدر دادن هزینه برای تعمیر، کولر گازی خود را عوض کنید.اگر کولر گازی شما صدای بلندی تولید می‌کند، ممکن است به دلیل خرابی موتور فن یا عدم تعادل موتور نیز باشد که باعث ایجاد ضربه می‌شود.

The reason for the sound of the General Gold air conditioner

  1. دلیل صدای جیغ مانند در کولر گازی

آیا کولر گازی پر سروصدای شما صدای جیغ بلندی را منتشر می‌کند؟ این مشکل می‌تواند به دلایل مختلفی باشد. در ادامه دلیل صدای کولر گازی را بررسی می‌کنیم.وقتی کولر خود را روشن می‌کنید صدای خراش فلز روی فلز به این معنی است که یاتاقان‌های موتور فن معیوب شده‌اند و نیاز به تعویض دارند.

فرسوده بودن تسمه فن یا شکستگی تسمه نیز می‌تواند دلیل صدای کولرگازی باشد. این نوع صدا بیشتر در کولر گازی کانالی یا مرکزی رایج است. در مدل‌های قدیمی‌تر، یک تسمه، موتور و فن را به هم متصل می‌کند که ممکن است به مرور زمان فرسوده شود. علاوه بر این، به دلیل سطح رطوبت بالا، تسمه می‌تواند در تابستان منقبض و منبسط شود که می‌تواند صدای ناخوشایندی ایجاد کند.

فشار بالا در واحد کمپرسور

اگر صدای جیغ بلندی را از کولر خود می‌شنوید، به این معنی است که فشار بالایی در کمپرسور شما ایجاد شده است. کولر را فوراً خاموش کنید زیرا افزایش فشار بالا می‌تواند باعث انفجار دستگاه شود.

  1. ایجاد صدای ضربان دار

اگر کولر گازی شما صداهای ضربانی آهسته تولید می‌کند، ممکن است جای نگرانی وجود نداشته باشد. با این حال، اگر نویز بلند و ریتمیک باشد، نشان دهنده مشکل است.دلیل اصوات کولر گازی ممکن است از تیغه یا کویل فن باشد که به مرور زمان شل شده است. شما فقط باید پیچ‌ها را سفت کنید و صدای کولر شما در کمترین زمان به حالت عادی باز می‌گردد.

  1. دلیل صدای کولر گازی موقع خش خش کردن دستگاه

علت، نشت مبرد است. در اینجا دلایل احتمالی و کارهایی که می‌توانید در مورد آن‌ها انجام دهید آورده شده است:

یکی از دلایل صدای خش‌خش، نشت مبرد است. نشتی مبرد می‌تواند به دلیل آسیب به خط مبرد باشد. با گذشت زمان، خطوط ممکن است خراب شوند و باعث نشتی گردند. برای حل این مشکل باید با یک متخصص تماس بگیرید زیرا متأسفانه هیچ راه حلی برای این مشکل وجود ندارد.نشتی دریچه کمپرسور نیز می‌تواند دلیل صدای غیر متعارف شود. سوپاپ‌ها، فشار مبرد را کنترل می‌کنند.اگر احساس می‌کنید که صدای خش‌خش پس از مدتی به صدای جیغ تبدیل شده است، مشکل کمپرسور است. ممکن است فشار بالا در قسمت بیرونی کولر شما ایجاد شده باشد. این مشکل باید فوراً بررسی شود، بنابراین کولر خود را خاموش کنید و با یک تعمیرکار تماس بگیرید.

  1. ایجاد صدای کلیک

صدای کلیک در شروع و پایان یک چرخه خنک کننده خوب است. چیزی که طبیعی نیست صدای کلیکی است که از بین نمی‌رود. بیایید به دلیل صدای کولر گازی در این حالت نگاهی بیندازیم:

  • وجود انسداد در فن‌های کولر گازی

اگر یونیت خارجی صدای کلیک ایجاد می‌کند، احتمالاً مانعی در فن‌های آن وجود دارد که باید برداشته شود. به سادگی تعمیر و نگهداری معمول خود را انجام دهید یا پوشش یونیت خارجی را بلند کنید و فن‌ها را تمیز کنید.

  • خازن، شارژ خود را از دست می‌دهد

مشکل دیگر می‌تواند از دست دادن شارژ خازن به مرور زمان باشد. اگر این اتفاق بیفتد، خازن نمی‌تواند کمپرسور را تغذیه کند و صدای کلیکی که می‌شنوید نشان می‌دهد که واحد بیرونی تلاش می‌کند تا با روشن شود. برای بررسی باید حتما از  یک متخصص کمک بگیرید چون ممکن است باعث آسیب به خازن شوبد.

  • خطا در سیگنال‌های الکتریکی دلیل صدای کولر گازی

سیگنال‌های الکتریکی معیوب می‌تواند باعث روشن و خاموش شدن سوئیچ‌ها شود و صدای کلیک مکرر ایجاد کند. در صورت مشاهده جرقه‌های کوچک همراه با صدا، فوراً دستگاه را خاموش کرده و با یک تکنسین تماس بگیرید چون جرقه می‌تواند خطرناک شود.گاهی اوقات، فن شل می‌شود و مدام به جعبه یونیت خارجی شما ضربه می‌زند و نتیجه صدای کلیک کردن است.

ترموستات خراب اجازه نمی‌دهد دستگاه شما روشن شود و صدای کلیک بلندی خواهید شنید. در طول کار عادی ترموستات، صدای کلیک ملایمی را می‌شنوید که صدای یک سوئیچ رله است که برق را به کولر ارسال می‌کند. با این حال، اگر رله خراب باشد یا مشکل سیم‌کشی وجود داشته باشد، رله به ارسال برق ادامه می‌دهد (صدای بلندی خواهید شنید) اما دستگاه را روشن نمی‌کند. برای تعمیر با یک متخصص تماس بگیرید.

  1. دلیل صدای کولر گازی در زمان ایجاد صدای سوت

آیا کولر گازی شما صدایی شبیه سوت ایجاد می‌کند؟ این صدا ممکن است به اندازه صداهای دیگر کولرگازی بد نباشد، اما قطعاً نشان می‌دهد که چیزی اشتباه است. در ادامه  دلایل صدای سوت کولر گازی را بررسی می‌کنیم.کولر شما می‌تواند صداهایی ایجاد کند که شبیه سوت کسی باشد. راه حل این است که کانال را به‌درستی آب‌بندی کنید. علاوه بر سروصدا، نشتی باعث از دست دادن انرژی نیز می‌شود که می‌تواند مبلغ قبض شما را افزایش دهد.

  • انسداد در جریان هوای کولر گازی

اگر انسداد جریان هوا را در کولر شما مسدود کند، فشار زیاد روی موتور دمنده به دلیل کمبود هوا باعث ایجاد صدای سوت بلند می‌شود. فیلترهای هوای کثیف، از عبور هوا از داخل آن‌ها جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود که موتور دمنده، هوا را با شدت به داخل دستگاه بکشد. هوای عبوری از شکاف‌ها صداهای سوت ایجاد می‌کند. تمیز کردن منظم فیلترهای هوا از این مشکل در آینده جلوگیری می‌کند.