عمومیکسب و کار

طرز تهیه اسکراب بدن با شامپو بدن

اسکراب ها لایه بردارهایی هستند که سلولهای مرده پوست را جدا می کنند و پوست را نرم و لطیف می کنند می توانید ماسک اسکراب صورت و بدن را خودتان بسازید و در حمام استفاده کنید، در مطلب آموزش ساخت اسکراب بدن خانگی با شکر و شامپو بدن در کاملا توضیح داده شده است.

اسکراب بدن خانگی با شامپو بدن

پوست بدن ما نیاز دارید که هرچند وقت یکبار رفرش شود و لایه های مرده از روی پوست بلند شوند و پوست نفس بکشد. کار اسکراب لایه برداری از روی پوست است اسکراب ها را می شود با  محصولات طبیعی که در اطراف ما هستند بسازیم و لزوما نباید هزینه ای برای آنها پرداخت کنیم. استفاده از اسکراب ها برای بدن ما لازم است و با این کار به پوست بدن خود کمک می کنیم تا کرم لاکچری کوین را بهتر جذب کند چون پوست تمیز خیلی بهتر می تواند کرمها را جذب کند.

How to prepare body scrub with body shampoo

آموزش اسکراب بدن

برای ساخت این اسکراب ۲ قاشق را در ظرفی بریزید و روی آن را از شامپو بدن خود ریخته و مقداری هم روغن بچه بیافزایید و مواد را با هم مخلوط کنید این اسکراب ساده و کاربردی را می توانید در زمان حمام کردن استفاده کنید. کمی که بدن شما خیس خورد و منافذ باز شد از اسکراب استفاده کنید آن را روی تمام پوست بدن ماساژ دهید و سپس بشویید تا تاثیر فوق العاده آن را روی پوست خود ببینید.

خواص اسکراب بدن خانگی

این اسکراب را به همه توصیه می کنیم زیرا استفاده از آن باعث می شود که پوست بدن نرم و لطیفی داشته باشید و سلولهای مرده از روی پوست برداشته شوند و پوست نفس بکشد و همین موجب روشن شدن رنگ پوست خواهد شد و جالب است بدانید که این اسکراب باعث رفع زیر پوستی و موی زیر پوستی می شود و پوستی صاف و هموار خواهید داشت پس هیچ دلیلی برای این که این اسکراب را استفاده نکنید ندارید.

 نکات اسکراب بدن

لازم به ذکر است که این اسکراب فقط برای بدن استفاده می شود پس لطفا از آن برای پوسطرز تهیه اسکراب بدن یا صورت در خانه، راهی ساده و کم‌هزینه برای لایه برداری پوست است. لایه برداری نقش بسیار مهمی در تمیزی، زیبایی و درخشش پوست دارد و به همین دلیل افراد زیادی برای خرید محصولات لایه بردار هزینه بسیاری را صرف می‌کنند.اگر دوست دارید ترکیبات طبیعی را برای لایه برداری پوستتان امتحان کنید، این مقاله مخصوص شماست. در این مطلب توضیح می‌دهیم که چگونه اسکراب صورت بسازیم و لایه برداری بدن را با چه موادی انجام دهیم. پس پیشنهاد می‌کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

طرز تهیه انواع اسکراب صورت

ابتدا می‌خواهیم طرز تهیه انواع اسکراب صورت را توضیح دهیم. شما می‌توانید با توجه به نوع پوستتان و موادی که در دسترس دارید، لایه بردار مورد نظرتان را بدون کوچک‌ترین ماده شیمیایی در خانه درست کنید و با استفاده از آن حال پوستتان را خوب کنید.

نکته:شما متوانید جهت خرید سایه های لاکچری کوین که باعث میشود زیبایی شما چند برابر شود به سایت ما مراجعه کنید.

اسکراب صورت خانگی شکر و عسل

شکر یک لایه بردار بسیار مناسب برای پوست است که در اغلب اسکراب‌های خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد و موجب از بین رفتن سلول‌های مرده و روشن شدن پوست می‌شود. عسل نیز با داشتن خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی موجب محافظت از پوست و درمان آسیب‌های پوستی می‌شود.اما با شکر و عسل چگونه اسکراب صورت بسازیم ؟ برای این ماسک به مواد زیر نیاز دارید:

  • ۲ قاشق غذاخوری شکر
  • ۱ قاشق غذاخوری عسل
  • ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۴ قطره روغن اسانس اسطوخودوس

تمام مواد را در یک ظرف شیشه‌ای مخلوط کنید. صورتتان را کاملاً تمیز کرده و اسکراب را روی پوست مرطوب صورتتان به مدت ۳ تا ۵ دقیقه ماساژ دهید. بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صورت را کاملاً شسته و خشک کنید. از این اسکراب می‌توانید هفته‌ای یک الی دو بار استفاده نمایید.

اسکراب صورت خانگی شکر، روغن زیتون و نعنا

روغن زیتون سرشار از ویتامین E و اسیدهای چرب ضروری بوده و برای رطوبت رسانی به پوست فوق‌العاده است. اسانس نعنا هم خاصیت خنک کنندگی دارد و ضمن جلوگیری از جوش و آکنه، پوستتان را روشن نیز خواهد کرد.اگر می‌پرسید با این ترکیبات چگونه لایه بردار صورت درست کنیم ، باید طبق دستورالعمل زیر عمل کنید:

  • ۲ قاشق غذاخوری شکر سفید یا قهوه‌ای
  • ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • ۴ قطره روغن یا اسانس نعنا

تمام مواد را در یک کاسه مخلوط کرده و آن را در ظرف شیشه‌ای در بسته نگهداری کنید. هفته‌ای دو بار این اسکراب را روی پوست تمیز صورت به مدت ۳ تا ۵ دقیقه ماساژ داده و سپس بشویید.

اسکراب خیار برای پوست چرب

ساده‌ترین لایه بردار در میان طرز تهیه انواع اسکراب صورت ، اسکراب خیار است. خیار ضمن از بین بردن چربی اضافه پوست، سایز منافذ را کوچک کرده و پوست را شفاف می‌سازد. نصف یک عدد خیار را رنده یا له کنید و به مدت ۳ الی ۵ دقیقه روی صورتتان ماساژ دهید. سپس صورت را شسته و از استفاده نمایید.

اسکراب صورت با روغن نارگیل

روغن نارگیل تاثیر بسزایی در حفظ رطوبت پوست و کنترل چربی اضافه دارد، بنابراین این اسکراب برای پوست‌های چرب بسیار ایده‌آل است. اما با این مواد چگونه لایه بردار صورت درست کنیم ؟

  • ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با ۱ قاشق چای‌خوری شکر ترکیب کنید.
  • اسکراب به دست آمده را به مدت ۳ الی ۴ دقیقه روی صورتتان ماساژ دهید.
  • ابتدا با آب ولرم و سپس با آب خنک صورتتان را بشویید.

اسکراب صورت با قهوه

کافئین موجود در قهوه باعث درخشش طبیعی پوست و افزایش جریان خون در آن می‌شود. همچنین قهوه با داشتن آنتی اکسیدان‌های فراوان برای پوست بسیار مفید است.

  • ۱ قاشق غذاخوری پودر قهوه
  • ۱ قاشق غذاخوری ماست (می‌توانید به جای ماست از عسل استفاده کنید)

پس از ترکیب ماست و قهوه، آن را به مدت ۱ تا ۲ دقیقه روی پوستتان ماساژ دهید. اجازه دهید این مواد ۵ دقیقه روی پوستتان بماند و سپس آن را بشویید.

چگونه اسکراب بدن درست کنیم؟

حالا که می‌دانید چگونه اسکراب صورت بسازیم ، نوبت به آموزش ساخت اسکراب بدن می‌رسد. اسکراب بدن باعث می‌شود رطوبت رسانی به پوست بهتر انجام شود و در عین حال به مرور زمان سلولیت، جای جوش و لک‌های پوستی نیز از بین بروند.

طرز تهیه اسکراب بدن با قهوه

اسکراب قهوه برای بدن موجب جوانسازی پوست، آبرسانی به آن و از بین رفتن لک و تیرگی‌های ناخوشایند می‌شود. برای تهیه این اسکراب بدن به مواد زیر نیاز دارید:

  • ½ فنجان قهوه آسیاب شده
  • ½ فنجان شکر سفید یا قهوه‌ای
  • ¼ فنجان روغن نارگیل

تمام این مواد را با هم ترکیب کنید تا خمیر یکدست و زبری به دست بیاد. در حمام پوست بدنتان را به وسیله این اسکراب ماساژ دهید و سپس به خوبی آبکشی نمایید.

طرز تهیه اسکراب بدن با موز

اگر پوست چربی دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً این اسکراب بدن را امتحان کنید. موز دارای خواص مرطوب کنندگی و کنترل چربی بوده و کمک شایانی به کاهش چربی پوست شما خواهد کرد. کافیست یک موز رسیده را له کنید با یک قاشق غذاخوری شکر به خوبی ترکیب نمایید. اسکراب را با حرکات دایره‌ای روی پوست ماساژ داده و در نهایت آن را بشویید.

اسکراب بدن با لیمو ترش، شکر و عسل

لیمو ترش منبع غنی ویتامین C بوده و قادر است پوستتان را تغذیه، نرم و صاف کند. اما به وسیله آن چگونه اسکراب بدن درست کنیم ؟ برای این کار به مواد زیر نیاز دارید:

  • ۲ قاشق غذاخوری شکر
  • ۱ قاشق غذاخوری عسل
  • ۱ عدد لیمو ترش تازه

این مواد را با هم ترکیب کنید و کمی آب به آن اضافه کنید تا رقیق‌تر شود. لایه بردار به دست آمده را به مدت ۵ دقیقه روی پوست تمام نواحی بدن ماساژ دهید و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

اسکراب شکر و روغن زیتون برای بدن

اگر می‌خواهید پوست بدنتان روشن و درخشان شود، از این اسکراب بدن غافل نشوید. مواد زیر را آماده کنید:

  • ¼ فنجان روغن زیتون
  • ۱ فنجان شکر قهوه‌ای
  • ۱۵ قطره روغن نعنا

تمام این مواد را در ظرف مناسبی بریزید و هم بزنید تا کاملاً یکدست شود. اسکراب حاصل را به مدت ۵ دقیقه روی بدن ماساژ دهید و اجازه دهید ۲ دقیقه روی پوست باقی بماند. سپس بدنتان را آبکشی کرده و بزنید.