عمومیکسب و کار

شناسایی و دفع حملات در سرور اختصاصی آلمان

امنیت سرورها یکی از مسائل اصلی و فوق‌العاده مهم برای تمامی وب سایت‌ها است. یک حمله‌ی سایبری می‌تواند به‌طور کلی وب سایت شما را از کار بیندازد و یا حتی اطلاعات کسب و کار شما را سرقت کند. به همین دلیل است که صاحبین وب سایت‌ها همیشه تلاش بسیاری را برای رصد و خنثی کردن حملات سایبری انجام می‌دهند. در این مقاله قصد داریم تا در مورد شناسایی و دفع حملات در سرور اختصاصی آلمان با شما صحبت کنیم و به نکاتی بپردازیم که احتمالاً خیالِ شما را از این بابت راحت خواهد کرد.

خطرات حملات سایبری برای وب سایت‌ها

از همان زمان که وب سایت خود را راه‌اندازی می‌کنید، خطر حملات سایبری هم وب سایت شما را تهدید می‌کند. انواع مختلفی از این نوع حملات وجود دارند. از حملات DDoS که ترافیک بسیار بالایی را به سمتِ وب سایت شما منتقل می‌کنند و باعثِ از کار افتادنِ وب سایت می‌شوند گرفته تا حملاتِ خطرناک‌تری که امنیت اطلاعات کاربران وب سایت را تهدید می‌کنند. بنابراین از همان ابتدا و حتی قبل از خرید سرور باید به این موارد توجه کنید تا بتوانید یک وب سایت کاملاً ایمن را راه‌اندازی کنید.

اینکه چطور می‌توان از چنین حملاتی جلوگیری کرد، به دو مرحله‌ی اساسی تقسیم می‌شود:

  • مرحله‌ی اول: قبل از خرید سرور و راه‌اندازی وب سایت
  • مرحله‌ی دوم: بعد از راه‌اندازی وب سایت

تقریباً همه‌ی متخصصین در مورد راهکارهای افزایش امنیت وب سایت بعد از راه‌اندازی اتفاق نظر دارند. برای این منظور می‌توان از پروتکل HTTPS و همچنین وب سایت‌های کمکی مانند Cloudflare که به‌صورت اتوماتیک ترافیک رسیده به وب سایت را بررسی و پایش می‌کنند استفاده کرد.

اما قبل از اینکه وب سایت شما راه‌اندازی شود، با خرید سرور مناسب می‌توانید امنیت آن را تا سطح بسیار بالایی تضمین کنید. بهترین سرور از نظر امنیت، سرور اختصاصی است. در بخش بعدی این مقاله در مورد این موضوع بیشتر توضیح خواهیم داد.

سرور اختصاصی آلمان، سروری امن برای وب سایت شما

سرورها از نظرِ توزیع منابع سخت‌افزاری و همچنین پهنایِ باند، به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین انواع سرور از این نظر، سرور اختصاصی است. در این سرور شما تنها کسی هستید که از منابع سرور استفاده می‌کنید. دقیقاً به همین دلیل است که در سرورهای اختصاصی، سطح امنیت بسیار بالاتر از انواعِ دیگر سرور مانندِ سرور اشتراکی است.

به‌عنوان توضیحِ بیشتر کافی است بدانید که در سرورهای اشتراکی، افراد دیگری نیز در کنارِ شما از منابع سرور استفاده می‌کنند. با وجود اینکه شرکت‌های ارائه دهنده‌ی خدمات هاستینگ و سرور تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرند تا امنیت این نوع از سرورها حفظ شود، اما با تمام این راهکارها، امنیتِ سرورهای اشتراکی پایین‌تر از سرور اختصاصی است.

بنابراین اولین تمهیدی که برایِ حفظ امنیت سرور باید به آن توجه کنید، تصمیم‌گیری در موردِ نوع سرور است. با توجه به نکاتی که در این قسمت و همچنین در قسمت قبلی به آن اشاره شد، خرید سرور اختصاصی آلمان می‌تواند امنیت بسیار بالایی را برایِ شما به همراه داشته باشد.

جمع‌بندی

امنیت یکی از مسائل و دغدغه‌های اصلی افرادی است که از وب سایت برای توسعه‌ی کسب و کار خود و یا برندسازی شخصی استفاده می‌کنند. برای حفظ امنیت وب سایت‎های ساخته شده، راهکارهای متعددی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به استفاده از گواهی SSL و همچنین وب سایت‌هایی مانند Cloudflare که از ایجاد ترافیک غیرواقعی بر روی سرور وب سایت جلوگیری می‌کنند اشاره کرد. اما با این وجود، انتخاب نوع سرور نیز قبل از اینکه وب سایت راه‌اندازی شود، می‌تواند تأثیر بسیار بالایی بر روی امنیت وب سایت داشته باشد. در این مقاله در مورد امنیتِ سرور اختصاصی آلمان با شما صحبت کردیم و به ذکر نکاتی پرداختیم که دلیلی بر امنیت بالای این سرور است.

سؤالات متداول

1-    کدام نوع سرور امنیت بیشتری دارد؟

با توجه به اینکه در سرورهای اختصاصی، فقط مالکِ سرور است که از منابع آن استفاده می‌کند، این نوع از سرورها امنیت بسیار بالایی را تأمین می‌کنند.

2-    حمله‌ی DDoS چیست؟

حملات DDoS به نوعی از حملات سایبری گفته می‌شود که در آن حمله کننده ترافیک غیرواقعی بسیار زیادی را بر روی وب سایت ایجاد می‌کند و با توجه به اینکه سرور توانایی تحلیل این حجم از Request را ندارد، Down می‌شود.

3-    چطور می‌توان حملات DDoS را تشخیص داد و آن را دفع کرد؟

برای این منظور بهتر است از وب سایت‌های واسط مانند Cloudflare استفاده کرد. این وب سایت به‌راحتی می‌تواند در موارد که ترافیک غیرواقعی به سرور می‌رسد، آنها را شناسایی کرده و قبل از اینکه Request ها به سرور برسد، آنها را خنثی کند.

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.