اقتصادیکسب و کار

شغل های فنی پردرآمد در آمریکا

اینفوگرافیک شغل های پردرآمد در آمریکا

بنابراین قصد داریم در ادامه به چندین شغل پردرآمد در آمریکا بپردازیم تا در صورت داشتن توانایی در این شغل‌ها، بتوانید امکانات رفاهی خوبی را در کشور آمریکا تجربه کنید. پس با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

مطالبی که قصد داریم در ادامه بررسی کنیم، عبارتند از:

 شغل های پردرآمد در امریکا شامل چه مواردی می شود؟

اقامت آمریکا ملک پور: آرزوی هر مهاجری است که با مهاجرت به کشور آمریکا بتواند زندگی رؤیایی خود را به‌ حقیقت تبدیل کند و از مشاغل پردرآمدی که در این کشور وجود دارد، کسب درآمد داشته باشد. اما باید آگاه باشید که پیروزی در این فضای رقابتی نمی‌تواند آسان باشد.

به دلیل این‌ که امروزه استقبال افراد از سرتاسر دنیا برای مهاجرت به آمریکا بسیار زیاد می‌باشد و همواره افراد درصددند تا بتوانند از طریق شناخت شغل‌های پردرآمد در آمریکا امکانات بهتری را تجربه کنند. دلیل این‌ همه اشتیاق افراد برای رسیدن به آمریکا، جایگاه اقتصادی و سیاسی این کشور می‌باشد.

زیرا به‌ عنوان یکی از بزرگ‌ترین و قدرتمندترین اقتصادهای جهان شناخته شده و در بین کشورهای دیگری همچون آلمان و چین معرفی می‌شود. علاوه بر این، نرخ بیکاری بسیار پایینی در این کشور حاکم است. با وجود جمعیت بیش ‌از ۳۳۰ میلیون نفری این کشور، فقط ۶ درصد نرخ بیکاری کشور آمریکا برآورد شده است.

تعداد بسیار زیادی از صنایع، تولید قدرتمندی در کشور آمریکا دارند و تمرکز اصلی آن‌ها در حیطه استانداردهای جهانی و قدرت‌های سیاسی می‌باشد. بنابراین بازار کاری که در کشور آمریکا وجود دارد، بسیار پررونق است و درآمد زیادی را برای متخصصان بین‌المللی خواهد داشت.

بر اساس بررسی‌های انجام‌ شده از منابع معتبر آمریکائی، شغل‌هایی را به‌ عنوان شغل‌های پردرآمد در آمریکا می‌شناسند که قصد داریم در ادامه این مطلب به بررسی این دسته از شغل‌ها بپردازیم تا در صورتی ‌که نیازمند مهاجرت به کشور آمریکا هستید، از امکانات خوبی برخوردار شوید. همواره کمک گرفتن از کارشناسان شرکت الست گروپ در این خصوص می‌تواند باعث موفقیت شما در این راه پر پیچ ‌و خم شود.

به چه دلیل شناخته شغلهای پردرآمد در آمریکا اهمیت دارد؟

یکی از مهم‌ترین دغدغه ذهنی افرادی که قصد ادامه تحصیل دارند، در زمینه میزان درآمد شغل آینده آن‌ها می‌باشد. به‌ همین دلیل است که شناخت شغل‌های پر درآمد در آمریکا اولویت اصلی افراد برای ادامه تحصیل می‌باشد.

در صورتی‌ که فردی قصد داشته باشد تا در دانشگاه‌های خارج از کشور به خصوص کشور آمریکا تحصیل کند و به ‌دنبال روند اخذ ویزای تحصیلی یا کاری باشد، شناخت این مسئله که چه شغل‌هایی در دسته‌بندی شغل‌های پردرآمد در این کشور شناخته می‌شوند، به او کمک خواهد کرد تا برای ادامه تحصیل خود رشته‌ای قابل ‌قبول را انتخاب کند و یا در حیطه پیدا کردن شغل مورد نظر خود موفق باشد.

قطعا در بهترین حالت ممکن، سختی‌ها و هزینه‌های بسیار زیادی در پی مهاجرت کردن به کشورهای دیگر وجود خواهد داشت، اما پیدا کردن یک شغل کارآمد و مفید که از درآمد بالایی برخوردار باشد، نقش بسیار اساسی را در کاهش دادن تحمل سختی‌ها خواهد داشت.

به ‌همین دلیل اگر قصد دارید برای ادامه تحصیل خود در یکی از دانشگاه‌های معتبر در آمریکا انتخاب رشته کنید، بهتر است به این نکته پی ببرید که با تحصیل کردن در کدام یک از رشته‌ها می‌توانید شانس بیشتری برای درآمد بیشتر در طول سال داشته باشید.

اما همچنان متخصصان بیهوشی با حقوق سالیانه ۲۶۷٫۰۲۰۰۰۰ دلار صدر لیست را از آن خود کرده‌اند. اما در رتبه‌های بعدی، جراحان عمومی و دندانپزشکان نیز در از درآمد خوبی در طول سال در کشور آمریکا برخوردار می‌باشند.

هزینه بسیار برای آموزش و تحصیل

البته باید به این نکته توجه داشته باشید دلیل این ‌که در حیطه بهداشت و درمان، درآمد بسیار زیادی وجود دارد، این است که هزینه بسیاری برای آموزش و تحصیل این دسته از افراد پرداخت می‌گردد و دوره‌های تحصیلی آن‌ها بسیار تخصصی و طولانی ‌مدت می‌باشد.

طبق گزارشات دیگر توسط انجمن‌های دانشکده‌های علوم پزشکی آمریکا، برای این‌ که هر فرد بتواند در کلاس‌های مقاطع مختلف رشته پزشکی در دانشگاه‌های دولتی تحصیل کند، نیاز به پرداخت ۲۵۰ هزار دلار و در دانشگاه‌های خصوصی بالای ۳۳۰ هزار دلار می‌باشد.

پس کاملاً طبیعی است که به دلیل هزینه‌های بسیار زیاد برای تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در مقایسه با دیگر تخصص‌ها، درآمد سالانه این دسته از شغل‌ها نیز در آمریکا بیشتر باشد. در حالت کلی، پزشکان بیشتر از هر شغل دیگری در هر جامعه‌ای کاربرد خواهند داشت. به‌ همین دلیل همیشه شغل‌های حیطه مراقبت و بهداشت، پردرآمد شمرده می‌شوند.

براساس برخی از گزارشات دیگر و تحقیقات کارشناسان شرکت الست گروپ، دریافتیم که در لیست شغل‌های پردرآمد در آمریکا، نیم بیشتری از آن‌ها مربوط به تحصیلات در حوزه علوم پزشکی است. فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی نفت نیز می‌توانند با درآمد سالانه ۱۵۶٫۳۷۰۰۰۰ دلار و همین‌طور فارغ‌ التحصیلان رشته حقوق با میانگین سالیانه ۱۴۴٫۲۳۰۰۰۰ دلار در دسته‌بندی شغل‌های پردرآمد در آمریکا نیز شناخته می‌شوند.

در کنار این مشاغل، مهندسان فناوری و اطلاعات، مدیریت امور مالی، مدیریت کسب‌ و کار و خلبانان نیز دارای شغل‌های ارزشمندی هستند که از درآمد بالایی برخوردار می‌باشند.

حال در ادامه بیشتر در رابطه با شغل‌های پردرآمد در آمریکا صحبت خواهیم کرد تا اگر شما نیز خواستار رسیدن به این شغل‌ها می‌باشید، با کمک گرفتن از کارشناسان شرکت الست گروپ، این مسیر را هموارتر کنید و با تجاربی که شرکت الست گروپ در حیطه مهاجرت به آمریکا دارد، بتوانید به خواسته‌های خود هر چه سریع‌تر دست پیدا کنید.

شرایط کار و شغل در آمریکا به چه صورت میباشد؟

افرادی که قصد دارند برای مهاجرت کاری به ایالات متحده آمریکا سفر نمایند، اولین قدم آن ها این است که به واسطه کارفرما و یا مؤسساتی که قصد فعالیت کاری در آن‌ها دارند، نامه‌های شغلی دریافت کنند تا بتوانند برای دریافت ویزای کاری اقدام کنند.

هر فردی بر اساس رشته تحصیلی یا مهارتی که دارد، می‌تواند برای پیدا کردن کاری مرتبط با فعالیت‌های خود از وب‌سایت های کاریابی و یا مؤسسات کاریابی و دیگر آگهی‌های منتشر شده، اقدامات لازم را انجام بدهد.

مهم‌ترین شرایطی که برای پیدا کردن کار در آمریکا مورد توجه قرار می‌گیرد، این است که فرد متقاضی باید تسلط کافی به زبان انگلیسی داشته باشد تا بتواند ارتباط خود را با دیگر افراد این کشور برقرار کند. در کنار آن، فرد باید رزومه کامل و دقیقی از سابقه‌های کاری و مهارت خود نیز ارائه بدهد تا امکان پذیرش او در شغل مد نظر وجود داشته باشد.

این درخواست توسط کارفرما مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد. در صورتی‌ که شخص متقاضی شرایط کافی را برای استخدام در شغل مد نظر داشته باشد، می‌تواند از این امکان بهره‌ مند شود.

شرایط اخذ ویزای کار در کشور آمریکا

کاملاً طبیعی است که هر فرد متقاضی برای این ‌که فعالیت‌های کاری خود را در کشور آمریکا آغاز کند، نیاز به اخذ ویزای کاری دارد. این کار باعث می‌شود تا فرد براساس مهارت و رشته تحصیلی خود از شغل‌های پردرآمد در آمریکا بهره‌مند شود.

انواع مختلفی از ویزای کار در ایالات متحده آمریکا وجود دارد که برای متقاضیان خارجی و بین‌المللی صادر خواهد شد. متقاضیان می‌توانند براساس سوابق کاری خود و مدرک تحصیلی، اقدام به دریافت ویزای مربوط کنند و برای این‌ که هر کدام از ویزاهای مربوطه را دریافت کنید، باید مدارک کافی را ارائه دهید و در مدت ‌زمان تعیین‌ شده برای مصاحبات حضوری در سفارتخانه یا کنسولگری کشور آمریکا حضور داشته باشید.

مهم‌ترین مدارکی که از نظر کارشناسان شرکت الست گروپ برای دریافت ویزای کار در کشور آمریکا مهم شمرده می‌شود، موارد زیر می‌باشند. •    دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن •    پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزا و ارائه رسید آن •    گواهی تمکن مالی •    گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده •    مدرک معتبر زبان •    رزومه و سوابق کاری •    انگیزه نامه •    آخرین مدرک تحصیلی دریافت شده •    انجام آزمایشات و معاینات پزشکی و ارائه نتایج آن

به ‌همین دلیل لازم است اطلاعات کافی در زمینه شغل‌های پردرآمد در آمریکا داشته باشید تا با انتخاب بهتر، شرایط بهتری پیش روی شما باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان و وکلای مهاجرتی شرکت الست گروپ به ‌عنوان بهترین شرکت مهاجرتی در تماس باشید.

شغل های پردرآمد در امریکا شامل چه مورادی می شود؟

شرایط بسیار زیادی تعیین‌ کننده سطح درآمد در کشور آمریکا می‌باشد. زیرا میزان دقیق درآمد هر فرد در این کشور براساس جنسیت، سوابق کار، حوزه کاری، نوع شغل، سطح تحصیلات و دیگر موارد متفاوت است. اما قطعا تعداد بسیار زیادی از شغل‌ها در آمریکا از مزایا و امکانات بهتری برای افراد برخوردار می‌باشند.

این ‌که بدانید کدام یک از شغل‌ها به ‌عنوان پردرآمدترین مشاغل در کشور امریکا شناخته می‌شوند، به شما کمک می‌کند تا بدانید تمرکز دولت آمریکا روی کدام یک از دسته‌بندی‌های شغلی می‌باشد و این امکان برای شما فراهم خواهد شد تا برای انتخاب رشته تحصیلی خود، قاطع‌تر تصمیم بگیرید و با هدف پیش بروید تا بتوانید برای تحصیل و یا کار در کشور آمریکا موفق باشید. پس مهم‌ترین شغل‌های پردرآمد در آمریکا شامل موارد زیر خواهند شد.

آلمان, آموزش, استخدام

متخصص بیهوشی

یکی از شغل‌های پردرآمد در آمریکا، شغل متخصص بیهوشی شناخته می‌شود که می‌توان گفت میانگین درآمد سالانه این دسته از افراد ۲۶۷٫۰۲۰ دلار برآورد شده است که اولین شغل پردرآمد آمریکا به حساب می‌آید. افرادی که دارای تخصص بیهوشی می‌باشند، وظیفه دارند تا با تزریق داروهای بیهوشی و مسکن، میزان درد بیمار را قبل، در حین و بعد از جراحی‌های مختلف، کنترل و مدیریت کنند.

دلیل اصلی که باعث شده است تا این شغل بسیار پردرآمد باشد، این است که این افراد تخصص‌های بسیار زیادی در حیطه کاری خود دارند و برای تمامی جراحی‌ها نیاز به یک متخصص بیهوشی احساس خواهد شد. پزشک متخصص بیهوشی همانند یک پزشک جراح دارای ساعت کاری اتاق عمل می‌باشد و از ابتدای پروسه جراحی تا انتها مراقب حالات بیمار است و در تلاش است تا هر گونه مشکل غیر قابل ‌پیش ‌بینی را برطرف کند.

این دسته از متخصصان در زمینه لازم برای انواع جراحی‌ها، برنامه‌ریزی‌های دقیقی خواهند داشت و در مواقع اورژانسی و یا حوادثی همچون زایمان، سریعاً باید بر سر بالین بیمار حضور داشته باشند. به ‌همین دلیل منطقی است که نخستین شغل پردرآمد آمریکا برای متخصصان بیهوشی در نظر گرفته شود.

جراح عمومی

بهتر است بدانید در رتبه دوم در لیست شغل‌های پردرآمد در آمریکا می‌توان از شغل جراح عمومی نام برد. یک جراح نیاز به عضو کادر درمان مخصوص دارد. حدوداً میانگین درآمد سالانه یک جراح عمومی بین ۲۵۵٫۱۱۰ دلار می‌باشد که بعد از متخصصان بیهوشی، عنوان پردرآمدترین شغل در کشور آمریکا به این دسته از افراد می‌رسد.

جراحان برای این ‌که بتوانند در زمینه فعالیت‌های خود موفق باشند، باید سال‌های متعددی را به تحصیل و کارآموزی بگذرانند و امکان دارد به دلیل تخصص خود، ساعت بسیار زیاد و نامنظمی در اتاق عمل حضور داشته باشند.

هر گونه جراح با تخصص‌هایی همچون جراحی مغز و اعصاب، جراحی قلب و دیگر موارد درآمد بسیار بیشتری به نسبت یک جراح عمومی خواهد داشت. البته نباید از فعالیت‌هایی که جراحان فک و صورت نیز برای بیماران انجام می‌دهند، غافل شد.

می‌توان گفت که جراحان فک و صورت، شغل بعدی پردرآمد در آمریکا شناخته ‌شده اند. حدوداً میانگین درآمد این دسته از افراد در طول سال ۲۴۲٫۳۷۰۰۰۰ دلار است که به نسبت دیگر جراحی‌های تخصصی بسیار بیشتر است.

در صورتی ‌که شما نیز قصد دارید برای مهاجرت به کشور آمریکا اقدام کنید، بهتر است در ابتدا بررسی دقیقی در رابطه با شغل‌های پردرآمد در آمریکا داشته باشید تا بتوانید نیازهای مالی خود را در این کشور برطرف کنید. همواره کارشناسان شرکت الست گروپ در کنار شما هستند تا بتوانید راه هموارتری را در این مسیر سپری کنید