استان ها

سرشماری زمستانه حیات وحش در ۶ منطقه حفاظت شده استان همدان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مجله سلامتی ایران استان همدان، مهدی صفی خانی در گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: سرشماری زمستانه وحوش از روز سه شنبه در مناطق تحت مدیریت این سازمان و در گام نخست از منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر آغاز شد.

وی اضافه کرد: سرشماری وحوش در منطقه حفاظت شده لشگردر با توجه به وجود ۲ مسیر متفاوت در طی ۲ روز انجام می شود اما در مابقی مناطق این سرشماری در یک روز صورت می گیرد.

صفی خانی با بیان اینکه ۱۰ تا ۱۲ تیم در این سرشماری حضور دارند، گفت: شمار تیم های شمارنده گونه های حیات وحش در هر منطقه با توجه به وسعت، دره ها و مسیرهای آن پیش بینی می شود و در لشگردر ملایر گروهی به صورت خودرویی و گروهی در قالب تیم پیاده دوربین کشی کردند.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان خاطرنشان کرد: قرار بود سرشماری زمستانه از منطقه حفاظت شده در شهرستان همدان آغاز شود که به علت شرایط جوی و باد شدید، از لشگردر ملایر آغاز شد.

صفی خانی یادآور شد: سرشماری زمستانه به منظور برآورد دقیق جمعیت حیات وحش، پویایی مناطق تحت مدیریت، اطلاع از زاد و ولد گونه‌های شاخص و مقایسه آمار جمعیتی نسبت به سال‌های قبل صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه سرشماری زمستانه حیات وحش در ۶ منطقه حفاظت شده انجام می شود، افزود: پس از به دست آمدن آمار دقیقی از جمعیت حیات وحش، برنامه ریزی به منظور مدیریت آنها صورت می گیرد.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان اظهار داشت: سرشماری زمستانه حیات وحش در مناطق حفاظت شده به وسعت ۶۲ هزار هکتار در حال انجام است.

صفی خانی اشاره کرد: جمعیت حیات وحش همواره در حال نوسان بوده، اما با توجه به تلاش پرسنل و محیط بانان سازمان حفاظت محیط زیست و بهبودی شرایط مناطق، جمعیت آنها رو به افزایش است.

لازم به ذکر است، استان همدان دارای ۶ منطقه حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع و ۳۰۷ گونه جانوری است.