ورزشی

ساخت دستگاه هوشمند و اتوماتیک توزیع متادون

توسط محققان دانشگاه آزاد انجام شد؛

خبرنگار, دانشگاه, دانشگاه آزاد اسلامی

دستگاه هوشمند و اتوماتیک توزیع متادون بین بیماران توسط محققان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد ساخته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از نجف‌آباد، تیم فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد موفق به ساخت دستگاه هوشمند و اتوماتیک توزیع متادون بین بیماران شدند.

سرپرست تیم تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا درباره ضرورت ساخت این محصول فناورانه (دستگاه هوشمند و اتوماتیک توزیع متادون) اظهار کرد: با توجه به مشکلات متعدد بهداشتی و مسائل موجود در مراکز توزیع متادون در زندان‌ها و نیز آمار بالا و سالانه فوت بیماران بر اساس اوردوز متادون، لزوم ساخت دستگاهی متناسب با شرایط واقعی زندان‌های کشور و مطابق با پروتکل‌های بهداشتی و قوانین حاکم بر نحوه استعمال متادون امری ضروری به نظر می‌رسید.

ساخت دستگاه هوشمند و اتوماتیک توزیع متادون

حمید منتظرالقائم افزود: براین اساس دستگاه اتوماتیک توزیع متادون توسط تیم فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد طراحی و ساخته شد. این دستگاه به صورت هوشمند و بدون دخالت اپراتور توزیع متادون به بیماران را انجام می‌دهد. این محصول فناورانه توسط مدیرکل بهداشت زندان‌های کل کشور، ناصر سلیمانی و معاونان مربوط مورد بازدید قرار گرفت.

وی درباره کاربرد این دستگاه عنوان کرد: در بازدید تیم تخصصی زندان‌های کل کشور و استان اصفهان، عملکرد دستگاه بررسی تخصصی شد و برنامه‌ریزی‌هایی برای استفاده از این دستگاه در زندان‌های کشور در راستای تسهیل فرایند توزیع متادون صورت گرفت.

انتهای پیام/