عمومی

رونمایی از تلویزیون جدید 2021 اولد پاناسونیک JZ2000

مشخصات تلویزیون پرچم‌دار OLED پاناسونیک JZ2000

جدیدترین تلویزیون پرچم‌دار OLED پاناسونیک JZ2000 نام دارد که به پردازنده‌ی جدید HCX Pro و مجموعه‌ی متعددی از اسپیکرها مجهز است.

پاناسونیک پیش از آغاز رسمی نمایشگاه CES 2021 تصمیم گرفت جدیدترین تلویزیون پرچم‌دار OLED خود را برای سال ۲۰۲۱ رونمایی کند. این تلویزیون با نام Panasonic JZ2000 شناخته می‌شود و به چندین اسپیکر قوی مجهز است و کیفیت تصویر رضایت‌بخشی ارائه می‌دهد. تاکنون، پاناسونیک دقیقا نگفته است که تلویزیون پرچم‌دار JZ2000 کِی و با چه قیمتی روانه‌ی بازار ایالات متحده‌ی آمریکا می‌شود. ناگفته نماند این تلویزیون احتمالا روانه‌ی بازار اروپا خواهد شد.

 JZ2000 در دو مدل با ابعاد ۵۵ و ۶۵ اینچ رونمایی شده است. کارشناس خبرگزاری دیجیتال‌ترندز‌ می‌نویسد تلویزیون پاناسونیک JZ2000 به اکثر قابلیت‌های پیشرفته‌ای مجهز است که در یکی‌دو سال اخیر برای تلویزیون‌های هوشمند معرفی شده‌اند.

اسپیکر, تکنولوژی, هدفون

پاناسونیک پنل به‌کاررفته در JZ2000 را Master HDR OLED Professional Edition خطاب می‌کند و می‌گوید مهندسان حوزه‌ی تحقیق و توسعه‌ی شرکت پاناسونیک آن را انحصاری شخصی‌سازی ‌کرده‌اند تا بتواند پارامترهایی را بهتر کنترل کند که روی کیفیت تصویر اثرگذار هستند. پاناسونیک نه‌تنها وعده‌ی کیفیت تصویر بهتر را برای JZ2000 مطرح کرده است؛ بلکه می‌گوید صفحه‌ی این تلویزیون به‌حدی روشن است که دیگر تلویزیون‌های OLED درمقایسه‌با آن کم‌نور به‌نظر می‌رسند.

پاناسونیک از پشتیبانی از فرمت‌های مختلف استاندارد HDR در تلویزیون JZ2000 خبر می‌دهد و می‌گوید این پشتیبانی شامل دالبی ویژن، HLG ،HDR10 ،+HDR10 و HDR10+ Adaptive می‌شود. آخرین فرمت شباهت‌هایی به Dolby Vision IQ دارد و قابلیت‌های بصری خاصی ارائه می‌دهد.

فناوری‌های HDR10+ Adaptive و Dolby Vision IQ با استفاده از حسگرهای نوری JZ2000 می‌توانند به‌صورت خودکار پارامترهایی نظیر روشنایی و کنتراست صفحه را براساس شرایط نوری اتاقی تظیم کنند که تلویزیون در آن قرار دارد تا در تمامی شرایط محتوای بصری را جذاب‌تر مشاهده کنید.

تمامی قابلیت‌های بصری متنوع JZ2000 را جدیدترین پردازنده‌ی تصویر پاناسونیک با نام HCX Pro AI Processor پردازش می‌کند. پاناسونیک می‌گوید تراشه‌ی مذکور از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی استفاده و تغییراتی روی تصاویر به‌نمایش‌درآمده اعمال می‌کند. پردازنده‌ی HCX Pro نوع محتوایی را تجزیه‌و‌تحلیل می‌کند که در حال تماشای آن هستید و به‌سرعت بین تنظیمات صفحه و نوع محتوا سازگاری ایجاد می‌کند.

پاناسونیک برای فهم بیشتر این قابلیت مثالی عنوان کرده است. پاناسونیک می‌گوید اگر با تلویزیون JZ2000 فوتبال تماشای کنید، پردازنده نوع محتوا را تشخیص می‌دهد و تنظیماتی اعمال می‌کند تا چمن ورزشگاه واقع‌گرایانه‌تر و بازیکنانِ داخل ورزشگاه سه‌بعدی‌تر به‌نظر برسد. افزون‌براین، پاناسونیک می‌گوید پردازنده‌ی HCX Pro تنظیمات صدا را نیز تغییر می‌دهد تا حس کنید در ورزشگاه حضور دارید.

همین پردازنده روی تجربه‌ی بهتر بازی‌های ویدئویی نیز اثر مثبت می‌گذارد. به‌گفته‌ی پاناسونیک، حالت Game Mode Extreme باعث می‌شود JZ2000 کمترین میزان تأخیر ورودی در صنعت تلویزیون‌های OLED موجود را داشته باشد. با درنظرگرفتن تأخیر ورودی بسیار کم تلویزیون‌های مدرن ال‌جی و سامسونگ و سونی، مطرح‌شدن این ادعای پاناسونیک درخورتوجه است. حالت Game Mode Extreme از قابلیت نرخ نوسازی تغییرپذیر درگاه HDMI 2.1 پشتیبانی می‌کند و تنظیماتی مستقل برای اجرای بازی‌های ویدئویی دارد.

اسپیکر, تکنولوژی, هدفون

تلویزیون‌های پرچم‌دار OLED پاناسونیک همواره سیستم‌های صوتی باکیفیتی داشته‌اند و دلیل اصلی این موضوع به یکی از شرکت‌های زیرمجموعه‌ی پاناسونیک، یعنی Technics، مربوط می‌شود. این اتفاق برای تلویزیون JZ2000 نیز رخ داده است.

تلویزیون‌های پیشین پاناسونیک اسپیکرهای متعددی در بخش جلویی و بالایی داشتند تا پشتیبانی کاملی از استاندارد دالبی اتموس ارائه دهند. امسال در تلویزیون JZ2000 مجموعه‌ای از اسپیکرهای کناری را شاهد هستیم.

مجموعه‌‌اسپیکرهای تلویزیون باعث ایجاد سیستمی صوتی می‌شوند پاناسونیک آن را سیستم ۳۶۰ درجه‌ی ساندسکیپ پرو (Soundscape Pro) خطاب می‌کند. استفاده از اسپیکرهای بیشتر به‌معنی ارائه‌ی تجربه‌ی صوتی غوطه‌ورکننده‌تر است. این اسپیکرها باعث می‌شوند تلویزیون به‌خوبی بتواند صداهای جهت‌دار را نیز شناسایی و پخش کند.

در تلویزیون پرچم‌دار جدید پاناسونیک، از سیستم بلوتوث دوگانه استفاده شده است که امکان می‌دهد دو دستگاه متفاوت (نظیر یک اسپیکر و یک هدفون بی‌سیم) را هم‌زمان ازطریق بلوتوث به JZ2000 متصل کنید.

پاناسونیک در تلویزیون جدیدش اصلاحاتی روی نرم‌افزار هوشمندش، My Home Screen، اعمال کرده است. به‌روزرسانی جدید نسخه‌ی My Home Screen را به ۶ ارتقا می‌دهد و قابلیت‌های جدیدی به آن می‌آورد. با استفاده از ریموت‌کنترل صوتی همراه JZ2000،‌ ازطریق فرمان صوتی به قابلیت‌های کلیدی تلویزیون می‌توانید دسترسی پیدا کنید.

قابلیت جدید My Scenery امکان می‌دهد زمانی‌که ویدئو تماشا نمی‌کنید، تصاویر منتخب را در بین مجموعه‌ای از تصاویر انتخاب کنید و روی تلویزیون ‌نمایش دهید. پاناسونیک تاکنون قیمت و تاریخ عرضه‌ی تلویزیون JZ2000 را اعلام نکرده است.

تلویزیون اولد پاناسونیک در CES 2021 با امکانات جدید رونمایی می شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران پاناسونیک یکی از قدرتمند ترین تولیدکنندگان ژاپنی است که چند وقت پیش پرچمدار تلویزیون های اولد خود را رونمایی کرد اما اخباری به دست ما رسیده که حاکی بر است این یک تلویزیون اولد دیگر از این برند ژاپنی قرار است به زودی دردسترس قرار بگیرد. گفته می شود تلویزیون اولد پاناسونیک در CES 2021 با قابلیت های جدید رونمایی خواهد شد.

قرار است برای اولین بار از تلویزیون اولد پاناسونیک مدل JZ2000  در نمایشگاه آنلاین CES 2021 پرده برداری شود. در سال گذشته پاناسونیک با موفقیت تلویزیون 4K اولد مدل HZ2000 را در نمایشگاه CES به نمایش گذاشت و حالا بسیاری از کارشناسان تصور می کنند که این تلویزیون جایگزین مدل های پیشین تلویزیون اولد پاناسونیک است.

تلویزیون JZ2000  باید تفاوت های زیادی با مدل های قبلی داشته باشد در عین حال نیز شباهت هایی نیز دارد اما یکی از تغییرات اساسی این محصول مربوط به سیستم خروجی صدا دستگاه است. با حضور تلویزیون اولد پاناسونیک در نمایشگاه CES 2021  می توان دستگاه را بهتر مورد بررسی قرار داد زیرا ویژگی های بیشتری از آن اعلام خواهد شد با این حال پاناسونیک اعلام کرده است که این محصول در دو اندازه 55 و 65 اینچی در دسترس خواهد بود.

 همچنین از فرمت های HDR پویا تصاویر همانند HDR10+ و Dolby Vision پشتیبانی می کند و با افزودنی های واکنش دهنده نور مانندIQ  Dolby Vision و HDR10+ Adaptive همراه است که در پاسخ به تغییر سطح نور محیط در تصاویر و فیلم ها تصاویر تلویزیون را کالبیره می کند.

اسپیکر, تکنولوژی, هدفون

اگر چه تلویزیون  HZ2000 پاناسونیک به دلیل سیستم صوتی تاثیر گذاری که داشت مورد تحسین قرار گرفت اما مدل جدید تلویزیون اولد این برند صدا را به صورت واضح تر و طبیعی تر پخش می کند. به این دلیل که بلندگو مدل قبلی در جلو قرار گرفته بود و صدا را رو به بالا پخش می کرد هرچند اسپیکر های آن Dolby Atmos بود اما مدل JZ2000 با مجهز شدن به بلند های جانبی هنگام پخش صدا این کار را بهتر و راحت تر پیش می برد.

پاناسونیک تلاش کرده تا با ایجاد یک صوت چند جهته که فضا با صدای طبیعی را به ارمغان باورد. ما هنوز نمی دانیم که توان بلندگو های تلویزیون جدید پاناسونیک در CES 2021 همانند مدل HZ2000 140 وات است یا تغییر کرده اما انتظار داریم که بدون اینکه نیاز به بالا بردن صدا دستگاه باشد حجم زیادی از صدا تلویزیون را دریافت کنیم.

پاناسونیک ادعا کرده که این دستگاه اولین تلویزیون از سری تلویزیون ها 2000 اولد است که از سابووفر بهره مند شده است و اسپیکر های آن از تکنولوژی خاص بهره مند است. بی شک مشخص است که پاناسونیک مجبور به ارتقا سیستم صوتی تلویزیون خود شده است اما نه به دلیل عیب و یا نقص دستگاه بلکه به خاط پیشرفت برند های رقیب در توسعه سیسیتم صوتی دستگاه های خود پاناسونیک دست به همچنین اقدامی زد.

به طور مثال سامسونگ سال گذشته فناوری هیجان انگیز ردیابی صدا اشیاء با نام اختصاری OTS را عرضه کرد و آن را در کنار نمایشگر های QLED خود در نظر گرفت تا با سنسور های هوشمند بتواند با توجه به حرکت تصاویر صدا را پخش کند.

Allan Devantier؛ معاون رئیس تحقیق و توسعه صوتی سامسونگ در این باره گفت: با بزرگ تر شدن پنل های تلویزیون اسپیکر ها در بالا، بقل و یا پایین دستگاه هر کدام به عنوان یک منبع جداگانه صدا به شمار می آید. به عنوان مثال با استفاده از قابلیت OTS  و OTS+  اسپیکر های بالا و یا کناری غیر فعال شوند درحالی صدا اسپیکر های اصلی دستگاه خارج می شود.

وی در ادامه گفت: یک نماینده پاناسونیک به ما اطلاع داده است که تبحر این شرکت در مورد  تلویزیون های پیشرفته OLED پاناسونیک باعث شده است که در سال 2021 به غیر از کیفیت تصویر بیشتر روی سایر ویژگی ها تمرکز کنند.

معرفی تلویزیون های 2021 ال جی ، سامسونگ ، سونی و TCL

در سال2021 مجموعه تلویزیون های بیشتری از OLED و LED با نور پس زمینه Mini LED ,با صدای فراگیر تر تولید شده اند.چند ماهی از سال جدید می گذرد ، تلویزیون‌ های خوبی از آنچه خریداران در سال 2021 انتظار دارند ، موجود می باشد. ارائه تلویزیون های OLED در اندازه های مختلف تا 85 اینچ با اکانات فراوان و قیمت بهتر در بازار هستند.

بسیاری از این مدل های لیست تلویزیون 2021 جدید در نمایشگاه های بین المللی همچون نمایشگاه CES که سالانه برگزار می گردد معرفی می شوند. جالب ترین تلویزیون های هر مارک در زیر را خواهیم داشت که مورد بررسی قرار می دهیم. توجه داشته باشید که Hisense و Vizio اواخر امسال ترکیب تلویزیونی را اعلام خواهند کرد. اما اول ، در اینجا یک مرور سریع از انواع فن آوری هایی است که در فروشگاه ها مشاهده خواهید کرد .

از نظر پیشرفت های تلویزیون ، در مورد پردازنده های پیشرفته و استفاده از هوش مصنوعی (AI) برای بهبود کیفیت کلی تصویر و صدا در مجموعه های 4K اطلاعات بیشتری موجود است. در تلویزیون های 8K ، نیاز به افزایش محتوای رزولوشن پایین HD و 4K در این صفحه نمایش جدید با وضوح بالا ، به قدرت محاسباتی اضافی نیاز دارد.

همچنین مجموعه های OLED بیشتری را در کنار تلویزیون های LED حاکم بر بازار مشاهده خواهید کرد. مجموعه های برتر در رتبه بندی Consumer Reports  تلویزیون های OLED هستند و تعداد مارک های ارائه دهنده این نوع تلویزیون ها فقط به LG و Sony مربوط می باشند. سال گذشته ویزیو اولین تلویزیون های OLED خود را ارائه داد که هنوز مدل های جانشینی را اعلام نکرده است

و در سال 2021 همچنین انتظار داریم مجموعه های OLED از پاناسونیک را ببینیم. با افزایش رقابت ، خریداران احتمالاً قیمت پایین تری را در مجموعه های سطح 4K OLED می بینند.

خبر مهم برای تلویزیون های LCD / LED استفاده از Mini LED ها در نور پس زمینه توسط چندین مارک است. با کوچک شدن اندازه LED ها ، شرکت ها می توانند هزاران عدد از آنها را در نور پس زمینه پشت صفحه LCD قرار داده و سپس آنها را به مناطق قابل دریافت نور تقسیم در پیکسل ها هدایت کنند ، مانند LED های معمولی.

از آنجا که اندازه آنها بسیار کوچک است ، می توان آنها را دقیقتر کنترل کرد تا به بهبود روشنایی ، کنتراست و سطح سیاه کمک کنند و به کاهش هاله هایی که اغلب در تلویزیونهای LCD مشاهده می کنید ، در صورت نمایش تصویر روشن در پس زمینه تاریک ، کمک می کند

این می تواند به بهترین تلویزیون های LED کمک کند تا عملکرد نزدیک تری به تلویزیون های OLED داشته باشند که نیازی به نور پس زمینه ندارند. در عوض ، هر پیکسل جداگانه نور خاص خود را می دهد و می تواند به صورت جداگانه روشن و خاموش شود ، بنابراین اگر قرار باشد بخشی از تصویر کاملاً سیاه باشد ، با خاموش شدن پیکسل های بدون نور می تواند سیاه تر باشد. کنتراست عالی و سطح عمیق سیاه به OLED ها کمک کرده است تا در سال های اخیر دارای رتبه بندی تلویزیونی CR باشند.

همچنین در سال 2021 ، تولیدکنندگان تلویزیون مدل هایی با صفحه نمایش بزرگتر را ارائه می دهند. برای اولین بار ، TCL اظهار داشت كه امیدوار است امسال تلویزیون های 85 اینچی را برای بیشتر مصرف كنندگان مقرون به صرفه كند و سونی برای اولین بار تلویزیون LED با سایز 100  اینچی را در خط تولید خود ارائه می دهد.

اسپیکر, تکنولوژی, هدفون

ال جی الکترونیک

در سال 2021 ال جی با برقراری عملکرد بهتر در صفحات LCD خود و در عین حال اصرار بر اینکه تلویزیون های OLED خود اوج عملکرد در کیفیت تصویر تلویزیون هستند ، عملکرد متعادلی را مدیریت خواهد کرد.

امسال شاید با به رسمیت شناختن شرکت های جدیدتر مانند Skyworth و Vizio که تلویزیون های OLED 4K ارزان قیمت ارائه می دهند  ال جی گروهی از سری OLED خود را با قیمت پایین به بازار عرضه کند. ال جی می گوید این تلویزیون های سری A1 کم هزینه ترین تلویزیون های OLED است که تاکنون ارائه شده است ، اگرچه این شرکت هنوز قیمت آن را اعلام نکرده است.

مانند سال گذشته ، مجموعه های C1 ال جی اصلی ترین سری OLED و به دنبال آن مدل های گران قیمت G1 خواهد بود. پرچمدار شاخص این شرکت مجموعه های OLED Z1 8K خواهد بود که در اندازه صفحه نمایش 77 و 88 اینچی عرضه خواهند شد. امسال مجموعه های G1 در اندازه صفحه نمایش 83 اینچی جدید در دسترس خواهند بود.

از نظر عملکرد ، این شرکت فن آوری جدید OLED “Evo” را معرفی می کند که از یک ساختار پیکسلی جدید برای افزایش روشنایی استفاده می کند ، که باید به بهبود عملکرد HDR کمک کند. اما به نظر می رسد که فناوری Evo به مجموعه های G1 Gallery محدود خواهد شد.

تلویزیون های برتر ال جی از پردازنده و هوش مصنوعی جدید و قدرتمندتری برخوردار هستند که دارای امکاناتی مانند قابلیت تشخیص چهره و اشیا on روی صفحه است ،پردازشگر قدرتمند آلفا اطلاعات را به صورت صحنه به صحنه تجزیه و تحلیل می کند تا تنظیمات تصویر و صدا را انجام دهد. این پردازنده همچنین برای ارتقا محتوای با وضوح پایین به صفحه نمایش بالاتر 4K یا 8K مجموعه استفاده می شود.

خبر مهم ال جی در مورد مجموعه های LED سطح بالای “NanoCell” این است که از مینی LED ها در نور پس زمینه برخی از مدل های برتر برای افزایش روشنایی ، افزایش کنتراست و کاهش “شکوفایی” یا هاله های اطراف اشیا bright روشن تر هنگام نمایش در مقابل تاریکی در پس زمینه استفاده خواهد کرد.

همچنین جالب اینجاست که این شرکت می گوید فناوری رنگ NanoCell خاص خود را با استفاده از فناوری نقطه کوانتومی که از مارک های دیگر از جمله سامسونگ موجود می باشد ترکیب خواهد کرد. از هر دو فناوری برای ایجاد طیف بسیار گسترده ای از رنگ استفاده می شود.

متأسفانه ، این شرکت تصمیم گرفته است مارک تلویزیون ها را با استفاده از Mini LEDs و نقاط کوانتومی “QNED” تلویزیون ایجاد کند ، و کمی بیشتر سردرگمی را به خریداران اضافه می کند که در حال حاضر تمایز قائل شدن بین تلویزیون های OLED و QLED هستند. ال جی امسال نیز مدل های معمولی NanoCell و همچنین تلویزیون های LED استاندارد را ارائه می دهد.

تمام تلویزیون های هوشمند ال جی که از سیستم عامل webOS اختصاصی خود استفاده می کنند که در سال 2021 یک بازسازی اساسی انجام می دهند ، از جمله یک صفحه اصلی جدید با سازماندهی بهتر. همچنین یک کنترل از راه دور Magic ارگونومیک جدید با دکمه هایی برای Alexa و Google Assistant  وجود دارد.

پاناسونیک

پاناسونیک امسال با پرچمدار خط تولید تلویزیون 4K OLED ، به بازار تلویزیون جهان بازگشت. سال ها قبل که تلویزیونهای پلاسما پاناسونیک رتبه های برتر تلویزیونی تسلط داشتند ، که این شرکت پس از آنکه دیگر ساخت دستگاههای پلاسما را متوقف کرد و مدلهای LED آن نتوانست طرفداران زیادی را جمع کند و کمی از بازار دور ماند. هنوز زمان عرضه OLED 4K مدل J2000Z به بازار معلوم نیست اما تعداد محدودی قرار است که در میانه سال وارد بازار شوند.

اگر تلویزیون‌ های جدید وارد بازار شوند ، احتمالاً گران خواهند بود و پاناسونیک ادعا می کند که درخشان ترین مجموعه های OLED موجود در بازار هستند و به ارائه یک تجربه پیشرفته HDR کمک می کنند. تلویزیون ها از فرمت های HDR10 ، Dolby Vision و HDR10 + پشتیبانی می کنند.

این ویژگی ها شامل پردازنده های قدرتمندتر و هوش مصنوعی برای ارتقا محتوای با وضوح پایین و بهینه سازی تصویر و صدا بر اساس محتوای در حال مشاهده هستند. این تلویزیون ها از صدای صوتی Dolby Atmos پشتیبانی می کنند و شامل درایورهای جلو ، جانبی و شلیک کننده برای ایجاد یک میدان صوتی فراگیر هستند.

پاناسونیک از سیستم تلویزیون هوشمند خود با نام My Home Screen 6.0 استفاده می کند که با چندین سیستم کنترل صدا کار خواهد کرد. این همچنین دارای یک ویژگی بلوتوث دوگانه است که به شما اجازه می دهد دو نفر به طور همزمان یک نمایش تلویزیونی را با هدفون گوش دهند.

سامسونگ

بزرگترین خبر سامسونگ در سال جاری این است که چندین تلویزیون ممتاز 4K و 8K آن از نور پس زمینه Mini LED برخوردار می شوند. این مجموعه ها دارای اسم مدل جدید  “Neo QLED” هستند تا آنها را از مجموعه های معمولی QLED سامسونگ متمایز کند.

این شرکت همچنین امسال اولین تلویزیون های خود را با استفاده از فناوری جدیدتر به نام فناوری MicroLED در اندازه صفحه نمایش 88 ، 99 و 110 اینچی ارائه خواهد داد.سامسونگ برای اینکه تصوری از اندازه LED های کوچک خود داشته باشد ، می گوید موارد مورد استفاده 40 برابر LED های معمولی است.

همچنین یک پردازشگر جدید تصویر به نام ماتریس کوانتوم دارد که قرار است نور را با دقت بیشتری هدایت کند تا از هاله های اطراف اجسام روشن در پس زمینه تاریک جلوگیری کند. همه مدل های 2021 8K QLED سامسونگ و تلویزیون های دو سری LED برتر آن ، مجموعه Neo QLED خواهند بود. همچنین مدل های QLED بدون Mini LED ها نیز وجود خواهند داشت.

مانند دیگر مارک های تلویزیونی ، سامسونگ از پردازنده و هوش مصنوعی قدرتمندتری برای بهینه سازی کیفیت تصویر و صدا استفاده می کند.از نظر صدا ، چندین سری برتر سامسونگ بلندگوهای بیشتری را در پشت تلویزیون قرار می دهند تا فضای صوتی بیشتری را ایجاد کنند.

سامسونگ همچنین از فناوری صوتی ردیابی اشیا we استفاده می کند که ما سال گذشته در مدل هایی همچون Q70T برای تجزیه و تحلیل صحنه ها و سپس ایجاد صدا متناسب با عملکرد و حرکت روی صفحه مشاهده کردیم. بنابراین به نظر می رسد صدا به عنوان مثال در حال حرکت اتومبیلی در صفحه است که به نظر می رسد ماشین از کنار شما رد می شود.

ویژگی دیگر انتقال Q-Symphony با بلندگوهای نوار صوتی سامسونگ کار می کند و به شما امکان می دهد هم از بلندگوهای تلویزیون و هم از نوار صدا برای ایجاد تجربه بهتر صدای فراگیر استفاده کنید.

در مورد MicroLED ، این در اصل نسخه LED OLED است ، به این دلیل که هر LED دارای پیکسل های فرعی است که نور خاص خود را می دهد. این بدان معناست که نیازی به نور پس زمینه نیست.سری MicroLED هم روشنایی LED ها و هم کنتراست عمیق و سطح سیاه بسیار خوبی را که با تلویزیون های OLED می گیرید ارائه می دهد. این سیستم مدولار است ، بنابراین شما می توانید با افزودن ماژول های بیشتر صفحه بزرگتری ایجاد کنید.

امسال ، سامسونگ می گوید نسخه های مصرفی در اندازه صفحه نمایش 88 ، 99 و 110 اینچی را ارائه می دهد که می توانند روی دیوار نصب شوند ، دقیقاً مانند هر تلویزیون صفحه نمایش بزرگ دیگر. در دسترس بودن و قیمت گذاری هنوز اعلام نشده است ، اما ما انتظار داریم که تلویزیون های MicroLED از نظر مالی در آینده قابل پیش بینی از دسترس اکثر مصرف کنندگان خارج شود و دارای قیمت بالایی باشند.

مجموعه تلویزیون های سونی

تلویزیون های OLED سونی سال گذشته در بالاترین رتبه قرار داشتند و امسال این شرکت دو مدل جدید دارد که از فناوری جدید کنتراست بالاتر OLED بهره می گیرند. یکی A90J و دیگری A80J است و به ترتیب جایگزین مدل های قبلی A9G و A8H می شوند. هر دو دارای فناوری صوتی Acoustic Surface سونی هستند که با استفاده از محرک ها کل صفحه را به یک بلندگو تبدیل می کند.

سونی می گوید فناوری کنتراست جدید با حفظ سیاه پوستان عمیقی که از تلویزیون های OLED ، نورهای برجسته را تقویت می کند. با افزایش دامنه دینامیکی تلویزیون تفاوت بین مناطق روشن و تاریک تصویر، مجموعه ها می توانند عملکرد HDR حتی بهتری نسبت به OLED های سال گذشته ارائه دهند.

با توجه به روند تلویزیون در سال جاری ، هیچ یک از صفحات تلویزیون LED / LCD 2021 سونی از Mini LED ها در نور پس زمینه خود استفاده نمی کنند. در عوض ، سونی آنچه را “پردازش شناختی” می نامد و قرار است عملکرد ویدیو و صدا را تقویت کند ، تبلیغ می کند.

اگرچه پردازنده ها در بسیاری از تلویزیون های ممتاز از هوش مصنوعی  برای بهبود تصاویر استفاده می کنند ، پردازنده جدید سونی تلاش می کند تا نحوه درک انسان از تصاویر را تعیین کند ، سپس تصویر را برای طبیعی تر و واقع گراتر نشان دادن تنظیم می کند.

این کار را با تقسیم صفحه به مناطق مختلف انجام می شود ، سپس مناطق خاصی را که فکر می کند بیننده در آن تمرکز می کند ، مانند چهره ها ، افزایش می دهد. این پردازش همچنین صدا را با آنچه در صفحه است مطابقت داده و آن را به صدای فراگیر 3D تبدیل می کند.

صفحات تلویزیون LCD / LED سونی با سری Master Z9J آن ارائه می شود ، یک سری 8K شاخص در اندازه های صفحه نمایش 75 و 85 اینچ.این تلویزیون ها از تمام ویژگی های برتر Sony ، از جمله نور پس زمینه LED با آرایه کامل با کم نور شدن محلی و همچنین فناوری تقویت کنتراست سونی برخوردار می شوند. همچنین این یک زاویه دید بسیار گسترده ای برای تلویزیون LED دارد ، به این معنی که تصویر حتی برای افرادی که در کنار اتاق می نشینند زنده می ماند.

سونی در سال 2021 از تعداد بیشتر بلندگو استفاده کرده, بلندگوهایی در لبه های صفحه ، از جمله درایورهای تقویت کننده صدای Dolby Atmos -. هر دو تلویزیون LCD و OLED می توانند صدا را به 5.1.2 کانال افزایش دهند تا یک فضای صوتی جذاب تر ایجاد کنند و سیگنال صوتی را آنالیز کنند تا صدا با آنچه در صفحه تلویزیون است مطابقت داشته باشد.

مدل Bravia X95J ، که جایگزین مدل های X950 سال گذشته می شود ، بهترین  تلویزیون های 4K سونی برای سال 2021 است. درست در زیر آن مجموعه های X90J قرار دارند که جایگزین سری X900 سال گذشته می شوند ، که احتمالاً بهترین تعادل قیمت و عملکرد هر تلویزیون سونی را ارائه می دهد.

تفاوت اصلی بین این مجموعه ها میزان روشنایی و سطح عملکرد صوتی است.امسال ، همه تلویزیون های هوشمند سونی از سیستم عامل جدید Google TV استفاده می کنند که جایگزین سیستم Android TV است که در مجموعه های قبلی سونی استفاده می شود. همچنین پایه ها برای حفظ تعادل یک پایه سه طرفه جدید است که امکان جایگذاری بیشتر را فراهم می کند.

تلویزیون TCL

شرکت TCL طی چند سال گذشته یک مارک در حال ظهور در ایالات متحده بوده است و چندین تلویزیون آن در رتبه بندی ما بسیار خوب عمل کرده اند ، بنابراین ما هیجان زده می شویم که ببینیم این شرکت برای سال 2021 چه چیزهایی ذخیره کرده است.امسال TCL می گوید اولین مدل های 8K خود را در ایالات متحده ارائه می دهد ، فناوری جدید Mini LED را برای نور پس زمینه تلویزیون LCD معرفی می کند و سعی می کند تلویزیون های 85 اینچی را برای مصرف کنندگان مقرون به صرفه تر کند.

شرکت TCL اولین تولید کننده تلویزیون بود که تلویزیون هایی با نور پس زمینه  Mini LED را در سال 2019 ارائه داد. سال گذشته این فناوری در مجموعه های 6 سری محبوب خود ارائه شد.

در سال 2021 ، TCL با استفاده از فناوری Mini LED “OD Zero” ، این فناوری را یک گام فراتر می برد ، اشاره به عدم وجود فاصله بین نور پس زمینه Mini LED و صفحه LCD. طبق گفته این شرکت ، این تلویزیون تلویزیون را قادر می سازد تا حتی از سایر تلویزیون های LED دارای حاشیه ای نازک تر باشد در حالی که سایر مزایای عملکرد Mini LED را نیز حفظ می کند.

شرکت TCL می گوید مجموعه های OD Zero ازده ها هزار  Mini LED و هزاران منطقه کم نور تشکیل شده است که از این لحاظ منحصر به فرد می باشد. در حال حاضر مشخص نیست که کدام مدل ها از فناوری OD Zero استفاده می کنند و کدام یک ممکن است از فناوری Mini LED معمولی TCL استفاده کنند.

نکته ای که می تواند برای خریداران گیج کننده باشد این است که TCL هر دو مدل 4K و 8K را در مجموعه های سری 6 این شرکت به فروش خواهد رساند. این به این دلیل است که TCL فروش مجموعه های تلویزیونی Roku سری 6K 4K فعلی خود را تا پایان سال ادامه خواهد داد و تمام مدل های جدید تلویزیون های TCL Roku سری 621 2021 مدل های 8K خواهند بود.در حال حاضر ، به نظر می رسد که مدل های 4K مجموعه های R635 و تلویزیون های R648 مجموعه های 8K نامیده می شوند.

اولین تلویزیون های 85 اینچی TCL ، بخشی از آنچه XL Collection خود می نامد ، از یک مجموعه سری 4 سطح پایین تشکیل می شود. یک مدل مرحله ای QLED 7 ؛ و یک تلویزیون 8K پرچمدار که از نور پس زمینه Mini LED استفاده می کند. هیچ نام یا شماره مدل برای پرچمدار مشخص نشده است ، اما می تواند یکی از مجموعه های سری 6 جدید با نور پس زمینه OD Zero باشد.

قیمت ها تاکنون مشخص نشده است ، اما برخی گزارش ها در طی CES حاکی از آن است که مجموعه سری 4 اینچ 85 اینچ 1600 دلار قیمت دارد. این ارزان نیست ، اما قیمت بسیار کمی برای سایز بزرگ می باشند. احتمالا قیمت ها به زودی اعلام شوند زیرا قرار است این مجموعه در سه ماهه اول سال 2021 وارد بازار شوند.

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.