علمی و پزشکیکسب و کار

رفع تیرگی های پوست

چگونه تیرگی های پوستمان را از بین ببریم؟

سیاهی زیربغل، زانو، آرنج و کشاله‌ی ران گاهی خجالت آور است. این تیرگی‌ها اعتماد به نفس را تحت‌ا‌لشعاع قرار می‌دهد و ترس از نمایان شدن این سیاهی‌ها روابط اجتماعی را مختل می‌کند. این مشکلات به تدریج کلافه کننده می‌شود و مانع لذت بردن از لحظات زندگی می‌شود. بنابراین عجیب نیست که بسیاری برای سفید کردن این ناحیه‌ها به پزشک مراجعه می‌کنند تا اعتماد به نفس خود را ارتقا دهند.

روش‌های خانگی زیادی برای درمان و رفع تیرگی پوست در نواحی مختلف مانند زیر بغل، کشاله ران، سر زانو‌ها و آرنج‌ها وجود دارد. برخی ترجیح میدهند از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده کنند و برخی دیگر از لیزر.

چه عواملی باعث تیرگی پوست می‌شود؟

  • کم‌آبی (دهیدراتاسیون)

  • استفاده‌ ناکافی از مرطوب‌کننده

  • تجمع سلول‌های پوستی مرده

  • استعمال دخانیات

  • خشکی پوست

  • سایش

  • اصلاح کردن با تیغ

  • عدم تعادل هورمونی

1.کم آبی: اگر به اندازه‌‌ کافی آب ننوشید، ظاهر پوست‌تان تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

2. استفاده ناکافی از مرطوب کننده: استفاده‌ کم یا ناکافی از کرم مرطوب‌کننده، به ‌ویژه اگر پوست‌ خشکی داشته باشید، می‌تواند سلامت و شادابی پوستتان‌ را تحت تاثیر قرار دهد.

3. تجمع سلول‌های پوستی مرده: سلول‌های مرده‌ به طور طبیعی هر روز پوسته ریزی می‌کنند و سلول‌های جدید جایگزین آن‌ها می‌شود. اما گاهی اوقات سلول‌های مرده آن‌ طور که باید با سرعت و روال طبیعی جدا نشده و روی سطح پوست جمع می‌شوند. این موضوع می‌تواند باعث خشک، فلس مانند شدن، کدر و تیرگی پوست و عدم یکنواختی رنگ آن خواهد شد.

4.استعمال دخانیات: استعمال دخانیات می‌تواند تولید کلاژن را مختل و فیبرهای الاستیک و بافت‌های پیوندی (همبند) پوست را تجزیه کند.

5.خشکی پوست: پوست خشک می‌تواند به سرعت کدر و بی‌حال شود.

6.سایش: ساییده شدن پوست با سطح دیگر مثل پوشیدن لباس تنگ و گذاشتن مداوم آرنج روی سطوح سخت.

7.اصلاح کردن با تیغ : نحوه شیو موهای زائد بدن بسیار مهم است. اگر شما از آن دسته کسانی هستید که از ژیلت و تیغ برای از بین بردن موهای زائد استفاده می‌کنند، باید بگوییم که نواحی که تیغ میزنید به سرعت تیره میشوند و تغییر رنگ می‌دهند. بهترین روش‌های جایگزین برای شیو موهای بدن لیزر یا استفاده از کرم‌ها و پودرهای موبر است.

8. عدم تعادل هورمونی: تغییرات هورمونی در زمان‌هایی مانند دوران بارداری به تیره شدن بخش‌هایی از بدن مانند گردن، پشت گردن، آرنج و کشاله ران منجر می‌شود.

درمان رفع تیرگی پوست:

1.استفاده از روغن و کرم های سفیدکننده: استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌های روشن کننده بسیار کارآمد است و هیچگونه عوارضی ندارد. استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌های موضعی متداول‌ترین روشی است که افراد زمانی که برای نخستین بار می‌خواهند وضعیت پوست خود را بهبود بخشند به دنبال آن می‌روند. مواد تشکیل دهنده اصلی موجود در کرم‌های موضعی شامل اسید کوجیک، اسید آزالائیک و هیدروکینون می‌باشد. این مواد بر روی لایه‌ی بیرونی پوست اثر می‌گذارند، سلول‌های مرده پوست را از بین برده و پوست روشن‌تر در زیر آن را آشکار می‌کنند.

لوسیون ماساژ پولونکس:

آرایشی, آلرژی, بارداری

لوسیون ماساژ پولونکس مدل سفت و فرم دهنده بدن حجم 250 میلی لیتر دارای روغن آرگان و کلاژن است. روغن آرگان دارای مقادیر بالای ویتامین است که موجب درخشش و جوان سازی پوست میشود و ضدآفتاب طبیعی در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید، رفع چین و چروک پوست، ضد ترک های پوستی و کلاژن نیز باعث سفت شدن و فرم دهی بافت اسفنجی بدن و اندام میشود.

کرم سفید کننده لاو:

آرایشی, آلرژی, بارداری

کرم سفید کننده لاو مهمترین و کاربردی ترین درمان برای از بین بردن سیاهی نواحی مختلف بدن می باشد این کرم حاوی مواد کاملا طبیعی و گیاهی بوده که تمامی لک ها و سیاهی های پوست بخصوص در قسمت آرنج ، زیر بغل و بین پاها را از بین می برد از خواص قابل توجه این کرم که آن را از دیگر محصولات مشابه متمایز می کند علاوه بر روشن کنندگی و سفید کنندگی نواحی تیره ، سلول های سطح پوست را کاملا جارو کرده و باعث جوانسازی پوست و نرم کردن آن می شود همه این موارد بصورت کلی اعتماد به نفس شما را بالا برده و باعث می شود با قدرت بیشتری در بین جمع ( بخصوص ورزش هایی مثل شنا ، والیبال و … ) قرار گیرید این کرم فقط برای استعمال خارجی استفاده شود و دور از دسترس اطفال قرار گیرد .

روغن بدن آرگان AGRADO

آرایشی, آلرژی, بارداری

روغن بدن آگرادو غنی شده با روغن آرگان یک محصول ارگانیک میباشد. روغن آرگان طلا مایع نامیده میشود که حاوی مقادیر بالای ویتامین E و اسید چرب اشباع شده میباشد و بعنوان مرطوب کننده و نرم کننده طبیعی شناخته میشود.روغن آرگان به دلیل مغذی بودن پیری زود رس را به تاخیر می اندازد و به شما کمک میکند که پوستی با ظاهر جوان تری داشته باشید.

2.لیزر درمانی: یکی از روش‌های درمانی برای سفید کردن ناحیه تناسلی که امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، لیزر درمانی است. سفید کردن نواحی واژن ، زیر بغل، کشاله ران و آرنج با لیزر یک راه قطعی بوده و می‌توان به کمک آن چند درجه پوست را روشن کرد.

3.روش های خانگی درمان تیرگی واژن: روش‌های خانگی به دلیل ترکیباتی که دارند بسیار متنوع هستند. بیشتر ماسک‌های خانگی برای از بین بردن تیرگی نواحی مختلف: شامل زردچوبه، سیب زمینی، آلوئه ورا، لبو، روغن‌های گیاهی و… هستند. این روش با وجود اینکه ماده شیمیایی در ترکیبات خود ندارد اما می‌تواند موجب حساسیت و آلرژی در افراد شود. به همین دلیل بهتر است قبل از هرگونه اقدامی آن را روی پوست دست خود تست کنید تا مطمئن شوید که حساسیتی به مواد ماسک ندارید بهترین روش استفاده از کرم های سفید کننده است زیرا نسبت به روش های خانگی زودتر به نتیجه میرسید و حساسیت و آلرژی به همراه ندارد.

پیشگیری از تیرگی پوست صورت:

  • خود را در معرض نور مستقیم خورشید یا تابش هر نوع اشعه فرابنفش قرار ندهید.

  • قبل از بیرون رفتن در شرایطی که نور خورشید بسیار زننده است، حتماً از ضد آفتاب استفاده کنید.

  • مقدار زیادی آب بنوشید، این کار را جدی بگیرید و در طول روز 8 لیوان آب بخورید و بدن خود را مرطوب نگه دارید.

  • از مصرف غذا‌های چرب وغذا‌های تند خودداری کنید.

  • میوه‌ها و سبزیجاتی را در طول روز و در برنامه غذایی خود مصرف کنید که علاوه بر مفید و سالم بودن حاوی مقادیر زیادی ویتامین A, B, C, E هستند.

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.