علمی و پزشکیکسب و کار

راهنمای خرید بهترین کرم دور چشم در سال 2023

دور چشم، یکی از حساس ترین و آسیب پذیر ترین نقاط بدن است که به مرور زمان، آثار افزایش سن و پیری در آن به وضوح قابل مشاهده می باشد. راهکارهای درمانی متعددی برای از بین بردن مشکلات دور چشم ماننده سیاهی، پف و چروک وجود دارد اما یکی از آسان ترین و پر کاربرد ترین انها، استفاده از کرم های مخصوص دور چشم است. در این مقاله شما را با بهترین کرم های دور چشم در سال 2023 آشنا می کنیم.

آرایش, آرایشی, الکل

عوامل به وجودآمدن پف، سیاهی و چروک دور چشم

عوامل بسیاری در ایجاد سیاهی دور چشم یا چروک و پف، تاثیر گذار هستند. اما مهم ترین آنها عبارت است از:

  • عوامل ژنتیکی و وراثت
  • کمبود خواب
  • کمبود مایعات بدن
  • مصرف داروهای خاص
  • آلرژی های فصلی
  • مصرف بیش از حد نمک
  • تغییرات هورمونی بدن
  • بالا رفتن سن
  • استفاده از لوازم آرایشی بی کیفیت
  • آسیب های محیطی
  • مصرف دخانیات و مشروبات الکلی
  • ابتلا به بعضی بیماری ها مانند دیابت یا بیماری های کلیوی

راه های درمان پف، سیاهی و چروک دور چشم

راه های درمان سیاهی و پف زیر چشم به سه دسته کلی خانگی، غیر تهاجمی و تهاجمی تقسیم می شوند. ماسک های خانگی، استفاده از کیسه چای و ماساژ زیر چشم با قاشق سرد از دسته راهکار های کم هزینه و اسان خانگی به شمار می آیند. راهکار های غیر تهاجمی شامل: استفاده از بهترین کرم دور چشم، فیلر، لایه برداری لیزری و لایه برداری شیمیایی است. میزان تاثیر گذاری هر یک از روش های فوق با توجه به سن، تجربه پزشک و کیفیت محصولات و شدت تیرگی، پف و چروک چشم ها متفاوت می باشد. روش های تهاجمی شامل عمل جراحی است؛ مانند عمل بلفاروپلاستی که میزان چربی زیر چشم توسط جراح تنظیم خواهد شد.

نقش تغذیه و سبک زندگی، در درمان تیرگی و دیگر مشکلات دور چشم غیر قابل انکار است. استفاده از سیگار، مشروبات الکی، غداهای چرب و فرآوری شده، خوردن بیش از حد خوراکی های شور یا شیرین و عدم استفاده از سبزیجات و میوه در وعده های غذایی می تواند روند ابتلا به پیری زود رس را کوتاه کرده و در افزایش تیرگی دور چشم دخیل باشد.

مصرف غذاهایی غنی از ویتامین B12 و ویتامینK مانند سبزیجات برگ پهن، غلات، کلم بروکلی، توت فرنگی و جگر در تقویت سلول های پوستی و به خصوص پوست دور چشم موثر است.

اگر تیرگی و چروک دورچشم شما زیاد است، بهترین راه درمان آن تزریق فیلر می باشد. تزریق فیلر رطوبت پوست را افزایش داده و انعطاف پذیری آن را بالاتر می برد. فیلر ها انواع مختلفی داشته و همگی بر پایه مولکول هیالورونیک اسید هستند. هرچند تزریق فیلر، عملی آسان و بی خطر به شمار می آید، اما باید توسط پزشک متخصص انجام شده تا از آسیب به مویرگ ها جلوگیری شود.

اگر تیرگی، پف یا چروک دور چشم شما زیاد نیست ما استفاده از کرم دور چشم را به شما پیشنهاد می دهیم که راهکاری آسان، کم ریسک با هزینه ای بسیار مناسب می باشد.‌ در ادامه شما را با خواص کرم های دور چشم آشنا می کنیم.

ویژگی های بهترین کرم دور چشم موجود در بازار

آرایش, آرایشی, الکل

مراقبت از پوست از سن پانزده سالگی (به طور میانگین) باید اغاز شود. پوست چشم به دلیل نازک بودن و وجود تعداد بی شماری مویرگ های ضعیف، به مراقبت دو چندان نیاز دارد. همانطور که گفته شد، راهکار های متفاوتی برای مراقبت از دور چشم وجود دارد، اما استفاده از کرم دور چشم در سال های اخیر به دلیل تنوع بالا و آبرسانی، طرفداران زیادی داشته است.

بهترین کرم های دور چشم بازار برای رفع تیرگی، کرم هایی سبک با جذب بالا هستند که حاوی کافئین باشند. قهوه، سرشار از انتی اکسیدان است و به عنوان یک برطرف کننده تیرگی و پف دور چشم، در بسیاری از کرم ها و سرم های پر فروش حضور دارد.

کوآنزیم Q10 و ویتامین C می توانند از ترکیبات کرم های دور چشم با کیفیت بازار، برای از بین بردن چروک باشند. این دو ماده ارزشمند، در تولید کلاژن و تقویت سلول های پوستی موثر بوده و پس از مدتی، چروک های سطحی را پر کرده و چهره شما را شاداب تر خواهند کرد‌.

بهترین کرم های دور چشم بازار فاقد پارابن، الکل و دیگر ترکیبات حساسیت زا هستند. مواد شیمیایی مورد استفاده در تهیه کرم ها، که برای بالا بردن مدت زمان نگهداری آنها استفاده می شود، می تواند باعث ایجاد بیماری هایی خطرناک برای انسان و آسیب به محیط زیست شود.

اگر می خواهید تاثیر کرم دور چشم شما، در مدت زمان کوتاهی آشکار شود، دقت کنید که حاوی ویتامین های A,E و امگا3 یا 6 باشد. ویتامین E در از بین بردن رادیکال های آزاد نقش داشته و از پیری زود رس جلوگیری می کند. ویتامین A، یک ویتامین محلول در چربیست که بیشتر با عنوان رتینول، در کرم های دور چشم به کار می رود و خواص بی شمار آن در افزایش کلاژن، بازسازی بافت های آسیب دیده، از بین بردن چروک، تنظیم رنگدانه های پوست و محافظت از پوست در برابر عفونت ها برای همگان آشکار است.

راهنمای خرید و انتخاب بهترین کرم دور چشم ایرانی و خارجی

امروزه استفاده از کرم های دور چشم در روتین بسیاری از افرادی که به فکر سلامتی پوست و زیبایی خود هستند، به چشم می خورد. به همین دلیل برند های معتبر زیادی اقدام به تولید انواع کرم دور چشم، با ویژگی های متفاوت کرده اند. کرم های دور چشم خارجی، به دلیل استفاده از ترکیبات مفید و احتمال بسیار پایین ایجاد حساسیت، برای بسیاری از افراد گزینه خوبی برای خرید هستند. در این بین، محصولات ایرانی، به دلیل اطمینان از اصالت و قیمت گذاری مناسب، از محصولات پر فروش بازار هستند.

در ادامه به معرفی سه محصول از بهترین کرم های دور چشم بازار می پردازیم: لازم به ذکر است بهترین کرم های دور چشم موجود در بازار را می توانید در سایت تانیرو مشاهده کنید.

کرم دور چشم درماتیپیک مدل ویتامین C

محصولی ایرانی، از برند معتبر درماتیپیک که مواد اولیه تولیداتش از مرجع کشور فرانسه می باشند. این کرم حاوی ویتامین C و هیالورونیک اسید بوده و در کاهش تیرگی و پف دور چشم تاثیر زیادی دارد. از دیگر ویژگی های کرم ویتامین C درماتیپیک، عدم استفاده از ماده مضر پارابن است؛ به همین دلیل بدون ایجاد حساسیت، می تواند گزینه ای مناسب برای افرادی با دور چشم حساس و ضعیف باشد.

کرم دور چشم و ضد چروک کدلی مدل Caudalie Vine Active Energizing Eye Cream

کرم دور چشم فرانسوی کدلی، دارای ترکیبات مفیدی مانند: کمپلکس، ویتامین C و هیالورونیک اسید می باشد که در از بین بردن چروک های سطحی و روشن شدن تیرگی ها نقش مهمی دارند. با استفاده از این کرم، پوست دور چشم شما آبرسانی شده و نرم و لطیف خواهد ماند. جذب سریع و عدم استفاده از پارابن، از جمله ویژگی های مهم کرم دور چشم کدلی هستند.

کرم دور چشم Hydro Boost  نوتروژینا

یکی از معروف ترین کرم های دور چشم برند آمریکایی نوتروژینا، که به علت خاصیت مرطوب کنندگی بالا، به راحتی می تواند به عنوان پایه آرایش مورد استفاده قرار گیرد و کرم پودر یا کانسیلر را، بدون آسیب، به زیباترین شکل ممکن روی پوست پخش کند. استفاده از کرم دور چشم هیدرابوست، تا 24 ساعت رطوبت دور چشم را حفظ کرده و به دلیل بافت ژل/کرم، بدوم ایجاد میلیا، چروک های سطحی و تیرگی دور چشم‌ را درمان می کند.

بهترین سن برای استفاده از کرم دور چشم

در گذشته باور عموم مردم و پیشنهاد پزشکان بر استفاده از کرم دور چشم، از سن سی سالگی تاکید داشت. اما حالا و با گسترش شعار (پیشگیری، بهتر از درمان است) استفاده از کرم دور چشم را از ابتدای سن بیست سالگی به شما توصیه می کنیم! باید قبل از ایجاد چروک، یا عمیق تر شدن آنها، با استفاده از کرم های مناسب به دنبال حل این مشکل باشید؛ در غیر این صورت با افزایش سن، مسیری سخت و شاید غیر قابل برگشت برای دور زدن پیری و نشانه های آن خواهید داشت!

کرم های دور چشمی که حاوی ترکیبات بسیار قوی هستند، بهتر است برای افراد بالای 30 سال یا کسانی که در جوانی دچار مشکلات شدید پوستی هستند مورد استفاده قرار بگیرند. اگر در ابتدای بیست سالگی هستید، یا چروک ها و تیرگی های دور چشمتان، چندان عمیق و جدی نیستند، بهتر است از کرم هایی سبک و ضعیف تر برای پیشگیری از مشکلات احتمالی استفاده کنید.

نحوه استفاده از کرم دور چشم

  • قدم اول:

پوست را از مواد آرایشی و آلودگی ها، با استفاده از یک شوینده مناسب پاک کرده و از تونر مخصوص پوستتان استفاده کنید.

  • قدم دوم:

از کرم دور چشم، به اندازه یک نخود برداشته و با انگشت حلقه، به آرامی روی استخوان پلک آن را پخش کنید.

دقت کنید فاصله کرم با محل رویش مژه ها خیلی بهم نزدیک نباشد، چراکه ممکن است باعث ایجاد حساسیت یا سوزش چشمانتان شود.

کرم را بدون کشیدن انگشت روی پوست و با ضربه های آرام و کوتاه، دور چشم پخش کنید تا جذب شود.

  • قدم‌سوم:

به سراع آبرسان، مرطوب کننده و دیگر محصولات مراقبت از پوست خود بروید و از زیبایی و شادابی چهره خود لذت ببرید!

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.