عمومیکسب و کار

درب فریم لس (Frameless) چیست؟

چهارچوب هایی که در کشورهای مختلف دنیا برای این نوع خاص درب کار می شود، عموما به دو دسته چوبی و آلومینیومی تقسیم بندی می شوند. نکته ای که در ارتباط با چهارچوب درب فریم لس مهم و قابل توجه است این موضوع است که چهارچوب های آلومینیومی عموما قوی تر و قدرتمند تر از چهارچوب های چوبی هستند که در ادامه به بررسی جزئیات بیشتر آن پرداخته ایم.جدا از نوع چهارچوب، نکته مهم دیگر این است که این مدل از درب چون چارچوب مخفی دارد، هیچ نیازی به هزینه های اضافی مربوط به روکوب نبوده و تنها با نصب و اجرای درب چهارچوب مخفی این فرآیند را به پایان می رساند.

درب فریم لس چیست؟ - افرا درب

انواع درب فریم لس

در این قسمت به بررسی و مقایسه انواع این درب مدرن می پردازیم:

1- درب فریم لس با چهارچوب آلومینیومی

2- درب فریم لس چفت دار

چهارچوب این درب ها ترکیبی از چوب و آلومینیوم می باشد که طی دو مرحله نصب می شود. در نمای این نوع درب های علاوه بر درب، یک چهارچوب 3 سانتی هم به صورت همباد با دیوار مشاهده می شود. (برای اطلاعات بیشتر فیلم بالای صفحه را ملاحظه کنید)

این سری از درب های فریم لس در مقایسه با مدل قبلی، قیمت مناسب تری دارد که از دلایل آن می توان به پروفیل آلومینیومی ضعیف تر و استفاده از لولای تخت به جای لولای مخفی اشاره کرد.چهارچوب این نوع درب ها تماما چوبی بوده و از لولای تخت و قفل معمولی (غیر مگنتی) استفاده می شود که مجموع این موارد باعث کاهش قیمت آن نسبت به سری اول می شود.

نکته حائز اهمیت این است که یراق آلات مدل اول درب های فریم لس قابل تغییر نیستند ولی مدل های دوم و سوم را می توان با لولای مخفی و قفل مگنتی اجرا نمود.  در هنگام خرید درب برقی در اصفهان به کیفیت قطعات درب نیز توجه کافی داشته باشید.

انواع یراق آلات درب فریم لس

انتخاب یراق آلات موضوعی است که تماما در اختیار انتخاب مشتریان محترم است. هر یک از خریداران محترم می توانند بر اساس نوع سلیقه و بودجه موردنظرشان، به انتخاب و سفارش قفل و دستگیره انتخابی خود بپردازند.

1- قفل مگنتی STV ایتالیا

اما یکی از معروف ترین و شناخته شده ترین قفلی که در این دسته بندی از درب داخلی به کار می رود، قفل مگنتی است. همان طور که از نام این قفل مشخص است، مانند مگنت (آهنربا) عمل کرده و هنگام که درب به چارچوب مخفی و توکار خود نزدیک می شود، درب بسته می شود.

موضوعی که قابل توجه است آن است که هر یک از خریداران محترم نیز می توانند نوع قفل کار شده بر روی درب خود را بر اساس سلیقه و نیاز خود انتخاب کنند، اما در جایگاه پیشنهاد، مجموعه ما این قفل را به عنوان بهترین گزینه در نظر گرفته است و اساس قیمت دهی مجموعه بر این اساس می باشد.قفل مگنتی دارای یک ویژگی اساسی و مهم است که در ادامه به این موضوع پرداخته ایم.

ویژگی مهم و اساسی این قفل، بدون صدا بودن یا در اصطلاح، سایلنت بودن قفل درب است. این موضوع یکی از مهم ترین مسائلی است که برای بخش قابل توجهی از خریداران مهم و قابل توجه است.به همین منظور است که پیشنهاد ما به خریداران محترم درب چارچوب مخفی، انتخاب قفل مگنتی است تا نهایت جلوه و جذابیت برسد.

2- لولای فریم لس ایتالیایی

لولای استفاده شده در این مدل از محصولات، به عنوان یکی از اساسی ترین موارد موثر در کیفیت و قیمت درب فریم لس هستند. مجموعه دُرناب به تناسب ارتفاع و عرض هر درب از 2 تا 5 لولای اُتلاو ایتالیایی با قابلیت تحمل وزن تا 60 کیلوگرم استفاده می کند تا از بهترین متریال های موجود در بازار کشور استفاده کرده باشد.

ابعاد استاندارد و سفارشی درب چهارچوب مخفی

ابعاد استاندارد و تعریف شده درب چهارچوب مخفی، 100 در 220 سانتی‌متر است. این ابعاد که به عنوان ابعاد استاندارد شناخته می شود که قابلیت تولید سفارشی را در عرض و ارتفاع نیز دارند.

ابعاد استاندارد درب لولا مخفی 100*220 سانتی‌متر

حداقل عرض ممکن برای تولید این درب محدودیتی ندارد و حداکثر عرض درب لولا مخفی 120 سانتی‌متر خواهد بود.

حداقل عرض ممکن برای تولید درب چهارچوب مخفی بدون محدودیت
حداکثر عرض ممکن برای تولید درب چهارچوب مخفی 120 سانتی‌متر

در ارتباط با ارتفاع سفارشی درب نیز یکی از ویژگی هایی که گروه ما در اختیار مشتریان محترم خود قرار می دهد، امکان سفارش تا حداکثر ارتفاع 3 متر است.امکان تولید درب فریم لس () تا ارتفاع 3 متر، یکی از موضوعاتی است که بخش قابل توجهی از مشتریان که به دنبال ست کردن آن با درب های داخلی هستند را مجبور به انتخاب و سفارش این درب خاص و سفارشی می کند.

اما یکی دیگر از نکاتی که پیشتر نیز اشاره کوچکی به آن کردیم، فاصله میان قسمت پایینی در با سطح زمین است. همان طور که تا به اینجا متوجه شده اید، درب چارچوب مخفی به سه ضلع خلاصه می شود و فاصله میان ضلع چهارم یا پایینی درب با سطح زمین حدود 1.2 سانتی‌متر است.

یکی دیگر از موضوعاتی که در ارتباط با ابعاد این درب قابل توجه است، امکان تولید و ساخت این درب به صورت دو لنگه است.درب های فریم لس دُرناب نیز مانند دیگر دسته بندی های ما امکان تولید دو لنگه را دارد که هر دو لنگه این درب نیز به صورت تماما فریم لس و چارچوب مخفی خواهند بود.

روکش درب های فریم لس دُرناب

رنگ پوششی که در تولید و اجرای درب چهارچوب مخفی استفاده می شود، رنگ پلی یورتان بوده که به عنوان یکی از مقاوم ترین و نفوذناپذیرترین رنگ های صنایع ساختمانی استفاده می شود.

رنگ های پلی یورتان و پلی استر به عنوان رنگ های ضد رطوبت شناخته می شوند که هردو رنگ جزء قوی ترین رنگ های ساختمانی شناخته می شوند اما رنگ پلی یورتان به مراتب قوی تر و مطمئن تر است.

یکی از نکاتی که در ارتباط با رنگ درب چارچوب مخفی قابل توجه است این است که بیشتر خریداران درب فریم لس به دنبال هماهنگ کردن و یکدست کردن رنگ دیوار و درب خود هستند و به همین منظور است که بیشتر خریداران رنگ درب را همرنگ با دیوار موجود خود انتخاب می کنند.

این همرنگ بودن تنها محدود به رنگ های پوششی نبوده و تمامی روکش های دیگر نیز مانند روکش های طبیعی، قابلیت همرنگ شدن و یکسان سازی را با محیط اطراف دارند.

نصب قرنیز مدرن در اطراف درب بدون فریم

یکی دیگر از ویژگی هایی که درب فریم لس تولید شده توسط مجموعه ما در اختیار مشتریان محترم خود قرار می دهد، امکان نصب و اجرا قرنیزی است که در طول دیوار اطراف درب وجود دارد.

از آن جهت که درب چارچوب مخفی همسطح با دیوار است، امکان نصب انواع قرنیزهای چوبی و سنگی روی این درب نیز وجود دارد تا مشتریان محترم بدون هیچ دغدغه و نگرانی، تنها به انتخاب رنگ، طرح و مدل مورد نظرشان بپردازند و در انتظار نصب و اجرای درب فریم لس خود باشند.

مراحل نصب و اجرای درب فریم لس

نکات متعددی در نصب و اجرای درب چارچوب مخفی وجود دارد که در این قسمت از اصلی ترین و اساسی ترین قسمت آن آغاز می کنیم.بهترین زمان نصب و اجرای درب فریم لس در هنگام نازک کاری و در مراحل نهایی اجرای ساختمان است. دلیل این موضوع نیز این است نصاب درب نیازمند یک فریم یا در اصطلاح فنی ساب فریم آهنی است.

این ساب فریم یا قوطی آهن می بایست درب ابعاد 30 در 60 باشد تا نصاب ما بتواند به بهترین روش به اجرای مراحل خود بپردازد.اما اگر در پروژه ای مشتری محترم قصد داشته باشد درب بدون فریم ما را اجرایی کند، می بایست ساب فریم آهنی ایجاد شود و سپس نصب درب چهارچوب مخفی انجام پذیرد.

نکته ای که دقت به آن در قسمت دوم، مهم و قابل توجه است، این موضوع است که باید توجه داشت که با نصب این ساب فریم، ابعاد درب بیش از حد کوچک و محدود نشود تا از مفید بازشو درب نیز کاسته نشود. و همچنین حداقل ضخامت لغاز 9 سانتی متر میباشد

فروشندگان درب فریم لس در سطح کشور بسیار محدود و انگشت شمار هستند اما دو شیوه برای نصب و اجرای این درب وجود دارد که تیم نصابان ما، نصب درب فریم لس را به شیوه اول انجام می دهند.

شیوه اول نصب این درب داخلی مدرن در دو مرحله انجام می پذیرد، مرحله اول نصب و اجرای ساب فریم یا قوطی آهنی، نصب و اجرای چارچوب آلومینیومی درب فریم لس و گچ کاری و اجرای کناف و در مرحله دوم بعد از انجام این مراحل و آماده سازی و خشک شدن کامل دیوار، نصاب به نصب و رگلاژ درب فریم لس می پردازد.

اما در شیوه دوم هر دوی این مراحل در یک نصب انجام می شود، اما دلیل انتخاب شیوه اول توسط ما چیست؟دو دلیل برای انتخاب روش اول وجود دارد، اولی جلوگیری از کثیفی و یا آسیب دیدن درب لوکس شما و دومی افزایش دقت در رگلاژ و نصب درب لولا فریم لس که نیازمند دقت و آرامش کافی است.

کاربرد درب چارچوب مخفی در طراحی داخلی

درب چارچوب مخفی به عنوان یک درب داخلی با کاربردهای متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این درب می‌تواند در اتاق خواب، اتاق کار، اتاق نشیمن، اتاق حمام و غذا خوری نصب گردد. کارشناسان دفتر حفاظتی کیمیا به خریداران درب اتوماتیک شیشه ای در اصفهان توصیه میکنند، برای ورودی ساختمان خود از درب های شیشه ای کشویی و یا تلسکوپی استفاده کنند.

عوامل مؤثر بر قیمت درب های فریم لس

عوامل مؤثر بر قیمت درب های فریم لس را می توان به عوامل متعددی نسبت داد. برند و وزن لولای مخفی کارشده در ساختار درب، نوع قفل اجرا شده، ضخامت روکش چوب کار شده، نوع و برند رنگ کار شده بر روی درب و مواردی از این قبیل، از جمله جزئیاتی هستند که در قیمایده درب فریم لس از کجا شکل گرفت؟

استفاده از درب‌های مخفی برای طراحی فضایی کاملاً شخصی و نگهداری از اجناس گران قیمت ایده ای جالب است که از قرن‌ها پیش خصوصاً در خانه‌های بزرگ و لوکس، کاربرد داشته است. یکی از انواع درب‌های مخفی، درب فریم لس است که اولین بار توسط شرکت لوالدی () ایتالیا تولید و روانه بازار شد. در حال حاضر شرکت‌های ارسی، اشنیز و مونته مهم‌ترین تولیدکنندگان درب‌های فریم لس در ایران هستند که سهم قابل توجهی از بازار داخلی را به خود اختصاص داده‌اند.