عمومیکسب و کار

درباره چسب میتراپل، انواع، کاربرد و طریقه مصرف آن

خیلی از اوقات ممکن است نیاز داشته باشید که با استفاده از یک نوع چسب، دو قطعه را به متصل کنید. اما این که چه چسبی برای این کار استفاده کنید، نکته بسیار مهمی است. محصولات زیادی در بازار ایران و جهان وجود دارند که می توانند این امر را میسر سازند؛ اما باید دقت کنید که همه آن ها نمی توانند نیاز شما را برطرف سازند. یکی از دلایل آن این است که کیفیت چسبندگی که برای کاربر فراهم می کنند، متفاوت است. همین مسئله نیز سبب می شود تا قیمت و محبوبیت هر کدام در بازار متفاوت باشد. چسب میتراپل، از جمله محصولاتی هستند که توانسته اند کیفیت بسیار بالایی ارائه کنند. یکی از دلایلی که سبب شده است تا این محصولات نسبت به سایر برندهای موجود در بازار از محبوبیت بیش تری برخوردار باشد، همین موضوع است.

انتظار, انواع چسب ۱۲۳, ایران

دقت داشته باشید که میتراپل، یک شرکت ترکیه ای است که در این سال ها توانسته محصولات زیادی را در این حوزه تولید و روانه بازار کند. هر کدام از محصولاتی که این شرکت تولید کرده است، علاوه بر کیفیتی بالایی که دارند، ویژگی های خاص خود را هم دارند. این یعنی هر کدام کارایی متفاوتی خواهند داشت و شما باید بسته به نوع نیاز خود، هر یک را تهیه کنید. در ادامه قصد داریم تا اطلاعات کامل تری در مورد این محصولات ارائه کنیم.

انواع چسب میتراپل

در بازار ایران، انواع چسب های زیادی با مارک های زیادی وجود دارند. اما چسب های برند میتراپل، معمولا در چهار مدل عرضه می شوند. سه مدل آن کار چسب کاری را انجام می دهند و یک مدل دیگر، دقیقا کار عکس این دو را انجام می دهد.

چسب 123 میتراپل

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که قطعه ای جواهرات شما شکسته باشد و نیاز به تعمیر آن داشته باشید. چسب های 123 میتراپل با توجه به قدرت چسبندگی که ارائه می کنند، می توانند بهترین گرینه در این رستا باشند. به علاوه، اگر قطعه شما از جنس چرم، پلاستیک، فلز و حتی چوب هم باشد، می توانید از این محصولات استفاده نمایید. دقت داشته باشید که چسب های 123 میتراپل می توانند متریال های زیادی را ساپورت کنند. به همین دلیل، معمولا در صنعت هم از چنین محصولاتی کمک گرفته می شود.

انتظار, انواع چسب ۱۲۳, ایران

در کل چسب های 123، از آن دست محصولاتی هستند که پروسه چسب کاریشان، کمی با سایر محصولات موجود در بازار متفاوت است. به همین دلیل هم قبل از استفاده از آن، حتما باید با طریقه مصرف این چسب آشنایی کافی داشته باشید. در ادامه این مقاله، طریق مصرف چسب های میتراپل را قرار داده ایم.

این موضوع را هم بدانید که این نوع چسب، از سیانوآکریلات ساخته می شود تا بتواند چنین قدرتی در چسبندگی داشته باشد. همین موضوع نیز سبب شده است تا پس از استفاده از این محصول، خشک شدن آن به سرعت اتفاق بیفتد. از ویژگی های بسیار خوبی که می توان از یک چسب انتظار داشت، قدرت چسبندگی بالا و زمان کم در ست شدن است. این نوع چسب دقیقا این ویژگی ها را دارد و به همین دلیل هم می توان به عنوان یک گزینه ایده آل، آن را در نظر گرفت.

انتظار, انواع چسب ۱۲۳, ایران

چسب های حرارتی میتراپل

دقت داشته باشید که چسب حرارتی، پروسه کاملا متفاوتی با نوع قبلی دارد. این یعنی طریقه مصرف آن هم با نوع قبلی متفاوت خواهد بود. به همین دلیل هم توصیه می کنیم قبل از خرید چنین محصولی، حتما با اطلاعات آن آشنایی کافی داشته باشید. یکی از نکاتی که قبل از خرید چسب های حرارتی باید در نظر داشته باشید، قدرت مانور کم تر این نوع محصولات است. نه تنها چسب های حرارتی میتراپل، بلکه سایر محصولات موجود در بازار نیز نسبت به انواع 123، قدرت چسبندگی متفاوتی دارند. به علاوه، این موضوع را هم در نظر داشته باشید که تعداد متریال هایی که چسب های 123 تحت پوشش قرار می دهند، به مراتب بیش تر از انواع حرارتی است.

چسب مارین میتراپل

این مدل چسب را با نام چسب های قایقی نیز در بازار می شناسند. همچنین، چسب چوب نیز یکی دیگر از نام های این محصول است. این نوع چسب نیز در بازار ایران از محبوبیت خوبی برخوردار است؛ زیرا نسبت به سایر محصولات مشابه، استفاده از آن آسان تر است. معمولا برند میتراپل این چسب ها را در تیوب هایی عرضه می کند. با توجه به این که ویسکوزیته آن نسبتا بالا است، حالت خمیری به خود می گیرد. پروسه فعال شدن این چسب نیز با سایر محصولات متفاوت است؛ در واقع برای این که چسب شما فعال و خشک شود، نیاز به مقداری آب و رطوبت دارد.

کاربرد چسب های مارین، همانند چسب های 123 بالا است. این یعنی شما می توانید این نوع چسب را برای متصل کردن متریال های زیادی به کار ببرید. لوله کشی و استفاده از آن در مصالح ساختمانی، یکی از پرکاربردترین کاربردهای این محصول است.

طریقه مصرف انواع چسب میتراپل

همانطور که پیش تر هم گفتیم، باید بسته به این که چه نوع چسبی را خریداری می کنید، طریقه متفاوتی را برای استفاده از آن به کار ببرید. به عنوان مثال، چسب های 123 معمول با ترکیب اسپری و چسب مایع، فعال می شوند. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که اسپری و چسب مایع را مستقیما تماس ندهید. شما باید یکی رو در یک قطعه و مورد دیگر را در قطعه بعدی به کار ببرید و سپس دو قطعه را به هم فشار دهید. این یعنی اسپری روی یک قطعه پاشیده می شود و نوع مایع آن، روی قطعه دیگر.

چسب های حرارتی هم که از نام آن ها مشخص است؛ در حقیقت برای این که چنین چسب هایی فعال شده و خاصیت چسبندگی را به خوبی اعمال کنند، باید در معرض حرارت قرار بگیرند. شما می توانید چنین چسبی را روی شعله گرفته و هنگامی که ذوب شد، آن را به کار ببرید. علاوه بر آن هم، امروزه با توجه دستگاه های مخصوص این کار، می توانید به راحتی چسب را با استفاده از حرارت تولید شده توسط دستگاه های برقی، به کار ببرید.

در مورد طریقه مصرف چسب های چوب هم پیش تر اطلاعات کافی ارائه شد. همانطور که گفتیم، شما باید این نوع چسب را در مکان هایی که رطوبت وجود دارد به کار ببرید. در غیر این صورت، چسب فعال نمی شود و قدرت چسبندگی خوبی ارائه نمی کند.

کاربرد چسب های میتراپل

پیش تر راجب این موضوع صحبت کردیم که انواع چسب های میتراپل، می توانند متریال های زیادی را ساپورت کنند. این موضوع نشانگر این است که محصولات میتراپل، می توانند بسته به نوعی که شما خریداری می کنید، کاربردهای متفاوتی داشته باشند. باید قبل از تهیه چنین محصولاتی، حتما به نوع موادی که می توانید این چسب ها را برای آن ها به کار ببرید، دقت داشته باشید. چسب های 123 میتراپل با توجه به قدرت زیادی که در چسبندگی از خود نشان داده اند، می توانند کاربرد زیادی در صنعت هم داشته باشند. برای خرید چسب 123 میتراپل می توانید به سایت ابزار میهن مراجعه کنید .

منبع : abzarmihan.com

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.