حوادث

خواب آلودگی و خستگی عامل فراوانی تصادفات در سمنان/کاهش ۱۲درصدی تصادفات در استان

پلیس, پلیس راه, تصادفات رانندگی

مجله سلامتی ایران/سمنان رئیس پلیس راه کشور از خواب آلودگی و خستگی به عنوان مهمترین عامل تصادفات در جاده‌های استان سمنان نام برد.

سردار مومنی رییس پلیس راه کشور عصر چهارشنبه ۲۲ شهریور در دیدار با استاتدار سمنان با تقدیر از تلاشهای صورت گرفته از سوی استاندار و مجموعه فراجا استان در خصوص مدیریت مطلوب مباحث مرتبط با راهور و خدمت رسانی به مسافران و زائران امام‌هشتم(ع) اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون شاهد کاهش ۱۲ درصدی تصادفات در راه های استان سننان بودیم و این در حالی است که در 8 ماهه اول سال قبل تصادفات در استان ۴۵درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن رشد داشت.

رئیس پلیس راه کشور افزود: در زمان حماسه اربعین‌ حسینی نیز تمام دستگاه های متولی امر در کشور با اتحاد و عزم‌ همگانی به خوبی عمل کردند و از این‌ ماموریت سربلند بیرون آمدیم.

وی گفت: در سال گذشته که در استان حضور یافتم، استاندار سمنان‌ ضمن ابراز ناراحتی از وضعیت افزایش تصادفات رانندگی در راه های استان به محضر حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) قول ساماندهی این مهم را دادند که الحمدلله با مدیریت ایشان این قول امروز عملی شد،لذا صمیمانه از ایشان به واسطه این‌ اقدام جهادی و اثرگذار و همچنین مجموعه دست‌ اندرکاران این‌ امر تقدیر و تشکر می کنم.

وی به افزایش تصادفات جاده ای استان در سال ۱۴۰۱ اشاره و عنوان کرد: بر اساس گزارش های اعلامی، در ۸ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ در استان سمنان با ۴۵ درصد افزایش تصادفات رانندگی در راه های استان به نسبت مدت مشابه سال قبل مواجه بودیم که با مدیریت استاندار سمنان و تا پایان سال این میزان به ۳۱ درصد کاهش یافت.

 رئیس پلیس راه کشور از کاهش تصادفات در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال ۱۴۰۲ نیز طی ۵‌ ماه ابتدایی سال، در ادامه تلاش ها و اقدامات استاندار سمنان و مجموعه دست‌اندرکاران امر، شاهد ۱۲ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم که حتی در ۲۰ روز اول ماه شهریور این کاهش تصادفات به حدود ۱۶ درصد رسید.

وی با ابراز رضایت از عملکرد پلیس راه در استان تصریح کرد: امروز استان سمنان‌ در بحث کاهش تصادفات رانندگی در سطح راه های استان به یک نقطه مطلوب رسیده و هدفگذاری ما محقق شده، نگهداری وضعیت فعلی نیازمند تلاش و اهتمام بیش از پیش است.

سردار مومنی یادآوری کرد: ۹ تیم‌ عملیاتی راهور با تجهیزات به استان سمنان اختصاص یافته و تا پایان تعطیلات ایام پایانی ماه صفر خدمت رسانی‌ خواهند کرد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه خستگی و خواب آلودگی یکی از عوامل اصلی تصادفات در راه های استان است، گفت: سخت ترین نوع‌ مدیریت عامل تصادفات،‌ خستگی‌ و خواب آلودگی است.

وی به نقش استراحت بین راهی در کاهش تصادفات پرداخت و افزود: در همین راستا استقرار موکب ها در بین‌راه های استان امری بسیار مطلوب در راستای رفع خستگی و کاهش تصادفات خواهد بود.

انتهای پیام

تیم تحریریه مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در تولید محتوای چندرسانه‌ای هستم. توانایی استفاده از تصاویر، ویدئوها و صداها برای جذب و تاثیرگذاری بیشتر را دارم.