استان ها

حمایت کمیته امداد از۳۷۰ نخبه کردستانی

خانواده, قرض الحسنه, کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری مجله سلامتی ایران از سنندج، سید جمال زریان، معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان کردستان با بیان اینکه از میان جامعه تحت حمایت استعدادهای بالقوه و نهفته ای وجود دارد، عنوان کرد: یکی از رسالت های حوزه فرهنگی کمیته امداد شناسایی نخبگان و استعدادهای برتر از میان خانواده های تحت حمایت است.

وی افزود: این کار از طریق شناسایی، هدایت و حمایت از نخبگان و استعدادهای برتر قرآنی، تحصیلی، علمی و پژوهشی، فرهنگی و هنری انجام می شود.

زریان گفت: تاکنون ۳۷۰ نخبه و استعداد برتر از میان خانواده های تحت حمایت کمیته امداد استان کردستان شناسایی و اطلاعات آنها ثبت شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۳۲۱ نفر دانش آموز، ۴۴ نفر دانشجو، یک نفر طلاب دینی و چهار نفر غیر محصل هستند، تصریح کرد: ۳۱۶ نفر از این افراد در زمینه تحصیلی، ۳۷ نفر در زمینه ورزشی، ۶ نفر در زمینه امور فرهنگی و هنری، چهار نفر در زمینه علمی و پژوهشی و هفت نفر نیز در زمینه قرآنی مقام و رتبه های برتر را کسب کرده اند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد کردستان گفت: چهار نفر از این افراد موفق به کسب رتبه بین المللی، ۲۳ نفر کشوری، ۴۱ نفر استانی و ۳۰۲ نفر شهرستانی شده اند.

وی تصریح کرد: این افراد در کنار دریافت کمک هزینه تحصیلی نخبگان مساعدت هایی تحت عنوان کمک هزینه نخبگی سالیانه، تشویقی، کمک هزینه موردی رفع نیازهای ضروری فردی و خانوادگی و همچنین وام قرض الحسنه دریافت خواهند کرد.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد کردستان گفت : امسال برای حمایت و پرداخت هزینه های این نخبگان دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده است.

46