علمی و پزشکیکسب و کار

جراح زیبایی سینه

یکی از مولفه های دخیل در اعتماد به نفس افراد، تصویر ذهنی است که از بدنشان دارند. طبیعتاً هرچه افراد از بدن خود رضایت بیشتری داشته باشند، به همان میزان شاهد افزایش اعتماد به نفس خود هستند. امروزه زیبایی اندام برای بانوان با بزرگ بودن و خوش فرم بودن سینه ها گره خورده و دغدغه برخی بانوان با فرم سینه هایشان، افزایش یافته است. برای بانوانی که سینه های بزرگ و خوش فرم را از ملزومات اندامی زیبا می دانند و یا بانوانی که از شکل سینه های خود رضایت ندارند، آشنایی با انواع عمل های جراحی زیبایی پستان می تواند نوید بخش باشد.

بانوان قبل از عمل لازم است که مشخص کنند دقیقاً برای چه می خواهند عمل کنند، عمل مد نظرشان کدام است، فرم سینه دلخواهشان چیست، و آیا از خطرات احتمالی عمل های جراحی مورد نظر اطلاعی دارند یا خیر. برای پاسخ به این سوالات، مشورت با پزشک متخصص بسیار کمک کننده است. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع بپردازیم.

بهترين جراح زيبايي سينه در تهران, بهترين جراح سينه خانم در تهران, بهترين جراح سينه در تهران ني ني سايت

انواع عمل های جراحی زیبایی سینه چیست؟

جراحی پروتز سینه:

یکی از پرطرفدارترین عمل های جراحی زیبایی سینه می باشد. بانوان به دلایل مختلف به این عمل زیبایی سینه روی می آورند. در بعضی ها سینه ها به اندازه کافی رشد نکرده و کوچک است. برخی از ناهنجاری هایی مانند عدم تقارن سینه ها شکایت دارند و برخی نیز بخاطر از فرم افتادن سینه های خود به دلیل افزایش سن نگران اند. در جراحی پروتز سینه، ایمپلنت هایی زیر و یا روی عضله سینه قرار می گیرند. این ایمپلنت ها دو نوع اند: یا از محلول آب نمک ساخته شده که به آنها سالین می گویند یا از ژل سیلیکون ساخته شده‌اند. در حال حاضر ایمپلنت های سالین بیشتر از ایمپلنت های سیلیکونی استفاده می شود؛ چرا که مزایای بیشتر و عوارض کمتری دارند.

تزریق چربی به پستان:

یکی دیگر از راه های بزرگ کردن سینه، تزریق چربی به پستان است. مزیت این روش این است که هیچ برشی در کار نیست. اما اشکال آن این است که اولاً فقط در صورتی می توان این عمل را انجام داد که فرد ذخیره چربی مناسبی داشته باشد و ثانیاً ممکن است پس از تزریق چربی، ۵۰ تا ۷۰ درصد آن جذب شود و نیاز به تکرار این عمل باشد.

کوچک کردن سینه ها:

برخی بانوان ممکن است سینه های بسیار بزرگ و نامتناسبی داشته باشند که این مسئله برای ایشان مشکلاتی از قبیل سینه درد، گردن درد و خارش و حساسیت های پوستی به همراه داشته باشد و یا صرفاً از اندازه سینه های خود راضی نباشند. در این مواقع عمل جراحی کوچک کردن سینه می تواند راه حل مناسبی باشد. در این عمل که به عمل کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی کاهشی معروف است، بافت اضافی سینه شامل پوست و چربی اضافه برداشته شده و نوک سینه کمی بالاتر می‌رود تا سینه ظاهر جوان تری پیدا کند. بعد از این جراحی، این امکان وجود دارد که فرد توانایی شیردهی را از دست دهد.

لیفت سینه یا ماستوپکسی:

شل بودن و افتادگی سینه از دیگر شکایت های رایج بانوان است. با جراحی لیفت سینه این مشکل به خوبی قابل حل است. در جراحی ، پوست اضافی برداشته شده و با کشیدن بافت اطراف سینه، کل سینه به سمت بالا کشیده می‌شود. این جراحی موجب بالا رفتن سینه ها و ظاهری زیبا می‌شود.

جراحی بازسازی سینه:

برخی بانوان ممکن است به خاطر سرطان پستان تحت جراحی ماستکتومی یا برداشتن پستان قرار گرفته باشند. در این شرایط جراحی بازسازی سینه کمک می‌کند تا بانوان فرم طبیعی سینه های خود را بازیابند. در این عمل ظاهر، کانتور، حجم سینه و حتی نوک سینه و هاله دور آن بازسازی می‌شود. اما معمولاً احساس طبیعی و عملکرد آن مانند شیردهی باز نمی‌گردد. شکل و حجم سینه را به دو روش می توان بازسازی کرد: با ایمپلنت و یا با استفاده از سایر بافت های بدن بیمار. در روش اخیر که به آن اتولوگ می گویند، از سایر بافت ها مانند بافت دیواره پایین شکم و یا پوست و چربی باسن برای بازسازی سینه استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که بازسازی سینه هیچ تاثیری در عود سرطان ندارد.

جراحی ترمیمی سینه :

پروتز های سینه هر چقدر هم با دوام باشند افراد در آینده نیاز به جراحی ترمیمی سینه پیدا می‌کنند. جراحی ترمیمی سینه شامل برداشت و یا تعویض پروتز های سینه است. این جراحی برای تغییر اندازه و فرم پروتز سینه و یا اصلاح مشکلات ناشی از عمل جراحی قبلی صورت می گیرد.

کوچک کردن سینه مردان:

یا بزرگی بیش از حد سینه ها مشکلی است که برای برخی از مردان رخ می دهد. در این وضعیت، سینه آن ها بافت اضافی دارد که ممکن است احساس دردناکی ایجاد کند. با انجام جراحی کوچک کردن سینه، مردان شاهد کاهش سایز سینه خود و ایجاد سینه صاف تر و مردانه تری خواهند بود.

بروز به عوامل ژنتیکی و محیطی از جمله تغذیه، فعالیت بدنی، مصرف سیگار، سن شروع بارداری و … بستگی دارد. ارتباط تغذیه و سرطان پستان همچنین نقش پیشگیرانه خوراکی ها در این نوع از سرطان، سالهاست که به اثبات رسیده. برای مطالعه مقاله ایی پیرامون توصیه های غذایی برای جلوگیری از سرطان پستان و کلیک کنید.

جراحی های پلاستیک پستان به منظور بهبود زیبایی آن انجام می شود که می تواند اعتماد به نفس فرد را نیز افزایش دهد. با انجام این جراحی می توان به سایز و فرم دلخواه برای سینه ها رسید. اینکه فردی تصمیم به انجام جراحی زیبایی بگیرد، موضوعی شخصی است. تعداد زیادی از بیماران نگران نتیجه جراحی می باشند زیرا در صورت عدم موفقیت، بسیار تجربه آزاردهنده ای برای آن ها خواهد شد؛ بنابراین باید در انتخاب یک جراح پستان با مهارت و تجربه کافی، دقت کرد. در این مقاله به بررسی دقیق تر این جراحی های زیبایی می پردازیم.

در سه دسته کلی قرار می گیرند که به همه آن ها ماموپلاستی می گویند. در ادامه به بررسی چند جراحی رایج تر می پردازیم.

پروتز سینه:

هدف از انجام این جراحی می تواند افزایش ظاهر، اندازه و خطوط سینه ها باشد؛ همچنین می تواند تقارن سینه ها را نیز افزایش دهد. در این روش به کمک تزریق چربی یا پروتز، سینه ها را بزرگ تر می کنند.

خانم هایی که پس از بارداری یا کاهش وزن دچار کاهش حجم سینه ها شده اند و می خواهند که سینه های گرد و توپری داشته باشند از پروتز سینه استفاده می کنند.

لازم به ذکر است که درصد موفقیت پروتز سینه بالا می باشد؛ اما توصیه می شود که حتما عکس های قبل و بعد از بیماران مشاهده شود تا انتظار کسانی که قصد انجام این جراحی را دارند به واقعیت نزدیک تر باشد.

از نظر جنس به دو گروه تقسیم می شوند:

  1. پروتزهای سالینی
  2. پروتزهای سیلیکونی

و همچنین پروتزها از نظر شکل نیز به دو گروه تقسیم می شوند:

  1. پروتز سینه گرد
  2. پروتز سینه اشکی

در صورتی که قصد انجام این جراحی را دارید به این نکات توجه کنید:

  • جراحی پروتز سینه همیشگی نیست و ممکن است که در آینده نیاز به جراحی دوباره یک یا هردو سینه داشته باشید.
  • عواملی مانند بارداری، یائسگی و افزایش وزن می توانند سبب تغییر فرم سینه ها پس از پروتز سینه شوند.
  • پس از انجام پروتز سینه باید سلامت سینه ها به طور منظم بررسی شود.

لیفت سینه:

سینه های بزرگ و سنگین به دلیل حجم و وزنی که دارند می توانند سبب اختلالاتی مانند گردن درد، کمر درد و یا بی حسی و ضعف شوند. بنابراین می توان با برداشتن پوست اضافی، چربی و بافت سینه سایز سینه ها را کاهش داد.

انواع لیفت سینه بر اساس برشی که استفاده می شود عبارتند از:

  1. برش به شکل T معکوس
  2. لجور
  3. دونات (نیمه آرئول)

مزایای لیفت سینه:

  • لیفت و کشیده شدن سینه ها به سمت بالا
  • جوانسازی
  • داشتن پستان های محکم
  • تغییر فرم سینه ها
  • تغییر نوک پستان ها
  • افزایش اعتماد به نفس

معایب لیفت سینه:

  • ناتوانی در شیردهی
  • تغییر در احساس سینه
  • احتمال عدم تقارن سینه ها پس از لیفت، در برخی از بیماران
  • آثار ماندگار ناشی از برش ها و زخم های جراحی
  • از دست دادن بخشی از هاله سینه

کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی کاهشی:

در این روش بافت اضافی پستان برداشته می شود. همچنین نوک پستان به سمت بالا کشیده می شود که از دیگر مزیت های این روش جراحی می باشد.

بزرگی بیش از حد سینه ها می تواند در برخی از مردان دیده شود که به آن می گویند. حساس و دردناک بودن از جمله نشانه های این حالت می باشد. برخی از این افراد به کمک رژیم غذایی، ورزش و دارو آن را درمان می کنند؛ اما در صورتی که این روش ها پاسخگو نبود مردان نیز می توانند به کمک این روش جراحی، بافت اضافی را بردارند که به دنبال آن اعتماد به نفس بیش تری نیز خواهند داشت.

جراحی ترمیمی سینه:

برخی از بیماران به دلایل مختلفی مانند اصلاح مشکلات ناشی از جراحی قبلی و یا تغییر اندازه و فرم پروتز سینه خواهان این روش جراحی هستند. در این روش با برداشت و یا تعویض پروتزهای سالینی و سیلیکونی به هدف مورد نظر می رسند.

  • این جراحی ها برای افراد سیگاری توصیه نمی شود. این افراد حداقل از 2 هفته قبل از جراحی نباید سیگار مصرف کنند.
  • افراد دیابتی ابتدا باید قند خود را کنترل کنند سپس جراحی را دریافت کنند.
  • کسانی که به بدخيمی های سينه مبتلا هستند یا كسانی كه تحت درمان های شيمی درمانی و پرتودرمانی می باشند نمي توانند جراحی زيبايی انجام دهند؛ مگر پس از كنترل بيماری و تکمیل فرايند درمانی.
  • کسانی كه دارای مشكلات قلبی و ريوی و عروقی هستند، باید تایید متخصص مربوطه را برای جراحی داشته باشند.
  • کسانی که دچار چاقی بیمار گونه هستند می توانند پس از اصلاح وزن خود جراحی های زیبایی را دریافت کنند.

اگر در معاینات دوره ای پستان با توده ای برخورد کرده اید یا از قبل تشخیص برای شما داده شده است؛ برای بررسی های دقیق تر و درمان این عارضه (در صورت نیاز) در اصفهان، می‌توانید به دکتر سید محمد رضا حکیمیان، بورد جراحی و فلوشیپ جراحی پستان مراجعه نمایید. برای هماهنگی با مطب ایشان و در یافت نوبت می‌توانید از طریق تماس با شماره تلفن اقدام فرمایید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.