استان ها

تمامی لوله‌های فاضلاب در بستر رودخانه جاغرق پلمب شده‌اند

پلمب, فاضلاب, قانون

مجله سلامتی ایران/خراسان رضوی رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان طرقبه و شاندیز گفت: با دستور دادستان شهرستان طرقبه و شاندیز تمامی دریچه‌ها و لوله‌های فاضلاب موجود در بستر رودخانه جاغرق پلمب شده‌اند.

مجید غلامی در گفت و گو با مجله سلامتی ایران اظهار کرد: اگرچه گردشگران بسیاری به شهرستان طرقبه شاندیز می‌آیند اما چالش جدی محیط‌زیستی نداریم.

وی تصریح کرد: اگر مشکلاتی هم وجود دارد مسبوق به سابقه بوده و آن هم به دلیل گردشگرپذیر بودن منطقه است، بسیاری از زائرانی که به مشهد می‌آیند از منطقه گردشگری طرقبه شاندیز هم بازدید دارند.

 وی اظهار کرد: جمع‌آوری زباله‌ها در شهر برعهده شهرداری طرقبه شاندیز و در روستاها بر عهده دهیاری‌ها است که اکنون به نحو مناسبی جمع‌آوری می‌شود و مشکل خاصی نداریم.

 رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان طرقبه و شاندیز همچنین در خصوص پسماندها گفت: به دلیل انجام ساخت و سازهایی در طرقبه شاندیز و حریم شهرستان نخاله‌هایی ریخته می‌شود که در همین راستا با تدابیری که در کمیته مدیریت پسماند شهرستان اتخاذ شده به محل‌های مجاز تعیین شده حمل می‌شود.

وی عنوان کرد: محل دفن زباله در سطح شهرستان طرقبه شاندیز نداریم و با هماهنگی‌های به عمل آمده زباله‌های منطقه توسط شهرداری‌ها به زباله گاه مشهد منتقل می‌شود، نخاله‌های ساختمانی هم به دو محلی که در طرقبه و شاندیز پیش بینی شده انتقال داده می‌شود.

غلامی با بیان اینکه زباله‌هایی که روزانه از سطح شهرستان جمع‌آوری می‌شود متغیر است، گفت: اکنون که پیک ورود زائران و گردشگران به منطقه است این میزان افزایش پیدا می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: اگرچه در گذشته فاضلاب بسیاری از واحدهای رستورانی وارد رودخانه جاغرق می‌شد اما پیگیری‌های این اداره منجر به احداث سپتیک و سیستم تصفیه فاضلاب در بسیاری از واحدهای رستورانی منطقه شد.

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان طرقبه و شاندیز با اشاره به ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی و آیین‌نامه جلوگیری از آلودگی آب متذکر شد: با دستور دادستان شهرستان طرقبه و شاندیز تمامی دریچه‌ها و لوله‌های فاضلاب موجود در بستر این رودخانه پلمب شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مأموران اداره محیط‌زیست گشت‌های نامحسوس و بازدیدهای دوره‌ای خود را از این لوله‌ها و دریچه‌های مسدود شده دارند.

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان طرقبه و شاندیز  بیان کرد: تاکنون بیش از ۹۰ درصد رستوران‌ها و مجتمع‌های پذیرایی که در این شهرستان وجود دارد مجهز به سپتیک هستند.

انتهای پیام