استان ها

جداسازی فاضلاب از رودخانه های رشت طی سه سال

آهن, کارآفرینی, گردشگری

مجله سلامتی ایران/گیلان رئیس مجمع نمایندگان گیلان، با اشاره به انعقاد قرارداد ۵۰۰۰ میلیارد تومانی میان وزارت کشور و وزارت نیرو و آبفا و قرارگاه خاتم، خاطرنشان کرد: تا سه سال آینده فاضلاب را از دو رودخانه رشت جدا می کنیم.

محمدرضا احمدی سنگری در گفت و گو با مجله سلامتی ایران، با بیان اینکه با پیگیری کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی مهرآفرینان نیز مشمول طرح رتبه بندی معلمان می شوند، اظهار کرد: سقف وزارت علوم برای اساتید دانشگاه نیز برداشته شد تا راه پیشرفت علمی برای اساتید باز باشد.

وی از معافیت شرکت های دانش بنیان از مالیات بر ارزش افزوده و حق گمرک خبر داد و افزود: اشتغال آفرینی را برای شرکت های دانش بنیان تسهیل می کنیم.

نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تکمیل کریدور شمال جنوب، تصریح کرد: راه آهن رشت – آستارا باید هرچه زودتر فعال شود تا رشت به عنوان بارانداز واردات زمینه ساز تحول اقتصادی در استان و کشور شود.

احمدی سنگری، همچنین از تکمیل راه آهن رشت – کاسپین تا خرداد ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: با اتمام این پروژه تجارت دریایی استان راه اندازی می شود و لذا شاهد توسعه عظیم در اقتصاد استان و اشتغال و کارآفرینی خواهیم بود.

وی با اشاره به عزم ملی برای رفع مشکل زباله سراوان، اضافه کرد: همه مسئولان کشوری و استانی پای کار آمدند و بهسازی سایت سراوان آغاز شده است؛ این سایت زباله که وسعت ۲۵ هکتار و ارتفاع ۱۱۰ متر داشت، رها شده بود، اما هم اکنون پیگیر تصفیه شیرابه سراوان هستیم تا به مردم آسیب نرسد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان از حل مشکل آلودگی رودخانه های گوهررود و زرجوب رشت در آینده نزدیک خبر داد و بیان کرد: متاسفانه فاضلاب های شهری و بیمارستانی و صنعتی و پساب کشاورزی و شیرابه سراوان وارد این دو رودخانه می شود.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد ۵۰۰۰ میلیارد تومانی میان وزارت کشور و وزارت نیرو و آبفا و قرارگاه خاتم، خاطرنشان کرد: تا سه سال آینده فاضلاب را از دو رودخانه رشت جدا می کنیم.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، همچنین از توسعه تصفیه خانه فاضلاب فخب رشت خبر داد و تاکید کرد: با پاکسازی رودخانه های رشت می توانیم فرصت گردشگری و اشتغال را برای رشت و گیلان فراهم کنیم.

انتهای پیام

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.