استان ها

تامین زمین براى تمام متقاضیان تحت حمایت کمیته امداد در طرح مسکن ملى آباده/ اولویت دولت خانه دار کردن قشر آسیب پذیر است

مرادى در مراسم اهداى جهیزیه به نوعروسان آباده:

تامین زمین براى تمام متقاضیان تحت حمایت کمیته امداد  در طرح مسکن ملى آباده/ اولویت دولت خانه دار کردن قشر آسیب پذیر است

معاون برنامه ریزى و عمرانى فرماندارى ویژه شهرستان آباده اظهارداشت: یکى از اولویت هاى ما در شهرستان آباده تامین مسکن براى قشرهاى آسیب پذیر است که بر همین اساس کارگروه ویژه اى را ذیل شوراى مسکن شهرستان تشکیل دادیم.

به گزارش خبرگزاری مجله سلامتی ایران، مهدى مرادى معاون برنامه ریزى و عمرانى فرماندارى ویژه شهرستان آباده در مراسم اهداى ٢٧ سرى جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینى (ره) شهرستان آباده که در نخستین روز از هفته دولت در محل اردوگاه میثاق این شهرستان برگزار شد، اظهارداشت: یکى از اولویت هاى ما در شهرستان آباده تامین مسکن براى قشرهاى آسیب پذیر است که بر همین اساس کارگروه ویژه اى را ذیل شوراى مسکن شهرستان تشکیل دادیم.

وى در ادامه افزود: اولین مولفه براى انجام برنامه ریزى ها داشتن اطلاعت جامع و دقیق هست که طبق آخرین آمارها در شهرستان آباده حدود ١٣٠٠ خانوار فاقد مسکن تحت حمایت کمیته امداد وجود دارد که باید براى خانه دار کردن تمامى این افراد در یک بازه زمانى معقولى اقدام کرد.

معاون برنامه ریزى و عمرانى فرماندارى ویژه شهرستان آباده با انتقاد از عملکرد دولت گذشته در حوزه مسکن گفت: متاسفانه در دولت قبل هیچ اقدامى براى تامین مسکن محرومین و قشر آسیب پذیر صورت نگرفته و انجام تمام این تعهدات و انتظارات به دولت جدید منتقل شده است.

مرادى تاکید کرد: خوشبختانه با اهتمام ویژه اى که دولت سیزدهم در ساخت مسکن دارد توانسته ایم در این دولت و با حمایت و تلاش تمام مسئولان امر ٢٠٤ هکتار از اراضى این شهرستان را براى ساخت مسکن به محدوده شهرها الحاق کنیم که این میزان تقریبا جوابگوى ساخت بیش از ٥ هزار واحد مسکنونى است.

وى ادامه داد: ما در شهرستان آباده آمادگى داریم تا اراضى مورد نیاز کمیته امداد را براى ساخت مسکن تامین کنیم اما نکته مهم دیگر تامین نقدینگى و اعتبارات توسط این نهاد براى ساخت مسکن براى افراد تحت حمایت است که از رییس کمیته امداد شهرستان خواسته شده رایزنى ها و برنامه ریزى خود را براى تحقق این امر داشته باشد.

معاون برنامه ریزى و عمرانى فرماندارى ویژه شهرستان آباده از ثبت نام نهایى ٢٦٠ نفر از افراد تحت حمایت کمیته امداد در طرح نهضت ملى مسکن در این شهرستان خبر داد و گفت: براى تمامى این عزیزان زمین مورد نیاز تامین شده و علاوه بر آن اراضى دیگرى براى ساخت ٦٤ واحد مسکونى تامین و به کمیته امداد تحویل شده که انتظار داریم ساخت این واحدها هر چه سریعتر آغاز شود.

مرادى خاطرنشان کرد: قطعاً یکى از دغدغه هاى مهم ما در این دولت تامین مسکن براى مردم بخصوص قشر آسیب پذیر است و امیدواریم بتوانیم تا پایان دوره ٤ ساله دولت سیزدهم شاهد اتفاقات خوبى در این حوزه باشیم.

وى با اشاره نقش ممتاز کمیته امداد امام خمینى (ره) در شهرستان آباده در پرداخت تسهیلات اشتغالزایى خرد گفت: خوشبختانه شهرستان آباده در سال گذسته با پرداخت ٥٥ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایى عملکرد قابل قبولى داشته و به همین منظور این سهم در سال جارى به ٨٨ میلیارد تومان افزایش یافته است که باید برنامع ریزى دقیقى در این زمینه صورت بگیرد.

گفتنى است؛ در پایان این مراسم و در مرحله نخست ٢٧ سرى جهیزیه به ارزش ١٠ میلیارد ریال و همچنین کالاهاى ضرورى به ارزش ٥ میلیارد ریال به زوج هاى جوان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان آباده ارائه شد.

انتهای پیام/






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف