عمومیکسب و کار

بهترین شامپوی ضد ریزش مو خارجی

شامپو ضد ریزش مو، با بهبود وضعیت مو و پوست سر، روند ریزش مو را کاهش می‌دهد و به نوبه خود باعث رشد سالم‌تر مو می‌شود. شامپوهای زیادی برای کمک به مبارزه با ریزش مو فرموله شده اند اما شامپوهای ضدریزش خارجی به دلیل داشتن مواد آبرسان و حجم دهنده، می توانند موهای شما را ضخیم تر نشان دهند. در کنار استفاده از شامپو،نرم کننده مورینگا نیز توصیه می شود.

شاید بارها و بارها با این سوال مواجه شده باشید. انواع شامپوی ضد ریزش مو غنی شده با ویتامین B و مشتقات آن به ایجاد تعادل در پوست کف سر کمک کرده و موها را به طرز ایده آلی تقویت می نماید که در نتیجه باعث جلوگیری از ریزش می شود. وجود انواع برند های مختلف با محتویات و ویژگی های گوناگون گزینه های ویژه ای را برای آقایان و خانم ها در این راستا ایجاد کرده است.

انواع شامپو

امروزه فرمولاسیون شامپوها‌ بسیار پیچیده و تخصصی شده‌اند تا بتوانند نیاز همه افراد با انواع پوست و مو را پاسخگو باشند. انواع شامپو را می‌توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

شامپو برای جلوگیری از ریزش مو

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که امکان دارد به خاطر بالا رفتن سن، عوامل هورمونی یا خود ایمنی در افراد به وجود آید. شامپو ضد ریزش مو به این افراد کمک می‌کند تا از دست رفتن موهای خود را کنترل کنند.

شامپو تقویت مو

شامپو‌های تقویت ‌کننده مو رطوبت موردنیاز تارهای مو را تامین کرده و به استحکام تارهای مو کمک می‌کنند تا کمتر دچار شکستگی و آسیب شوند. شامپو تقویت مو را می‌توان برای انواع موهای چرب، خشک یا معمولی استفاده کرد. قیمت شامپو کافئین بیز که جز شامپوهای تقویت کننده مو محسوب می شود بسیار معقول است.

شامپو بدون سولفات

ماده سولفات باعث کف ‌کردن شامپو‌ها می‌شود اما ممکن است باعث از بین رفتن چربی مفید پوست و موی سر هم بشود؛ بنابراین شامپوهای بدون سولفات می‌تواند گزینه خوبی برای افرادی باشد که می‌خواهند چربی و رطوبت پوست سر خود را حفظ کنند.

شامپو ترمیم‌ کننده

شامپو ترمیم کننده برای موهای ضعیف و آسیب‌دیده مناسب است. قیمت شامپو مورینگا که یکی از ترمیم کننده های عالی مو محسوب می شود را از آنلاین شاپ ها جویا شوید. این شامپو حاوی ترکیبات مختلفی از جمله انواع مواد معدنی، پروتئین و انواع ویتامین است که مواد مورد نیاز برای ترمیم مو را تامین می‌کند.

شامپو روزانه

شامپوی روزانه، یک شامپو با ترکیبات ملایم و حاوی درصد کمی از عوامل پاک‌کننده است که به‌صورت روزانه برای انواع مو قابل استفاده است. شامپو روزانه سوفکتانت بسیار کمی دارد و معمولا حاوی 7 تا 10% مواد فعال است.

شامپو پروتئینه

کراتین، نوعی پروتئین مو است که برای حفظ سلامتی و ساختار مو ضروری است. شامپو پروتئینه، یکی از انواع شامپو است که حاوی کراتین هیدرولیز شده یا پروتئین‌های گیاهی است. این شامپو برای تقویت موهای آسیب‌دیده مناسب است و موجب درخشندگی آن‌ها می‌شود.

شامپو حجم‌دهنده

شامپوهای حجم‌دهنده بهترین گزینه برای موهای نازک و کم‌پشت هستند. این شامپو فرمول سبکی دارد که بدون سنگین کردن موها، علاوه‌بر پاکسازی مو، ظاهری پرتر و بهتری به آن می‌بخشد. شامپو حجم‌دهنده با باز کردن کوتیکول مو، به بهبود رشد آن کمک می‌کند و حاوی پروتئین کراتین است که موجب تقویت تارهای مو از ریشه تا ساقه می‌شود.

شامپو برای موهای رنگ شده

شامپو مخصوص موهای رنگ شده حاوی موادی است که رنگ مو را از بین نمی‌برد. این شامپو  فاقد سولفات است و فرمولاسیون ملایمی دارد که تا حدی به احیای رنگ نیز کمک می‌کند. علاوه‌براین، شامپوی موهای رنگ شده از طریق تامین رطوبت و هیدراته نگه داشتن موها، از آن‌ها محافطت می‌کند.

شامپو مرطوب‌ کننده یا آبرسان

شامپو مرطوب کننده یکی از انواع شامپو است که برای موهای خشک و وز کاربرد دارد. این شامپو حاوی درصد بالایی از مواد مرطوب‌کننده مانند آلوئه‌ورا، روغن‌ها، شی باتر، کره کاکائو و سیلیکون‌هایی است که موها را مرطوب کرده و از دی‌هیدراته شدن آن جلوگیری می‌کند.

شامپو ضد شوره

شامو ضد شوره با تسکین خارش پوست سر از پوسته‌پوسته شدن و شوره سر جلوگیری می‌کند. این شامپو حاوی ترکیبی به نام کتوکونازول است که برای درمان شوره سر، حالت دادن مو و کاهش ریزش مو موثر است.

شامپو براق کننده

شامپو براق کننده برای پاکسازی عمیق مو و پوست سر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در شرایطی که فرد برای مدت طولانی از محصولات حالت دهنده و نرم ‌کننده مو استفاده کرده باشد، این شامپو می‌تواند موها را کاملا از تجمع مواد مضری مانند سیلیکون پاک کند. استفاده از شامپوی براق کننده برای یک بار در هفته کافی است.

شامپو برای موهای چرب

شامپو مخصوص موهای چرب برای موهای مستعد چرب شدن که هرروز نیاز به شستشو دارند، پیشنهاد می‌شود. این شامپو با تنظیم سبوم و حفظ چربی طبیعی و موردنیاز، موها را تمیز می‌کنند.

شامپو برای موهای خشک

شامپو مخصوص موهای خشک برای موهای خشک و آسیب‌دیده مناسب است. این شامپو معمولا حاوی ترکیبات روغن طبیعی مانند روغن آرگان، روغن آفتابگردان و … است که بعد از پاکسازی مو، چربی از دست رفته را جایگزین می‌کند.

شامپو برای موهای معمولی

شامپو مخصوص موهای معمولی شامپویی با فرمولاسیون رایج است. این محصول حاوی ترکیبات بسیار ملایم است و برای موهای معمولی که نیازمندی‌ خاصی ندارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شامپو نرم کننده

شامپو نرم کننده یکی از انواع شامپو است که برای حالت دادن به موها استفاده می‌شود. این شامپو آلودگی‌ها، گردوغبار و باکتری‌های پوست سر را پاک می‌کند و با تامین رطوبت و مواد مغذی، موها را نرم و سالم نگه می‌دارد.

برندهای معتبر ایرانی و خارجی شامپو

بهترین برندهای شامپو ایرانی و خارجی عبارت‌اند از:

نئودرم (Neoderm): نئودرم یک برند ایرانی است که با شعار « حس اطمینان در یک قطره» از سال 2014 فعالیت خود را در زمینه تولید انواع شامپو و محصولات بهداشتی آغاز کرده است.

پریم (Prime): از مهم‌ترین ویژگی‌های محصولات پریم می‌توان به سازگار بودن آن‌ها با پوست و موی مردم ایران اشاره کرد. این برند در زمینه تولید انواع محصولات مراقبت پوست مثل ضد آفتاب و محصولات مراقبت مو مثل شامپو ضد ریزش مو فعالیت دارد.

شون (Schon): شون یکی از برندهای محبوب ایرانی است که در تولید انواع شامپو و شوینده‌های صورت و بدن بسیار موفق عمل کرده است.

چگونه از بهترین شامپو ضد ریزش مو خارجی یا ایرانی استفاده کنیم؟

اگر با شست‌وشوی روزانه‌ی مو مشکل دارید، به‌سراغ و شامپوهایی بروید که هر چند روز یک‌بار استفاده می‌شوند. شما می‌توانید شامپو معمولی خود را با یک شامپو ضدریزش مو جایگزین کنید و از آن به همان دفعاتی که موهایتان را به‌طور معمول می‌شویید یا طبق دستور روی بطری استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که اثربخشی شامپو ضدریزش مو به‌مدت زمان تماس آن با پوست سر بستگی دارد. بنابراین، قبل از شستن موها باید چند دقیقه اجازه دهید شامپو روی سر بماند تا مواد تشکیل‌دهنده‌ی آن به داخل پوست نفوذ کند. به‌علاوه، بهتر است هر سه ما یک‌بار شامپوی خود را عوض کنید؛ چون استفاده از یک محصول ثابت ممکن است احتمال انباشته شدن آلودگی را روی سر افزایش دهد.

سوالات متدوال

آیا شامپوهای ضد ریزش مو واقعا کارساز هستند؟

شامپو ضد ریزش مو می‌تواند با کنترل چربی مو، آبرسانی به فولیکول‌ها و دارا بودن مواد مغذی موردنیاز مو از ریزش موها جلوگیری کرده و باعث تقویت و استحکام تارهای مو می‌شود.

آیا شامپو ضد شوره باعث ریزش مو می‌شود؟

شامپو‌های ضد شوره به خاطر ترکیبات ضد قارچی و دارویی خود تنها به درمان شوره سر می‌پردازند و باعث ریزش مو نخواهند شد.

تفاوت شامپو سولفات دار و بدون سولفات چیست؟

بعضی از شامپوها در ترکیبات خود دارای مشتقات سدیم هستند که باعث کف کردن شامپو شده و به آنها شامپوهای حاوی سولفات گفته می‌شود. استفاده مکرر از این شامپوها به‌خصوص در افراد دارای پوسته سر و خشکی مو، التهاب پوست سر، آسیب به ریشه و شکنندگی تار موها را به‌همراه دارد. بنابراین افرادی که موهای کراتینه و رنگ شده دارند بهتر است حتما از شامپو بدون سولفات استفاده کنند.