عمومیکسب و کار

بهترین سهام دارویی برای خرید در حال حاضر

صنعت دارویی مدت‌ زیادی است که در مرکز توجه اهالی بازار سرمایه قرار دارد. برخی از گروه‌ها تاثیرات مربوط به و افزایش قیمت‌ها را پیشخور کرده‌اند. این در حالی است که دیگر گروه‌ها منتظر عکس‌العمل و ورود نقدینگی برای شروع جهش هستند. حتما از اخبار شنیده‌اید که صنعت دارویی جزو صنایعی است که انتظار تاثیر حذف ارز دولتی را می‌کشد. صنعت دارویی در میان بهترین صنایع بورسی از نظر جریان نقدینگی به ارزش بازار است که توجه بالای فعالان بورسی به نمادهای دارویی‌ را توجیه می‌کند. با این وجود، بیشتر نمادهای شرکت های دارویی ، رشد قیمتی خوبی را تجربه کرده‌اند. پس با ما همراه باشید تا بهترین سهام دارویی برای خرید در حال حاضر یا نمادهای دارویی مناسب برای خرید را بررسی کنیم.

لیست شرکت‌های دارویی بورس

برای سرمایه‌گذاری در نمادهای گروه دارویی بازار بورس اوراق بهادار، ابتدا باید با نمادهای این گروه آشنا شوید. در بازار بورس سعی بر این است تا تمام نمادهای شرکت‌هایی که در یک صنعت خاص فعالیت دارند، با ترکیب یک حرف مشخص نمایش داده شوند. با اضافه شدن این حروف به نام نماد‌ شرکت، گروه هر سهم مشخص می‌شود. نمادهای گروه دارویی با حرف “د” نمایش داده می‌شوند؛ مانند دفارا، دسبحان، دعبید، دالبر، دزهراوی، دارو و … . البته، در این میان استثناعاتی نیز وجود دارد که برای مثال می‌توان به نماد برکت اشاره کرد که شامل قانون دسته‌بندی نام در بورس نمی‌شود.

با استفاده از منوی جست و جو در سایت tsetmc می‌توانید لیست کامل نماد گروه دارویی را مشاهده کنید.

بروکر Axi به عنوان بروکر برای معاملات طلا، به تریدرها اجازه می‌دهد که با استفاده از پلتفرم‌های MT4 و MT5 که جزو پلتفرم‌های محبوب و قدرتمند در بازار فارکس هستند، معاملات خود را انجام دهند

بهترین سهام دارویی برای خرید

در ادامه، نمادهای گروه دارویی را که مناسب برای خرید هستند، به شما معرفی می‌کنیم. توجه داشته باشید که قبل از خرید بررسی‌های لازم را شخصا انجام دهید.

بررسی سهام‌های پر پتانسیل در کانال تلگرام :

1.سهام دتولید ( داروسازی تولید دارو )

تحلیل بنیادی سهم : این شرکت در زمینه تولید آمپول، ضد عفونی کننده و قرص های مختلف فعالیت میکند وعلاوه بر تولید محصولات مواد اولیه آنها را خود تامین میکند به همین دلیل باعث میشود بهای تمام شده محصولاتش کمتر و سود آوری بیشتری داشته باشد.
این شرکت صادرات ندارد و بازار هدفش عموم مردم، بیمارستانهای دولتی و خصوصی، ارگانهای دولتی و نظامی می باشد.
با وجود رقبا و تحریم ها فروش شرکت تولید دارو 50 درصد و سود خالصش 500 درصد نسبت به سال گذشته جهش داشته است.

سهم : نمودار قیمتی سهم پس از سقوط 82 درصدی از سال 1399 یکبار صعود 100 درصدی و یکبار هم صعود 360 درصدی داشته است و در چند ماه اخیر با برخورد به مقاومت سنگین 2000 تومانی دچار ریزش شده و در حال حاضر در محدوده 770 تومان معامله میشود.
طبق پیش بینی ها قیمت در تایم بلند مدت وارد یک فاز انباشت شده و به احتمال زیاد پس از برخورد به حمایت معتبر650 تومانی میتوان شاهد صعود های بزرگی از این سهم بود.
واگرایی مثبت در حجم نمودار دیده میشود؛ همچنین فراز و نشیب های نمودار قیمتی این سهم یکی از ملاک های سلامت و تحرکات طبیعی شرکت میباشد.

محدوده کم ریسک و مناسب خرید : 600 الی 700 تومان
هدف های قیمتی سهم : 1250-2400 و4500 تومان

** تحلیل بروز شهریور 1402 بروز شده است **

2.سهام دلقما ( دارو لقمان )

تحلیل بنیادی سهم : شرکت داروسازی لقمان 40 درصد مواد اولیه خود را از خارج تامین میکند و همین عامل میتواند باعث افزایش بهای تمام شده محصولاتش بشود.
این شرکت دارو های ضد دیابت، افسردگی، آلزایمر و انواع مسکن ها را تولید کرده و به عموم مردم، سازمان های دولتی و نظامی می فروشد.
همچنین در حال اقدام به دریافت مجوز صادرات محصولات به آفریقا است.
در نتیجه گزارش ها : شرکت سودآوری عالی ندارد و در مسیر کندرو است.

تحلیل تکنیکال سهم : قیمت در سقف و زیر مقاومت بزرگی قرار دارد.
با از دست رفتن خط روند صعودی در محدوده 310 تومان قیمت میتواند سقوط بزرگی را تجربه کند.
برای خرید این سهم پیشنهاد نمیشود، مگر عبور قیمت از مقاومت 410 تومن.

حمایت های معتبر جهت برگشت روند : 230 و130 تومان

** تحلیل در شهریور 1401 بروز شده است **

  1. سهام دجابر ( دارو جابرابن حیان )

تحلیل بنیادی سهم : شرکت شفا دارو مالک 60 درصد سهام بزرگ ترین شرکت تولید کننده آنتی بیوتیک یعنی جابرابن حیان است.
با توجه به افزایش 30 درصدی حقوق و مزایا هزینه سربار این شرکت 170 میلیارد تومان و 872 میلیارد تومان نیز برای هزینه تامین مواد اولیه محصولات برآورد میشود.
پیش بینی میشود اگر درآمد عملیاتی دجابر در سال 1402 مبلغ 1800 میلیارد تومان باشد، سود خالص آن در سال جاری به مبلغ 662 میلیارد تومان برسد.

تحلیل تکنیکال سهم : پس از رشد 180 درصدی سهم در سال گذشته قیمت با برخورد به مقاومت 2200 تومانی دچار ریزش شده و الگوی سقف دوقلو نیز تشکیل داده است.
پیش بینی میکنیم که قیمت با شکست حمایت 1500 تومان سقوط تقریبا 40 درصدی را تجربه کند.
حمایت معتبر بلند مدت جهت خرید و برگشت روند : 800 تومان

** تحلیل در شهریور 1401 بروز شده است **

اخبار سهام دارویی, بهترین سهام برای خرید بلند مدت, بهترین سهام برای خرید در حال حاضر

  1. سهام دیران ( ایران دارو )

تحلیل بنیادی سهم : تولیدات شرکت محصولات دارویی انسانی و دامی، غذایی، شیمیایی، آرایشی، بهداشتی و کشاورزی میباشد.
با توجه به افزایش 13 درصدی فروش شرکت و هزینه 46 میلیارد تومانی جهت تامین مواد اولیه برای سه ماهه منتهی به سال گذشته، پیش بینی میکنیم که در انتهای سال جاری فروش شرکت به مبلغ 522 میلیارد تومان و هزینه 9 ماه بعد مبلغ 193 میلیارد تومان باشد به علاوه 77 میلیارد تومان هزینه های اداری و حقوق کارکنان.
در نتیجه تحلیل ها سود خالص این شرکت 90 میلیارد تومان برای امسال برآورد میشود که به نسبت سال گذشته کاهش 9 درصدی را شاهد هستیم و رقم خوبی نیست.

** تحلیل در شهریور 1401 بروز شده است **

* نماد ها توسط آقای هادی بهرامی تحلیل شده است

بنیادی ترین سهام دارویی

نسبت P/E یکی از مهمترین عوامل بنیادی در انتخاب سهام برای خرید است. در ادامه با استفاده از این پارامتر تحلیل بنیادی، بنیادی ترین سهام گروه دارویی برای خرید را بررسی می کنیم. منبع داده‌های جدول زیر، سایت مدیریت فناوری بورس تهران است.

کدام کارگزاری برای خرید سهام مناسب است؟

برای خرید سهام اولین آیتمی که نیاز دارید واسطی به نام کارگزاری است. شرکت کارگزاری امکان خرید و فروش سهام شرکت‌ها در بورس با استفاده از سامانه‌های معاملاتی را به کاربران خود اعطا می‌کند. بنابراین با توجه به نقش کارگزار انتخاب بهترین کارگزاری برای خرید سهام شرکت دارویی اهمیت زیادی دارد. در ادامه برخی از بهترین کارگزاری بورس برای خرید سهام دارویی را معرفی خواهیم کرد:

بررسی کشش گروه دارویی و تاثیر آن بر سود شرکت ها

در علم اقتصاد عرضه با قیمت رابطه مستقیم و تقاضا با قیمت رابطه عکس دارد. پس، برای فروش بیشتر کالایی خاص باید قیمت آن را کاهش دهیم تا مقدار تقاضا برای آن کالا افزایش یابد. اما گاهی ممکن است حتی با کاهش قیمت کالای مورد نظر، مصرف کننده تقاضای خود را برای آن کالا تغییر ندهد یا کمتر از انتظار معمول تقاضای خود را افزایش دهد. در این زمینه، مقیاسی تحت عنوان کشش ایجاد شد تا میزان عکس‌العمل عرضه کننده و مصرف کننده را اندازه‌گیری کند.

کالای دارویی را کم کشش در نظر می‌گیریم که با افزایش قیمت، تقاضا برای آن تغییر پیدا نمی‌کند. از طرفی، معمولا شرکت‌ها مقداری از موجودی کالای خود را نگهداری می‌کنند. در شرایط تغییر نرخ ارز هر شرکتی که کالای بیشتری در اختیار داشته باشد، با آزادسازی نرخ و حذف ارز ترجیحی، سود زیادی به دست خواهد آورد.

استفاده از تحلیل تکنیکال برای یافتن بهترین سهام

تحلیل تکنیکال ابزار ارزشمندی است که توسط سرمایه‌گذاران برای تجزیه و تحلیل بازارهای مالی به ویژه بازار سهام استفاده می‌شود. استفاده از تحلیل تکنیکال مزایای متعددی را برای سرمایه‌گذاران داشته و امکان پیش بینی در مورد روند بازار و حرکات قیمت بازار را فراهم می‌کند.

تحلیل تکنیکال با تجزیه و تحلیل داده‌های تاریخی، شناخت روندها، الگوهای نموداری، شناسایی سطوح حمایت و مقاومت، ارزیابی حرکت و روند و … برای یافتن بهترین سهام به معامله‌گران بازار سرمایه کمک می‌کند.

استفاده از تحلیل بنیادی در ارزش گذاری نمادهای دارویی

تحلیل بنیادی یکی از ابزارهای مهم بررسی ارزش سهام یک شرکت است. تحلیل بنیادی یک رویکرد قدرتمند است که توسط سرمایه‌گذاران برای ارزیابی ارزش ذاتی سهام یک شرکت با بررسی صورت‌های مالی، روندهای صنعت، مدیریت و … استفاده می‌شود. با تجزیه و تحلیل سلامت مالی یک شرکت، سرمایه گذاران می‌توانند ارزش واقعی سهام را بسنجند.

در نتیجه، تحلیل بنیادی مزایای متعددی را برای سرمایه‎گذاران در بازار سهام فراهم می‎کند. بنابراین با استفاده از ابزارهای و مفاهیم این تحلیل می‌توانید بهترین سهام دارویی بورس را برای خرید پیدا کنید.

تاثیر حذف ارز 4200 تومانی بر نمادهای گروه دارویی

این روزها مباحث مربوط به حذف ارز 4200 تومانی پرطرفدار شده است. ارزی که از سال 97 برای کنترل بازار و گسترش دسترسی مردم به کالاهای اساسی پا به عرصه گذاشت. در واقع، دولت برای کنترل قیمت کالاها به واردکنند‌‌گان، دلاری با نرخی ارزان‌تر از قیمت بازار آزاد می‌فروخت. به این ترتیب، وارد کننده با قیمت کمتری‌ کالاها را به کشور وارد می‌کرد. حذف ارز رایانه‌ای می‌تواند تاثیر چشمگیری بر گروه‌های دارویی ، مواد غذایی، کشاورزی و دامپروری و لاستیکی داشته باشد. این گروه‌ها تاکنون مشمول دریافت این نوع ارز رایانه‌ای برای استفاده در تولیدات خود بوده‌اند.

خارج از دیدگاه موافقان و مخالفان، حذف ارز 4200 تومانی می‌تواند بر شرکت‌های بورسی تاثیر مثبتی بگذارد. به ویژه در قیمت سهام شرکت‌های دارویی و شرکت‌های تولیدی مواد غذایی این تاثیرات مثبت‌ بیشتر به چشم می‌آیند. بنابراین، از دیدگاه برخی از کارشناسان در نگاه به کلیت حذف ارز دولتی، با صرف نظر از تعداد کمی از شرکت های وارد کننده دارو که امکان اثرگذاری منفی بر وضعیت شرکت و سهام آن‌ها وجود دارد، آزادسازی نرخ ارز به نفع شرکت‌های دارویی خواهد بود.

سخن پایانی

صنعت دارویی همواره یکی از صنایع جذاب برای معامله‌گران بورس بوده است. برای این صنعت در بازار سرمایه ایران علاوه بر چالش‌ها و ریسک‌های مربوط به نوسانات نرخ ارز، تورم و یا دیگر عوامل محدود‌کننده‌، باز هم می‌توان انتظار آینده روشنی داشت. به همین دلیل در این مقاله بهترین نماد دارویی با قابلیت رشد در سال 1402 را به شما معرفمطالب زیر را حتما مطالعه کنید

تغییر شاخصهای امروز شاخص کل و شاخص هم وزن شاخص

تغییر شاخصهای امروز شاخص کل و شاخص هم وزن شاخص

تغییر شاخصهای امروز شاخص کل و شاخص هم وزن شاخص

تغییر شاخصهای امروز شاخص کل و شاخص هم وزن شاخص

شاخص کل بورس تهران، هفته سوم مهر ماه را با

تغییر شاخصهای امروز شاخص کل و شاخص هم وزن شاخص

ی کردیم.

 

زینب اصغری

علاقمند و مدرس بازار فارکس ، ارزهای دیجیتال و بورس. محتوا تولید نمیکنم، مگر اینکه خودم از محتوایی که ایجاد کردم چیزی یاد بگیرم. منتظر شنیدن نظراتتون هستم.