اقتصادیکسب و کار

بهترین تولیدکنندگان کانکس ساندویچ پانل + عکس

ساندویچ پانل چیست؟

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی مصالح جدید و مدرن وارد بازار شدند و جایگزین مصالح سنتی مانند سیمان و بتن شده اند. یکی از این مصالح مدرن و جدید که تازه وارد بازار شده است و بسیار رونق یافته است  می باشد. ساندویچ پانل یک مصالح نوظهور می‌باشد که با اینکه به تازگی آشکار شده ولی بسیار در صنعت ساختمان رونق یافته است و در صنعت ساخت و ساز مانند ساخت سوله و کانکس بسیار پر کاربرد است.

ساندویچ پانل  ماموت از سه لایه تشکیل شده است که لایه میانی آن که به اصطلاع هسته هم می گویند از فوم های عایقی مانند پلی یورتان، پلی استایرن، فوم XPS، پشم سنگ و… تشکیل شده است و دو لایه بیرونی آن از جنس ورق هایی مانند گالوانیزه، آلوزینک، آلومینیوم و… تشکیل شده شده و این سه لایه بر روی همدیگر شکلی مانند ساندویچ همبرگر به وجود می آورند به همین علت آن را ساندویچ پانل یه پانل ساندویچی می نامند.

حا که با ساندویچ پانل آشنا شدید در ادامه به توضیح انواع ساندویچ پانل می پردازیم.

انواع ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها از نظر کاربرد به دو نوع اصلی ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی که هر دوی ان ساندویچ پانل ها در صنعت ساختمان، سوله،  کانکس مسکونی، اتاق عمل، سردخانه، فرودگاه ، پزشکی، اتاق حمل بار و غیره کاربرد دارند که در ادامه قصد داریم به توضیح مختصر هر کدام از این پانل ها بپردازیم.

ساندویچ پانل سقفی

این ساندویچ پانل همانطور که از نامش پیداست برای سقف سازهای ساختمان و به عنوان عایق سقف استفاده می شود و در سازه هایی مانند سقف سوله، کانکس و اتاق حمل و بار و دیگر سازه های ساختمانی بسیار پرکاربرد است و به دلیل این عایق بسیار خوبی برای سقف می باشد جاگزین مصالحی سنتی شده است.

ساندویچ پانل از نظر کاربرد و ظاهر خود به دو دسته ساندویچ پانل سقفی سه گام و پنج گام تقسیم می شوند که ساندویچ پانل سقفی سه گام در هر یک متر پانل در ورق خود دارای سه برآمدگی یا به اصطلاح شیار می باشد و ساندویچ پانل سقفی پنج گام نیز در هر یک متر پانل در ورق خود دارای پنج برآمدگی یا شیار می باشد. ساندویچ پانل سقفی بسیار پرکاربرد می باشد و بیشتر کاربرد این پانل در ساخت سوله و سوله سازی می باشد.

ساندویچ پانل دیواری

این پانل نیز همان طور که از نامش پیداست برای پوشش و عایق بندی دیوارهای سازه ها و ساختمان ها مورد استفاده قرار میگیرد و چون عایق خوبی برای دیوار است در سازه های مختلف مانند سوله، اتاق تمیز، کانکس و… بسیار پرکاربرد می باشد.

دارای انواع مختلفی هم از نظر ظاهر و هم از نظر ساختار می باشد که به مهم ترین آن ها را در ادامه اشاره خواهیم کرد:

  • ساندویچ پانل ساده
  • ساندویچ پانل طرح دار
  • ساندویچ پانل نر و مادگی
  • ساندویچ پانل قفل دار
  • ساندویچ پانل پیچ مخفی

انواع پانل دیواری, پانل ساندویچی, پوشش

انواع فوم و ورق ساندویچ پانل

همان طور که اشاره کردیم ساندویچ پانل از سه لایه تشکیل شده است که لایه میانی آن از فوم عایق و دو لایه بیرونی آن از جنس ورق های فلزی می باشد و ای سه لایه در کنار یکدیگر ساندویچ پانل را تشکیل می دهند. از پرکاربردترین و معروف ترین فوم هایی که در ساندویچ پانل که به عنوان عایق استفاده می شوند عبارت اند از: فوم پلی یورتان، فوم پلی استایرن، فوم XPS، فوم پشم سنگ و فوم پشم شیشه. همینطور از پرکاربرد ترین ورق های فلزی که رد ساخحت ساندویچ پانل از آن ها استفاده میشوند می توان ورق گالوانیزه، ورق آلوزینک و ورق آلومینیوم را نام برد.

کاربرد ساندویچ پانل

همان طور که گفتیم امروزه مصالحی سنتی و قدیمی مانند یتن و سیمان جای خود را به مصالح مدرن مانند ساندویچ پانل واگذار کرده اند و امروزه از ساندویچ پانل در بسیاری از صنایع و صنعت ساخت و ساز و ساختمانی استفاده می شوند. ساندویچ پانل امروزه در بسیار از سازه ها مانند سوله، کانکس، سردخانه، اتاق تمیز یا کلین روم، اتاق حمل بار، پزشکی، فرودگاه، ساخت و ساز، سازه های ساختمانی، استودیو، اتاق قطعات کامپیوتر کاربرد دارد. بیشترین و اصلی‌ترین کاربرد ساندویچ پانل در ساخت سوله می باشد.

 مزایای ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها مزایا و ویژگی هایی زیادی دارند که در قبل یکی از این مزیت ها را برایتان نام بردیم که آن مزیت فوم عایق آن می باشد که عایق خوبی در برابر حرارت، رطوبت و صوت می باشند در ادامه برخی از مهم ترین مزیت های ساندویچ پانل را نام می بریم:

  • مقاوم در برابر فشار ضربه
  • تنوع طرح ها و رنگ های ساندویچ پانل در بازار
  • دارای وزن پایین و حمل و نقل آسان
  • سبک بودن آن باعث داشتن خاصیت ضد زلزله بودن می شود.
  • داشتن قیمت مناسب و مقرون به صرفه بودن
  • مقاومت بسیار خوب در برابر فشار زیاد

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با یکی از برترین تولید کننده های ساندویچ پانل یعنی شرکت تونیکس پانل آشنا کنیم و توضیحاتی در مورد محصولات این شرکت یعنی ساندویچ پانل ارائه دهیم تا بیشتر با این مصالح آشنا شوید.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ساندویچ پانل و اطلاع از  به سایت تونیکس پانل مراجعه نمایید و یا با کارشناسان تونیکس تماس حاصل فرمایید