بین المللکسب و کار

برندگان لاتاری از خدمات درمانی رایگان برخوردار خواهند بود؟ | لایزرو

برنامه لاتاری آمریکا یکی از راحت ترین، کم هزینه ترین و سریع ترین روش‌های مهاجرت به آمریکا است. هر سال ایرانیان زیادی در این برنامه ثبت نام می‌کنند و شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی لاتاری امتحان می‌کنند.

هر کس که در قرعه کشی لاتاری برنده شود، می‌تواند همراه خانواده خود به آمریکا مهاجرت کند و برای همیشه در این کشور زندگی کند. اولین نگرانی مهاجران در هنگام ورود به یک کشور خارجی، هزینه های بهداشت و درمان است.

همانطور که می‌دانید هزینه های مربوط به بهداشت و درمان، چون به سلامتی انسان مربوط هستند، جز مخارجی به حساب می‌آیند که امکان صرفه جویی در آن‌ها وجود ندارد. بنابراین بسیار قابل درک است که یک برنده لاتاری نگران بیمه درمانی و هزینه خدمات درمانی در آمریکا باشد.

ارمنستان, اقامت, ایران

در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که هزینه درمانی برندگان لاتاری در آمریکا چقدر است و آیا برندگان لاتاری از خدمات درمانی رایگان دولت آمریکا برخوردار می‌شوند یا خیر.

جایزه لاتاری گرین کارت آمریکا چیست؟

قبل از اینکه در مورد هزینه درمانی صحبت کنیم، ابتدا اجازه دهید که توضیح دهیم که جایزه لاتاری آمریکا چیست و یک برنده لاتاری در واقع صاحب چه چیزی شده است.

دولت آمریکا به شخصی که برنده لاتاری شده است، مجوز اقامت دائم در آمریکا را می‌دهد. یعنی اجازه می‌دهد که برنده لاتاری همراه خانواده خود برای همیشه در آمریکا زندگی کند و از حقوق شهروندی مثل تحصیل، کار، افتتاح حساب بانکی و… بهره‌مند باشد.

این مجوز اقامت دائم در آمریکا که به آن اصطلاحا گرین کارت می‌گویند، بسیار ارزشمند است. اگر کسی بخواهد از طریق سرمایه گذاری گرین کارت آمریکا را به دست آورد، باید بیشتر از یک میلیون دلار سرمایه گذاری کند. ولی اگر برنده لاتاری باشید، نیازی به سرمایه گذاری یا شرایط خاص ندارید و گرین کارت به عنوان جایزه برنده شدن در لاتاری به شما اهدا می‌شود.

پس آگاه باشید که دولت آمریکا تنها همین هدیه ارزشمند را به برنده لاتاری اعطا می‌کند و خانه، پول نقد، ماشین، هزینه بلیط هواپیما و … به برنده لاتاری داده نمی‌شود.

هزینه درمانی برندگان لاتاری در آمریکا

برنده لاتاری بعد از ورود به آمریکا، مقیم دائم محسوب می‌شود و از همه حقوق یک شهروند آمریکایی بهره‌مند است. بنابراین نباید توقع داشته باشد که خدماتی بیش از یک شهروند دریافت کند.

سیستم درمانی آمریکا بعد از ریاست جمهوری اوباما، تحولات بسیار زیادی داشته است و در زمان اوباما یک بیمه درمانی عمومی بسیار کارآمد در آمریکا ایجاد شد که اکنون نیز بسیار توسعه یافته است.

تقریبا تمام افراد آمریکایی و مقیمان دائم آمریکا می‌توانند از خدمات این بیمه عمومی بهره‌مند شوند و در هنگام نیاز به خدمات درمانی از کمک این بیمه استفاده کنند. همانند سایر کشورهای جهان، هزینه ای که برای درمان پرداخت می‌کنید، بسته به نوع بیمه شما و مرکز درمانی، متفاوت است و حتی امکان بهره مندی رایگان از خدمات درمانی را خواهید داشت.

بنابراین هزینه درمانی برندگان لاتاری همانند سایر شهروندان آمریکایی است، اگر تحت پوشش بیمه های عمومی یا خصوصی باشید، هزینه خدمات درمانی می‌تواند رایگان هم باشد. اما بر خلاف تصویر برخی، دولت آمریکا هیچ وظیفه اضافه‌ای در قبال برندگان لاتاری ندارد و موظف نیست که به آن‌ها خدمات پزشکی رایگان ارائه کند.

مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری برای زندگی در آمریکا

فقط برنده شدن در لاتاری برای مهاجرت به آمریکا کافی نیست. اگر از برندگان خوش شانس لاتاری هستید، باید بدانید که برای ورود به کشور آمریکا، نیاز به دریافت ویزای لاتاری دارید.

یک برنده لاتاری برای دریافت ویزا، باید مراحل زیر را پشت سر بگذراند :

  • تکمیل فرم برندگان لاتاری (فرم DS-260)
  • تکمیل واکسیناسیون و دریافت کارت واکسن معتبر
  • دریافت نامه دعوت به مصاحبه برندگان لاتاری
  • انجام معاینات و آزمایشات پزشکی در نزد پزشک معتمد سفارت آمریکا (در خارج از ایران)
  • حضور در سفارت آمریکا و انجام مصاحبه با افسر صدور ویزا

گفتنی است، از آنجا که آمریکا با ایران روابط دیپلماتیک ندارد. برندگان لاتاری باید به منظور انجام برخی از کارهای ویزا (همچون مرحله مدیکال و مصاحبه در سفارت) به یکی از کشورهای ترکیه، ارمنستان یا امارات مراجعه کنند.

در مورد زبان مصاحبه در سفارت آمریکا جای نگرانی نیست. چرا که مصاحبه برندگان لاتاری در این سفارت‌ها به زبان فارسی انجام می‌شود، ولی باید توجه کنید که مصاحبه در سفارت آمریکا، یکی از مهم‌ترین مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری است.

اگر در هنگام مراجعه به سفارت آمریکا، مدارک کافی همراه نداشته باشید، روند صدور ویزای شما با تاخیر مواجه می‌شود. اتلاف زمان در پرونده برندگان لاتاری، بسیار موضوع خطرناکی است.

یک برنده لاتاری مدت بسیار محدودی (حدود یکسال و چهار ماه) برای دریافت ویزا مهلت دارد و اگر نتواند در این مدت ویزای خود را دریافت کند، شانس خود را برای زندگی در آمریکا از دست خواهد داد.

برندگان لاتاری چه کار کنند؟

برندگان لاتاری جز آن دسته از مهاجرانی هستند که قبل از انتخاب شدن در لاتاری، هیچ برنامه خاصی برای مهاجرت نداشته‌اند. بنابراین وقتی در زمان اعلام نتایج لاتاری متوجه می‌شوند که یک موقعیت عالی برای مهاجرت به آمریکا دارند، بسیار سر در گم و نگران می‌شوند.

 

ارمنستان, اقامت, ایران

از آنجا که یک برنده لاتاری، مدت زمان کمی برای انجام مراحل دریافت ویزا دارد، برخی سودجوها از بی اطلاعی و آماده نبودن این افراد سو استفاده می‌کنند و آن‌ها را به شیوه‌های متفاوت فریب می‌دهند. در نتیجه اولین و مهم‌ترین کاری که یک برنده لاتاری باید انجام دهد، افزایش دانش مهاجرتی خود و دریافت اطلاعات کافی از سایت‌های معتبر است.

سایت layzero.ir یک دانش نامه مهاجرتی است که اطلاعات مهاجرتی را بدون بزرگنمایی و به صورت رایگان در اختیار عموم مردم قرار می‌دهد. به همه برندگان لاتاری توصیه می‌کنیم تا قبل از انجام هرگونه اقدامی مقالات سایت لایزرو را مطالعه کنند و با افزایش دانش مهاجرتی خود، در دام فریبکاران نیافتند.

سخن پایانی

در این مطلب به یکی از نگرانی‌های اصلی برندگان لاتاری پاسخ دادیم و بیان کردیم که در آمریکا هزینه های پزشکی برای این مهاجران به چه شکل است. علاوه بر این در این مقاله راهنمایی‌های مختصری نیز به برندگان لاتاری ارائه شد.

اگر از برندگان خوش شانس لاتاری هستید، باید بدانید که فقط نیمی از مسیر مهاجرت به آمریکا را طی کرده‌اید و برای ورود به آمریکا، نیاز به انجام مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری دارید.

اگر نتوانید این مراحل را به درستی انجام دهید، شانس بزرگ خود را از دست خواهید داد و نمی‌توانید وارد آمریکا شوید. حتما راهنمایی‌های ارائه شده در این مقاله را بخوانید و برای کسب اطلاعات مهاجرتی از منابع معتبر معرفی شده در این مطلب استفاده کنید. برای همه شما برندگان لاتاری، یک زندگی با آرامش و به دور از نگرانی آرزومندیم.

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.