علمی و پزشکیکسب و کار

بازگرداندن حیوان عقیم شده به محل زندگی سابق او

در این روش نیز در سطح هورمونهای جنسی حیوان تفاوتی به وجود نمیآید و تنها از تولد ناخواسته جلوگیری میشود. همینطور در برخی کشورها از سوپرلورین برای خنثی کردن هورمون جنسی در سگ نر به مدت یک سال استفاده میشود. بررسی ها و پروتکل های قبل و بعد از جراحی برای ایمن نگه داشتن حیوان خانگی شما تا حد امکان استفاده می شود. در واقع سگ تا حدودی هنوز میل جنسی خود را حفظ خواهد کرد. رفتار جنسی گربه ها در گربه ماده در دوره باروری بی تردید اتفاق می افتد. جواد علیخانی ادامه داد: هرچه سن عقیم سازی سگ ها کمتر باشد مزایای آن بیشتر است از این رو پیشنهاد می شود سگ های ماده پیش از آغاز دوران فحلی (بلوغ جنسی) عقیم شوند. آمارها نشان می دهد که عقیم سازی سگ ماده قبل از30 ماهگی تا حدودی مانع از بروز سرطان پستان در او می شود و حتی اگر این عمل قبل از بلوغ روی اون صورت بگیرد احتمال خطر ابتلاء بیشتر هم کاهش پیدا می کند. اما به گفته دامپزشکان بین این سه زمان مناسبترین آنها، در همان 5 تا 8 ماهگی حیوان است که هنوز آثار بلوغ در او دیده نشده است.

و این مدت زمان به سن، اندازه، جنسیت، وضعیت و قوانین بیمارستان بستگی دارد. بعد از گذراندن این دوره حیون شما به فعالیت روزانه خود باز میگرده. از طرف دیگر در مورد ماده ها حیوان رفتار هایی انجام می دهد (به خصوص در دوره فحلی) که واقعا صاحب خود را خسته می کند. شهرداری تهران تصمیم گرفت محیطی را در اختیار فعالان و حامیان حقوق حیوانات قرار دهد تا خود آن ها با روش های مناسب و به دور از خشونت دست به جمع آوری سگ های بدون صاحب و کنترل جمعیتی آنها بزنند. این در حالی است که تمایل به شخصی سازی هر چیز که در مالکیت انسان است و یا تغییر آن به هر نحو که مورد پسند مالک باشد، امری توجیه شده در افکار عمومی است، سودهای بسیاری از ارائه خدماتی غیر قابل تصور نظیر جراحی تارهای صوتی حیوانات و یا اعمال جراحی زیبایی و عقیم سازی بر روی آنها، به قیمت آزار آنها و تضییع حقوق طبیعی شأن، به جیب مافیای این صنعت میرود.

بازگرداندن حیوان عقیم شده به محل زندگی سابق او از مهاجرت حیوانات بی سر پناه دیگر به آن منطقه میكاهد. عقیم سازی می تواند به تغییر رفتار ناخواسته از سگ و گربه کمک کند. حیوان خانگی شما در غیر این صورت سالم است و شرایط دیگری ندارد که بتواند عوارض ایجاد کند. با این کار عوارض دوره تناسلی و خونریزی در سگهای ماده از بین میرود. احتمال تومور دستگاه تناسلی کاهش مییابد. احتمال سرطان تخمدان و عفونت رحم نیز در این روش کاهش پیدا میکند. همیشه این موضوع خطرناک نیست اما احتمال عفونت در سینه یا رحم را افزایش میدهد. در این روش نیز سگ برای همیشه عقیم میشود و بیضه نیز کوچک خواهد شد. این نارضایتی ها به حدی پیش می رفت که اعتراضات و تجمعات در مقابل ساختمان سازمان محیط زیست و شهرداری ها شکل گرفت؛ تا اینکه مدیران شهری برای اینکه موضوع سگ کشی را برای همیشه پایان دهند راهکاری ارائه دادند تا جمع آوری سگ ها راحت تر و بدون حاشیه صورت بگیرد. به گزارش ایسنا، حبیب میکائیلی با اشاره به زنده گیری ۸ هزار و ۴۴۷ قلاده سگ از ابتدای امسال تا دی ماه امسال، بیان کرد: از ابتدای مهر تا پایان دی ۲ هزار و ۸۳۲ قلاده سگ زنده گیری شده است.

دکتر بنیامین هارت از دانشگاه دیویس کالیفرنیا ، با حمایت بنیاد بهداشت و درمان سگهای آمریکایی برای یک دهه است که در حال بررسی اثرات عقیم سازی سگ ها است. در عین حال انرژی مورد نیاز او حدود 30 ٪ کاهش مییابد. عقیم سازی سگ بهترین راه برای کاهش جمعیت حیوانات ناخواسته است. احتمال سرطان سینه کاهش پیدا خواهد کرد. این دلایل را با هم مرور خواهیم کرد. در هر صورت اینکه پایان راه مبارزه با گربههای ولگرد تهران چه مقصدی دارد همچنان در ابهام است. این دامپزشک در پاسخ به این سوال که آماری از سگ های بی صاحب وجود دارد؟ از یکی از کارکنان می پرسم این خودرو برای چه کاری در این مجموعه مستقر است، که در پاسخ می گوید: «اتاق عمل و جراحی سگ هاست.» تصمیم می گیرم گزارشم را از این اتاق عمل سیار شروع کنم و به داخل آن می روم. با هماهنگی قبلی با مسئولان در آهنی این مجموعه را باز می کنم، وارد محل نگهداری سگ های بدون صاحب می شوم و با مجموعه بزرگ با انبوهی از سگ ها روبه رو می شوم؛ برخی از این سگ ها به سمتم می آیند کمی در کنارم قدم می زنند خوب که مطمئن می شوند خبری از غذا نیست راهشان را کج می کنند می روند؛ در محوطه این مجموعه کامیونی را که روی آن یک کانکس نصب شده، مشاهده می کنم.

منبع: کلینیک دامپزشکی خوب در تهران