عمومیکسب و کار

آنتی ویروس کسپرسکی (KasperSky)

از دست دادن کمتر از 0.5%  بد افزار های جدید در برخی تستها

کسپرسکی اینترنت سکیوریتی 2021 محصول امنیتی است که علاوه بر ضد بد افزار قدرتمند، شامل  مرورگر سختگیرانه ای برای بانکداری و خریدهای آنلاین است. همینطور دارای حفاظت وب کم و امکانات حفاظت از حریم شخصی است. مانند اکثر محصولات میان رده، دارای دیوار آتش و کنترل والدین است. همچنین یکی از مزیتهای خوبی که کسپرسکی اینترنت سکیوریتی 2021  دارد این است که اثرات سیستمی کمی در زمان اسکن دارد و سرعت سیستم را کاهش نمیدهد.

خرید آنتی ویروس نود 32 با تخفیف نرخ  شناسایی بد افزار ها در کسپرسکی اینترنت سکیوریتی بر روی ویندوز 8 بهتر از ویندوز 7 بوده است، هر چند سازمانهای مستقلی همچون AV-TEST و AV-comparatives در اغلب آزمایشات خود نرخ شناسایی بد افزار در بسته های امنیتی کسپرسکی را 100% و یا نزدیک به 100% اعلام کرده اند. شرکت کسپرسکی در بسته امنیتی Kaspersky Internet Security، ویژگیهایی همچون: مدیریت پسورد ، تکه کننده فایل، پاکسازی ویندوز، رمزنگاری اطلاعات و قابلیت بک آپ گیری اتوماتیک را قرار نداده و این ویژگیها را در کاملترین بسته امنیتی خود یعنی  Kaspersky Total Security گنجانیده است. این در حالی است که برخی شرکتهای رقیب همین امکانات را در بسته اینترنت سکیوریتی خود نیز قرار داده اند.

فعال سازی لایسنس نود 32: موتور بدافزار کسپرسکی، هم حافظه در حال اجرای سیستم را برای بد افزار های شناخته شده بررسی میکند و هم رفتار کدهای ناشناخته را برای شناسایی فعالیت های مخرب تحلیل میکند. دیتابیس نرم افزار و نمایه  ها مرتبا به روز رسانی میشوند و حتی گاهی هر 15 یا 20 دقیقه یک بار عمل به روز رسانی انجام میشود.

کسپرسکی اینترنت سکیوریتی فاقد دکمه اسکن فوری در صفحه اصلی نرم افزار است و شما برای انجام عمل اسکن فوری میباست در ابتدا وارد پنجره اسکن شده و بعد، از آنجا نوع اسکن را انتخاب نمایید. این در حالیست که  اکثر رقبا دکمه اسکن فوری را در همان پنجره اصلی نرم افزارشان قرار داده اند.  در اسکن فوری یا Quick Scan یک اسکن سریع از آبجکتهایی که در هنگام بالا آمدن ویندوز لود میشوند انجام میشود. این نوع اسکن زمان زیادی نمیبرد زیرا فقط بخشهای مهم سیستمی اسکن میشوند.

همچنین از طریق گزینه Selective Scan شما میتوانید فایلی خاص و یا یک پوشه خاص را اسکن کنید.

از طریق External Device Scan نیز میتوانید دستگاه هایی که به سیستم وصل شده اند مانند هارد اکسترنال و یا فلش متصل به سیستم را اسکن نمود.

همچنین میتوانید کسپرسکی اینترنت سکیوریتی 2021 را برای عملیات اسکن زمانبندی کنید تا عمل اسکن در زمانهایی که سیستم مشغول نیست انجام شود. شما میتوانید کسپرسکی اینترنت سکیوریتی 2021 را جهت انجام  اسکن سریع یا کامل به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه، یا فقط یک روز از هفته یا آخر  هفته، تنظیم کنید.

برای ارزیابی عملکرد امنیتی کسپرسکی اینترنت سکیوریتی از نتیجه آزمایشات سازمان مستقل آلمانی AV-TEST و همچنین سازمان مستقل اتریشی Av-comparatives استفاده کردیم. در ماه اکتبر تستی بر روی محصول Kaspersky Internet Security انجام شد که در این آزمایش، 100درصد بدافزارهای شایع را شناسایی کرد که بیشتر از متوسط صنعتی است. برنامه همچنین 100 درصد بد افزار های جدید را نیز شناسایی کرد که بالاتر از میانگین صنعتی ِ 96 درصد است. در تست جوئن سال 2021 توسط آزمایشگاه AV-Comparatives اتریش، رتبه شناسایی کسپرسکی اینترنت سکیوریتی 99.8 درصد بوده که به صورت گرد شده 100 درصد در نظر گرفته میشود.

در تست شناسایی  غلط (False Positives) توسط آزمایشگاه AV-Comparatives در آگوست و سپتامبر 2021 هیچگونه شناسایی غلطی توسط کسپرسکی ثبت نشده است، این یعنی اینکه وقتی کسپرسکی میگوید مشکلی وجود دارد پس واقعا یک مشکلی هست. این در حالی است که برخی دیگر از آنتی ویروسها مانند Avast شناسایی  غلط بالایی دارند و این بدین معناست که به هشدارهایی که توسط اینگونه آنتی ویروسها صادر نمیشود نمیتوان اطمینان بالایی داشت.

محصولات ضد ویروس کسپرسکی تنها محصولاتی هستند که مشخصا برای جلوگیری از بد افزار ها جهت دسترسی به وب کم طراحی شده است و در زمان استفاده شدن از وب کم به شما اطلاع میدهد.

اگر به صورت آنلاین خرید میکنید یا از درگاه بانک استفاده میکنید، مرورگر سخت گیر پول امن کسپرسکی (Kaspersky SafeMoney) یک ضرورت برای تجارت انلاین شماست. همچنین یک صفحه کلید مجازی خیلی خوب وجود دارد که تمام کلیدهای فشرده شده را کدگذاری میکند تا از دزدیده شدن اطلاعات کارت اعتباری و یا اطلاعات پسورد شما توسط کیلاگرها جلوگیری شود.

کسپرسکی اینترنت سکیوریتی 2021 یک اسکنر آسیب پذیری برای تشخیص ضعف در سایر برنامه های در حال اجرا در کامپیوتر دارد که 23 نقطه ضعف را در دستگاه  تست ما یافت که بیشتر در اینترنت اکسپلورر و ادوبی فلش پلیر بوده است. کسپرسکی اینترنت سکیوریتی 2021 میتواند تنظیمات مرورگر شما را نیز بررسی کند و موارد خطرناکی مثل یک ActiveX  بدون هویت را بیابد.

پاک کننده حریم شخصی (Privacy Cleaner) در کسپرسکی یک سر و گردن از سایر رقبا بالاتر است. کسپرسکی اینترنت سکیوریتی 2021، کوکی ها، لاگها و فایل های دانلود شده اخیر و سایر مواردی که ممکن است به حریم خصوصی شما تعرضی شود و یا هویت شما فاش بشود را جستجو میکند. زمانی که اسکن به پایان رسید برنامه به شما این امکان را میدهد که مواردی که میخواهید را پاک کنید. کسپرسکی اینترنت سکیوریتی 2021 ابزاری را نیز برای مقابله با باج افزار ها اضافه کرده است زیرا به تازگی باج افزار هایی در محیط اینترنت انتشار یافته و برای کاربران زیادی در سراسر دنیا مشکلات زیادی درست کرده است. این باج افزارها همانطور که از نامشان پیداست کارشان باج گیری از قربانیان نگون بخت است!!! این باج افزارها  معمولا بعد از ورود به سیستم قربانی، فایل های مهم کاربر را شناسایی و کدگذاری میکنند به نحوی که دیگر امکان باز کردن فایل مذبور وجود نخواهد داشت تا زمانیکه قربانی پولی را به عنوان باج به ناشر باج افزار پرداخت کند.

آنتی ویروس, آنتی ویروس kaspersky رایگان, آنتی ویروس کسپرسکی چیست

در پایان، کنترل والدین کسپرسکی اینترنت سکیوریتی 2021 میتواند فرزندان شما را از محتواهای مورد دار در اینترنت حفاظت کند و  سایت های مورد نظر را مسدود کند. کنترل والدین کسپرسکی نشان میدهد که بچه ها در چه جاهایی بوده اند و دسترسی آنها به برنامه های خاص مثل یک بازی بخصوص را میتوان مسدود کرد. همه چیز را میتوانید در قسمت schedule زمانبندی و تنظیم کنید و اعمال نفوذ داشته باشید.

کسپرسکی اینترنت سکیوریتی میتواند با جستجوی ایرادات موجود در تنظیمات ویندوز، مشکل یابی کرده و خرابی هایی که ممکن است بر اثر آسیب های مخرب ناشی از بدافزارها، باعث کند شدن رایانه شده باشد را برطرف کند. برای مثال میتواند بررسی کند که آیا درایوی برای اجرای خودکار فایلی خاص تنظیم شده است یا اینکه  زمان خاتمه سرویسی تغییر کرده است یا خیر.

بیشتر شرکت های تولید کننده آنتی ویروس، دیسک نجات رایگان با قابلیت دانلود ارائه میدهند که میتواند سیستم را بعد از هجوم بدافزار ها تعمیر کند ولی معمولا این برنامه برای یافتن و استفاده کمی مشکل است. کسپرسکی اینترنت سکیوریتی 2021 کاری میکند تا ساخت و استفاده از این دیسک نجات آسان باشد، با لینکی به یکی از صفحات سایت کسپرسکی که دستورالعمل های دقیق چگونگی دانلود و نحوه ساخت دیسک نجات بر روی یک حافظه ی USB و یا یک دیسک نوری را در خود دارد.

بخش Tools  یا ابزارهای کسپرسکی اینترنت سکیوریتی 2021 توجه ویژه ای به منابع سیستمی دارد و شامل نمودار حرارت برای CPU و میزان استفاده از دیسک ذخیره سازی و حافظه است که میتواند مشکلات مربوط به کارایی و آلودگی را پیدا و حل کند. همچنین دارای مانیتورینگ شبکه برای دانلود و آپلود بوده و لیستی از حملات خنثی شده در ماه گذشته را دارد.

همانند سایر آنتی ویروس هایی که بررسی کردیم، کسپرسکی اینترنت سکیوریتی 2021 را نیز بر روی لپ تاپ ASUS X555LA با سی پی یو Intel Core i3  ، 6 گیگ رم و 36 گیگابایت فایل در یک هارد 500 گیگا بایتی تست کردیم. با برنامه ی نصب شده کسپرسکی اینترنت سکیوریتی 2021 که البته در حال اسکن نبوده ، تست OpenOffice در 6 دقیقه و 54 ثانیه انجام شد.(تست شامل تطبیق 20،000 نام و آدرس در یک پایگاه داده). این زمان فقط 6 ثانیه طولانی تر از تست انجام شده قبل از نصب برنامه کسپرسکی اینترنت سکیوریتی 2021 بوده است. این نشان دهنده آن است که نصب بودن کسپرسکی اینترنت سکیوریتی 2021 تاثیر خاصی بر روی سرعت سیستم نمیگذارد.

اسکن کامل اولیه کسپرسکی اینترنت سکیوریتی که تمام فایل های کامپیوتر را برای ارجاعات بعدی ایندکس میکند 2ساعت و 35 دقیقه به طول انجامید. این در حالی است که اسکن های کامل بعدی فقط 19 دقیقه و 2 ثانیه زمان برد که در حد وسط زمان اسکن محصولات مشابه است.

جدول اثرات سیستمی؛ کمتر بهتر است

کسپرسکی اینترنت سکیوریتی، اسکن سریع را در بخشهای اصلی سیستم  و اجزاء برنامه ها اسکن میکند مانند فایل های .sys, .dll , .exe این اسکن فقط در زمان 1 دقیقه و 21 ثانیه انجام شد. این اسکنر در پس زمینه کار میکند بنابراین شما میتوانید در زمان انجام اسکن از کامپیوتر خود استفاده کنید.

در زمان اسکن کامل، تست OpenOffice در زمان 8 دقیقه و 34 ثانیه انجام شد که 1 دقیقه و 40 ثانیه طولانی تر از قبل از اجرای اسکن کامل بوده است که نشان میدهد اسکن کامل، تاثیر کمی بر روی کارایی سیستم گذاشته است.

در زمان اسکن سریع، تست OpenOffice در 7 دقیقه و 36 ثانیه انجام شد که 46 ثانیه طولانی تر از قبل از اجرای اسکن بوده است و در واقع 12 درصد بار اضافی  تولید کرده است که آمار خوبی محسوب میشود و نشان میدهد اسکن سریع نیز تاثیر کمی بر روی کارایی سیستم گذاشته است.

در صفحه اصلی Kaspersky Internet Security 2021  در بخش بالا، تصویر یک مانیتور در فضایی سبز رنگ با چک مارک وجود دارد که به معنی خوب بودن اوضاع است. آیکون های بزرگی برای اسکن، به روز رسانی، پول امن و کنترل والدین وجود دارد. در همان فضای بالا گزینه ای با عنوانDetails  وجود دارد که با کلیک بر روی آن مواردی همچون، وضعیت لایسنس برنامه، تهدیدات اخیر، وضعیت به روز رسانی ها و وضعیت کامپوننتهای در حال اجرا را نمایش میدهد.

Additional Tools  شما را به قسمت ابزارهای اضافی میبرد که شامل مواردی چون حفظ حریم شخصی (Privacy Protection) و حالت برنامه های امن (Trusted Applications mode) است. میتوانید تنظیمات  برنامه را چک کرده و به قسمت کمک رسانی کسپرسکی (Kaspersky’s help desk) وصل شوید. همچنین لینکی برای خرید محصولات مختلف کسپرسکی وجود دارد و خوشبختانه برنامه باگی برای تمدید اتوماتیک لایسنس هم ندارد. در همه صفحات هم تعداد روزهای باقیمانده از لایسنس آنتی ویروس، در گوشه پایین سمت راست نشان داده میشود.

آیکون مدیریت کنسول، شما را به حساب MyKaspersky در وبسایت Kaspersky میبرد. در آنجا میتوانید  ببینید که چه دستگاه هایی پوشش داده میشود و جزئیات  لایسنس کنونی و فرصت خریدهای دیگر نیز موجود است. حفاظت ابری کسپرسکی (Kaspersky’s Cloud Protection) ، برای به روز رسانی فوری تعاریف بدافزارها، شما را به شبکه ی امنیتی آنلاین کسپرسکی متصل میکند. ولی برای شرکت کردن در آن باید اجازه دهید تا کسپرسکی اطلاعاتی را درباره سیستم شما جمع آوری کند.

بعد از دانلود آخرین نسخه Kaspersky Internet Security یک فایل 165 مگابایتی را بر روی سیستم خود نصب کردیم و لایسنس نرم افزار را وارد و حدود 20 ثانیه صبر کردیم تا از طرف سرورهای شرکت کسپرسکی تایید شود.

طی عملیات نصب، برنامه یک به روز رسانی 11 دقیقه ای را اجرا کرد و شروع به اسکن خودکار هارد نمود. زمان کل راه اندازی از شروع تا پایان 16 دقیقه و 24 ثانیه است که در مقایسه با سایر رقبا خوب بوده است. حتی برخی از رقبای کسپرسکی ساعت ها زمان برای راه اندازی اولیه صرف کرده اند زیرا بر اجرای اسکن کامل قبل از تکمیل فرآیند نصب تاکید دارند که امری وقت گیر و رنج آور است ولی کسپرسکی در اقدامی منطقی، اسکن را به بعد از تکمیل فرآیند نصب موکول کرده تا عملیات نصب در سریعترین زمان ممکن به پایان برسد.

کسپرسکی اینترنت سکیوریتی 2021  علاوه بر آنتی ویروس و ضد بدافزار بسیار عالی، ویژگی های خوبی نیز برای حفاظت از وب کم ، مرورگر امن برای خرید و بانکداری آنلاین و بسیاری از ویژگی های امنیتی دیگر برای ایمن سازی هویت شما دارد. کسپرسکی اینترنت سکیوریتی 2021 میتواند سیستم را با کمترین اثرات سیستمی و بدون افت سرعت اسکن سریع کند.

کسپرسکی اینترنت سکیوریتی 2021  به خوبی از بد افزار های شناخته شده جلوگیری میکند و هیچ وقت به اشتباه فایل سالمی را آلوده اعلام نکرد. این در حالی است که برخی از رقبای کسپرسکی فایلهای سالم و بدون مورد را به اشتباه آلوده تشخیص میدهند و باعث سردرگمی و به دردسر انداختن کاربران خود میشوند

منبع : مینود