فرهنگ و هنر

افتتاح ۸ پروژه گردشگری سمنان در هفته دولت/ وعده جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات میراث فرهنگی تا آخر شهریور

افتتاح ۸ پروژه گردشگری سمنان در هفته دولت/ وعده جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات میراث فرهنگی تا آخر شهریور

مجله سلامتی ایران/سمنان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از بهره‌برداری از هشت پروژه گردشگری این استان همزمان با هفته دولت خبر داد.

بهمن اخلاقی ۳۱ مردادماه در نشست با اصحاب رسانه این استان اظهار کرد: علاوه بر این هشت پروژه گردشگری، همزمان با هفته دولت دو فروشگاه صنایع دستی در سمنان و گرمسار نیز افتتح می شود.

وی ادامه داد: در هفته دولت امسال با حضور مسوولان استان ۶ اقامتگاه بوم‌گردی و دو واحد پذیرایی بین راهی در حوزه گردشگری این استان افتتاح خواهد شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از واگذاری ۱۰ بنای تاریخی این استان به بخش خصوصی خبر داد و تصریح کرد: سه پروژه‌ها از این پروژه‌های واگذار شده، در سال جاری به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شدند.

وی با اشاره به تعدد پروژه ها در حوزه‌های سه‌گانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اضافه کرد: در حال حاضر ۳۳ پروژه گردشگری در حال ساخت است که با بهره برداری این پروژه ها زمینه اشتغال برای ۱۵۰۰ نفر در استان سمنان فراهم می شود و ۱۴۹۰ به ظرفیت اقامتی استان افزوده خواهد شد.

 اخلاقی با اشاره به برخی از مهمترین اقدامات این اداره کل گفت: ۱۶ مورد موافقت اصولی برای ایجاد تأسیسات گردشگری صادر شده است که با اجرای این پروژه‌ها پیش‌بینی اشتغال برای ۳۴۱ نفر فراهم می‌شود.

وی افزود: در استان سمنان دو پایگاه تاریخی سمنان و پایگاه بسطام و خرقان به صورت مجزا مشغول به فعالیت اند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با بیان اینکه یکی از چالش های این اداره کل کمبود نیرو و کارشناس است،گفت: کمبود نیروی کارشناسی در بدنه اداره کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی موجب پایین امدن سرعت کار ها شده است اما در کیفبت آن تاثیزی گذاشته و قطعا با جذب نیروهای جدید به توان این اداره کل افزوده خواهد شد.

اخلاقی در پاسخ به پرسشی در ارتباط با جذب کمتر از ۴۰ درصدی اعتبارات امسال این اداره کل، از عقد قرارداد برای همه پروژه‌های این اداره کل خبر داد و گفت: تا پایان سال مالی و پایان شهریورماه ۱۰۰ درصد اعتبارات تخصیصی به اداره کل جذب خواهد شد. ضمن اینکه آمادگی میراث فرهنگی استان برای جذب اعتبارات دیگر دستگاه ها اعلام شده است.

وی ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی استان آمادگی دارد اعتبارات هر کدام از دستگاه‌های اجرایی استان که امکان جذب اعتبارات خود را ندارند، را جذب کند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان سمنان نبود چارت اداری در برخی بخش‌ها را از مشکلات میراث فرهنگی در استان برشمرد و اظهار کرد: کمبود نیروی انسانی سبب شده که از برخی نیروها در چند پست استفاده شود.

انتهای پیام