استان ها

استان سمنان، دهکده جهانی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است

تبلیغات, گردشگری, مشاور

به گزارش خبرگزاری مجله سلامتی ایران استان سمنان، طاهره قیومی در سفر به استان سمنان در روز یکشنبه 5 شهریورماه 1402 گفت: در استان سمنان هر شهر و روستا با توجه به اقلیم خود میراث فرهنگی، جاذبه گردشگری و صنایع‌دستی خاصی دارد و تنوع این جاذبه‌ها و ظرفیت‌ها آن‌قدر زیاد است که می‌توان این استان را دهکده جهانی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نام داد.

مشاور و مسئول پیگیری‌های ویژه وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: با توجه به اینکه این استان استانی کویری و دارای وسعت زیادی است، باید از ظرفیت گردشگری کویر این استان برای رصد ستارگان، بوم گردی، شترسواری و از ظرفیت کوهستانی برای تله کابین استفاده کرد.

طاهره قیومی گفت: با توجه به اینکه استان سمنان در مسیر عبور مسافران به مشهد مقدس است، نیاز به تبلیغات مناسب است تا مسافران این استان را به‌عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند.

در این سفر یک‌روزه، مشاور و مسئول پیگیری‌های ویژه وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از کاروانسرای شاه‌عباسی ایوانکی، تأسیسات گردشگری شهرستان گرمسار، پروژه مجتمع سرخه، روستای تاریخی بیابانک، پروژه بازارچه صنایع‌دستی شهرستان سمنان و پروژه موزه بزرگ سمنان بازدید کرد.

۴۶