فرهنگ و هنر

«اشکواره حسینی» فرصت طلایی برای انتقال قیام عاشورا به آیندگان است

«اشکواره حسینی» فرصت طلایی برای انتقال قیام عاشورا به آیندگان است

مجله سلامتی ایران/مازندران مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، برگزاری اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی را یک فرصت طلایی برای همه هنرمندان و فعالان بخش فرهنگی و هنری کشور برای خلق هنرنمایی درانتقال درست مفاهیم و تاثیرپذیری آیندگان از قیام عاشورا اعلام کرد.

احسان آهنگر پنجشنبه شب درآیین اختتامیه هفتمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی درشهرستان آمل گفت: ترویج فرهنگ حسینی با توجه به هجمه‌هایی که علیه دین و مذهب در جامعه در حال رخ دادن است، برگزاری برنامه های جامعی همچون اشکواره فرهنگی هنری حسینی می‌تواند اطلاعات مفید به مخاطب بدهد.

وی افزود: اشکواره فرهنگی هنری حسینی درواقع یک فرصت و بهانه‌ای برای هنرمندان است که درابعاد مختلف، حماسه ماندگارو تاریخی عاشورا و قیام اباعبدالله را بیان و برای آیندگان تببین کنند.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه نقشی که رسانه‌ها وحوزه فرهنگ و هنر در ترویج وحفظ واشاعه فرهنگ دارند، برکسی پوشیده نیست و همواره در طول تاریخ تاثیرگذاری خودش را داشته است، تصریح کرد: استفاده از ابزار هنر در زنده نگه داشتن قیام عاشورا درهمه ۱۴ قرن گذشته با زبان شعر، تعزیه، داستان ، نقالی و در دهه‌های اخیر ساخت فیلم وسریال کاملا مشهود و شاخص بوده است.

آهنگر ادامه داد: زبان هنر، زبان احساس وساده‌ترین وتاثیرگذارترین روش برای ترویج فرهنگ ناب عاشورا برای همه نسل‌ها بوده است.

به گزارش مجله سلامتی ایران، پرونده هفتمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی پس از یک هفته اکران برنامه های منتخب هیات داوران درسطح شهرهای مازندران، پنجشنبه شب با تجلیل از نفرات برتر این اشکواره با حضور مسئولان کشوری واستانی درشهرستان آمل بسته شد.

برای هفتمین دوره این اشکواره ملی، ۲۱۰۰ هنرمندان وفعالان بخش فرهنگ وهنر از استان‌های مختلف ایران وکشورهای عراق، کویت وبحرین درمجموع بیش از ۶۷۰۰ اثر در بخش‌های «شعر، عکس، کودک ونوجوان، داستان کوتاه، رسانه و تئاتر خیابانی» به دبیرخانه دائمی این اشکواره درشهرستان آمل ارسال کرده بودند.

انتهای پیام