ورزشی

اشک‌های رنگرز پس‌از طلای سنگین‌وزن؛ تاج‌گذاری میرزازاده با شکست رضا کایالپ

ترکیه, خانواده, شیر

حسن رنگرز شایستگی کشتی گیر ایران بعد از کسب مدال طلای جهانی را تمجید کرد.

به گزارش مجله سلامتی ایران، در دیدار فینال وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی ۲۰۲۳ جهان در بلگراد، امین میرزازاده در مصافی که تکرار فینال سال گذشته بود، برابر رضا کایالپ کشتی گیر نامدار ترکیه و دارنده ۱۲ مدال جهان و المپیک قرار گرفت و موفق شد با پیروزی در این رقابت مدال طلای مسابقات جهانی را کسب کند.

حسن رنگرز سرمربی کشتی فرنگی پس از این نبرد در حالی که از خوشحالی اشک می ریخت، گفت: کشتی عالی انجام شد. امشب میرزازاده تاج گذاری کرد. او توانست یکی از اسطوره‌های کشتی جهان را شکست دهد. پیروزی ملی پوش ایران با شایستگی بود. میرزازاده خاک اول را نشست اما ملی پوش ایران امتیاز نداد. در خاک دوم باید زودتر پوئن اخطار داده می‌شد و داور کم لطفی کرد. در کشتی دنیا زمانی که یک بار فرصت می دهند که حریف در خاک بنشیند باید فرصت دوم را به حریف بدهید اما این کار را نکردند و هر دو اخطار به میرزازاده داده شد.

او ادامه داد: امین باشایستگی در یک صحنه در فیتو دفاع کرد. واقعا دفاع او مقابل دستهای پرقدرت کایالپ شایستگی کشتی گیر ایرانی را نشان می داد. به این شیر بچه بختیاری، خانواده او و مردم ایران تبریک می گویم.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب ورزشی

با داشتن علاقه‌ی عمیق به ورزش و تجربه در زمینه‌ی نوشتن ورزشی، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی تحلیل‌ها و نقد‌های دقیق و جذاب درباره‌ی تیم‌ها، بازیکنان و رویدادهای ورزشی می‌پردازم. همراهی با من را بپذیرید و دنیای ورزش را از زوایای جدیدی بشناسید.