علمی و پزشکیکسب و کار

آیا سفید کردن دندان یا بلیچینگ نیاز به مراقبت خاصی دارد؟

آیا سفید کردن یا بلیچینگ دندان نیاز به مراقبت دارد؟

کلیه خدمات زیبایی، ترمیمی و دندانپزشکی برای حفظ و حفظ زیبایی نیاز به مراقبت دارند و اکثر آنها نیاز به کار پیچیده ای ندارند و با رعایت نکات ساده قابل انجام هستند.

بلیچینگ دندان معمولا یک روش کوتاه مدت است و اثرات آن معمولا تا 6 ماه ادامه دارد. اما اگر در رعایت نکات مراقبتی بی دقتی کنید، نتیجه و ماندگاری رضایت بخشی نخواهید داشت.

بنابراین می توان گفت که بین خدمات سفید کننده و طول عمر آن رابطه مستقیمی وجود دارد و اگر می خواهید دندان های خود را برای مدت طولانی سفید نگه دارید، به شما توصیه می کنیم که از دندان های خود به خوبی مراقبت کنید.

مراقبت های بعد از سفید کردن دندان در 24 ساعت اول

24 تا 48 ساعت اول پس از سفید کردن، بحرانی‌ترین دوره برای نتایج درمان است، بنابراین به بیماران توصیه می‌شود این نکات ساده را رعایت کنند تا بهترین نتیجه را از سفید کردن دندان بگیرند.

از خوردن غذاها و نوشیدنی های رنگی خودداری کنید

در این دوران از مصرف نوشیدنی های رنگی و غذاهایی مانند چای، قهوه، شکلات، شراب قرمز خودداری کنید.

از غذاهای خاص خودداری کنید

برخی از مواد غذایی مانند گوشت قرمز، شکلات، بلوز، سس سویا و غیره می توانند باعث ایجاد لکه های تیره روی دندان ها شوند و باید در 24 تا 48 ساعت اول پس از بلیچینگ از مصرف آنها خودداری شود.

از سیگار کشیدن خودداری کنید

استعمال دخانیات تاثیر بسیار بدی روی رنگ دندان ها دارد و این تاثیر زمانی بیشتر می شود که فرد در حال سفید کردن دندان های خود است، بنابراین توصیه می شود به خصوص در 24 ساعت اول پس از عمل از کشیدن سیگار خودداری کند.

از استفاده از دهانشویه و خمیردندان رنگی خودداری کنید

استفاده از دهانشویه ها و خمیردندان های رنگی (قرمز، آبی و …) تا 24 ساعت پس از استفاده مجاز نمی باشد زیرا امکان تغییر رنگ دندان در این مواد وجود دارد.

دهان را با آب نمک گرم بشویید

برای جلوگیری از التهاب لثه و دندان توصیه می شود بلافاصله پس از بلیچینگ، دهان را با محلول آب نمک گرم شستشو دهید.

از خمیر دندان ضد حساسیت استفاده کنید

از آنجایی که دندان ها بعد از سفید کردن ممکن است حساس شوند، توصیه می شود برای کاهش این حساسیت از خمیر دندان برای دندان های حساس استفاده کنید.

الکل, برنج, بلیچینگ دندان

نحوه مراقبت از سفید کردن دندان

سفید کردن دندان ها با روش بلیچینگ مانند سایر روش های زیبایی دندان نیاز به مراقبت برای افزایش دوام و زیبایی آن دارد که در زیر توصیه های مهمی برای سفید کردن دندان ها آورده ایم:

از غذاهای حاوی رنگ اجتناب کنید

رنگدانه های موجود در غذاها و نوشیدنی های رنگی جذب دندان شده و باعث تغییر رنگ آنها می شود. با توجه به حساسیت دندان ها در 48 ساعت اول پس از بلیچینگ و احتمال جذب بیشتر رنگدانه ها، توصیه می شود در این مدت از خوردن هر گونه غذا و نوشیدنی رنگی خودداری شود. این غذاها شامل مواردی مانند چغندر، شراب قرمز، چای، قهوه، انواع توت ها و غیره است که اگر می خواهید دندان های خود را سفیدتر کنید باید از مصرف آن ها اجتناب کنید یا آن ها را کاهش دهید.

اجتناب از سیگار کشیدن

استعمال دخانیات و هر شکل دیگری از تنباکو بر رنگ دندان‌های شما تأثیر می‌گذارد و باعث لکه شدن یا تغییر رنگ آن‌ها می‌شود. بنابراین، اگر می‌خواهید سفیدی و زیبایی دندان‌های خود را برای مدت طولانی‌تری حفظ کنید، توصیه می‌شود پس از سفید کردن از استعمال دخانیات و سایر انواع دخانیات خودداری کنید.

از غذاهای اسیدی خودداری کنید

از آنجایی که عوامل خمیردندان منافذ را باز می‌کنند، حساسیت دندان‌ها به مواد اسیدی افزایش می‌یابد و پتانسیل ایجاد لک و پوسیدگی افزایش می‌یابد. پس از تمیز کردن دندان ها باید تا مدتی از خوردن غذاها و نوشیدنی های حاوی مواد اسیدی خودداری کنید. به عنوان مثال از نوشیدنی ها و غذاهای حاوی مواد اسیدی می توان به مواردی مانند لیمو، نوشابه، ترشی، ترشی و … اشاره کرد.

از خوردن غذاها و نوشیدنی های سرد یا گرم خودداری کنید

از آنجایی که دندان ها بعد از مسواک زدن حساس هستند، باید از خوردن نوشیدنی های خیلی سرد یا گرم خودداری کنید. لازم به ذکر است که بعد از چند روز درجه هوشیاری کاهش می یابد و فرد می تواند غذای سرد یا گرم بخورد.

استفاده از خمیر دندان و دهانشویه مناسب

استفاده از خمیر دندان برای دندان های حساس و رعایت بهداشت دهان و دندان که باید طبق توصیه ها و توصیه های دندانپزشک انجام شود، به کاهش حساسیت دندان ها پس از مسواک زدن و طولانی شدن مدت اثر آن کمک می کند.

رعایت بهداشت دهان و دندان

روش های درمانی و یکی از مهم ترین اصول برای زیبایی دندان ها رعایت بهداشت دهان و دندان است. در انجام این کار، خمیر دندان، استفاده صحیح از مسواک و دهان برای حفظ سلامت و زیبایی دندان ها بدون ایجاد لکه ضروری است.

بعد از سفید کردن دندان چه غذاهایی بخوریم؟

یکی از رایج ترین سوالات بعد از سفید کردن دندان این است که چه غذاهایی می توانم بخورم؟ به طور کلی می توان گفت که بهترین خوراکی ها بعد از این عمل میوه ها و سبزیجات هستند که با افزایش ترشح بزاق به خنثی شدن اسید و پاکسازی دندان ها کمک می کنند. به عنوان مثال می توان به مواردی مانند گل کلم، هویج، سیب، کرفس و لوبیا سبز اشاره کرد.

علاوه بر خوردن غذاهای بدون چربی و غنی شده مانند مرغ، بوقلمون (کم چرب)، ماهی سفید، برنج سفید، ماکارونی سفید، پنیر سفید، پیاز سفید، تخم مرغ سفید، سیب زمینی پخته، موز و خامه ترش سفید کم لبنیات. همچنین توصیه می شود. از آن خواهد بود

خمیر دندان مخصوص بعد از سفید کردن

به طور کلی دندان ها پس از سفید شدن حساس می شوند و یکی از راه های کاهش این حساسیت استفاده از خمیر دندان برای دندان های حساس است. در اینجا 10 خمیردندان برتر برای دندان های حساس موجود در بازار آورده شده است که می توانید پس از مشورت با دندانپزشک خود آن ها را تهیه کنید.

اینها شامل گزینه های زیر است:

با درایت

مدل Miswick Zero Sensitive

خمیر دندان – مدل B 1.2.3

خمیر دندان کربن فعال بنسر با زغال چوب

پاستاهای تیش حساس N-HAP Farmed Nano Farmed

مدل حساس به خمیر دندان آیروکس

خمیر دندان ضد حساسیت گچ

پاستا دل کاپیتانو یک خمیر دندان ضد حساسیت است

خمیردندان سیگنال سری تخصصی حساس مدل مراقبت از لثه

سوالات متداول

آیا سفید کردن دندان یا بلیچینگ نیاز به مراقبت خاصی دارد؟

br توصیه برای مراقبت از این درمان بسیار ساده است و تنها با رعایت بهداشت دهان و دندان، عدم استعمال دخانیات و نوشیدن الکل و همچنین تغذیه مناسب می توان ماندگاری آن را افزایش داد.

اگر دستورالعمل های مراقبت از سفید کننده رعایت نشود چه؟

با رعایت نکردن دستورالعمل های مراقبتی یا بی توجهی به رعایت مداوم آنها، ماندگاری سفیدی دندان ها کاهش یافته و پس از مدت کوتاهی دوباره تغییر می کند.

آیا بعد از سفید کردن دندان با این روش محدودیت غذایی وجود خواهد داشت؟

خیر، در دو روز اول پس از بلیچینگ، بیمار باید مراقب چیزی باشد که می خورد. پس از آن باید بتوان طبق معمول غذای معمولی خورد، فقط باید مراقب مسواک زدن بعد از هر وعده غذایی باشید تا دندان ها خیلی سریع رنگ غذا را به خود نگیرند.

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.